Vitorlás felszerelések
Eladó gyári új végtelenített köteles roller furler betekerő könnyűszeles vitorlákhoz. alsó és felső elem együtt két különböző méretben, de max. 33 lábas hajóig 95 ezer vagy 120 ezer forintért.
Referencia többszáz vitorláson csak a Balatonon.
Átvehető Budapest XI. kerületében vagy Siófokon
Érdeklődni: 06304688252

Eladó gyári új lengyel merev forstag fock rollerrel együtt 18 lábas hajótól 33 lábas hajóig, különböző méretben kompletten 190 ezer forinttól 330 ezer forintig mérettől függően. Többszáz referencia hajó csak a Balatonon! Átvehető Budapest XI. kerületében. Érdeklődni lehet: 06304688252
60 mm x 12 mm-es használt Stagreiterek eladók, darabonkénti áron.

Hajó korszerűsítésből, meggondolatlan vásárlásból megmarad nem használt, új alkatrészek alkalmi áron eladók:
Ekevas horgony 12 kg. 35 000 Ft.
Bruce horgony 10 kg 30 000 Ft.
HARKEN dupla bütykös stop, végtelenített kötélhez: 35 000 Ft.
SELDEN PBB 50 hármas csiga 55 000 Ft.
FSE Roblin DINEMA 10 mm kötél 61 m 110 000 Ft.
SPINLOCK XAS kettes stopper 6-12 mm kötélhez 50 000 Ft.
HEMPEL MILLE NCT 2,5 liter önfényező algagátló 45 000Ft.
Telefon: 70/542-7788

Eladó egy Raymarine i60 szélműszer. A csomag tartalmazza a kijelző, műszert, 30 méter kábel, gyári csomagolásban van az új széljeladó. Eladó egy i50 Tridada mélység, és sebességmérő, kijelző műszer, kettő jeladóval, kábelekkel. A műszerek egy szezont voltak használva, hibátlanul működnek. A csomag ára: 1500 euró. Külön-külön is megvásárolhatók: 900 illetve 650 euró. Telefon: 70/542-7788

Eladó, gyári csomagolásban egy 204S orrvitorla betekerő.
A forstag maximális hossza: 15,36 méter, drótkötél átmérője 7 mm, ez mérete szabható.
Irány ár: 2200 euró.
Telefon: 70/542-7788

Eladó egy új állapotú GORI három lapát - s záródó propeller.
Mérete: 15,5 x 13 -s, LHS (bara forduló).
Saildrive - ra szerelhető, ISO 30 tengely, M 16 - s anya.
20- 30 LE motorra ajánlott,
Irányár: 1400 euró.
Telefon: 70/542--7788
Vitorlázás
Minden régió
2022. április 27
Pécs-Balatonmária-fűrdő
120 Ft
ORRKILÉPŐ- 120000.-től és HORGONY KIEMELŐ RAKTÁRRÓL eladó,rozsdamentes veretek gyártásával foglalkozok,fő profil :Bimini top

Egy szezont használt kettő darab (jobbos-balos) HARKEN REWIND Radiál 46.2 STA elektromos csörlő eladó. A motor 12 voltos 700 watt teljesítmény. Hibátlanul működik. A ki/be kapcsolóval aktiválható Rewind funkció, amely lehetővé teszi a szélterhelés alatt vitorlák biztonságos húzását és engedését mindkét irányban anélkül, hogy kivenné a schottkötelet a csörlő kötélfogójából.
A Rewind alapfunkcióban úgy működik mint egy normál Harken kétsebességes elektromos csörlő. A csörlő talpán lévő piros gomb egyszerű elfordításával kapcsolja be/ki a visszatekerés funkciót.
Áramkimaradás esetén a hagyományos csörlőkarral működtethető a csörlő.
A két darab csörlő ára 8500 euró. A csomag tartalmaz még kettő automata biztosítékot, és kettő külső kapcsolót (gyári új). A fenti ár az új árnak az cca. 50-60 %-a.
A működése látható az alábbi linken: https://www.youtube.com/watch?v=Ye9S0HjxfjI
Telefon: 70/542-7788

Használt achter feszítő eladó
#

+36204483333
vandormiki@t-online.hu
Balaton
Vitorlás felszerelés
Hajó felszerelés
Üdvözlöm,Minden típusú hajóhoz rozsdamentes vereteket gyártok. Bimini,spray hood,,Orrkilépő,Farkilépő,Kiülők Orrkorlát, Horgony kiemelő,Pohártartó,és egyedi kérések,stb,amit kérésre fel is szerelek.A Balaton szinte minden kikötőjében referencia munkáim vannak.vandormiki@gmail.com
Vitorlázás
Aki vitorlás élményekre vágyik, ám nem szeretne borsos áron beruházni egy hajóra illetve a hozzá tartozó, teljes vitorlás felszerelésekre – mit tud tenni? Nem kell lemondanunk a vitorlázás élményéről akkor sem, ha egy kicsit laposabb a pénztárca!
Az első megoldás, hogy nézzünk szét a használt hajók és vitorlások piacán, hiszen az internetes apróhirdetéseket – ha alaposan átböngésszük – igazi kis kincsekre, csodás ajánlatokra is rálelhetünk.
Ha csupán ki szeretnénk próbálni, át szeretnénk élni az élményt, akkor érdemes lehet elgondolkodni a hajó bérlésén. Ez remek alkalom arra is, hogy el tudjuk dönteni, szeretnénk-e később saját hajót vásárolni. Persze, ha még csak teszteljük magunkat, illetve még sohasem vitorláztunk, és egyelőre csakis a kíváncsiság vezérel bennünket, akkor egyelőre biztosan elegendő egy-két vezetett vitorlástúra, illetve később egy-egy alkalommal a bérelt hajó, a saját csapatunkkal vagy családtagjainkkal…
Szerveznek ma már a vitorlázást megismerni vágyók számára kifejezetten olyan utakat, vitorlástúrákat, ahol hivatásos hajóvezetők, hajóskapitányok kezelik a hajót, ám a résztvevők számára adott mégis a lehetőség, hogy a bátrabbak önállóan is megpróbálkozhassanak a vezetéssel, betekintést nyerhessenek a hajózás ismereteibe, legalább az alapok szintjén. Ezek a remek programok az egy-két órás túráktól a hosszabb, akár félnapos elfoglaltságig is terjedhetnek, és remek lehetőséget kínálnak akár osztálykirándulások, vagy céges csapatépítés ötletére is. Ha jó áron szeretnénk kifogni mindezeket, akkor érdemes az elő- vagy az utószezoni vitorlás túrákat választanunk. Egyrészt, mert a tavaszi illetve őszi idényben kedvezőbbek az árak, másrészt pedig elkerülve a nagy nyári hőséget, jobban tudunk koncentrálni, ha tanulni szeretnénk a hajózást, illetve kellemesebb időt foghatunk ki, és a szél is garantáltabban lesz jelen. A vitorlás bérlése tehát igazi kikapcsolódás, elegáns és egyszerre sportos élmény, csupa izgalommal karöltve, amit érdemes kipróbálni mindenkinek, aki szereti a Balatont, és a vizeket, és a fürdés mellé valami újszerű kikapcsolódásra vágyik.
Aki pedig azon gondolkodik, hogy venne egy saját hajót, ám még kevés tapasztalattal bír – annak szinte kötelező, de legalábbis nagyon ajánlott több ilyen túrán is részt vennie, hogy tapasztalatokat szerezzen mind az átélt élménnyel, mind pedig a hajókkal és a vitorlázással kapcsolatban is.
Vitorlázás
A Kékszalag verseny a vitorlázás legnemesebb hagyományait egyesíti, Európai szintű vitorlás verseny, mely komoly történelmétől fogva ma éppen a modern, komoly felszereltséggel bíró hajóknak, vitorlásoknak nyújt remek versenyélményt és lehetőséget. Azonban itt is – mint ahogy valamennyi sportversenynél – nagyon fontos a biztonság és az alapos felkészülés, már csak azért is, mert a természeti erőkkel plusz még a komoly ellenfelekkel való párhuzamos küzdelem igencsak próbára teszi mind a kitartásunkat, mind az akaraterőnket, fizikai és szellemi teherbírásunkat, állóképességünket –a hajónkról nem is beszélve!
Nyilvánvalóan nagyon fontos, hogy a hajónkat elsősorban műszaki szempontból készítsük fel a nagy megmérettetésre, ami ha lehet, már időben történjen meg, ne pedig közvetlenül a verseny előtti napon! Nézzük át alaposan a kormánykerekeket, a vitorlákat, és persze a horgonyt és a horgonykötelet is. Ha valahol kisebb szakadást észlelünk, ezt foltozzuk, illetve javíttassuk meg, és jó ha tartalék horgonnyal is készülünk majd az útra. A világítást illetve az akkumulátorok állapotát is mindenképpen ellenőrizzük, és ott is meg kell győződnünk arról, hogy elegendő töltöttséggel vállalkozunk az útra. Érdemes felhúzva megnézni a vitorlákat, és kipróbálni mindent – nehogy ott a nagy napon derüljön ki bármi kellemetlenség, hiba.
A hajónk ellenőrzése és műszaki felkészítése mellett fel kell készítenünk a csapatot is, illetve érdemes stratégiai valamint biztonsági tervvel is készülni, ezek pl. a biztonsági mellény illetve a heveder felvételétől egészen a vitorla gyors felhúzásáig terjednek, de az is fontos hogy kidobjuk a horgonyt, leadjuk a vészjelzést illetve időben hívjunk segítséget, ha baj közeledne. Ehhez a csapatot, hajónk legénységét érdemes felkészíteni, és jó, ha mindenkinek előre meg van határozva a biztonsági feladata, amit biztosan ismer és tud is annyira, hogy nem pánikol be, hanem azonnal cselekszik, és a megfelelő sorrendben, időben teszi mindezt. A csapat felkészítésére egyébként is már jó időben gondot kell fordítanunk: legyen meg mindenkinek a saját posztja, feladata, építsünk ki egy kis legénységet magunk körül, és – ha viszünk is családtagot, barátot magunkkal – mindenképpen legyenek tapasztalt, profi vitorlások, akikkel elindulunk, legyen kiválasztva ki a csapatkapitány.
Amire még szintén nagyon érdemes figyelni, hogy miket viszünk magunkkal? A biztonsági és hajós felszerelések mellett a megfelelő ruházaton és váltóruhán túl még érdemes ügyelnünk az elegendő ásványvízre és élelemre, a megfelelő javítókellékekre, hevederekre, de legyen nálunk kötél, zseblámpa, ragasztószalagok, illetve az UV védelemre is gondolva napellenzősapka, napszemüveg…
És a lista még közel sem teljes! Hát igen, egy komoly versenyre komoly kell legyen a felkészülés is…
Vitorlázás
Aki már régóta vitorlázik, vagy legalábbis jobban ismeri a hajózási szakmai eseményeket, már bizonyára tudja: az idén július 14-ére tűzték ki az országos Kékszalag néven ismert, hosszú távú vitorlás versenyt, mely a Balaton és a vitorlázás szerelmeseinek legnagyobb ünnepe már hosszú idők óta – egészen pontosan 1934 óta – és szinte már eggyé vált a balatoni vitorlázással.
A Kékszalag sok tekintetben egyedi, már eleve a hossza és az időtartama miatt is. Mind a megtett távolság, mind pedig az az idő, amit a hajónkon vitorlázással töltünk – jóval nagyobb állóképességet, fizikai illetve szellemi megterhelést ró ránk, hajós versenyzőkre – ha úgy döntünk, hogy indulunk a versenyen. Hajónkat is komoly próbatételnek tesszük ki nyilván ez idő alatt, ezért nagyon fontos az alapos felkészülés, minden tekintetben, hiszen a résztvevők egyszerre küzdenek meg a természeti erőkkel, vízzel és széllel – és természetesen az ellenfelekkel is.
Hol tudok nevezni, ha szeretnék indulni?
A fővárosban, 2016. július 6-án, 12 és 20 óra között tud majd nevezni, 9000 Ft-os nevezési díj ellenében minden indulni készülő vitorlás versenyző, a már ismert és szokott helyeken: Budapesten a 14. kerületben, a Magyar Sport Házának földszinti tárgyalótermében. A pontos cím:
1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.
Természetesen idén is él a helyszíni, balatonfüredi nevezés, melynek pontos időpontja és helyszíne az alábbi: 2016. július 13. 11 és 22 óra között – elég tág az időintervallum – és mindezt a Balatonfüred Kékszalag rendezvénysátorban tudjuk megtenni, melynek pontos címe:
8230 Balatonfüred, Zákonyi F. u. 8.
Ha szeretnénk kipróbálni magunkat és a hajót, vagyis elindulni, rajtolni a versenyen, akkor érdemes odafigyelnünk és nem lekésnünk a nevezési időpontokat, mert sem a verseny napján illetve a kiírt nevezési időpontokon túl már nem fogadnak el nevezéseket a verseny szervezői!
Mit kell tudni röviden a Kékszalag versenyek helyszíneiről: Mekkora távot tesznek meg a versenyzők, és honnan indul a rajt?
Az egyik legfontosabb tudnivaló maga a verseny távja, ez pedig légvonalban mérve 160 kilométer, amit persze egyénileg navigálva, hogy a lehető leggyorsabban célt érjenek, vagyis, nem egyenesen tesznek meg a versenyzők. A rajt Balatonfüred kikötőjéből indulva, Balatonkenesén át – itt lesz az első pályajel – majd innen Siófok felé haladnak a versenyzők. A Tihanyi-szoroson átkelve egészen Keszthelyig vitorlázva fordulnak vissza, hogy elérjék újra a célállomást, a balatonfüredi kikötőt.
Kép forrása: http://www.kekszalag.hu/
Szerző: Náray Vilmos