Vitorlás felszerelések

Egy kiállító teremben láttuk meg és szerettünk bele a praktikusan felnyitható 2 kiülőbe.
A kiállító darabot vásároltuk meg (fénykép).
B18-asunk felújításra várt, ami a vásárlás után 12 évvel kezdődött és fejeződött be.
Ekkor már nem került fel a hajóra, kategória váltás miatt.
Kifejezetten alkalmas B18-ra, vagy hasonló jellegű kishajóra.
Kiváló kilátást biztosít menet közben, a fürdőzést is segíti stabil tartásával, (mint kapaszkodó a ki és bemenetelnél), ill. a szabályok szerinti horgászáshoz nyújt kényelmet.
Méretei:
Hajó hosszú oldalánál: 70 cm
Hajó végén: 28 cm
Magassága: 46 cm
Ára párban, 96.000 Ft

Tavi tőkesúly + kormány lapát eladó

Vitorlázás
Budapest és környéke
2025. január 23
Raymarine ST1000 Plus Hajó autopilot (Raymarine ST1000+Tiller Pilot)
100.000 Ft
Eladó új Raymarine ST1000+Tiller Pilot.
Régi vitorlásomhoz vásároltam 6 éve (maritime.hu-tól), de sosem építettem be. Most került elő garázspakolásból. Átvehető Nagykovácsiban, vagy nyáron Balatonlellén.
Gyári új, még a csomagolásából sem bontottam ki. Ár: 100.000 Ft.
"Alkudni csak felfelé lehet ;)"
https://www.muziker.hu/raymarine-st1000-plus-autopilot?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7se8BhCAARIsAKnF3rzrvb0KKx5HOdjy0KHqmkSG17tvxFBpMbE6OdO8Nd-nN3pmj6Pwj-4aAuYnEALw_wcB

Eladó egy 2022-ben vásárolt Loos & Co. vantni feszességmérő (Model no. PT-2M, 5-7 mm). Gyári dobozban, kifogástalan állapotban. Újonnan üzletben 100.000.- Ft felett van az ára.

Eladó egy teljesen új állapotú GORI háromlevelű záródó propeller, mérete 16 X 13 LHS, normál méretű saildrive szerelhető. Nagysága alapján 20-40 LE motorteljesítmény igényel.
Kedvezményes ára 1290 euró, (tájékoztatásul: a fenti ár cca. 50% az új árnak)
Telefon: 70/542-7788

Teljesen új, gyári csomagolásban eladó, egy Furlex 204 S. Forstag maximális hossza 15,35 méter, a hosszát aktuális méretre lehet beszabni. A drótkötél átmérője 7 mm. Bruttó: 2350 euró. Akció: az új ártól 40 % olcsóbban. Telefon: 70/542-7788

Kiváló állapotú, állítható hajótartó állvány 36 lábas hajóhoz eladó. Jeanneau 36i-hez készült, 5,7 tonna súlyra. Átvehető Keszthelyen.

Kerekeken guruló külmotor tartó állvány. 30 kg-os Yamaha motor volt rajta. Téli tárolásra/szereléshez alkalmas.

Tegye kényelmesebbé a vitorlázását, nagy vitorla felhúzásához, vagy ki-be tekeréséhez használjon elektromos csörlőt. ELADÓ egy teljesen új, gyári csomagolásban HARKEN elektromos csörlő. 700 Watt, 12 volt. Tartozékok: WLC 2000 vezérlő, automata biztosíték, pillanatkapcsoló. Beépítése minimális helyigényű. Áramkimaradás esetén csörlőkarral működik. Csörlő mérete: HARKEN 50. Irányár: 2950 euró. Információ: 70/542-7788
Négy és fél méter hosszú fém bumm újszerű állapotban eladó.
Én sztárhoz használtam.
#

+36204483333
vandormiki@t-online.hu
Balaton
Vitorlás felszerelés
Hajó felszerelés
Üdvözlöm,Minden típusú hajóhoz rozsdamentes vereteket gyártok. Bimini,spray hood,,Orrkilépő,Farkilépő,Kiülők Orrkorlát, Horgony kiemelő,Pohártartó,és egyedi kérések,stb,amit kérésre fel is szerelek.A Balaton szinte minden kikötőjében referencia munkáim vannak.vandormiki@gmail.com
Vitorlázás
Aki vitorlás élményekre vágyik, ám nem szeretne borsos áron beruházni egy hajóra illetve a hozzá tartozó, teljes vitorlás felszerelésekre – mit tud tenni? Nem kell lemondanunk a vitorlázás élményéről akkor sem, ha egy kicsit laposabb a pénztárca!
Az első megoldás, hogy nézzünk szét a használt hajók és vitorlások piacán, hiszen az internetes apróhirdetéseket – ha alaposan átböngésszük – igazi kis kincsekre, csodás ajánlatokra is rálelhetünk.
Ha csupán ki szeretnénk próbálni, át szeretnénk élni az élményt, akkor érdemes lehet elgondolkodni a hajó bérlésén. Ez remek alkalom arra is, hogy el tudjuk dönteni, szeretnénk-e később saját hajót vásárolni. Persze, ha még csak teszteljük magunkat, illetve még sohasem vitorláztunk, és egyelőre csakis a kíváncsiság vezérel bennünket, akkor egyelőre biztosan elegendő egy-két vezetett vitorlástúra, illetve később egy-egy alkalommal a bérelt hajó, a saját csapatunkkal vagy családtagjainkkal…
Szerveznek ma már a vitorlázást megismerni vágyók számára kifejezetten olyan utakat, vitorlástúrákat, ahol hivatásos hajóvezetők, hajóskapitányok kezelik a hajót, ám a résztvevők számára adott mégis a lehetőség, hogy a bátrabbak önállóan is megpróbálkozhassanak a vezetéssel, betekintést nyerhessenek a hajózás ismereteibe, legalább az alapok szintjén. Ezek a remek programok az egy-két órás túráktól a hosszabb, akár félnapos elfoglaltságig is terjedhetnek, és remek lehetőséget kínálnak akár osztálykirándulások, vagy céges csapatépítés ötletére is. Ha jó áron szeretnénk kifogni mindezeket, akkor érdemes az elő- vagy az utószezoni vitorlás túrákat választanunk. Egyrészt, mert a tavaszi illetve őszi idényben kedvezőbbek az árak, másrészt pedig elkerülve a nagy nyári hőséget, jobban tudunk koncentrálni, ha tanulni szeretnénk a hajózást, illetve kellemesebb időt foghatunk ki, és a szél is garantáltabban lesz jelen. A vitorlás bérlése tehát igazi kikapcsolódás, elegáns és egyszerre sportos élmény, csupa izgalommal karöltve, amit érdemes kipróbálni mindenkinek, aki szereti a Balatont, és a vizeket, és a fürdés mellé valami újszerű kikapcsolódásra vágyik.
Aki pedig azon gondolkodik, hogy venne egy saját hajót, ám még kevés tapasztalattal bír – annak szinte kötelező, de legalábbis nagyon ajánlott több ilyen túrán is részt vennie, hogy tapasztalatokat szerezzen mind az átélt élménnyel, mind pedig a hajókkal és a vitorlázással kapcsolatban is.
Vitorlázás
A Kékszalag verseny a vitorlázás legnemesebb hagyományait egyesíti, Európai szintű vitorlás verseny, mely komoly történelmétől fogva ma éppen a modern, komoly felszereltséggel bíró hajóknak, vitorlásoknak nyújt remek versenyélményt és lehetőséget. Azonban itt is – mint ahogy valamennyi sportversenynél – nagyon fontos a biztonság és az alapos felkészülés, már csak azért is, mert a természeti erőkkel plusz még a komoly ellenfelekkel való párhuzamos küzdelem igencsak próbára teszi mind a kitartásunkat, mind az akaraterőnket, fizikai és szellemi teherbírásunkat, állóképességünket –a hajónkról nem is beszélve!
Nyilvánvalóan nagyon fontos, hogy a hajónkat elsősorban műszaki szempontból készítsük fel a nagy megmérettetésre, ami ha lehet, már időben történjen meg, ne pedig közvetlenül a verseny előtti napon! Nézzük át alaposan a kormánykerekeket, a vitorlákat, és persze a horgonyt és a horgonykötelet is. Ha valahol kisebb szakadást észlelünk, ezt foltozzuk, illetve javíttassuk meg, és jó ha tartalék horgonnyal is készülünk majd az útra. A világítást illetve az akkumulátorok állapotát is mindenképpen ellenőrizzük, és ott is meg kell győződnünk arról, hogy elegendő töltöttséggel vállalkozunk az útra. Érdemes felhúzva megnézni a vitorlákat, és kipróbálni mindent – nehogy ott a nagy napon derüljön ki bármi kellemetlenség, hiba.
A hajónk ellenőrzése és műszaki felkészítése mellett fel kell készítenünk a csapatot is, illetve érdemes stratégiai valamint biztonsági tervvel is készülni, ezek pl. a biztonsági mellény illetve a heveder felvételétől egészen a vitorla gyors felhúzásáig terjednek, de az is fontos hogy kidobjuk a horgonyt, leadjuk a vészjelzést illetve időben hívjunk segítséget, ha baj közeledne. Ehhez a csapatot, hajónk legénységét érdemes felkészíteni, és jó, ha mindenkinek előre meg van határozva a biztonsági feladata, amit biztosan ismer és tud is annyira, hogy nem pánikol be, hanem azonnal cselekszik, és a megfelelő sorrendben, időben teszi mindezt. A csapat felkészítésére egyébként is már jó időben gondot kell fordítanunk: legyen meg mindenkinek a saját posztja, feladata, építsünk ki egy kis legénységet magunk körül, és – ha viszünk is családtagot, barátot magunkkal – mindenképpen legyenek tapasztalt, profi vitorlások, akikkel elindulunk, legyen kiválasztva ki a csapatkapitány.
Amire még szintén nagyon érdemes figyelni, hogy miket viszünk magunkkal? A biztonsági és hajós felszerelések mellett a megfelelő ruházaton és váltóruhán túl még érdemes ügyelnünk az elegendő ásványvízre és élelemre, a megfelelő javítókellékekre, hevederekre, de legyen nálunk kötél, zseblámpa, ragasztószalagok, illetve az UV védelemre is gondolva napellenzősapka, napszemüveg…
És a lista még közel sem teljes! Hát igen, egy komoly versenyre komoly kell legyen a felkészülés is…
Vitorlázás
Aki már régóta vitorlázik, vagy legalábbis jobban ismeri a hajózási szakmai eseményeket, már bizonyára tudja: az idén július 14-ére tűzték ki az országos Kékszalag néven ismert, hosszú távú vitorlás versenyt, mely a Balaton és a vitorlázás szerelmeseinek legnagyobb ünnepe már hosszú idők óta – egészen pontosan 1934 óta – és szinte már eggyé vált a balatoni vitorlázással.
A Kékszalag sok tekintetben egyedi, már eleve a hossza és az időtartama miatt is. Mind a megtett távolság, mind pedig az az idő, amit a hajónkon vitorlázással töltünk – jóval nagyobb állóképességet, fizikai illetve szellemi megterhelést ró ránk, hajós versenyzőkre – ha úgy döntünk, hogy indulunk a versenyen. Hajónkat is komoly próbatételnek tesszük ki nyilván ez idő alatt, ezért nagyon fontos az alapos felkészülés, minden tekintetben, hiszen a résztvevők egyszerre küzdenek meg a természeti erőkkel, vízzel és széllel – és természetesen az ellenfelekkel is.
Hol tudok nevezni, ha szeretnék indulni?
A fővárosban, 2016. július 6-án, 12 és 20 óra között tud majd nevezni, 9000 Ft-os nevezési díj ellenében minden indulni készülő vitorlás versenyző, a már ismert és szokott helyeken: Budapesten a 14. kerületben, a Magyar Sport Házának földszinti tárgyalótermében. A pontos cím:
1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.
Természetesen idén is él a helyszíni, balatonfüredi nevezés, melynek pontos időpontja és helyszíne az alábbi: 2016. július 13. 11 és 22 óra között – elég tág az időintervallum – és mindezt a Balatonfüred Kékszalag rendezvénysátorban tudjuk megtenni, melynek pontos címe:
8230 Balatonfüred, Zákonyi F. u. 8.
Ha szeretnénk kipróbálni magunkat és a hajót, vagyis elindulni, rajtolni a versenyen, akkor érdemes odafigyelnünk és nem lekésnünk a nevezési időpontokat, mert sem a verseny napján illetve a kiírt nevezési időpontokon túl már nem fogadnak el nevezéseket a verseny szervezői!
Mit kell tudni röviden a Kékszalag versenyek helyszíneiről: Mekkora távot tesznek meg a versenyzők, és honnan indul a rajt?
Az egyik legfontosabb tudnivaló maga a verseny távja, ez pedig légvonalban mérve 160 kilométer, amit persze egyénileg navigálva, hogy a lehető leggyorsabban célt érjenek, vagyis, nem egyenesen tesznek meg a versenyzők. A rajt Balatonfüred kikötőjéből indulva, Balatonkenesén át – itt lesz az első pályajel – majd innen Siófok felé haladnak a versenyzők. A Tihanyi-szoroson átkelve egészen Keszthelyig vitorlázva fordulnak vissza, hogy elérjék újra a célállomást, a balatonfüredi kikötőt.
Kép forrása: http://www.kekszalag.hu/
Szerző: Náray Vilmos