Hajómotor
1.450.000 Ft
laslo
Minden régió
+36706064022
Eladó,
yamaha f40 magyar hajóleveles,számlás,rövidcsizmás, karos csónakmotor. kisebb cserét beszámolok.csere ár változhat.
Hajómotor
1.300.000 Ft
Szentiványi Imre
Budapest és környéke
+36309667560
Nagyobbra váltás miatt eladó Mercury 10/15Le (432cm3) berántós 4üzemórát használt rövid csizmás motor Távkar kiépítése előkészítve
LEGFRISSEBB HIRDETÉS
Hajómotor
128.000 Ft
Tihanyi Ernő
Balaton
+36208522803
Vonyarcvashegy
Eladó szervizelt, költségmentes, yamaha 5C kétütemű, hosszú triebes, külmotor, Megtekinthető kipróbálható Vonyarcvashegyen. (hajólevélről, hajólevélre írható.)
Hajómotor
Előző számainkban megnéztük, hogy mit tehetünk hajónk meghibásodása esetén, és milyen javítási opciók, lehetőségek vannak. Most nézzünk szét egy kicsit részletesebben a hajó szíves és lelke – vagyis a hajómotorok háza táján!
A Honda nem csupán autókat és autómotorokat – de hajómotorokat is gyárt, már több mint 40 esztendeje. A négyütemű külső hajómotorok, csónakmotorok gyártása terén az élen járnak. A motorok megbízhatósága és kényelme garantált, hiszen a Honda, mint márka elköteleződött a tökéletesség iránt. Aki új típusú, pehelykönnyű csónakmotort keres, érdemes figyelemmel követnie a Honda új fejlesztéseit.
A Selva gyár szintén nagy, több évtizedes tapasztalattal bír a hajómotorok gyártása terén. A világszerte népszerű, alacsony fogyasztású csónakmotorok szinte minden igényt kielégítenek: 30 alapmodellt és 82 típust rejt a változatos, sokszínű kínálat.
A Parsun egy olyan kínai gyártó, akik profi tervezőkkel, szakemberekkel dolgoznak együtt, és valóban magas minőséget állítanak elő. A gyártósorról kikerülő termékeik szigorú minőségellenőrzésen is átesnek, melyeknek a finombeállítás és a próbaüzem is fontos része.
A Vetnus hajómotorokra szintén minden időben – napsütésben, szélben, vagy komoly viharosabb időben – éppen úgy számíthatunk. A belső motorok mellé pedig teljes készlet áll a rendelkezésünkre a motorokhoz kapcsolódó felszerelésekből, mint pl. kipufogó csövek vagy dobok.
A Yanmar hajómotorokat értékesítő Monti Bt fő profilja – a vitorlás és motoros kishajók javítása és karbantartása – mellett mára már teljes szervizzel és hajómotor értékesítéssel foglalkoznak, a megbízható és rugalmas árfekvésű, hazai Beta Marine hajómotort kínálva.
A Haswing pedig egy új márka a hajómotorok piacán. Amit ez a márkanév takar, az egy elektromos hajómotor, amelynek kedvező áramfelvevésű, innovatív kifejlesztésű propellerje elvágja az aljnövényzetet, így gyorsabb haladásra képes. Ami még nagyon fontos, országos szervízhálózat is elérhető ehhez a típushoz.
Valójában igen széles a választék, és sokféle hajómotor kapható hazánkban is, kis kedvcsináló rövid összeállításunk pedig a teljesség igénye nélkül készült. Hiszen még mindig itt a jó idő, bátran vízre szállhatunk, és ha szükséges nem késő beruháznunk egy jó – használt, vagy új – hajómotorra, alkatrészre!
Hajómotorokkal is foglalkozol? Keress minket és jelenj meg az oldalon cégként, akár ingyen. Írj nekünk az info@hajomania.hu címre!
Hajómotor
Eljön az az idő is, amikor a hajómotorunk egy kis javításra, karbantartásra szorul – és a hajós szakmában persze ezekre külön fogalom is létezik. Ilyen például a hajómotorok marinizálása, ami tulajdonképpen egyfajta átalakítást jelent.
Nyugat-Európában már gyakori a marinizálás, erre már egész iparágak épültek ki – hazánkban azonban még csak most kezd ismertté válni ez a különleges eljárás, mely során az autómotorokat készítik elő olyan formán, hogy az hajótestbe beépíthetővé válhasson. Hogy miért is jó ez? Nyilván költséghatékonysági okok miatt – egy gyári hajómotorhoz képest jóval kedvezőbb áron jön ki egy ilyen marinizált motor, ám itthon ma még nem igazán elterjedt és nem is éri meg.
Noha a dízel motorokból is lehet már marinizált hajómotort előállítani, ez a fogyasztás szempontjából még lehet, hogy meg is éri, hiszen itt kisebb lesz a fogyasztás a nagyjából azonos teljesítmény mellé. Azonban a marinziált motoroknál a kipufogó csonkot is hűteni kell majd, ez pedig a hajó közegében jelentősen meg fogja emelni majd a belső hőmérsékletet. Van tehát sok előnye, de persze, hátránya is ennek a különös eljárásnak,
Azonban, az még korántsem elég, hogy beszereztük az így előállított hajómotort. Ezt utána majd folyamatosan üzemben is kell tartani, tankolni kell; és ez az, ami miatt nem annyira éri meg, és még nem is annyira elterjedt idehaza. Ami pedig még problémás lehet itthon, az pedig a hosszadalmas engedélyeztetési eljárás, és a hozzá tartozó jogosítványok beszerzése.
Azért akadnak már kis hazánkban is cégek, akik kifejezetten erre az iparágra szakosodtak. Eleget téve a dinamikus fejlődés igényének, csónakmotorokat, más hajómotorokat állítanak elő különböző autók, és egyéb berendezések motoros alkatrészeiből. Emellett persze más szolgáltatásuk is van, hiszen csak a hajómotor marinizálásból még nem biztos, hogy meg lehetne élni hazánkban.
Aki biztosra szeretne menni, azért jobban teszi talán – még ha csak használtra is van pénze – de valódi hajómotort választ. Aztán később hobbiból, vagy ha már nagyon penge a hajómotorok terén akkor esetleg érdekes lehet kipróbálni a marinizálást. De azt mindenesetre jó tudni, hogy már ilyen is van!
Hajómotor
Írtunk már arról, hogy igenis legyünk bátrak, hiszen ma már az internet elénk tárja a világot: és szinte mindent meg tudunk online vásárolni és webáruházon keresztül akár házhoz is rendelni: ilyenek pl. a különféle hajófelszerelések, és ezeknek a legkényesebb termékei, a hajómotorok is.
Fontos azonban, hogy csakis olyan cégtől vásároljunk, aki nagyon igényes és precíz, fotóval, és a lehető legtöbb műszaki paraméterrel látja el a tájékoztatásra szolgáló oldalát, hiszen a motor egy járműnek – így a hajónak is – a szíve és lelke. Ettől megy, ettől indul el, és ez hajtja a hajónkat – már amennyiben persze motoros hajóról van szó…
Aki motorokkal foglalkozik, az nyilvánvalóan nem szereti a gagyit, hanem a minőségre megy, és lehetőleg többféle márkából, típusból is tart készleten – vagy legalábbis könnyedén be tudja szerezni azokat, a vásárlók igényének, kéréseinek megfelelően.
Hajómotorokat azonban nem csak típus és márka szerint tudunk vásárolni, de mivel egy jobb, tartósabb motor hosszú éveket kibír, és az a hobbihajós, aki évről évre folyamatosan építgeti, fejlesztgeti hajóját, időnként lecserél benne ezt-azt, így aztán használtan is számtalan alkatrész elérhető, és ha kezdők vagyunk, akkor jobban tesszük, ha egy hajószakértő weboldaláról választjuk ki a használt motort, vagy motoros alkatrészt.
Hiszen ők már ellenőrizték helyettünk is, és biztosak lehetünk benne, hogy használt alkatrész során is jól működő, használható, jó minőségű terméket kapunk – illetve a leírásban szerepelnek a termék paraméterei mellett annak esetleges hibái is, és nyilván annak megfelelően alakul majd az ára is.
Érdemes tehát használt hajómotort vásárolni, de csak megbízható kereskedőtől, illetve komoly webáruházból, akik valóban értenek is hozzá. A hajómánia pedig még abban is megkönnyíti a dolgunkat, hogy országos régiók szerint lebontva kínálja a termékeiket – pl. Budapest és környéke, Duna-Tisza köze, Balaton, vagy Velencei tó, esetleg Tisza és környéke, vagy éppen Horvátország – ha ott tervezzük hajós kultúránkat kiépíteni, kialakítani.
Hajómotor
Ami el tud romlani, az el is fog romlani, nincs ebben semmi boszorkányság és összeesküvés-elmélet. Ez a helyzet sajnos a hajómotorokkal, és hiába vigyázunk rá, és végezzük el rendszeresen a kötelező karbantartási munkálatokat, ha eljön az idő, akkor bizony nem fog beindulni, és valahogy életet kell lehelnünk belé. Mit tegyünk, egyáltalán mit tehetünk, ha nem indul be a motor, lefullad, vagy egyenesen elfüstöl? Menthető még a régi harcostárs, vagy új motor után kell néznünk?
A meghibásodott hajómotor javítását végezhetjük házilag és rábízhatjuk a szervizre is, ez a tulajdonos döntése. Ám mielőtt ezt a rendkívül fontos döntést meghoznád, érdemes azért pár tényezőt figyelembe venned, nehogy a párezres javításból több százezres vásárlás legyen. Hosszú évek óta hajókkal foglalkozunk, és sok mindent láttunk már, érdemes ránk hallgatni.
Hajómotoroknál alapvetően két nagy csoportot különböztetünk meg, a beépített motor és a külmotor közötti különbséget aligha kell részletezni, és ha te is hajós vagy, akkor nyilván tudod, hogy neked milyen motorod van. A beépített motorok házilag történő javítását enyhén szólva nem ajánlanánk, itt precíz és érzékeny műszerekről van szó, inkább bízzuk rá szakemberre és vigyük el a megfelelő szakszervizbe a motort. Felesleges olyan (kötelező) kiadáson „spórolni”, aminek szinte biztos, hogy pluszkiadás lesz a vége, ha meghibásodott a beépített motor, akkor nincs helye házi barkácsolásnak és pont.
A külmotorok kérdése már érdekesebb, itt már nem ritka, hogy (főleg) kisebb meghibásodásoknál elég a minimális technikai érzék, és a használati utasítás segítségével magunk is el tudjuk végezni a kívánt javítási munkákat. Véleményünk szerint viszont ebben az esetben sem szabad többet csinálni házilag a minimálisnál. A kisebb-nagyobb tisztítási munkálatokat, vagy tényleg csak kisebb cseréket még el tudjuk végezni házilag, de ha már alkatrészeket kell cserélni, vagy valami komolyabb javítási munkát igényel a motor, akkor nem érdemes kihagyni a szakszervizt, vagy a kikötőben állomásozó szerelőt.