Vitorlázás
6.400.000 Ft
László Bognár
Minden régió
+36302988228
Ábrahámhegy
Eladóvá vált 9 m-es szeretett vitorlásunk. Német gyártmány. Kikötő hely esetleg megoldható. Jó állapotó teljesen felszerelet beltéri motorral, műszerekkel vitorálzattal, Friss műszakival, okt 17-ig vízen kipróbálható. Sólyakocsi, téli takaró ponyva, a képen nem látható bimini.
Csónak

1.550.000 Ft
Ernyes László
Minden régió
+36708817310
Kiskunfélegyháza
Eladó 2013-as KMAXXI EXTRA 5,45 25LE-s YAMAHA motorral, 2013.-as GIMIBO hajószállítóval, kötelező felszereléssel. Hajó levél érvényessége 2032.07. hó. Irányár: 1 550 000 Ft.- Telefon: +36-70-881-7310
LEGFRISSEBB HIRDETÉS
Motorcsónak
39.500.000 Ft
VS
Duna és környéke
+36309151515
Eladó egy jó beosztású, tágas terekkel rendelkező, szép állapotban lévő holland vas csatornahajó.
A hajót a Volentér család hozta be az országba még 2018-ban, azóta számos fejlesztést és felújítást végeztek el rajta. Többek között kapott egy teljes festést, teljesen új elektromos hálózatot, 400W napelem rendszert, és 5 db új munka akkumulátort.
A hajó kiváló esztétikai és műszaki állapotban van, rendszeresen karbantartott, minden rendszere kifogástalanul működik, így akár hosszabb túrákra is bátran el lehet indulni vele.
************
Részletek és műszaki tartalom:
Típus: Cabin Crusier holland csatornahajó
Név: Oude Meer
Anyaga: Vas
Évjárat: 1979
Német hajólevél (műszaki nem jár le)
Hossz: 14m (46 láb)
Szélesség 3,85m (12,6 láb)
Merülés: 1,2m (3,9 láb)
Szállítható személyek száma: 12
Fekvőhelyek: 5
Súly: 14t
Beltér:
Külön fürdő és WC vízöblítéssel
Teljesen felszerelt konyha étkezőasztallal és ággyá alakítható U alakú kanapéval
(konyha felszereltsége: kerámia főzőlap, 2 db hűtő fagyasztóval, mikró, tároló szekrények, konyhai felszerelések)
Hatalmas nappali L alakú sarok kanapéval és asztallal
Orrkabin két külön fekhellyel
Aft kabin (a terasz alatt) egy kétszemélyes franciaággyal
Kültér:
Tágas terasz: hatszögletű fa asztal székekkel és 6-8 fős társaságnak elegendő hellyel
Hátsó létra a fedélzetről a fürdő platformra
Fürdőplatform fürdőlétrával
Tárcsa sütő gázpalackkal
Halpucoló, mely asztalként is funkcionál
Külső zuhany
Új Bimini tető és oldalsó árnyékolók
Daru bocinak/kisebb jet skinek
Napozó felületek a tetőn
Kapacitások:
Üzemanyagtartály: 500L
Édesvíz tartály: 1000L
Szennyvíztartály: 500L
Szállítható személyek száma: 12
Fekhelyek száma: 5
Elektromos rendszer:
12V/220V
Két éve szakember által teljesen újra húzott elektromos hálózat biztosítékokkal
Parti áram
3,8 kW inverter
400W napelem rendszer
10kW Mitsubishi diesel aggregátor
5 db nagy teljesítményű gel munka akkumulátor (2 évesek)
2 db 12V indító akkumulátor
2db 24V orrsugár akkumulátor
Meghajtás:
Gardner 6 hengeres diesel motor (1 db)
Hengerűrtartalom: 10.000 ccm
Teljesítmény: 160 LE
Üzemóra: 4400
Kihajtás: Egyenes kihajtás
Két kormányállás
Propeller: 3 levelű réz
Kormányzás: kormánykerék és kormánylapát (1db)
Orrsugár kormány
Menetteljesítmény (Dunán):
Sebesség és fogyasztás:
Hegymenet optimális: 8 km/h (Fogyasztás: 6 L/h)
Hegymenet maximum: 12 km/h
Völgymenet optimális: 14 km/h (Fogyasztás: 3 L/h)
Völgymenet maximális: 18 km/h
Átlag fogyasztás: 4-5L/h
Egyéb felszereltség:
Horgony
Elektromos horgonycsörlő
Mélységmérő
Fenékpumpa
Halradar
Rádió adó/vevő
Fenderek, kötelek
Kötelező felszerelések
Terasz asztal székekkel
Rengeteg új tartalék alkatrész (olajszűrő, vízpumpa, stb.)
A vételár tartalmazza a hajó kidaruzását és egy teljes algagátlózását, illetve akár a szállításban tudunk segíteni megegyezés szerint.
Igény esetén esetleg Baján kikötőhely is bérelhető a hajónak hosszú távra.
Irányár: 39.5M Ft / 98.000 EUR
Megtekinthető és kipróbálható Baján
Érdeklődni:
30/9151515
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket.
Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető.
A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről.
A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat.
Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket.
Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál .
A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk:
• a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére.
• a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és
• a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére,
A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben.
• I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni.
• II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos.
A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki.
Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén
A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel.
A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban.
A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve.
Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlázás
Van némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék…
Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ?
Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük !
Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész.
Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot.
Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat.
A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról.
A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.
Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol
Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig
vissza Balatonfüredre.
A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó
vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a
vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás
turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.
Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán
viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi
versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.
Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.
A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány
fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600
hajó vág neki a távnak.

+19704160165
kquinney@thumbies.com

+13349293911
skelso@sundance-inc.net
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival.
A csónakázás legfőbb szabályairól röviden
Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető.
Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti.
Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni.
Hamarosan folytatjuk!