Balaton

Eladó érvényes balatoni hajózási engedéllyel rendelkező elektromos hajó.

Családoknak és baráti társaságoknak!
Eladó a képeken látható Bayliner Element E5 GreenCruzer elektromos meghajtású orr kiülős motoros kishajó. Ideális egynapos, folyamatos kényelmes hajózásra családok, baráti társaságok számára. A hajó jó állapotú, kis merülésével és felemelhető motorjával alkalmas alacsony vízállás mellett is (ami sajnos jellemző a Balatonra) a hajózásra. Egyszerűen kezelhető, csendes. Tökéletes választás egy elvonult hajnali horgászatra vagy egy ellazulós borozgatásra a tó közepén naplementekor.
Első vízrebocsátás ideje: 2018.06
Kategória: motoros kishajó
Állapot: normál
Hajótest színe: világos barna
Hajódeck színe: fehér
Kárpit színe: fehér, szürke betéttel
Hajótest anyaga: üvegszálas műanyag
Hossz: 4,89 m
Szélesség: 2,22m
Hajótest merülése: 0,4m (motorral 0,6m)
Szállítható személyek száma: 8 fő
Jelölés: CE
Súlya: 907kg
Kormányzás: kormánygép, kormánykerék
Meghajtás: Hajócsavar
Külmotoros, felhajtható
Motor fajta: 48V elektromos
Motor márka: UWM
Teljesítmény: 4,3 kW, 5,8 LE
4db 217Ah gondozásmentes munka akkumulátor
Normál utazó sebesség mellett (5km/h) az üzemidő akár 8-9 óra, végsebességen (9km/h) használva kb. 2 óra.
48V / 12 V akku töltő
220V-os part áram csatlakozó inverterrel
Motor indítás: kulcsos, irányváltóval
CAN-BUS rendszerű vezérlő
Hajócsavar: Háromszárnyú
Felszereltség
digitális műszerfal (motoradatok, fogyasztás, hátralévő hátralévő üzemidő)
automata fenékvízszivattyú
kötelező felszerelések
bimini tető takaró huzattal
evezőlapát
Kikötő bikák
2 db horgony
takaróponyva
Integrált fürdő platform
Fürdő létra
Orr- és árboc navigációs világítás
Digitális műszerfal
Humminbird HDR650 mélységmerő
12V szivargyújtós csatlakozó
5db pohártartó
Eddigi üzemidő: 49 óra
Okmányok: Nemzetközi hajólevél (A hajó vissza minősíthető csónakká, és akkor hajóvezetői engedély nélkül is vezethető. Hajólevéllel és vezetői engedéllyel a teljes Balaton hajózható, távolsági- és időjárási korlátok nélkül).
Műszaki érvényesség: 2028.06.

HARKEN UniPower Winch 900 UPWA eladó!
Tegye kényelmesebbé a vitorlázását. Nagyvitorla felhúzáshoz vagy kitekeréshez, génua ki-be tekeréséhez használjon elektromos csörlőt.
Új állapotú HARKEN UniPower 900 elektromos winch eladó. 12 volt.
Gyári csomagolásban, a beépítéshez szükséges tartozékokkal együtt.
Bruttó 3000 EURO
tel:+36 70 542 7788

Eladó balatonberényi személyes átvétellel a képeken látható Big Mama márkájú, olasz egyes kajak.
Az ár 1 db kajak testre vonatkozik, az evezők és ülések megegyezés szerint vihetők!
2 db is van igény szerint!
Akár horgászásra is megfelelnek, jól felszerelt testek(tároló,rakodótér,bottartónak kialakított hely).
Egyik végükön kis szállítókocsi!
Big Mama
Hossz: 265 cm
Súly: 18 kg
Szélessége: 66 cm.
Olasz gyártmány, minőségi műanyag kajak.
Minimális használati nyomokkal, kifejezetten szép állapotban vannak!
Balatonberény

Exo Bay 2 sit on top kajak.
2 személyes
Balatonberényben személyesen vehető át!
A kiírt ár a testre vonatkozik.
A képeken látható 2 db evező és 2 db ülés külön megegyezés kérdése!
Rendkívül stabil, jó iránytartó kajak!
Olasz gyártmány!
Anyaga PE, merevfalú műanyag.
Hossz: 385 cm
Súly: 30 kg
Szélessége: 83 cm.
Balatonberény

Tribord Rk500-2 Rando kajak.
PE, sit on top.
425 cm hosszú, 240 kg terhelhetőség.
Tároló elől, hátul.
Tapasztalataim alapján kategóriájában a leggyorsabb, legjobb iránytartású és legkönnyebben manőverezhető túrakajak.
2+1fős
Anyaga polietilén.
Olasz gyártmány!
Balatonberény
Fix ár, kajak testre értendő.
Családi okból eladó B25 típusú, 8 méteres, hibátlan állapotú, rendszeresen karbantartott túravitorlás friss vizsgával (2025.07). A vitorlás tartozékai: egy szinte új külmotor (Yamaha F6), tárolókocsi, téli ponyva, spinakker, stb. A képen látható bimini javításra szorul. A vitorlás kikötő hely nélkül eladó, Tihanyban, előre egyeztetett időpontban megtekinthető.

Új Pfeiffer, csónak vagy kishajó rögzítő bika, Keszthelyen eladó!
Méretek:
Hossza: 20 cm
Szélessége: 5,5 cm
Magassága: 6,5 cm
Súlya: 0,6 kg
Anyaga: nagy teherbírású, polírozott, tömör alumínium
Irányár: 18.000 Ft
-Tegyen egy korrekt ajánlatot, ~és vigye!
Érdeklődni: +3630/440-1974

-A gyenesdiási kikötőben eladó, egy szinte csak úszónyaralónak használt, Albin Marine, 34 lábas cruiser, svéd gyártású vitorlás hajó. A test üvegszálas.
Paraméterek:
Hossz: 10,26 m, plusz fürdő platform
Szélesség: 3,3 m
Fixpont magasság: 13,45 m
Legnagyobb merülés: 1,56 m
Vízkiszorítás: 4 tonna
Motor: Volvo Penta MD 11 C (18,4 KW)
Megeng. befogadóképessége: 8 fő
Előírt min. személyzet: 1 fő
Irányár: 6.950.000 Ft.
Tegyen egy korrekt ajánlatot, és vigye!
Érdeklődni: +36 30/440-1974

Augusztusban akciós áron elvihető, nagyon gyors hajó,
versenyzésre és túrázásra is kiváló. Az utóbbi években
családi daysailerként használtuk, (lazy jack, Furlex fockroller stb.), részben felújítottuk, fejlesztettük (elektromos
rendszer, műszerek stb.) és minden megvan hozzá a
versenyzéshez is. (Világbajnokságon 2. helyzett volt!) Sok
extrával: tavasszal vizsgázott svéd trailerrel, Yamaha
külmotorral, fock és gross persenninggel, téli(!) és nyári
ponyvával stb. eladó!
Tanfolyam

+36203522691
2300
Ráckeve
Dömsödi út 2.
info@mhsc.hu
Balaton
Tanfolyam
Tisztelt látogató, vitorlázók, hajósok, Kedves leendő sporttársak!
Engedjétek meg, hogy dióhéjban bemutassam, a Magyar Hajózási Sport Club Egyesületünket.
Egyesületünket 70 éve alapították lelkes emberek avval a szándékkal, hogy sportolási lehetőséget biztosítsanak a valamikori MAHART hajózási vállalat dolgozóinak. A Club történetében a cég alaptevékenységéből adódóan mindig is a vitorlás sport képezte a minőségi sportot. A múlt század hetvenes – nyolcvanas éveiben nem egyszer büszkén viseltük a legeredményesebb magyar vitorlásegyesület címet. Számos bajnoki cím és helyezés és a sokszoros válogatott versenyzőink, olimpikonjaink fémjelzik eredményeinket.
De például a világ egyik legsikeresebb magyar földkerülő vitorlázóját, ifj. Kopár Istvánt és a többszörös magyar bajnokot, a 470 osztályban szenior világbajnok Kovács Jánost jelenleg is tagjaink között tudhatjuk.
Sőt, az említett sporttársaink, a vitorlázásoktatói csapatunkat is erősítik napjainkban. Az utánpótlás nevelés, a hajózás szeretetére, tiszteletére való nevelés, a vitorlás sport népszerűsítése, kezdetektől fogva a Club alaptevékenységei közé tartoztak.
Miután a 90-es években a magyar tengeri hajózás megszűnt, a valamikori nagy vállalat sajnos, elemeire esett szét. Az elvek eladható gyakorlatba öntése, fiatalok, érdeklődők oktatása a klub fenntartásának fontos eleme lett. Sajnos 3 évvel ezelőtt a Balatoni Hajózási Vállalatra nehezedő gazdasági kényszer nyomán teljesen megszűnt a vállalati támogatás, és a továbbiakban kizárólag saját erőből kellett
biztosítani fennmaradásunkat.
E közben a klub életében generációk váltották egymást és számos hajózáshoz, vízhez kötődő klubtársunk a Balaton mellet vagy helyett, a Ráckevei Duna partján találta meg a számára kedves lakóhelyet, Ráckevét.
Innen eredt a gondolat, hogy ha megtalálnánk azt a környezetet, közösséget, akik igénylik a területükön a vitorlás sport megjelenését, népszerűsítését, akkor új lendületet kaphatna sport egyesületünk. És újra méltók lehetünk, régi nagy hírünkhöz.
A Gondolatot tett követte, és a segítség sem maradt el. Ráckeve város önkormányzata teret, lehetőséget adott számunkra, hogy hajóinkat, felszereléseinket, biztonságosan tudjuk kikötni, tárolni. Így elindulhattak a gyermektáborok, és kezdetét veheti a felnőttképzés, a hajós vizsgákra való felkészítés. A Ráckeve vízterülete kiváló lehetőség ezen hajózási
tevékenységekre, úgy vízfelszín, vízmélység, illetve a biztonságos közlekedés tekintetében.
Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol
Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig
vissza Balatonfüredre.
A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó
vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a
vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás
turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.
Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán
viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi
versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.
Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.
A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány
fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600
hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál .
A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk:
• a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére.
• a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és
• a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére,
A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben.
• I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni.
• II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos.
A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki.
Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén
A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel.
A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban.
A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve.
Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival.
A csónakázás legfőbb szabályairól röviden
Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető.
Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti.
Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni.
Hamarosan folytatjuk!
Bérlés

+3636
bayachtcharter@gmail.com
Balaton
Bérlés
Keress minket bizalommal, akár egyéni, akár kapitánnyal biztosított hajózásra vágysz!