Cégek
Kikötő

+36306967880
iverhanovits@gmail.com
2626
Nagymaros
Váci út 27.
Kikötő

+36209308136
pajk.agnes@wiking.hu
1033
Budapest
Hajógyári sziget 606
47.539445;
19.048887
Vitorlázás

11.490.000 Ft
Wlasitsch Tamás
Minden régió
+36707089370
Balatonfűzfő, BS Fűzfő - Lagúna
Eladó a fenti hajó a következő paraméterekkel. Vitorlák, kiegészítők: 1. Génua - 5 éves. 2. Grósz - 5 éves. 3. Spinakker - 3 éves. 4. Code Zero - 2025, TELJESEN ÚJ (soha nem használt), garanciális. 5. Kitolható orr-baum - 2025 (teljesen új, egyedi gyártású). 6. Új Sprayhood - 2024 7. Új Lazy Jack - 2024 8. Új cocpit ponyva. 100%-os fedettség, lásd fénykép - 2025. 9. Új téli ponyva - 2024 Hajó alja: 1. Hajó aljának visszacsiszolása gélig - 2024 (ősszel készült) 2. Új alapozó és algagátló - 2025 (tavasszal) 3. Hajó teljes felpolírozása oldalt és annak újra vakszolása - 2025. 4. Hajó deck felpolírozása - 2025 Cocpit: Teakfa felcsiszolása és újra olajozása - 2025. Motor: Olaj- és összes szűrők cseréje - 2024. Új beszerzés vagy lecserélt eszközök: 1. Új WindWiser műszercsoport (szél, sebesség) - 2024 (garanciális) 2. Új Windex - 2024 3. Új hajókormány kar - 2025 (garanciális) 4. Új (navigációs asztal feletti) kezelőpanel - 2024 (garanciális) 5. Új fenékvíz szivattyú - 2024 (garanciális) 6. Új munkaakkumulátor - 2024 (garanciális) 7. Új teljes belső hajókárpitozás az összes helységben - 2024 8. Újra lakozása a faelemeknek (60%-ban) 9. Új beépített compass - 2025 (garanciális) 10. Új hajóhoz készített sólyakocsi - 2024 (ősz, garanciális) 11. Új szivacsalátétek és padló szőnyeg - 2024 12. Új sötétítő függönyök - 2025 13. Propeller csere - 2025 (használt, összecsukódó) Egyéb: Új lámpatestek (részben), új csaptelep WC-ben, pumpás WC, hajó merülése: 0,9 m, azaz tavi kiel-es verzió, Raymarine ST 2000 autopilot kormány is van a hajóhoz. HSz szerinti összes tartozék van. Az eladási árban a jelenlegi kikötői díj ára benne van, rendezve 2026 márciusig. Nagyobb hajóra való csere (akár ráfizetéssel is), érdekel! A feltüntetett ár alkuképes! Film a hajóról: https://www.youtube.com/watch?v=uUQTORa0UyU
Motorcsónak
10.590.000 Ft
Sarok Zsolt
Duna és környéke
+36309986894
Baja
Eladó a képeken látható Bayliner 175BR tipusú kishajó, 3.0L TKS 135LE motorral, utánfutóval. A hajó Magyarországi, megkímélt, újszerű állapotban van. 2028-ig érvényes hajólevéllel rendelkezik, az utánfutó szintén újszerű, Gimibó márkájú, 1500kg-os, 2026.09-hóig érvényes műszakival. A képek a valós állapotot tükrözik!
Tehermentes, azonnal elvihető!
Balaton
Jól indul a 2016-os szezon a vitorlázóknak, május 1-én az alsóörsi, május 11-én pedig a balatonfenyvesi kikötőt adták át. A kikötő építésére 1997 óta készülő dél-balatoni város független polgármestere szerint óriási lehetőséget kapott ezzel Balatonfenyves, szerinte ezzel rohamos fejlődésnek indul a város, amiből a környező települések is csak profitálhatnak. Az új kikötőben 350 férőhelyet telepítettek, a parton létesített kiszolgálóegységekkel pedig egészen vonzó hajós bázis jött létre.
Átadták a Fenyves Yacht Klubot és a hozzá tartozó kikötőt, ezzel újabb kikötővel gazdagodott a Balaton. A beruházást komoly viták és tiltakozások előzték meg, de Halász János, a Balatoni Fejlesztési Tanács tagja szerint, az ilyen viták természetesek egy ekkora építkezésnél.
Tény és való, a balatonfenyvesi kikötő, a maga 350 férőhelyével a nagyobb kikötők közé tartozik, elhelyezkedése miatt pedig hosszan benyúlik a Balatonba. A beruházás meglehetősen nagynak mondható, hiszen a kikötő és a hozzá tartozó szálloda, kerékpáros központ, vendéglátóegység és egyéb kiszolgáló egységek összesen 2,5 milliárd forintba kerültek.
A kikötőre az állami támogatáson túl uniós forrásokat is sikerült szerezni (utóbbiból összesen 800 millió forintot), a város polgármestere pedig rendkívül bizakodó a beruházás sikerét illetően.
A Balaton déli partjára valóban ráfért már egy ilyen fejlesztés, hiszen Keszthely és Fonyód között eddig még nem volt ekkora vitorláskikötő (Balatonmáriafürdőn van ugyan kikötő, de annak a kapacitása nem túl nagy). Ez értelemszerűen elvágta ezeket a városokat a fokozatosan fejlődő vitorlásturizmus adta lehetőségektől.
A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot termeltek ki, a gát építéséhez pedig több mint 35 ezer köbméter sziklát használtak fel.
Vitán felül áll, hogy egy új kikötő csak jót tesz úgy a balatoni vitorlás sportnak, mint egy-egy városnak, ezért mi örülünk a kikötőnek. A Balaton dél-nyugati csücske ráadásul meglehetősen elhanyagolt ilyen tekintetben, egy ilyen nagy kikötő pedig megadja az esélyt, hogy idővel még több (akár kisebb) létesülhessen ebben a régióban.
Balaton
Új kikötőt kap a Balaton, aminél jobb hírt talán nem is kaphatnánk. Az egyelőre 51 férőhelyes alsóörsi kikötő a modern elvárásoknak megfelelő kiszolgáló épületekkel lesz ellátva. A Bahart és Alsóörs városa a fejlesztéstől a város hajós turizmusának fellendülését várják, emiatt a tervek szerint a jövőben további férőhelyekkel egészítik ki az alsóörsi vitorlás kikötőt. Legújabb kikötőjével kiegészülve, a Balaton immáron 11 kikötővel áll a hajósok rendelkezésére.
Május 1-től használható a Balaton új vitorláskikötője, ahol 51 árbócos kikötésére lesz lehetőség. A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) kikötőinek a száma ezzel 11-re emelkedett, így a Balaton körül több mint 2000 hajónak jut már hely. Örömünket a Hajómániánál csak fokozza a cég vezérigazgatójának, Kollár Józsefnek a bejelentése, miszerint az idén nem változnak a hajóparkolási tarifák.
Az alsóörsi kikötő 352 millió forintos beruházás eredménye, a hajóhelyek több mint 2/3-át, már a megnyitás előtt értékesítette a Bahart. Természetesen a kikötő kezelője vendéghelyeket is biztosít Alsóörsön, arra számítanak ugyanis, hogy a Balaton keleti medencéjének egyik legkedveltebb hajóstúra-célpontja lehet az új kikötővel rendelkező város.
Éppen ezért a város és a Bahart nem elégszik meg a 2016-os szezonban már használható 51 férőhellyel, a következő évben újabb 100 kikötőhely átadását tervezik Alsóörsön.
A beruházás kapcsán nem csak új kikötő épült, az alsóörsi személyhajó kikötő épülete is megújult, már csak azért is, mert a vitorlás kikötőhöz tartozó komfortterek itt kapnak helyet. Ebben az épületben lesz többek között a kikötő vizesblokkja és a kikötőmester irodája is.
A projekt részeként természetesen a vitorlás kikötőhöz tartozó parkoló is kiépítésre kerül, de a személyszállító hajók kikötője is új pénztárépületet kap, váróteremmel és mosdókkal.
A Hajómánián minden ilyen jellegű kezdeményezést kitörő örömmel fogadunk, hiszen továbbra is azt gondoljuk, hogy óriási lehetőség és fejlődési terület van a balatoni vitorlázásban.
Balaton
Idén 82 éves a balatoni viharjelzés, a 30 viharjelző állomásból álló rendszert március végén kapcsolták be. Ennek örömére a Hajómánián is átismételjük, hogy mit jelentenek az egyes állások. A viharjelzés életet ment, ezért hajósoktól a strandolókig mindenkinek ajánlott az ismerete, annál is inkább, mert a szakemberek szerint az idén a korábbi évekhez képest erősödő viharokra lehet számítani.
Egyértelmű jele a tavasznak és a hajózási szezon közeledtének, hogy március utolsó napján bekapcsolták a balatoni viharjelzést. Az életmentő berendezést az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság képviselői közösen kapcsolták be.
A viharjelzés nem csak a tájkép miatt fontos, a fényjelzés ismerete életet menthet a nagy tavainkon. A Balatonon három medencére osztva (nyugati-, középső- és keleti medence) összesen 30 viharjelző berendezést üzemeltet az OMSZ.
A Hajómániánál meggyőződésünk, hogy a viharjelzés ismerete az egyik legfontosabb, űzzön az ember bármilyen vízi sportot, éppen ezért nem lehet elégszer ismételni a jelentéseit.
Alapfok – nincs fényjelzés
A viharjelzés alapfokon áll, és nem jelez a következő esetekben:
- gyenge légmozgás (0-15 km/óra), a víz teljesen sima
- mérsékelt szél (15-25 km/óra), a víz gyengén fodrozódik, enyhe hullámok láthatóak
- élénk szél (25-40 km/óra), az előzőnél nagyobb, úgynevezett közepes hullámok tapasztalhatóak
Első fokú viharjelzés – percenként 45 villanás
Első fokú viharjelzésről beszélhetünk, és fényjelzést láthatunk a következőknél:
- erős szél (40-60 km/óra), megjelennek az előzőeknél nagyobb hullámok, de még nem annyira veszélyes
- gyakorlott szörfösök kedvence
- csónakok és a fürdőzők csak a part közelében lehetnek
Másodfokú viharjelzés – percenként 90 villanás
A másodfokú viharjelzéssel már nem lehet viccelni, a következőkre számíthatunk, ha gyakori a viharjelző fényjelzése:
- viharos szél (60-80 km/óra); tarajos hullámok a tavon, a csónakoknak ilyenkor már tilos vízre menni és a nagyobb vitorlás hajók is csak a megfelelő biztonsági intézkedések betartásával futhatnak ki.
- erős vihar (80-100 km/óra); a hatalmas hullámok tetejéről elporzik a víz, ekkor már a motoros hajóknak is ki kell kötniük.
- orkán (100 km/óra felett); a vízfüggöny mellett porzik a víz, a látótávolság a nullával egyenlő. A speciális mentőhajókon kívül senki nem mehet a vízre.
- másodfokú viharjelzés esetén szigorúan tilos a tóban fürdeni
A balatoni viharjelző-rendszert folyamatosan fejlesztik, a fényjelzőket LED-es világítótestekre cserélik. Az egyik medencében már megtörtént az átállás, a tengeri körülményekre kifejlesztett égők energiatakarékosak, fényük pedig messzebbről is látható.
Természetesen a balatoni viharjelző-rendszer is halad a korral, idén már okostelefonokra kifejlesztett viharjelző applikációk is segítik a hajósokat. Ha valamiért nem látnánk a viharjelzőt, a telefonunk segít nekünk.