Csónak
	
	
	 
				
								250.000 Ft
					
	
				
								
				
								Henczler József
					
	
				
	
								
				
								Minden régió
					
	
				
	
								
				
								+36305173741
					
	
				
	
								
				
								Balatonfenyves
					
	
			
				E L A D Ó újszerű, Rhino BLX 65 BMR elektromos 12 V -s orrmotor, 
csak egy vitorláshajó kikötői dokkból kifordulását segítette alkalmakként.
Irányára: 250 e Ft 
Érdeklődni, info@balaton-vizpart.hu 
vagy a +36-30-517-3741  időpontot egyeztetve, 
Balatonfenyvesen megvehető, átvehető. 
Kereskedelemben már nem kapható.
Adatok:
12 V-s elektromos csónakmotor, Anderson csatlakozóval, 137 cm állítható alu-kompozit szár, tengely, 2100 kg max. csónak súly, tolóerő 65 lbs 520 W-nál.
Távirányítóval állítható a motor sebessége és a kormányfunkció ( 360 fok ), egy kar segítségével kibillenthető a motor, fokozatmentes mélységállítás, egyéb funkciók sebességmemória, feszültségkijelzés.
Egy 12 V-s munka akkumulátor ideális hozzá.
pl.  Rocket 12 V   110 Ah munka akkumulátor,
				
			
		
	
		Motorcsónak
	
	
	 
				
								10.490.000 Ft
					
	
				
								
				
								 Feer Miklós
					
	
				
	
								
				
								Minden régió
					
	
				
	
								
				
								+36705679270
					
	
				
			
				Eladó MARLIN 560 FISHER második tulajdonosától, keveset használt, kiváló állapotban. Kikötőhely nélkül.
Hossz: 5,60 m
Szélesség: 2,34 m
Oldalmagasság: 0,95 m
Maximális magasság: 1,80 m
Súly: 800 kg
Terhelhetőség: 700 kg
Eltolás: 1,50 t
Anyag: szálerősitésű műanyag
Engedélyzett létszám: 6 fő
Motor típusa csatolt
				
			
		LEGFRISSEBB HIRDETÉS
		
			Motorcsónak
		
 
				
								700.000 Euro
					
	
			
								
				
								 Do you need Finance? Are you looking for Finance
					
	
			
	
								
				
								Velencei-tó
					
	
			
	
								
				
								+918119841594
					
	
			
	
								
				
								ALL
					
	
		
			Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (adamibrahimfinanceltd1976@gmail.com) whats-App +918119841594 Adam Ibrahim Finance Pvt Ltd Thanks
			
		
	
		
	Vitorlázás
	
	
			A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket.
Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. 
A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről.
A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat.
Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket.
Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet. 
			
		
	
		
	Balaton
	
	
			Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál .
A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk:
•	a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére.
•	a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és
•	a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére,
A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. 
•	I. fokú viharjelzés –  percenként 45  fényfelvillanás,  a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni.
•	II. fokú viharjelzés –  percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos.
A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki.
Újdonság ebben az évben:  fényjelző berendezések a tó közepén
A Balaton körül negyvenhat „fix”  viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három  viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel.
A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre:  Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban.
A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén  Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve.
Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
			
		
	
		
	Vitorlázás
	
	
			Van némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc   hajónkkal.  Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék…
Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ?
Bizonyára  a hajókivétel alkalmával mindenki  magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét.  Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen  kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló.  Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál  a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását.  A munkálatok végzése során nagyon  fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat  és az elhasznált szerszámokat mindenképp  megfelelő gyűjtőhelyre vigyük ! 
Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész.
Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot. 
Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat.
A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról.  
 A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet  a zsírzó spray.  A csörlőket ajánlatos  szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy  rongyot húzni benne fel-le, hogy a  beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul.  Ellenőrizzük a műszerek,  valamint az elektromos rendszer állapotát.
			
		
	
		
	Balaton
	
	
			Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol
Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig
vissza Balatonfüredre.  
A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó
vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a
vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás
turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.
Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán
viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi
versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.
Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.
A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány
fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600
hajó vág neki a távnak.
			
		
	 
     
								
				
								+17338147438
					
	
					
					
	
								
				
								temelseref@hotmail.com
					
	
											
									 
     
								
				
								+10439552311
					
	
					
					
	
								
				
								dharmesh.patel@siemens.com
					
	
											
									
		
	Balaton
	
	
			Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival.
A csónakázás legfőbb szabályairól röviden
Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető.
Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti.
Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni.
Hamarosan folytatjuk!
			
		
	 
     
								
				
												+10808858127
									ptumminelli@msn.com
									
	
									 
     
								
				
												+16120737434
									mroberts@virmedice.com
									
	
									

