Cégek
Kikötő

+36306967880
iverhanovits@gmail.com
2626
Nagymaros
Váci út 27.
Kikötő

+36209308136
pajk.agnes@wiking.hu
1033
Budapest
Hajógyári sziget 606
47.539445;
19.048887
Vitorlázás

5.700.000 Ft
Gregor László
Minden régió
+36209441763
Tulajdonostól, jó állapotú, új belső kárpitozással, utánfutó nélkül eladó. 40 cm-es vízben is hajózásra alkalmas, ezért Balaton Siófoki oldalára különösen ajánlott.
50 LE 4 ütemű Yamaha motorral.
Vitorlázás

21.000.000 Ft
dr. Horváth Gyula
Balaton
+36304209600
Eladó Sunbeam 36 típusú, kiváló állapotú, sérülésmentes hajó. Adatok a mellékelt hajólevélen. Csak a Balatonon volt vízen. Sosem volt charter hajó. Idős házaspár – az Otto katalógus tulajdonosai – készíttették a Balatonra, ezt követően egy külföldön élő hölgy tulajdonába került. Rendkívül megkímélt állapotú – évente pár napot volt használva /a kikötő kialakult rendje szerint minden évben karban tartva, algagátlózva – télen parton tárolva/. Amit kiemelnék: Génua és grosz (Elvström). Kör kormány, 6 db Harken kötélfogós csörlő (2db két sebességes, 4db 1 sebességes). Seldén árbóc, ritka, brutál erős (28.5 KW) motor - állapota újszerű. A fedélzeten teakfa borítás, mely folyamatosan kezelt – tavaly júliusban volt csiszolva, átkenve International Schooner olajjal – most csak át kell kenni. Autopilot, hozzá távirányító, orrsugár kormány, szél műszerek, mélységmérő. Elektromos horgonycsörlő, kokpitba és hajóorrba csatlakoztatható távirányítóval. Bimini, sprayhood. Másfél éves Victron Energy Blue Smart IP 22 12V 30A – három töltési kivezetés - intelligens töltő (wifi, bluetooth). Ivóvíz tartály, vízfűtés.
Orrkabin, achter kabin – mindegyikben kényelmes franciaágy – hatalmas fa borítású szalon, konyha billenős gáz sütő/tűzhellyel, pultba épített hűtővel, mosogatóval. Igényes műanyag borítású wc/zuhanyzó, térkép asztal, számos tárolóhely a hajó minden pontján. Átadásra kerül a hajóval együtt a hajó és berendezéseinek leírását szolgáló angol vagy német nyelvű szakirodalom, pár pótalkatrész. Méretre szabott téli takaró ponyva. A hajóhoz készült méretpontos, masszív vontatható tárolókocsi.
Megtekinthető egyeztetett időpontban a Tihanyi Hajós Egylet (8237 Tihany, Kenderföld u. 19.) kikötőjében.
Ár: 21.000.000 Ft
Érdeklődni dr. Horváth Gyulánál, a +36 30 420 9600 telefonszámon lehet.
Balaton
Jól indul a 2016-os szezon a vitorlázóknak, május 1-én az alsóörsi, május 11-én pedig a balatonfenyvesi kikötőt adták át. A kikötő építésére 1997 óta készülő dél-balatoni város független polgármestere szerint óriási lehetőséget kapott ezzel Balatonfenyves, szerinte ezzel rohamos fejlődésnek indul a város, amiből a környező települések is csak profitálhatnak. Az új kikötőben 350 férőhelyet telepítettek, a parton létesített kiszolgálóegységekkel pedig egészen vonzó hajós bázis jött létre.
Átadták a Fenyves Yacht Klubot és a hozzá tartozó kikötőt, ezzel újabb kikötővel gazdagodott a Balaton. A beruházást komoly viták és tiltakozások előzték meg, de Halász János, a Balatoni Fejlesztési Tanács tagja szerint, az ilyen viták természetesek egy ekkora építkezésnél.
Tény és való, a balatonfenyvesi kikötő, a maga 350 férőhelyével a nagyobb kikötők közé tartozik, elhelyezkedése miatt pedig hosszan benyúlik a Balatonba. A beruházás meglehetősen nagynak mondható, hiszen a kikötő és a hozzá tartozó szálloda, kerékpáros központ, vendéglátóegység és egyéb kiszolgáló egységek összesen 2,5 milliárd forintba kerültek.
A kikötőre az állami támogatáson túl uniós forrásokat is sikerült szerezni (utóbbiból összesen 800 millió forintot), a város polgármestere pedig rendkívül bizakodó a beruházás sikerét illetően.
A Balaton déli partjára valóban ráfért már egy ilyen fejlesztés, hiszen Keszthely és Fonyód között eddig még nem volt ekkora vitorláskikötő (Balatonmáriafürdőn van ugyan kikötő, de annak a kapacitása nem túl nagy). Ez értelemszerűen elvágta ezeket a városokat a fokozatosan fejlődő vitorlásturizmus adta lehetőségektől.
A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot termeltek ki, a gát építéséhez pedig több mint 35 ezer köbméter sziklát használtak fel.
Vitán felül áll, hogy egy új kikötő csak jót tesz úgy a balatoni vitorlás sportnak, mint egy-egy városnak, ezért mi örülünk a kikötőnek. A Balaton dél-nyugati csücske ráadásul meglehetősen elhanyagolt ilyen tekintetben, egy ilyen nagy kikötő pedig megadja az esélyt, hogy idővel még több (akár kisebb) létesülhessen ebben a régióban.
Balaton
Új kikötőt kap a Balaton, aminél jobb hírt talán nem is kaphatnánk. Az egyelőre 51 férőhelyes alsóörsi kikötő a modern elvárásoknak megfelelő kiszolgáló épületekkel lesz ellátva. A Bahart és Alsóörs városa a fejlesztéstől a város hajós turizmusának fellendülését várják, emiatt a tervek szerint a jövőben további férőhelyekkel egészítik ki az alsóörsi vitorlás kikötőt. Legújabb kikötőjével kiegészülve, a Balaton immáron 11 kikötővel áll a hajósok rendelkezésére.
Május 1-től használható a Balaton új vitorláskikötője, ahol 51 árbócos kikötésére lesz lehetőség. A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) kikötőinek a száma ezzel 11-re emelkedett, így a Balaton körül több mint 2000 hajónak jut már hely. Örömünket a Hajómániánál csak fokozza a cég vezérigazgatójának, Kollár Józsefnek a bejelentése, miszerint az idén nem változnak a hajóparkolási tarifák.
Az alsóörsi kikötő 352 millió forintos beruházás eredménye, a hajóhelyek több mint 2/3-át, már a megnyitás előtt értékesítette a Bahart. Természetesen a kikötő kezelője vendéghelyeket is biztosít Alsóörsön, arra számítanak ugyanis, hogy a Balaton keleti medencéjének egyik legkedveltebb hajóstúra-célpontja lehet az új kikötővel rendelkező város.
Éppen ezért a város és a Bahart nem elégszik meg a 2016-os szezonban már használható 51 férőhellyel, a következő évben újabb 100 kikötőhely átadását tervezik Alsóörsön.
A beruházás kapcsán nem csak új kikötő épült, az alsóörsi személyhajó kikötő épülete is megújult, már csak azért is, mert a vitorlás kikötőhöz tartozó komfortterek itt kapnak helyet. Ebben az épületben lesz többek között a kikötő vizesblokkja és a kikötőmester irodája is.
A projekt részeként természetesen a vitorlás kikötőhöz tartozó parkoló is kiépítésre kerül, de a személyszállító hajók kikötője is új pénztárépületet kap, váróteremmel és mosdókkal.
A Hajómánián minden ilyen jellegű kezdeményezést kitörő örömmel fogadunk, hiszen továbbra is azt gondoljuk, hogy óriási lehetőség és fejlődési terület van a balatoni vitorlázásban.
Balaton
Idén 82 éves a balatoni viharjelzés, a 30 viharjelző állomásból álló rendszert március végén kapcsolták be. Ennek örömére a Hajómánián is átismételjük, hogy mit jelentenek az egyes állások. A viharjelzés életet ment, ezért hajósoktól a strandolókig mindenkinek ajánlott az ismerete, annál is inkább, mert a szakemberek szerint az idén a korábbi évekhez képest erősödő viharokra lehet számítani.
Egyértelmű jele a tavasznak és a hajózási szezon közeledtének, hogy március utolsó napján bekapcsolták a balatoni viharjelzést. Az életmentő berendezést az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság képviselői közösen kapcsolták be.
A viharjelzés nem csak a tájkép miatt fontos, a fényjelzés ismerete életet menthet a nagy tavainkon. A Balatonon három medencére osztva (nyugati-, középső- és keleti medence) összesen 30 viharjelző berendezést üzemeltet az OMSZ.
A Hajómániánál meggyőződésünk, hogy a viharjelzés ismerete az egyik legfontosabb, űzzön az ember bármilyen vízi sportot, éppen ezért nem lehet elégszer ismételni a jelentéseit.
Alapfok – nincs fényjelzés
A viharjelzés alapfokon áll, és nem jelez a következő esetekben:
- gyenge légmozgás (0-15 km/óra), a víz teljesen sima
- mérsékelt szél (15-25 km/óra), a víz gyengén fodrozódik, enyhe hullámok láthatóak
- élénk szél (25-40 km/óra), az előzőnél nagyobb, úgynevezett közepes hullámok tapasztalhatóak
Első fokú viharjelzés – percenként 45 villanás
Első fokú viharjelzésről beszélhetünk, és fényjelzést láthatunk a következőknél:
- erős szél (40-60 km/óra), megjelennek az előzőeknél nagyobb hullámok, de még nem annyira veszélyes
- gyakorlott szörfösök kedvence
- csónakok és a fürdőzők csak a part közelében lehetnek
Másodfokú viharjelzés – percenként 90 villanás
A másodfokú viharjelzéssel már nem lehet viccelni, a következőkre számíthatunk, ha gyakori a viharjelző fényjelzése:
- viharos szél (60-80 km/óra); tarajos hullámok a tavon, a csónakoknak ilyenkor már tilos vízre menni és a nagyobb vitorlás hajók is csak a megfelelő biztonsági intézkedések betartásával futhatnak ki.
- erős vihar (80-100 km/óra); a hatalmas hullámok tetejéről elporzik a víz, ekkor már a motoros hajóknak is ki kell kötniük.
- orkán (100 km/óra felett); a vízfüggöny mellett porzik a víz, a látótávolság a nullával egyenlő. A speciális mentőhajókon kívül senki nem mehet a vízre.
- másodfokú viharjelzés esetén szigorúan tilos a tóban fürdeni
A balatoni viharjelző-rendszert folyamatosan fejlesztik, a fényjelzőket LED-es világítótestekre cserélik. Az egyik medencében már megtörtént az átállás, a tengeri körülményekre kifejlesztett égők energiatakarékosak, fényük pedig messzebbről is látható.
Természetesen a balatoni viharjelző-rendszer is halad a korral, idén már okostelefonokra kifejlesztett viharjelző applikációk is segítik a hajósokat. Ha valamiért nem látnánk a viharjelzőt, a telefonunk segít nekünk.