Balaton
Új Pfeiffer, csónak vagy kishajó rögzítő bika, Keszthelyen eladó!
Méretek:
Hossza: 20 cm
Szélessége: 5,5 cm
Magassága: 6,5 cm
Súlya: 0,6 kg
Anyaga: nagy teherbírású, polírozott, tömör alumínium
Irányár: 18.000 Ft
-Tegyen egy korrekt ajánlatot, ~és vigye!
Érdeklődni: +3630/409-7000
-A gyenesdiási kikötőben eladó, egy szinte csak úszónyaralónak használt, Albin Marine, 34 lábas cruiser, svéd gyártású vitorlás hajó. A test üvegszálas.
Paraméterek:
Hossz: 10,26 m, plusz fürdő platform
Szélesség: 3,3 m
Fixpont magasság: 13,45 m
Legnagyobb merülés: 1,56 m
Vízkiszorítás: 4 tonna
Motor: Volvo Penta MD 11 C (18,4 KW)
Megeng. befogadóképessége: 8 fő
Előírt min. személyzet: 1 fő
Irányár: 6.950.000 Ft.
Tegyen egy korrekt ajánlatot, és vigye!
Érdeklődni: +36 30/409-7000
Kitűnő állapotú 9 éves Bavaria 33 Easy eladó tulajdonostól. 10 személyre vizsgáztatva, 6 kényelmes fekvőhellyel, állómagassággal. 2 hálószoba, nagy szalon, fürdővel, WC-vel, mikróval felszerelt konyhával, hűtővel. Roll-grosz és roll-fok (újak), bimini, körkormány, orrsugár kormány. Multimédia rendszer antennával (LCD TV, rádió/mp3/cd lejátszó), teakfa borítás a cockpit ülő felületén, hideg és meleg vizes cockpit zuhany, gázrugós alba,melegvíz bojler, zuhanyzó, nyomás alatti vízrendszer. Összecsukható cockpit asztal,önfelszedő génuacsörlők, garmin nagigációs műszerek. Fürdőlépcső, parti és fedélzeti áram. Takaróponyva és gyári tároló kocsi. Igény esetén Balatonfüredi kikötőhellyel.
Ár: 34 000 000 Ft.
Tel.: 70 944 1636
Jeanneau SO 24.2 daysailer eladó. Ideális napi vitorlázáshoz és kisebb túrákhoz, de a club versenyeken is helytáll. Merülése miatt a nyugati medencébe, déli partra is ajánlom. 2 garnirúra alap vitorla (2main, 2jib) és egy 7/8-os genakker. 2014-ben beépített Lombardini diesel marine LWD502 motor Sail-drive kihajtással, csukódó propelerrel. Méretre készített horganyzott tárolókocsi (2020), téli takaró ponyva, Raymarine ST60 Tridata (Speed-Depth), Raymarine ST1000 Autópilot, Calypso Wind, bimini, Lazy-Jack (2022), orrkilépő, Facnor fok-roller, Fok-zokni (2022), külső-belső hangszórók, kopplett kötelező felszerelés. Gondosan minden évben felkészítve (algagátló, kerámia, rendszeres olaj/szűrő csere stb…). MVSZ Viharban regisztrált YS=113. Opcióként gyenesdiási kikötőhellyel (+750e Ft kikötőhelyi átírás)
Kuruc 18 , lejárt hajólevéllel, vitorlákkal , belülről felújításra szorul , "Valkai" 2017-es ráfutófékes közuti trailerrel ( lejárt műszaki, kb. 500 km-t futott , Suzuki 6LE , hosszúcsizmás kb. 100 üzemórás motorral egyben eladó .
Hajómotor
Balaton
2025. november 26
1222 Bp Sörház utca 20
70.000 Ft
ELADÓ egy 28 lábas vitorlás hajón használt rézből készült, jobb forgású, fix (nem összecsukódó) propeller. 22 mm a furat. Esztergályossal akár 25-ős méretre kitágítható! Anya nincs hozzá. Méretek a képeken! Meg tudom mutatni Diósdon, Balatonfűzfő térségben ill. Budafokon.
Keresek megvételre belmotoros Dolphin 26-os vitorlás hajót .
Állapottól függetlenül érdekel .
Eladóvá vált szeretett vitorlásunk egy 6 fős Balaton 25-ös hajó.
Volvo Penta 10 LE belmotorral. Hosszított hajótest, két kiülővel a végén. Biminivel, lazy jack sátorral, napelemmel
Kötelező felszerelésekkel, jó kötélzet és vitorlázat, orrkilépő, műszerek,kormányhosszabbító, téliponyva, sólyakocsi.
Érdeklődni lehet az alábbi telefonszámon:
+36 30 302 7967
Jeanneau Sun Fast 26 vitorlás hajó
Féltúra-félverseny hajó. 7,8x2,95 m, merülés 1,50 m. Befogadóképesség 6 fő, 4 fekvőhely. Merev vorstag, rollgénua, génua persening. Carbon bowsprit, gennaker. Code zero. Carbon spi rúd, spinnaker. Nagyvitorla + lazy Jack. Versenyzésre felszerelve. A használati célnak megfelelő, minőségi kötélzet. Sebességmérő, mélységmérő, szélmérő, autopilot. Vízrendszer, mosogató, gáztűzhely, hűtő. Mosdó, pumpás wc, szennyvíztartály.. Yanmar 1GM10 típusú, 9 Le diesel motor. 220 V csatlakozás, automata akkutöltő. Teljes kikötő-horgonyzó felszerelés, összes hatósági tartozék. Téli takaró. Kikötőhely átvehető. . Megtekinthető időpont egyeztetés után bármikor, hétköznap is. Érdeklődés: telefonon.
Eladó egy 8 talpas kerekes 12 Tonnás állvány
Tanfolyam
+36203522691
2300
Ráckeve
Dömsödi út 2.
info@mhsc.hu
Balaton
Tanfolyam
Tisztelt látogató, vitorlázók, hajósok, Kedves leendő sporttársak!
Engedjétek meg, hogy dióhéjban bemutassam, a Magyar Hajózási Sport Club Egyesületünket.
Egyesületünket 70 éve alapították lelkes emberek avval a szándékkal, hogy sportolási lehetőséget biztosítsanak a valamikori MAHART hajózási vállalat dolgozóinak. A Club történetében a cég alaptevékenységéből adódóan mindig is a vitorlás sport képezte a minőségi sportot. A múlt század hetvenes – nyolcvanas éveiben nem egyszer büszkén viseltük a legeredményesebb magyar vitorlásegyesület címet. Számos bajnoki cím és helyezés és a sokszoros válogatott versenyzőink, olimpikonjaink fémjelzik eredményeinket.
De például a világ egyik legsikeresebb magyar földkerülő vitorlázóját, ifj. Kopár Istvánt és a többszörös magyar bajnokot, a 470 osztályban szenior világbajnok Kovács Jánost jelenleg is tagjaink között tudhatjuk.
Sőt, az említett sporttársaink, a vitorlázásoktatói csapatunkat is erősítik napjainkban. Az utánpótlás nevelés, a hajózás szeretetére, tiszteletére való nevelés, a vitorlás sport népszerűsítése, kezdetektől fogva a Club alaptevékenységei közé tartoztak.
Miután a 90-es években a magyar tengeri hajózás megszűnt, a valamikori nagy vállalat sajnos, elemeire esett szét. Az elvek eladható gyakorlatba öntése, fiatalok, érdeklődők oktatása a klub fenntartásának fontos eleme lett. Sajnos 3 évvel ezelőtt a Balatoni Hajózási Vállalatra nehezedő gazdasági kényszer nyomán teljesen megszűnt a vállalati támogatás, és a továbbiakban kizárólag saját erőből kellett
biztosítani fennmaradásunkat.
E közben a klub életében generációk váltották egymást és számos hajózáshoz, vízhez kötődő klubtársunk a Balaton mellet vagy helyett, a Ráckevei Duna partján találta meg a számára kedves lakóhelyet, Ráckevét.
Innen eredt a gondolat, hogy ha megtalálnánk azt a környezetet, közösséget, akik igénylik a területükön a vitorlás sport megjelenését, népszerűsítését, akkor új lendületet kaphatna sport egyesületünk. És újra méltók lehetünk, régi nagy hírünkhöz.
A Gondolatot tett követte, és a segítség sem maradt el. Ráckeve város önkormányzata teret, lehetőséget adott számunkra, hogy hajóinkat, felszereléseinket, biztonságosan tudjuk kikötni, tárolni. Így elindulhattak a gyermektáborok, és kezdetét veheti a felnőttképzés, a hajós vizsgákra való felkészítés. A Ráckeve vízterülete kiváló lehetőség ezen hajózási
tevékenységekre, úgy vízfelszín, vízmélység, illetve a biztonságos közlekedés tekintetében.
Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol
Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig
vissza Balatonfüredre.
A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó
vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a
vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás
turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.
Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán
viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi
versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.
Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.
A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány
fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600
hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál .
A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk:
• a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére.
• a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és
• a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére,
A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben.
• I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni.
• II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos.
A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki.
Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén
A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel.
A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban.
A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve.
Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival.
A csónakázás legfőbb szabályairól röviden
Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető.
Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti.
Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni.
Hamarosan folytatjuk!
Bérlés
+3636
bayachtcharter@gmail.com
Balaton
Bérlés
Keress minket bizalommal, akár egyéni, akár kapitánnyal biztosított hajózásra vágysz!