Hirdetés feladása
Vitorlázás
Hogyan érdemes felkészülni egy ilyen komoly, országos szintű versenyre, mint a Kékszalag Nagydíj?
A Kékszalag verseny a vitorlázás legnemesebb hagyományait egyesíti, Európai szintű vitorlás verseny, mely komoly történelmétől fogva ma éppen a modern, komoly felszereltséggel bíró hajóknak, vitorlásoknak nyújt remek versenyélményt és lehetőséget. Azonban itt is – mint ahogy valamennyi sportversenynél – nagyon fontos a biztonság és az alapos felkészülés, már csak azért is, mert a természeti erőkkel plusz még a komoly ellenfelekkel való párhuzamos küzdelem igencsak próbára teszi mind a kitartásunkat, mind az akaraterőnket, fizikai és szellemi teherbírásunkat, állóképességünket –a hajónkról nem is beszélve! Nyilvánvalóan nagyon fontos, hogy a hajónkat elsősorban műszaki szempontból készítsük fel a nagy megmérettetésre, ami ha lehet, már időben történjen meg, ne pedig közvetlenül a verseny előtti napon! Nézzük át alaposan a kormánykerekeket, a vitorlákat, és persze a horgonyt és a horgonykötelet is. Ha valahol kisebb szakadást észlelünk, ezt foltozzuk, illetve javíttassuk meg, és jó ha tartalék horgonnyal is készülünk majd az útra. A világítást illetve az akkumulátorok állapotát is mindenképpen ellenőrizzük, és ott is meg kell győződnünk arról, hogy elegendő töltöttséggel vállalkozunk az útra. Érdemes felhúzva megnézni a vitorlákat, és kipróbálni mindent – nehogy ott a nagy napon derüljön ki bármi kellemetlenség, hiba. A hajónk ellenőrzése és műszaki felkészítése mellett fel kell készítenünk a csapatot is, illetve érdemes stratégiai valamint biztonsági tervvel is készülni, ezek pl. a biztonsági mellény illetve a heveder felvételétől egészen a vitorla gyors felhúzásáig terjednek, de az is fontos hogy kidobjuk a horgonyt, leadjuk a vészjelzést illetve időben hívjunk segítséget, ha baj közeledne. Ehhez a csapatot, hajónk legénységét érdemes felkészíteni, és jó, ha mindenkinek előre meg van határozva a biztonsági feladata, amit biztosan ismer és tud is annyira, hogy nem pánikol be, hanem azonnal cselekszik, és a megfelelő sorrendben, időben teszi mindezt. A csapat felkészítésére egyébként is már jó időben gondot kell fordítanunk: legyen meg mindenkinek a saját posztja, feladata, építsünk ki egy kis legénységet magunk körül, és – ha viszünk is családtagot, barátot magunkkal – mindenképpen legyenek tapasztalt, profi vitorlások, akikkel elindulunk, legyen kiválasztva ki a csapatkapitány. Amire még szintén nagyon érdemes figyelni, hogy miket viszünk magunkkal? A biztonsági és hajós felszerelések mellett a megfelelő ruházaton és váltóruhán túl még érdemes ügyelnünk az elegendő ásványvízre és élelemre, a megfelelő javítókellékekre, hevederekre, de legyen nálunk kötél, zseblámpa, ragasztószalagok, illetve az UV védelemre is gondolva napellenzősapka, napszemüveg… És a lista még közel sem teljes! Hát igen, egy komoly versenyre komoly kell legyen a felkészülés is…
Vitorlázás
Július 14-én rajtol 48. Kékszalag Erste World nagydíj!
Aki már régóta vitorlázik, vagy legalábbis jobban ismeri a hajózási szakmai eseményeket, már bizonyára tudja: az idén július 14-ére tűzték ki az országos Kékszalag néven ismert, hosszú távú vitorlás versenyt, mely a Balaton és a vitorlázás szerelmeseinek legnagyobb ünnepe már hosszú idők óta – egészen pontosan 1934 óta – és szinte már eggyé vált a balatoni vitorlázással. A Kékszalag sok tekintetben egyedi, már eleve a hossza és az időtartama miatt is. Mind a megtett távolság, mind pedig az az idő, amit a hajónkon vitorlázással töltünk – jóval nagyobb állóképességet, fizikai illetve szellemi megterhelést ró ránk, hajós versenyzőkre – ha úgy döntünk, hogy indulunk a versenyen. Hajónkat is komoly próbatételnek tesszük ki nyilván ez idő alatt, ezért nagyon fontos az alapos felkészülés, minden tekintetben, hiszen a résztvevők egyszerre küzdenek meg a természeti erőkkel, vízzel és széllel – és természetesen az ellenfelekkel is. Hol tudok nevezni, ha szeretnék indulni? A fővárosban, 2016. július 6-án, 12 és 20 óra között tud majd nevezni, 9000 Ft-os nevezési díj ellenében minden indulni készülő vitorlás versenyző, a már ismert és szokott helyeken: Budapesten a 14. kerületben, a Magyar Sport Házának földszinti tárgyalótermében. A pontos cím: 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3. Természetesen idén is él a helyszíni, balatonfüredi nevezés, melynek pontos időpontja és helyszíne az alábbi: 2016. július 13. 11 és 22 óra között – elég tág az időintervallum – és mindezt a Balatonfüred Kékszalag rendezvénysátorban tudjuk megtenni, melynek pontos címe: 8230 Balatonfüred, Zákonyi F. u. 8. Ha szeretnénk kipróbálni magunkat és a hajót, vagyis elindulni, rajtolni a versenyen, akkor érdemes odafigyelnünk és nem lekésnünk a nevezési időpontokat, mert sem a verseny napján illetve a kiírt nevezési időpontokon túl már nem fogadnak el nevezéseket a verseny szervezői! Mit kell tudni röviden a Kékszalag versenyek helyszíneiről: Mekkora távot tesznek meg a versenyzők, és honnan indul a rajt? Az egyik legfontosabb tudnivaló maga a verseny távja, ez pedig légvonalban mérve 160 kilométer, amit persze egyénileg navigálva, hogy a lehető leggyorsabban célt érjenek, vagyis, nem egyenesen tesznek meg a versenyzők. A rajt Balatonfüred kikötőjéből indulva, Balatonkenesén át – itt lesz az első pályajel – majd innen Siófok felé haladnak a versenyzők. A Tihanyi-szoroson átkelve egészen Keszthelyig vitorlázva fordulnak vissza, hogy elérjék újra a célállomást, a balatonfüredi kikötőt. Kép forrása: http://www.kekszalag.hu/ Szerző: Náray Vilmos
Hajómotor
Hajómotorok, és motoros alkatrészek online vásárlása
Írtunk már arról, hogy igenis legyünk bátrak, hiszen ma már az internet elénk tárja a világot: és szinte mindent meg tudunk online vásárolni és webáruházon keresztül akár házhoz is rendelni: ilyenek pl. a különféle hajófelszerelések, és ezeknek a legkényesebb termékei, a hajómotorok is. Fontos azonban, hogy csakis olyan cégtől vásároljunk, aki nagyon igényes és precíz, fotóval, és a lehető legtöbb műszaki paraméterrel látja el a tájékoztatásra szolgáló oldalát, hiszen a motor egy járműnek – így a hajónak is – a szíve és lelke. Ettől megy, ettől indul el, és ez hajtja a hajónkat – már amennyiben persze motoros hajóról van szó… Aki motorokkal foglalkozik, az nyilvánvalóan nem szereti a gagyit, hanem a minőségre megy, és lehetőleg többféle márkából, típusból is tart készleten – vagy legalábbis könnyedén be tudja szerezni azokat, a vásárlók igényének, kéréseinek megfelelően. Hajómotorokat azonban nem csak típus és márka szerint tudunk vásárolni, de mivel egy jobb, tartósabb motor hosszú éveket kibír, és az a hobbihajós, aki évről évre folyamatosan építgeti, fejlesztgeti hajóját, időnként lecserél benne ezt-azt, így aztán használtan is számtalan alkatrész elérhető, és ha kezdők vagyunk, akkor jobban tesszük, ha egy hajószakértő weboldaláról választjuk ki a használt motort, vagy motoros alkatrészt. Hiszen ők már ellenőrizték helyettünk is, és biztosak lehetünk benne, hogy használt alkatrész során is jól működő, használható, jó minőségű terméket kapunk – illetve a leírásban szerepelnek a termék paraméterei mellett annak esetleges hibái is, és nyilván annak megfelelően alakul majd az ára is. Érdemes tehát használt hajómotort vásárolni, de csak megbízható kereskedőtől, illetve komoly webáruházból, akik valóban értenek is hozzá. A hajómánia pedig még abban is megkönnyíti a dolgunkat, hogy országos régiók szerint lebontva kínálja a termékeiket – pl. Budapest és környéke, Duna-Tisza köze, Balaton, vagy Velencei tó, esetleg Tisza és környéke, vagy éppen Horvátország – ha ott tervezzük hajós kultúránkat kiépíteni, kialakítani.
Bolt, webshop
Hajófelszereléseket webáruházból: érdemes
Érdemes? Mire figyeljünk oda ilyenkor? Ma már teljesen természetessé vált az online vásárlás, mivel az emberek, a háztartások zömmel már mind rendelkeznek internetkapcsolattal, illetve akár már útközben, mobiltelefonunk vagy már digitális eszközünkön keresztül tudunk vásárolni, illetve rendeléseket leadni az interneten. A webáruházak korát éljük tehát, és ma már egy jó webáruház tökéletesen kielégíti a kívánalmainkat a vásárlás terén. Mobilak, szisztematikusan rendszerezik a termékeiket, mellyel jelentősen megkönnyítik a keresésünket, és ha valóban jól van felépítve egy webáruház, akkor pontosan, termékkörök szerint mi magunk is könnyedén megtaláljuk, amit keresünk. Ettől függetlenül, a jó termékfotó és egy gyors, online ügyfélszolgálat persze elengedhetetlen, hiszen – pláne ha műszaki vagy komolyabb terméket vásárolunk – mint pl. a hajófelszerelések – akkor bizonyára lesznek a termékkel kapcsolatban felmerülő kérdéseink, amikre jó, ha minél előbb választ kapunk az adott cégtől, aki a webáruházat működteti. Számtalan webáruház értékesít ma már hajófelszereléseket, azonban célszerű olyantól rendelnünk, akik kifejezetten ezt a profilt képviselik. Itt ugyanis tudatosan a hajós termékek, a hajófelszerelések kaptak helyet, és ha jól van felépítve az áruház szisztematikája, akkor ügyesen vannak rendszerezve a termékek is. Külön menüben illetve külön kis fül alatt a navigáció, illetve külön a hajómotorok, a hajó árbocok, a hajó elektromossága, illetve elektronikai alkatrészei, és a világításával kapcsolatos termékei, a kabin felszerelések, a kormányzáshoz tartozó termékek és alkatrészek, illetve a hajó kötelek is – hogy pontosan lássuk, és minél könnyebben megtaláljuk, amit keresünk. A jobb áruházak még a hajók típusa szerint is megkülönböztetnek, osztályoznak: ahogyan a hajomania.hu weboldalán is láthatjuk, hogy a csónak, a vitorláshajó, a horgászladik, vagy éppen akár a dragonhajó termékeket, alkatrészeket keressük-e. De választhatunk itt pl. úszó – és lakóhajókat, amiknek most a nyári szezon kezdetével igen nagy kereslete van, hiszen van-e annál romantikusabb vakáció a párunkkal, mint saját hajónkkal vízre kelni és országokat, világokat látni?
Kajak-kenu
Döntsünk: kajakot vagy kenut?
A kajakozás és a kenuzás egyaránt remek szabadidős tevékenység, akkor is, ha csak hobbiszinten űzzük, érdemes belevágnunk. Fejleszti kitartásunkat, erőnlétünket és kiváló alkalom arra is, hogy a természetben, hazánk gyönyörű vizein töltsük szabadidőnket. Mielőtt vízi járgány vásárlására adnánk a fejünket, nézzük meg először is, mi is a különbség az egyes főbb típusok, vagyis a kajak és a kenu között? Rövid kis összefoglalónkból laikusuk is könnyedén megtalálhatják a főbb válaszokat, melyek alapján már könnyebb lesz dönteni. Anyag szempontjából hasonló a kínálat A hajók anyagát tekintve hasonló a kínálat mind a kajakok, mind pedig a kenuk esetében. Ma már nem csak fából készülnek a hajótestek, hanem egyre inkább előtérbe kerül a korszerű műanyag, de fém vagy üvegszálakkal készült hajókban is evezhetünk, melyek sokkal biztonságosabbak a modern technológiáiknak köszönhetően. Hajótestek és méretek A kajakok könnyebbek és keskenyebbek, könnyebben irányba tehetjük a hajót - a kenuk viszont nagyobb méretükből is adódóan kevésbé borulékonyak. Itt mélyebben és félig nyújtott lábbal ülünk a hajóban. A kenu ugyanis a kajakhoz képest tágasabb is, belső terében több a hely: itt padokon ülve evezünk. Míg a kajakban általában egyedül, vagy másodmagunkkal lapátolunk, addig egy kenuban többen evezünk egyszerre. Mi az, ami a leginkább eltér a két hajótípus között? Ez nem más, mint az evező és az evezés módja! A kenuhoz egytollú evezőt kapunk, csak egy oldalon kell egyszerre eveznünk. Az előttünk és a mögöttünk ülő a másik oldalon mártja vízbe a lapátját, így kiegyenlítődik az erő. A kajakhoz viszont kéttollú evező jár: a nyél mindkét végén lapát van, melyet felváltva merítünk a vízbe az egyik, majd a másik oldalon. Eltarthat egy darabig, mire ráérzünk a helyes technikára. Ez a fajta evezési gyakorlat minden izomcsoportot jótékonyan megdolgoztat vállunkban, hátunkban, karjainkban, sőt még hasizmainkat is erősíti. Magányos vízi fotós vagy inkább közösségi móka? Ezt is érdemes eldönteni, milyen kikapcsolódásra vágyunk a leginkább a vizeken? Ha inkább egyedül, csőre töltött fényképezőgéppel szeretjük élvezni a vizek kincseit, nem félünk az evezés kihívásaitól, és csöndesebb, gyorsabban suhanó vízi járgányt szeretnénk, akkor a kajak a mi hajónk. Ha vinnénk az egész családot, vagy túrázás közben is társasággal buliznánk, sőt, a kutyánkat sem szívesen hagyjuk otthon, kenut válasszunk.
Vitorlázás
Magyar vitorlásverseny a hegyek között
Egyedülálló helyszínen, a lenyűgöző lillafüredi Palotaszálló „tavában” rendeznek vitorlásversenyt idén nyáron. A páratlan természeti környezetben több hajóosztály versenyezetését tervezik a szervezők, a Hámori-tó tulajdonságainak köszönhetően a nézők egészen közelről szemlélhetik majd a vitorlásokat. Különleges helyszínen rendez vitorlásversenyt a Deboti VSE, a hagyományteremtő szándékkal megrendezésre kerülő júniusi verseny mezőnye a gyönyörű lillafüredi Palotaszálló alatt fog elhaladni. Idén nyáron, a június 11-ei hétvégén több hajóosztály versenyzői fognak megküzdeni egymással a Hámori-tavon. A nem mindennapi környezetben az optimist és a lézer kategóriák képviselői is vízre szállnak, a szervezők ígérete szerint pálya- és túraverseny egyaránt színesíteni fogja a programot. Bödör Gergely, a Deboti VSE szakmai vezetője elmondta, hogy szeretnék minden évben megrendezni a versenyt, hiszen ilyen környezetben vitorlázni „világszinten is egyedülálló”. Valóban, a páratlan természeti környezetben, a palotaszálló tövében található tavon versenyző vitorlásokat a nézők szinte testközelből figyelhetik majd, és erre alig van máshol lehetőségük. A hely exkluzivitásához mérhető, exkluzív esemény megalapítása vezérli a szervezőket, és persze az is nagy előny, hogy az észak-magyarországi régióban is népszerűsítik ezt a gyönyörű sportot. A Hámori-tó Miskolc közelében található, egész pontosan Felső-Hámor és Lillafüred határában fekszik. A mesterségesen megnagyobbított tó mélysége 9 méter, és már több mint 100 éve rendkívül népszerű kiránduló- és csónakázó hely. A gyönyörű Palotaszállót is emiatt építették ide állami beruházás keretében, 1932-ben strandot is nyitottak a tavon. Csónak- és kajakversenyeknek is helyt adott a Hámori-tó, a tavat tápláló Garadna-pataknak köszönhetően pisztrángban gazdag. A tó napjainkban is kedvelt kiránduló- és turista célpont, déli partján kis pihenőkkel tarkított turistaösvény vezet. A tónak körülbelül a felén ma is csónakáznak, hosszúsága 1,5 km, a partszakasz hossza körülbelül 2 km hosszú.
Balaton
Szörfözés magyar vizeken - vágjunk bele!
Nagyobb kiterjedésű tavainkon gyakran láthatunk szörfösöket, persze csak szeles időben, a „windsurf” Magyarországon is a népszerű vízi sportok közé tartozik. Európában a szörf egyértelműen a vitorlával megtámogatott szörfdeszkás vízi sportot jelenti, amely a hullámlovaglás továbbfejlesztett változataként a fiatalabb sportok közé tartozik. Magyarországon a szörfözés a ’80-as években jelent meg, és a ’90-es évek elejétől indult meg a fejlődés útján. Manapság a szörfdeszkán „vitorlázók” szeles időben ugyanúgy hozzátartoznak a Balaton, a Velencei-tó, vagy a Fertő-tó képéhez, mint a vitorlással manőverezők sokasága. A kezdeti idők házi készítésű szörfdeszkái után a rendszerváltozás a nyugati deszkákat is behozta az országba, ami értelemszerűen a magyar szörfsport robbanásszerű fejlődését is eredményezte. Közhely, de a régi szörfösöknek azért még mindig kicsit bizsergető érzés leírni, olvasni, vagy beszélni róla, hogy ma már bizony minden a rendelkezésére áll annak, aki be akarja fogni a szelet. Bármi megvehető itthon, vagy külföldön, az online rendelt szörfös cuccok pár nap alatt megérkeznek. Ahogy a hobbisportoknál az lenni szokott manapság, a felszerelések árai egy kicsit elszabadultak az utóbbi időben. Az újonnan vásárolt szörfdeszka és szörfvitorla ára mellbevágó lehet sokaknak és nem is biztos, hogy vadonatúj felszereléssel kell kezdeni a szörffel való ismerkedést. Rutinos hullámlovasok szerint kezdetben bőven elég, ha beérjük a használt szörf felszereléssel, szörfözni a használt deszkán és vitorlán is meg lehet tanulni. Vacakot, vagy nagyon elhasználtat persze még a kezdet kezdetén sem érdemes vásárolni (ha még nincs meg a rávaló, akkor inkább bérelj egyet, jobban jársz), egy valamirevaló használt deszkára is félre kell tennünk legalább 100.000-200.000.- forintot. Ehhez jön még értelemszerűen a vitorla, ami szintén nem olcsó mulatság, és persze a ruházat, ami nem pusztán divatból kell, erős szélben, nagy sebességnél komoly betegségeket lehet összeszedni, ha csak egy szál fürdőruhában szörfözik valaki.
Balaton
Megnyílt a balatonfenyvesi kikötő is
Jól indul a 2016-os szezon a vitorlázóknak, május 1-én az alsóörsi, május 11-én pedig a balatonfenyvesi kikötőt adták át. A kikötő építésére 1997 óta készülő dél-balatoni város független polgármestere szerint óriási lehetőséget kapott ezzel Balatonfenyves, szerinte ezzel rohamos fejlődésnek indul a város, amiből a környező települések is csak profitálhatnak. Az új kikötőben 350 férőhelyet telepítettek, a parton létesített kiszolgálóegységekkel pedig egészen vonzó hajós bázis jött létre. Átadták a Fenyves Yacht Klubot és a hozzá tartozó kikötőt, ezzel újabb kikötővel gazdagodott a Balaton. A beruházást komoly viták és tiltakozások előzték meg, de Halász János, a Balatoni Fejlesztési Tanács tagja szerint, az ilyen viták természetesek egy ekkora építkezésnél. Tény és való, a balatonfenyvesi kikötő, a maga 350 férőhelyével a nagyobb kikötők közé tartozik, elhelyezkedése miatt pedig hosszan benyúlik a Balatonba. A beruházás meglehetősen nagynak mondható, hiszen a kikötő és a hozzá tartozó szálloda, kerékpáros központ, vendéglátóegység és egyéb kiszolgáló egységek összesen 2,5 milliárd forintba kerültek. A kikötőre az állami támogatáson túl uniós forrásokat is sikerült szerezni (utóbbiból összesen 800 millió forintot), a város polgármestere pedig rendkívül bizakodó a beruházás sikerét illetően. A Balaton déli partjára valóban ráfért már egy ilyen fejlesztés, hiszen Keszthely és Fonyód között eddig még nem volt ekkora vitorláskikötő (Balatonmáriafürdőn van ugyan kikötő, de annak a kapacitása nem túl nagy). Ez értelemszerűen elvágta ezeket a városokat a fokozatosan fejlődő vitorlásturizmus adta lehetőségektől. A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot termeltek ki, a gát építéséhez pedig több mint 35 ezer köbméter sziklát használtak fel. Vitán felül áll, hogy egy új kikötő csak jót tesz úgy a balatoni vitorlás sportnak, mint egy-egy városnak, ezért mi örülünk a kikötőnek. A Balaton dél-nyugati csücske ráadásul meglehetősen elhanyagolt ilyen tekintetben, egy ilyen nagy kikötő pedig megadja az esélyt, hogy idővel még több (akár kisebb) létesülhessen ebben a régióban.
Balaton
A balatoni túrahajózási boom elé...
A Balaton ezer arca egész évben más és más látnivalóval várja az arra járókat, de van egy olyan arca is, amit csak a Balatonról láthatunk. Úgy ahogy mondjuk, vízre kell szállni ahhoz, hogy egy egészen más szemszögből láthassuk a Balaton legszebb hegyeit, dombjait, partjait. Véleményünk szerint a balatoni vitorlástúrákban rejlő lehetőség még nincs eléggé kiaknázva, pedig az egyes partszakaszok földrajzi és történelmi ismerete tömegeknek nyújthatna felejthetetlen élményeket. A balatoni vitorlázást többféleképpen lehet űzni, a versenyszerű hajózástól, a hétvégi, fürdős kihajózásokig szinte végtelen a paletta. Van azonban egy műfaj, ami talán nincs annyira előtérben, mégis hatalmas lehetőségek vannak benne. Ez pedig nem más, mint a túrahajózás, aminek óriási jövőt jósolunk a Balatonon. A folyamatosan fejlődő kikötői infrastruktúra és az újonnan épülő kikötők lehetővé teszik, hogy szép lassan szinte bárhol ki tudjunk kötni a Balaton körül, az egyre jobban felszerelt kikötők pedig lehetővé teszik, hogy a hajósok minden igényét kielégítve 1-2 éjszakára vendégül láthassák a túrázókat. A Balaton annak ellenére, hogy Közép-Európa legnagyobb tava, nem tudja biztosítani a távolsági vitorlázás adriai szintű élményét. Erre a kiterjedése és a motoros hajózás tiltása egyaránt alkalmatlanná teszi, de a természetes és az épített látnivalók együttese több napra elegendő látnivalót nyújtanak a vitorlás kirándulóknak. A Tihanyi-félsziget megkerülése, a csodálatos Badacsony, Szigliget, Keszthely, Fonyód, Siófok… Szinte napestig lehetne sorolni azokat a desztinációkat, ahol nemcsak megállni, de már önmagában előtte-alatta elhaladni is óriási élményt jelent a legénységnek, amatőr, vagy haladó szinten egyaránt. A sort, ha nem is a végtelenségig, de meglehetősen sokáig lehetne folytatni, és akkor még csak a vízről látható látványosságokról, nevezetességekről ejtettünk szót. A megfelelő helyeken kikötve a parton és a partról elérhető távolságban is csodálatos látnivalók, valamint különböző kulturális programok és kikapcsolódási lehetőségek várják a partot ért hajósokat.
Balaton
Tudj róla, hogy mikor jön a vihar
A speciális időjárás-előrejelzés nem csak a vitorlásoknak, vagy szörfösöknek lehet fontos. Bárki, aki vízi sportot űz, jó, ha tisztában van a várható időjárással, nehogy a tó közepén érjen a vihar bárkit. A Windguru világszínvonalú szolgáltatása páratlanul precíz, ha időjárásról van szó, ezért bátran ajánljuk mindenkinek aki vízre száll. A Windgurut azért ajánljuk minden hajósnak és vízi sportot űzőnek, mert az előrejelzéseik naprakészek, pontosak, továbbá az átlag előrejelzéseknél sokkal részletesebbek is. Böngészhető interneten, de mobil applikációja a Hajómánia szerint még ennél is hasznosabb. A Windguru világviszonylatban szállítja napról-napra az alapos előrejelzéseit, a felhasználók különböző helyeket menthetnek el a programban, ennek köszönhetően nem érheti meglepetés a vízi embereket. Minden nap 6 különböző időpont tekintetében közlik előre a várható időjárást, külön fókuszálva a várható szél tulajdonságaira. Három óránként, reggel 5 és 8, délelőtt 11, délután 2 és 5, valamint este 8 óra magasságában adnak pontos előrejelzést, ennek köszönhetően szinte tökéletesen feltérképezhető egy adott nap. A szél sebességét és a széllökés erősségét csomóban adja meg, a Windguru ezen kívül a szélirányt is meghatározza. A honlapon (és az applikáció segítségével) a következők tekinthetők meg a már említett napi, valamint napszakra vonatkozó bontásban: szél sebessége csomóban széllökés csomóban szélirány fő- és mellékirányban, illetve fokban hőmérséklet °C-ban fagypont magassága méterben felhőtakaró mértéke százalékosan csapadék milliméterben (mm/3ó) A honlapon két hétre előre láthatóak az előre jelzett adatok, ami kiváló kiindulási alapot nyújt a hajósoknak a tervezésre. Az aznapi előrejelzések pedig különösen pontos figyelmeztetést adnak kritikus idő esetén. A Windgurun nem a szokványos időjárás-előrejelzéssel találkozunk, de ezt büszkén vállalják is. Nem árulnak zsákbamacskát, szigorúan a hozzáértőknek, a sportolóknak készítik a tartalmat. Magyarország vonatkozásában a Balatonon és a Velencei-tavon is több város tekintetében kérhetjük le az időjárás-előrejelzést, hogy a lehető legpontosabb képet kapjuk a várható viszonyokról.
Vitorlázás
Flying Junior ( FJ ) eladó
950.000 Ft

Weisz József
Budapest és környéke
+36706128580

Eladó egy teljesen újjáépített FJ vitorlás.Egy ill. két fő vitorlázhatja, grósz vagy grósz+fock vitorlázattal. Az árboc két pozícióban használható. A hajó súlya 100kg. A vitorláshoz jár egy méretre varrt takaróponyva, és egy szétszedhető sólyakocsi. A hajó jelenleg Telkiben tekinthető meg.
Hajómotor
Yamaha 9.9D típusú 10 lóerős 2 ütemű csónakmotor eladó.
355.000 Ft

Gábor
Minden régió
+36203207798

Yamaha 9.9D típusú 10 lóerős 2 ütemű hosszúcsizmás nagyon jóállapotú csónakmotor eladó. Ez a típus megegyezik a 15 lóerős motorral. A leírás szerint a karburátort és az előtte lévő szelepet kell cserélni, ha valaki teljesítményt akar növelni. Ára: 355.000 Ft. Tel: +36702319674
Hajómotor
Yamaha, 15 Le. 4 ütemű,  rövid csizmás motor
369.000 Ft

Tibor Tóth
Minden régió
+36204190890
BAZ-megye

Yamaha 15 Le. 4 ütemű ,rövid csizmás motor, ( friss olajakkal, új gyertyákkal ,új vízkerékkel) Tartozékaival:: új csatlakozó, cső, új benzinpumpa, stabilizátor szárny. A helyszínen vízben tesztelhető.
#
Orta
+89942331437
8059909419@tmomail.net