Hirdetés feladása
Vitorlázás
2018. Szüreti Regatta: mosoly az arcokon
Alsóörs/Badacsony 2018. szeptember 23. – Nem lehetett nem észrevenni a mosolyt a résztvevők arcán a Balatonföldvár előtti célvonalon: a Balaton legszebb arcát mutatta a résztvevőknek, akik közül nagyon sokan a Szüreti Regatta vasárnapi, második futamával búcsúztak az idei versenyszezontól. Több mint 160 hajó ért célba két változatos időjárási viszonyok között levitorlázott nap után – a vitorlázók és a rendezés is jelesre vizsgázott. De kezdjük az elején. Péntek este még sok volt az aggodalom – éppen a rajt időpontjára, azaz szombat reggelre egy erős hidegfrontot, és 40-50 csomós északi szelet prognosztizáltak. Farkas Péter versenyvezető a szervezőkkel és TVSK stábjával közösen azt a döntést hozta, hogy két órával elhalasztják a rajtot, és a tervezett 9 óra helyett 11 órakor indítják a mezőnyt. A hangulat ennek ellenére kiváló volt. Pénteken gyönyörű napsütéssel búcsúzott a nyár. A TVSK alsóörsi telepén folyamatosan érkeztek a nevezők, akik a megújult nevezési csapat segítségével gyorsan, sorban állás nélkül túlestek a formaságokon, és a klub vendégszeretetét élvezve néhány szelet zsíros kenyér és egy-egy pohár fröccs mellett beszélhették meg a legfontosabbakat. Este kilenkor lezárult a nevezés, és kiderült: a zord előrejelzések ellenére is 173 hajó jelentkezett a versenyre. Éjszaka azután megérkezett a hidegfront, de a meteorológia most pontos volt: 11 órára – néhány kósza pöfftől eltekintve – 8-10 csomóra gyengült a szél, és a hajóknak inkább a leállások okoztak csak gondot. A rajt elsőre sikeresnek bizonyult, főleg a „vasaló” (vagyis a renitenseket a vonal mögé terelő) motorosok munkájának köszönhetően. Hamar széthúzódott a mezőny: többtestűek hiányában a Nautic370 Run hajók és a 70es cirkálók haladtak az élen, ők érték el elsőnek a Tihanyi-szorost. A nyugati medencében egyre gyengülő, és nyugatiasodó szél várta a résztvevőket. A révfülöpi kapu egyre élesedő menetben volt megközelíthető. Az első (a NAU370 rEvolution) már egészen közel járt a kapuhoz, amikor a mezőny vége még a Csőben vitorlázott. Farkas Péter és stábja fontolóra vette a szélerőt, a Révfülöp-Badacsony távolságot, és a 19.00 órás limitidőt – majd úgy döntött, hogy a révfülöpi kapunál rövidíti a pályát. Hogy ez milyen jó döntés volt, bizonyítja, hogy a limitidőn belül több mint 160 hajó célba tudott érni. A szürkületben azután mindenki elért Badacsonyba, ahol a délelőtt felvert rendezvénysátorban némi harapnivaló és a Laposa birtok kiváló borai várták a résztvevőket. Fél kilenc tájban megkezdődött a tavalyi verseny díjkiosztója, de elismerést kaptak az első futam Yardstick alapján legjobban navigáló egységei is. Ezután felpörgött az este: elindult és éjjel egyig a táncos lábúak kedvére szólt a zene. Másnap reggel a terv szerint 9 órakor rajtolt a mezőny vissza Balatonföldvárra. A legragyogóbb körülmények fogadták a hajókat: 8-12 csomós déli, délnyugati szél, a távot végig a bőszeles vitorlákkal, spinnakerekkel, bliszterekkel lehetett teljesíteni. A végelszámolásban az járt jól, aki a lee-taktikát választotta: az északabbra vitorlázó hajók a végén élesebben meg tudták előzni a feljebb haladókat. Az első hajó (az Anna 70es cirkáló) két órán belül teljesítette a távot! De nemcsak az ő arcukon ült mosoly. A szép hosszú hullámok, a kellemes szél, és a felhőkön át-átsütő napsütés nyomán mindenki a legjobb érzésekkel indult el hazai kikötőjébe. A Szüreti Regatt ismét bizonyította, hogy miért a legnépszerűbb versenyek egyike: az ősz különleges, máskor nem tapasztalható hangulatot ad a regattának. A versenyeredményeket mellékeljük. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatták, és Kwindoo alkalmazáson követhető volt. Ezen kívül Szépvölgyi István, a regatta „száguldó riportere” óránként 10-15 percre bejelentkezett élőben a Facebookon – ezek a videók a TVSK Facebook-oldalán visszanézhetők.
Vitorlázás
Szüreti Regatta idén is: ősz, borok, Balaton
Szeptember 21-23-án közel kétszáz hajóra számítanak a szervezők Alsóörs, 2018. szeptember 4. – A Szüreti Regatta évek óta a nagyhajós vitorlázás szezonjának legnépszerűbb záróakkordja. Közel kétszáz hajó vitorlázik át még egyszer a nyugati medencébe, még egyszer együtt töltve az estét barátokkal, vitorlázótársakkal – olyanokkal is, akikkel a következő év májusáig nem is találkozik majd. A Balaton őszi arca lenyűgöző. Az északi part hegyoldalainak színei varázslatosak, az alacsonyan járó nap egészen más, feledhetetlen árnyalatot kölcsönöz a víznek. A ködös, párás reggeli rajt olyan emlék, amely segít átvészelni a következő tavaszig tartó vitorlázás nélküli időszakot legtöbbünknek. „Hegyi Dénes sporttársunk emlékére hívtuk életre ezt a versenyt, amelyet mindig is klubunk alapértékei, a vitorlás túrázás, és a sporttársakkal közösen töltött idő határozott meg” – fogalmaz Siklósi Máté, a Túravitorlás Sportklub elnöke, a verseny főszervezője. Ennek jegyében a TVSK idén is biztosítani kívánja a keretet a közös beszélgetéshez és a vitorlázáshoz egyaránt. A nevezőket már péntek délután, szeptember 21-én várják egy zsíroskenyér-partira az alsóörsi TVSK telepen. A verseny rajtja hagyományosan Alsóörs előtt lesz, szeptember 22-én 9.00 órakor. A hajók a Tihanyi-szoroson át Badacsonyba vitorláznak, de a katamaránok és liberák kivételével mindenkinek át kell haladnia egy Révfülöpnél elhelyezett kapun is. „Ezzel is biztosítani szeretnénk, hogy kis szél esetén értékelni tudjuk a lassúbb hajóosztályokat” – hangsúlyozza Sikósi Máté. A Szüreti Regatta természetesen kapcsolódik a balatoni borokhoz is. A hajók számára a badacsonyi BH Zrt. kikötőben áll rendelkezésre kikötőhely, így a célba érés után a szombat délutánt és estét a kiváló helyi borok kóstolására lehet felhasználni. Egy séta a Laposa pincéig vagy a Kisfaludy-házig egy pohár bor élvezetén túl – jó idő esetén – csodálatos panorámával is megajándékozza a résztvevőket. A hajóknak legkésőbb este 19.00 óráig kell célba érniük. Ezután kezdődik a díjkiosztó – a tavalyi verseny legjobbjai vehetik át méltán megérdemelt díjaikat – a közvetlenül a kikötő előtt berendezett rendezvénysátorban. Az ünnepélyes pillanatokat „Szüreti mulatság” követi – egy közös vacsora, majd akinek kedve van, retró zenére táncolva zárhatja az estét. Vasárnap a rendezvény sportos része kerül ismét előtérbe: a visszaúton Badacsony előtt 9.00 órakor rajtol a mezőny, a cél Balatonföldvár. „A hagyományos nagyhajós osztályok mellett a Balaton leggyorsabb hajóit, a nagy katamaránokat, a liberákat és szkiffeket is várjuk a Szüreti Regattára. A verseny biztonsága elsőrendű fontosságú: ezért a rajtvonal szekcionált lesz, és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának Rupert mentőhajója végig a mezőnnyel tart majd” – mondja Siklósi Máté. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatják. A hajók a Kwindoo alkalmazáson követhetők nyomon, és a szervezők a közösségi médiában online élő közvetítést is terveznek. A versenykiírás letölthető a hunsail.hu oldaláról (https://bit.ly/2oV4WsV), további információk pedig a TVSK Facebook-oldalán létrehozott esemény-site-on (https://bit.ly/2x6dVLn) találhatók.
Balaton
Idén kerül megrendezésre az 50. Kékszalag
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 26-án rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre. A Magyar Vitorlás szövetség beszámolója szerint indén várhatóan több mint 600 induló vág neki a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc¬csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. Tavaly nevezetesen 526 hajó állt rajthoz, azonban csak 395-en értek célba. Ez a szám mutatja, hogy egy igen komoly és nehéz versenyről van szó. A Kékszalag 2010-ben büszkélkedhetett a legtöbb indulóval: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. Idén pedig valószínűleg újabb részvételi rekord születik. A verseny eddigi legeredményesebb kormányosa 12 győzelmet tudhat magáénak. Litkey Farkas, Fifty-fity nevű katamaránjával és 7 óra 13 perces rekordjával csúcstartó a Magyar tengeren. Ebben az időszakban érdemes ellátogatni a Balatonhoz hiszen a Kékszalag mellett számos más neves esemény kerül megrendezésre. A verseny napját megelőzően rendezik a Kékpántlikát, melyet a gyerekek „Kékszalagjának” szoktak nevezni. A nevezetes Anna-napi bált pedig pár nappal előtte, július 21-én tartják. Valamint ezen a hétvégén rendezik a Fehér szalag versenyt is. A verseny rendezői idén is nagy hangsúlyt fektetnek a jótékonykodásra. Ebben az évben is várják a támogatást az autizmussal élők. A verseny idején a rajthoz állók, egy szalag megvásárlásával az Autistic Art Alapítványt támogathatják, amely10 autizmussal élő fiatalokat ellátó lakóotthont támogat. Nemcsak a versenyzők, de a nézők is segíthetik a fiatalokat, a nevezés ideje alatt öt és tíz ezer forint befizetésével. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor egyszerre mintegy 600 hajó vág neki a távnak. Az se csüggedjen, aki idén nem tud ellátogatni a versenyre. A közvetítésről az Antenna Hungária (AH) gondoskodik. Fedélzeti kamerákon túl, drónkamera használata teszi majd még élvezetesebbé a képi élményt. A verseny pedig élőben közvetíthető az AH online szolgáltatása, a mindiGO Sport segítségével. Emellett a futam követhető lesz az Origo-n is. A versenye fő támogatója az ERSTE BANK, de hozzájárul a verseny színvonalának emeléséhez az MVM Zrt., az Audi, az Ilcsi Szépítő Füvek, a Generali, és a Seiko is. fotó: kekszalag.hu
Balaton
Kezdődhet a visszaszámlálás!
2018. július 26-án rajtol a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíj. Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye. Névadó szponzora az Erste Bank. Néhány szó a versenyről: Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték, A népes mezőny Balatonfüredről indul, Balatonkenese irányába, majd Siófok felé veszi az irányt, onnan Keszthely a cél, majd vissza Balatonfüredre, Az utóbbi években már több mint 500 hajó indult el a versenyen. Idén várhatóan újabb részvételi rekord születik. Nevét leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt átvették a gőzösök is. Később a az európai nagy tavi versenyek győztese is árboc­csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. A Kékszalag távja mintegy 160 kilométer légvonalban. Rekordot a Fifty-fity nevű katamarán tartja, 2014-ben 7 óra 13 perces idővel. A legtöbb induló 2010-ben indult: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. A verseny legeredményesebb kormányosa Litkey Farkas - összesen tizenkétszer nyerte meg a versenyt. Fotó forrása: kekszalag.hu / Szanto Aron
Balaton
Nemzetközi résztvevőkkel megkezdődött a Dragon Országos Bajnokság
Balatonfüred, 2018. május 24. – Szerdán megkezdődött az Európa-bajnokság előversenyének számító magyar bajnokság a Dragon hajóosztályban. A Balatonfüredi Yacht Clubban a 18 magyar hajó 13 külföldi egységgel kiegészülve vágott neki a versenynek, amelyen összesen tíz futamot terveztek. A megnyitón Böröcz István, a klub ügyvezető igazgatója és Náray Vilmos, a Magyar Dragon Szövetség elnöke köszöntötte a versenyzőket, akik számára a bajnokság elsősorban nagy megmérettetésre, az Európa-bajnokságra szóló felkészülést szolgálja. Könnyű észak-északkeleti szélben kezdődött meg az első futam szerda délután. A balatoni körülményeket a monacói színekben versenyző, német Jens Rathsack kormányozta egységnek sikerült a legjobban megismernie: az első futamban rajt-cél győzelmet arattak, és a második futamban is többször vezettek. A második, este fél 7 óra tájban befejeződött futamot végül a japán hajó nyerte, amelynek kormányánál az America’s Cup győztes, többszörös párosverseny-világbajnok ausztrál Peter Gilmour ült. A magyar hajóknak eddig nem igazán sikerült kamatoztatni a helyi viszonyok ismeretét. Az EB-n titkon dobogóra várt Johanna nevű hajó (Kis-Szölgyémi Ferenc, Kiss Tamás, Vezér Károly) egyelőre a tizedik helyen áll. Csütörtökön újabb három futamot tervez a Farkas Péter vezette versenyrendezőség. A szél azonban délig nem érte el a versenyzéshez szükséges minimális 4-5 csomót, így a hajók egyelőre a kikötőben várják a jobb szélviszonyokat. A Dragon Európa-bajnokság rendezése csak támogatókkal és kiváló partnerekkel le-hetséges. Ezért a szervezők e helyütt is köszönetet mondanak a versenyt támogatóinak és partnereinek: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Marinepool, Novofer Zrt., Dell EMC, Quantum Sails, Homola Pincészet, Szt. Donát Pincészet, Kreinbacher Birtok, Öregtanya, Hotel Silverine, Balatoni Hajózási Zrt., Live PR, SailingBooks.hu valamint Hungária Yacht Club és Magyar Vitorlás Szövetség.
Vitorlázás
A gazdaságra is pozitív hatással vannak a balatoni nyár
A hatékonyság növelése mellett az üzleti életet is felpezsdíti a magyar tenger mellett eltöltött céges pihenés. A vállalatvezetők visszajelzéséből egyértelműen kiderül, hogy üzleti szempontból is megéri a munkatársakat elvinni csapatépítésre, hiszen komoly lökést adhat a hatékonyságnak – mondta el a Deluxe Sailing Team csapatvezetője és egyik tulajdonosa. Grünwald Ádám kiemelte, hogy a csapatkohézió fejlesztésének talán legjobb módszere a vitorlázás, hiszen elengedhetetlen a közös munka a siker érdekében. „Ugyanakkor nem hiányozhat egy ilyen összetett technikai sportnál a megfelelő tudás, amit a Deluxe Sailing Team biztosít. De nem csak a vízen vagyunk otthon, hiszen a legjobb éttermekkel és szállodákkal működünk együtt” – tette hozzá. Pezseg az üzleti élet a tóparton A csapatépítő rendezvényeken túl azonban a vitorlázás ma már előkelő helyet foglal el a rendhagyó „meeting” helyszínek toplistáján is. A Deluxe Sailing Team tapasztalatai szerint sokkal kötetlenebbül tárgyalnak egymással a felek, ami segíti a nagyobb felelősséget jelentő üzleti döntések meghozatalát. A cégek egymásra találásának is fontos helyszíne „a magyar tenger” – hívja fel a figyelmet Bea Zoltán. A Deluxe Sailing Team társtulajdonosa és vezetője kiemelte, hogy több olyan rendezvényt is szerveztek, melyeken az új ismeretségek gyümölcsöző munkakapcsolattá alakultak. A fentiek fényében pedig egyértelműen kijelenthető, hogy egy balatoni céges rendezvény nem csak a munkatársaknak biztosít kikapcsolódást, hanem a vállalatok vezetése is profitál a kiruccanásból. A balatoni vitorlázások jótékony üzleti hatásáról a Deluxe Sailing Team honlapjáról tudhat meg többet.
Vitorlázás
Egy hónap múlva Dragon Európa-bajnokság Balatonfüreden Schümannal és Gilmourral
Már közel hatvan hajó jelentkezett az év legkiemelkedőbb nemzetközi vitorlás versenyére a Balatonon Balatonfüred, 2018. április 25. – A világ legkiválóbb vitorlázóival is lehet majd találkozni a Balatonon május utolsó hetében, az idei év legkiemelkedőbb, magyar rendezésű vitorlás eseményén, a Dragon Európa-bajnokságon. Jochen Schümann háromszoros olimpiai bajnok mellett már megerősítette részvételi szándékát az America’s Cup versenyek egyik doyenje, az ausztrál Peter Gilmour, valamint az 1996-os olimpia bajnoka, az ukrán Jevgen Braszlavec. A jelenlegi állás szerint 15 országból közel hatvan hajó, azaz 180 sportoló regisztrált, így nagyszerű versenyre van kilátás. Az Európa-bajnokság éppen egy hónap múlva, május 26-án kezdődik majd a technikai ellenőrzésekkel, az első futamot május 28-ára tervezik. Mivel az Európa-bajnokság nyílt, Hongkongból és Japánból is érkeznek versenyzők a megmérettetésre. A Dragon Európa-bajnokság a Dragon osztály magyarországi szervezete, a Magyar Dragon Szövetség, valamint a Magyar Vitorlás Szövetség és a Balatonfüredi Yacht Club tapasztalt szervezői és rendezői gárdájának együttműködésében valósul meg. Őket egészíti ki a világversenyek rendezéséhez előírt nemzetközi versenybírói, ellenőri és versenyrendezői csapat. Az esélyeseket számba véve a legnagyobb név talán a német Jochen Schümanné, aki taktikusként lesz jelen az egyik hajóban. Schümann négy olimpiai érmet nyert, az NDK színeiben kétszer, az NSZK színeiben pedig egy alkalommal volt olimpiai bajnok, egyszer ezüstérmes, és egyik legfontosabb tagja volt a svájci Alinghi többször is America’s Cup-ot nyert csapatának. A japán hajót kormányozza majd az a Peter Gilmour, akinek a neve ma már fogalom azok között, akik figyelemmel kísérték a világ legismertebb vitorlás versenye, az America’s Cup elmúlt három évtizedének történetét. Az ausztrál versenyző háromszor nyerte el a Match Race (párosverseny) világbajnoki címet, öt különböző America’s Cup csapat tagja volt, és 2007-ben az Alinghi tagjaként győzött is. Ugyancsak német színekben versenyez Malte Philipp, aki a vitorlázás „csúcskategórájának” számító Finn dingi osztályban kétszeres világbajnok, de Dragonban is nyert már vb-t. A dán Jörgen Schönherr a Dragonon kívül korábban két másik hajóosztályban (repülő hollandi és 505) is nyert már világbajnokságot, hajóján egy másik dán kiválósággal, Theis Palmmal, aki nyolcszoros világbajnok. Az ukrán Jevgen Braszlavec az 1996-os olimpia bajnoka 470-es hajóosztályba – s nem mellesleg 2015-ben Dragon osztályban is nyert világbajnoki címet. És természetesen itt lesznek a Dragon osztály közelmúltjának bajnokai: a német Stephan Link (2017: Gold Cup győztese), a portugál Pedro Andrade (az Európa-bajnoki cím védője, ezúttal egy holland hajóban) vagy a Dragon-veterán, többszörös világbajnok, és a Balatonra szinte hazajáró német Vinci Hoesch. De ne feledkezzünk meg a legerősebb magyar csapatról sem: Kis-Szölgyémi Ferenc a 2010-ben Balatonkenesén rendezett Európa-bajnokságon szeretett bele a Dragonba, és elhatározta, hogy nemzetközi szinten kíván versenyezni. Csapata összeállítása azóta is változatlan: Kiss Tamás a repülő hollandi osztályban megszerzett technikai és vitorlabeállítási tudását hozta magával, míg Vezér Károly, többszörös Soling világbajnok a csapat dinamikáját és taktikai tudását erősíti. Télen általában Portugáliában és Franciaországban edzenek, és az elmúlt években egyre jobb eredményeket hoznak. Nyertek már világbajnoki futamokat és több nemzetközi versenyt is. Mivel „Fecó” a Balatonon nőtt fel és lett versenyvitorlázó, a helyi időjárás és a tó ismerete révén jó eséllyel pályázhat akár dobogós helyre is. A Dragon Európa-bajnokság rendezése csak támogatókkal és kiváló partnerekkel lehetséges. Ezért a szervezők e helyütt is köszönetet mondanak a versenyt támogatóinak és partnereinek: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Marinepool, Novofer Zrt., Quantum Sails, Homola Pincészet, Szt. Donát Pincészet, Kreinbacher Birtok, Öregtanya, Live PR, SailingBooks.hu valamint Hungária Yacht Club és Magyar Vitorlás Szövetség. További információk: A Dragon Európa-bajnokság honlapja: www.dragoneuropeans2018.hu Közösségi média: https://www.facebook.com/dragoneuropeanshungary e-mail: hello@dragoneuropeans2018.hu Náray Vilmos elnök, Magyar Dragon Szövetség tel.: +36 20 369 2126 e-mail: elnok@dragonclass.hu
Motorcsónak
Ismét itt a szezon, amit gyűlölünk
Ismét eljött a hajósok által „ gyűlölt” időszak, melyről sejtettük, hogy megérkezik, de most, hogy itt van egyenesen utáljuk… Itt az ősz, vége a hajós szezonnak mely oly sok kellemes élményt hozott számunkra. Sajnos ez már a múlt, ki kell vennünk kedvencünket a vízből, téliesíteni kell, és egy elhelyezni egy biztonságos helyen. Ha mindez rendben, már csak sóhajtoznunk kell a tavasz jöttéig… Addig is: A daru által történő kiemelésnél fokozottan ügyeljünk, hogy a gurtni ne tegyen kárt a hajótestben, adott esetben a drótköteleinkben. Mert a mozgó kötélzet ugye már rég egy zsákban van… Fokozottan figyeljünk a hajó kocsira ( melyet gondosan átnéztünk, kerekeit felfújtuk) történő elhelyezésre, rögzítésre. A parton alaposan tisztítsuk meg a hajótestet az algától. Legegyszerűbb módja a magasnyomású mosó. Ezek után tegyük a hajónkat a kikötőmesterek által előkészített helyre. Itt már kényelemesen el tudjuk távolítani a hajóbelsőben esetlegesen fellelhető vizet, ( wc, konyha, fröccshöz használt szódás üveg, stb ). A környezet fokozott védelme mellett töltsük fel motorunkat fagyállóval ! Ajánlatos az akkumulátort kiszerelni, és a tél folyamán időnként feltölteni. A belső munkálatok elvégzése után – ha van- gondosan takarjuk le ponyvával, melyet fixáljunk is a viharos szél ellen. Végül nem árt a kocsi alátámasztását ellenőrizni. Ha mindez megvan, hátradőlhetünk, és várhatjuk az első tavaszi napsugarakat.
Balaton
Viharjelzés a Balatonon
Április elejétől újra indult a viharjelzés nagyobb tavainkon. A rendszer október végéig folyamatosan üzemel két veszélyjelző fokozatban, az időjárási körülményekhez igazodva. 40 km/óra feletti szél esetén automatikusan indul az első fokú viharjelzés. Ilyenkor 45 villanás látható percenként. Úszni, csónakázni, vagy vízi sporteszközzel vízen lenni csak a part 500 méteres sávjában lehet. 60 km/óra, vagy erősebb szélnél a viharjelző 90 szer villan percenként. Piros jelzésnél már nem szabad fürdeni, úszni, vízi sporteszközzel a vízen tartózkodni, kivéve az arra alkalmas vitorlás hajókat.
Budapest és környéke
LUXUS HAJÓVAL A SZIGETRE!
Érkezz akár 10 perc alatt stílusosan a Fesztiválra a Sziget Hivatalos Hajós partnerével. Csak szállj fel az egyik belvárosi indulási ponton lévő hajónkra, és akár perceken belül szelheted is a habokat! SZIGET VIP BOAT 2017. augusztus 9. és 16. között újra várja a fesztiválozókat a Budapest Boat Show által szervezett Sziget Vip Boat! A Sziget VIP Boat a Sziget Fesztivál ideje alatt, minden nap délután öt órától este kilenc óráig várja az utasokat a város két pontján, hogy luxus motoros hajókkal vigye őket az ország legnagyobb fesztiváljára! A hajók közvetlenül a Sziget Fesztivál egyik belépési pontjánál kötnek ki, ahonnan séta és sorban állás nélkül juthatsz be a fesztiválra. Hogy lásd miről is van szó, nézd meg a videónkat! https://www.youtube.com/watch?v=rqpzt7gBJk4 A SZOLGÁLTATÁS Három különböző út közül választhatsz: Express Ha szeretnél a lehető legrövidebb idő alatt eljutni a Szigetre, akkor a Batthyány téren vagy a Wiking Yacht Klub – Marina Parton szállj fel az egyik hajónkra, mely fél óránként jár és 10 perc múlva már a fesztiválon is lehetsz! VIP Ne osztozz idegenekkel ebben az élményben, bérelj egy saját hajót, ami felvesz téged és hét barátodat a hozzátok legközelebbi kikötőből, és már visz is titeket a Szigetre! VIP GRAND TOUR Nézzétek meg a várost egy fél órás dunai túrán, majd pedig irány a fesztivál! JEGYVÁSÁRLÁS Vedd meg a jegyedet már most a www.boatshow.hu vagy www.szigetvipboat.com weboldalon! A helyszínen Citypass kártyáddal 20% kedvezményre vagy jogosult!
Kajak-kenu
Túrakenu 3 személyes
89.900 Ft

csabi
Minden régió
+36306093482

Eladnám használt,de szinte karcmentes háromszemélyes túrakenumat.Elől-hátul elmozdítható fedelű (esőálló) tárolókkal,az orr,és farrészen is beépített légkamrákkal,fenyőfából készült padokkal.460cm hosszú,90cmszéles.Kb 30-35 kilogramm. Győrben megtekinthető.Tetőcsomagtartón is könnyedén szállítható.
Hajómotor
Yamaha
260.000 Ft

Lovas László
Minden régió
+36204190890
B:A :Z:-megye Szerencs

Yamaha gyári 15 Le. ( 9.9-re ) matricázva, rövid csizmás, kitűnő motor szervizelve, önindító szerelhető rá. Fogaskerekes a lendkereke. ( tankjával, cső, csatlakozó , pumpa, stab szárnnyal ) A helyszínen kipróbálható. Több fotó később. tel: 20/ 419-0890
Csónak
Új folyami horgászladik eladó!
304.800 Ft

Krajcsovics Zoltán
Minden régió
+36305018199
4030 Debrecen Álmos utca 1.

Erős, tartós, UV álló, új, üvegszál vázas poliészter. Bármilyen kérdése van, keressen bennünket bizalommal! Változatos színekben rendelhetőek! Az alsó rész és felső rész eltérő színben választható, variálható! Dupla légzsák, kikötőszem. Hosszúság: 4800 mm Szélesség: 1500 mm Súlya: kb. 110 kg. Légzsák térfogata: 120 liter Az evezőlapát nem tartozéka a terméknek. Az ár tartalmazza a 27%-os áfát is. Az ár nem tartalmazza a képeken látható motort. Webáruház: http://muanyagtermekek.com Üzletünk: 4030. Debrecen, Álmos utca 1, tel.: 52/471-707, Nyitva tartás: hétfő-péntek 9-16,30 óráig, szombat 9-12,30 óráig.
#
heatherreid242@gmail.com