Hirdetés feladása

Tavaszi felkészítés

Vitorlázás Motoros hajó 5m-ig hajomania.hu 2019. április 11
Tavaszi felkészítés

Van némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék…

Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ?

Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük !

Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész.

Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot.

Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat.

A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról.

A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 18-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Solina 27 vitorláshajó
19.500.000 Ft
+36309942517+36305005314
Solina 800 tipusú 27 lábas , 2019. évjáratú vitorláshajó, automata kormányos, eladó. A hajó mozgatható tőkesúlyos, egészségi okok miatt alig használt, kívül-belül szép. A hajó díesel belmotoros, tipusa Vetus díesel 9 kw, kiegészítve Haswing protuar2HP elektromos motorral, mely órákig képes vinni a hajót viharban is. Gazdag felszereltségű: orrkilépő, orr sugár kormány, elektromos csörlő, sprayhood, deck zuhanyzó, bimini, 2+ hátsó kiülő(mindenki kedvence), díesel fűtés, hűtőszekrény, mikrohullámú sütő, mosogató,konyhapult, beépített halradar Balaton térképpel, WC mosdóval, félautomata reef rendszer, rádió, usb ,hálózati elektromos csatlakozás. 8 főre vizsgáztatva. A korlát pelikán csatos. A balatonfüredi hajógyári kikiötőben megtekinthető.
Birdie 24
1.890.000 Ft
+36303337356
Kihasználatlanság miatt eladó egy Birdie 24-es típusú svéd, Vaxholm-Säbyviken Eggel & Co. , Harry Becker svéd tervező által megálmodott vitorláshajó balatonfűzfői kikötőhellyel eladó. A hajó 1979-es építésű, tökéletes állapotú, 8 évvel ezelőtt teljes felújításon esett át. Nagy előny, hogy a hajótest,ill. a fedélzet is üvegszálas anyagból készült, csak minimális karbantartást igényel.
Speedking 4.02, Yamaha 25, Harbeck tréler
1.149.000 Ft
+36203607575
Speedking SA-400 alupadlós, 4 méteres, összevizsgáztatott 25 le- s Yamaha Autolube- os kétütemű csónakmotorral, saját teljesen horganyzott trélerével, forgalomba helyezhető a csónak motorral együtt, valamint a tréler is. Évente egy hetet használt nyaraláson, teljesen költségmentes állapotban egyben eladó. További: a gumicsónak 4 légkamrás, pumpával, nyomásmérő órával, a gumicsónak nem lyukas, nem ereszt sehol, jelenleg is felfújva tárolva, rengeteg kiegészítőjével, Bimini tetővel, 1 pár evezővel, felfújható üléssel, több csónak takaró ponyvával, jelzőfénnyel, szállító kerékkel, oldallétrával, gumibabákkal az oldalához, teleszkópos csáklya, mentőpatkó. A kétütemű gyárilag 25 lovas, kéthengeres csónakmotor kifogástalan, szép állapotú, új vízforgató lapát, gyertyák, karburátor szinkron, hajtás olaj cserélve, jelenleg is használatban van a Dunán (20 lóerősként üzemel), külön olajozású, külső tankjával, annak csövével, pumpájával, kerekes motortartó bakkal. A tréler egy tüzihorganyzott, teljes hosszban görgőzött, pótkerékkel, hibátlan világítással, jó állapotú gumikkal, orrcsörlővel. Mindennek a külföldi papírja rendelkezésre áll, akár szállítással is. A gumicsónak és a tréler külön is eladó.(700.000.-)
Szerviz, javítás
Fodor Flotta
+36202999150 fodorflotta@gmail.com
Bolt, webshop
FreeBoat Kft
+36209342268 czekeattila@yahoo.com
1037 Budapest Besnyői u 13
Kereskedő
Varga-Ropi Kft.
+36303858061 info@motorokhazakapuvar.hu
9330 Kapuvár Kossuth u. 9.