Hirdetés feladása

Vízi járművek védelme a TKSTAR TK905 GPS mágneses nyomkövetővel

Vitorlázás Vitorlás hajó 25 lábig Vitorlás hajó 26 lábtól Motoros hajó 5m-ig Motoros hajó 5m-től hajomania.hu 2020. június 19
Vízi járművek védelme a TKSTAR TK905 GPS mágneses nyomkövetővel

A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket.

Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető.

A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről.

A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat.

Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket.

Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlázás
Van némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék… Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ? Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük ! Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész. Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot. Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat. A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról. A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.
Acél MHD motoros kishajó, Perkins 40 LE, Volvo Penta Z hajtás
2.950.000 Ft
+36303857116
Eladó motoros kishajó: A Magyar Hajó- és Darugyár Balatoni Gyáregységében készült, háromhengeres, 40 lóerős Perkins dieselmotorral, Volvo Penta AQ 270 hajtóművel. 2024 októberében - az antifouling kivételével - teljes külső festést kapott. Beltere igény szerint felújítást igényel. 7 m hosszú, 2.1 t vízkiszorítású, legnagyobb szélessége 2.8 m. Érvényes magyar hajólevele van 2026. november 19-ig. A vételár része a tárolókocsi/sólyakocsi, az eredeti fa lámpatartó árboc, horgony és egy új, rozsdamentes lámpatartó árboc. Irányára: 2.950.000.- Szobon megtekinthető -----------------------------
Bayliner 2052 cuddy
5.800.000 Ft
+36704219189
Az újabb fajta szép egyenes kajütös és már a boltíves kabinos. Szuper megkímélt erős 4.3-as motor szolíd fogyasztás. Új ponyva! Legjobb választás egy szép hajós hétvégéhez! Igény esetén sólyakocsi plusz 200.000 Ft
TISZA FISHING 550F ÉJSZAKÁZÓ HAJÓ
4.485.000 Ft
+36302314573
TISZA FISHING 550F(FÜLKÉS) CSÓNAK ÉJSZAKÁZÓ HORGÁSZOKNAK! MIELŐTT ROSSZUL LENNE AZ ÁRTÓL, KÉREM, OLVASSA EL A LENTIEKET! Eladásra kínálom 2019-es gyártású hajóleveles kabinos horgászcsónakomat hajólevélben szereplő HONDA BF30-as, 4 éves, még 1 év garanciával rendelkező önindítós, power trimmes, generátoros, tolórudas kormányművel ellátott motorral, tehát hajóleveles. A motor szezonvégi karbantartása, jövő évi szezonra való felkészítése szakszervízben megtörtént. Vizsgájának érvényessége 2029. A hajóhoz jár továbbá egy 2019-es gyártású és évjáratú, vizsgáztatott Gimibo 750-es fékezetlen utánfutó, melynek 2027-ig érvényes a vizsgája. A gyártói kivitelhez képest az alábbi kiegészítő felszerelések kerültek beszerelésre: WI-FI távírányítású elektromos horgonycsörlő, rozsdamentes kikötőbikák, fürdőlépcső, álló magasságú, teljes munkateret befedő bimini, teljes takaró ponyva, 70 A. akkumulátor, elektromos kapcsolótábla, szivargyújtó aljzat, menetfények, elektromos kürt, 2 db asztal a munkatérbe, Lowrance 5X GPS halradar, mélység és sebességmérő, kombinált üzemóra és fordulatszámmérő, trimm műszer, fogasok, tárolók, barométer ….stb. A hajó padlózatát műfüves szőnyeg borítja, a kabinbelső pedig hőszigeteléssel és fényzáró függönyökkel ellátott. Jár hozzá továbbá a belső térben elhelyezhető ágy szerkezete és a matracok, extra huzatokkal ellátva. Na és természetesen a kötelező felszerelések. Szegeden tekinthető meg. Amit esetleg elfelejtettem felsorolni, azt kérdéseire válaszolva szívesen elmondom. A szett elsősorban egyben eladó, megbontani nem szeretném.
Szerviz, javítás
Duna Hajók
+36301617105 dunahajok@dunahajok.hu
9025 Győr Ikrényi út 14.
Kereskedő
Balkánfer Kft
+36301617484 balkanfer@gmail.com
1191 Budapest Szabó Ervin u. 31
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7