Kül- és belmotor
Eladó,
yamaha f40 magyar hajóleveles,számlás,rövidcsizmás, karos csónakmotor. kisebb cserét beszámolok.csere ár változhat.
Hajómotor
Budapest és környéke
2024. október 29
1.300.000 Ft
Nagyobbra váltás miatt eladó Mercury 10/15Le (432cm3) berántós 4üzemórát használt rövid csizmás motor Távkar kiépítése előkészítve
Yamaha f9.9 jmh hosszú csizmás, jó állapotú 2018as évjáratú önindítós csónakmotor, yamaha távkaros, bowdennel, üzemanyagtankkal eladó. Tel 06203207798
Hajómotor
Balaton
2024. szeptember 27
Vonyarcvashegy
128.000 Ft
Eladó szervizelt, költségmentes, yamaha 5C kétütemű, hosszú triebes, külmotor, Megtekinthető kipróbálható Vonyarcvashegyen. (hajólevélről, hajólevélre írható.)
Hajómotor
Minden régió
2024. augusztus 12
Vonyarcvashegy
228.000 Ft
Eladó Vonyarcvashegyen karbantartott költségmentes Selva 5 négyütemű, hosszú triebes, külmotor, hajólevélről, (hajólevélre írható)
Jó állapotú, karbantartott 2 ütemű Johnson 6LE rövidcsizmás csónakmotor/benzintankkal eladó Poroszlón.
Érdeklődni: 30-9151601
Újszerű, kifogástalan állapot.
Hajómotor
Minden régió
2024. május 29
Balatonboglár
1.090.000 Ft
Újszerű , hibátlan, kifogástalan állapotú, garantáltan 10 üzemórát használtuk. Frissen szervizelve.
Eladó új, dobozos, 2021-es évjáratú Yamaha F115BETL hosszú triebes, négyütemű, EFI, távvezérelt, önindítós, szervó trim felhajtásos külmotor az alábbi tartozékokkal.
1.: új Yamaha 703 oldalra szerelhető távvezérlő (távkar)
2.: új Yamaha sebességmérő szenzor
3.: új Yamaha digitális fordulatszám- és sebességmérő (2 kijelzővel)
4.: új Yamaha alumínium propeller (13 1/2 x 15K)
5.: új üzemanyagszűrő
Ár egyben: 5.000.0000.- áfával együtt.
Minden dobozos, hibátlan, a motor fémvázas kartondobozban van. Szobon megtekinthető.
Kereskedő
+36704788792
1037
Budapest
Bojtár u. 58-62
z.sinkovicz@ribstore.net
Budapest és környéke
Kereskedő
Bolt, webshop
Gumicsónak
Csónak felszerelés
Utánfutó, tréler
Elektronika, GPS, halradar
Kül- és belmotor
Készletről akciós áron azonnal elvihető,számos felfújható tömlős RIB hajó. Budapesti RIBhajó központunkban kiállított, 2-3 éve bemutatóként szolgáló hajóinkat akár 30% engedménnyel kínáljuk értékesítésre. Szeretettel meghívunk Budapestre és garantáljuk, hogy nem mész haza üres kézzel, ha mégis beszállunk a benzinköltségedbe. Foglalj időpontot egy találkozóra, vagy videóalapú személyes prezentációra! Vállaljuk a szállítást bárhová (Budapesttől Dél-Afrikáig). Többféle fizetési konstrukcióból választhatsz, akár lízingelhető is. Munkaidőn kívül is rugalmasan rendelkezésedre állunk.
Hajómotor
Előző számainkban megnéztük, hogy mit tehetünk hajónk meghibásodása esetén, és milyen javítási opciók, lehetőségek vannak. Most nézzünk szét egy kicsit részletesebben a hajó szíves és lelke – vagyis a hajómotorok háza táján!
A Honda nem csupán autókat és autómotorokat – de hajómotorokat is gyárt, már több mint 40 esztendeje. A négyütemű külső hajómotorok, csónakmotorok gyártása terén az élen járnak. A motorok megbízhatósága és kényelme garantált, hiszen a Honda, mint márka elköteleződött a tökéletesség iránt. Aki új típusú, pehelykönnyű csónakmotort keres, érdemes figyelemmel követnie a Honda új fejlesztéseit.
A Selva gyár szintén nagy, több évtizedes tapasztalattal bír a hajómotorok gyártása terén. A világszerte népszerű, alacsony fogyasztású csónakmotorok szinte minden igényt kielégítenek: 30 alapmodellt és 82 típust rejt a változatos, sokszínű kínálat.
A Parsun egy olyan kínai gyártó, akik profi tervezőkkel, szakemberekkel dolgoznak együtt, és valóban magas minőséget állítanak elő. A gyártósorról kikerülő termékeik szigorú minőségellenőrzésen is átesnek, melyeknek a finombeállítás és a próbaüzem is fontos része.
A Vetnus hajómotorokra szintén minden időben – napsütésben, szélben, vagy komoly viharosabb időben – éppen úgy számíthatunk. A belső motorok mellé pedig teljes készlet áll a rendelkezésünkre a motorokhoz kapcsolódó felszerelésekből, mint pl. kipufogó csövek vagy dobok.
A Yanmar hajómotorokat értékesítő Monti Bt fő profilja – a vitorlás és motoros kishajók javítása és karbantartása – mellett mára már teljes szervizzel és hajómotor értékesítéssel foglalkoznak, a megbízható és rugalmas árfekvésű, hazai Beta Marine hajómotort kínálva.
A Haswing pedig egy új márka a hajómotorok piacán. Amit ez a márkanév takar, az egy elektromos hajómotor, amelynek kedvező áramfelvevésű, innovatív kifejlesztésű propellerje elvágja az aljnövényzetet, így gyorsabb haladásra képes. Ami még nagyon fontos, országos szervízhálózat is elérhető ehhez a típushoz.
Valójában igen széles a választék, és sokféle hajómotor kapható hazánkban is, kis kedvcsináló rövid összeállításunk pedig a teljesség igénye nélkül készült. Hiszen még mindig itt a jó idő, bátran vízre szállhatunk, és ha szükséges nem késő beruháznunk egy jó – használt, vagy új – hajómotorra, alkatrészre!
Hajómotorokkal is foglalkozol? Keress minket és jelenj meg az oldalon cégként, akár ingyen. Írj nekünk az info@hajomania.hu címre!
Hajómotor
Eljön az az idő is, amikor a hajómotorunk egy kis javításra, karbantartásra szorul – és a hajós szakmában persze ezekre külön fogalom is létezik. Ilyen például a hajómotorok marinizálása, ami tulajdonképpen egyfajta átalakítást jelent.
Nyugat-Európában már gyakori a marinizálás, erre már egész iparágak épültek ki – hazánkban azonban még csak most kezd ismertté válni ez a különleges eljárás, mely során az autómotorokat készítik elő olyan formán, hogy az hajótestbe beépíthetővé válhasson. Hogy miért is jó ez? Nyilván költséghatékonysági okok miatt – egy gyári hajómotorhoz képest jóval kedvezőbb áron jön ki egy ilyen marinizált motor, ám itthon ma még nem igazán elterjedt és nem is éri meg.
Noha a dízel motorokból is lehet már marinizált hajómotort előállítani, ez a fogyasztás szempontjából még lehet, hogy meg is éri, hiszen itt kisebb lesz a fogyasztás a nagyjából azonos teljesítmény mellé. Azonban a marinziált motoroknál a kipufogó csonkot is hűteni kell majd, ez pedig a hajó közegében jelentősen meg fogja emelni majd a belső hőmérsékletet. Van tehát sok előnye, de persze, hátránya is ennek a különös eljárásnak,
Azonban, az még korántsem elég, hogy beszereztük az így előállított hajómotort. Ezt utána majd folyamatosan üzemben is kell tartani, tankolni kell; és ez az, ami miatt nem annyira éri meg, és még nem is annyira elterjedt idehaza. Ami pedig még problémás lehet itthon, az pedig a hosszadalmas engedélyeztetési eljárás, és a hozzá tartozó jogosítványok beszerzése.
Azért akadnak már kis hazánkban is cégek, akik kifejezetten erre az iparágra szakosodtak. Eleget téve a dinamikus fejlődés igényének, csónakmotorokat, más hajómotorokat állítanak elő különböző autók, és egyéb berendezések motoros alkatrészeiből. Emellett persze más szolgáltatásuk is van, hiszen csak a hajómotor marinizálásból még nem biztos, hogy meg lehetne élni hazánkban.
Aki biztosra szeretne menni, azért jobban teszi talán – még ha csak használtra is van pénze – de valódi hajómotort választ. Aztán később hobbiból, vagy ha már nagyon penge a hajómotorok terén akkor esetleg érdekes lehet kipróbálni a marinizálást. De azt mindenesetre jó tudni, hogy már ilyen is van!
Csónak
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival.
A csónakázás legfőbb szabályairól röviden
Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető.
Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti.
Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni.
Hamarosan folytatjuk!
Szerviz, javítás
+36301617105
9025
Győr
Ikrényi út 14.
dunahajok@dunahajok.hu
Duna és környéke
Szerviz, javítás
Kereskedő
Motoros hajó 5m-től
Utánfutó, tréler
Kül- és belmotor
Az 1991-ben létrejött vállalkozásból kialakult Duna belsőépítészet Kft. egy manufaktúra rendszerű asztalos üzem, amely a minőségi, egyedi és jól megtervezett asztalosipari belsőépítészetre, hajóépítésre, hajófelújításra szakosodott.
2016-ban elérkezettnek láttuk az időt egy saját fejlesztésű hajó, valamint egyúttal egy új magyar márka, a DUNA HAJÓK létrehozására.
Cégünk 2022-ben partnerségre lépett a Magyar Suzuki Marine üzletágával. Az együttműködés eredményeként közös hajó - és hajómotor bemutatótermet nyitottunk Győrben. Vállalkozásunk hivatalos márkakereskedésként és szervizként hiánypótló szerepet tölt be a térségben.