Blog
Vitorlázás
Aki már régóta vitorlázik, vagy legalábbis jobban ismeri a hajózási szakmai eseményeket, már bizonyára tudja: az idén július 14-ére tűzték ki az országos Kékszalag néven ismert, hosszú távú vitorlás versenyt, mely a Balaton és a vitorlázás szerelmeseinek legnagyobb ünnepe már hosszú idők óta – egészen pontosan 1934 óta – és szinte már eggyé vált a balatoni vitorlázással.
A Kékszalag sok tekintetben egyedi, már eleve a hossza és az időtartama miatt is. Mind a megtett távolság, mind pedig az az idő, amit a hajónkon vitorlázással töltünk – jóval nagyobb állóképességet, fizikai illetve szellemi megterhelést ró ránk, hajós versenyzőkre – ha úgy döntünk, hogy indulunk a versenyen. Hajónkat is komoly próbatételnek tesszük ki nyilván ez idő alatt, ezért nagyon fontos az alapos felkészülés, minden tekintetben, hiszen a résztvevők egyszerre küzdenek meg a természeti erőkkel, vízzel és széllel – és természetesen az ellenfelekkel is.
Hol tudok nevezni, ha szeretnék indulni?
A fővárosban, 2016. július 6-án, 12 és 20 óra között tud majd nevezni, 9000 Ft-os nevezési díj ellenében minden indulni készülő vitorlás versenyző, a már ismert és szokott helyeken: Budapesten a 14. kerületben, a Magyar Sport Házának földszinti tárgyalótermében. A pontos cím:
1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.
Természetesen idén is él a helyszíni, balatonfüredi nevezés, melynek pontos időpontja és helyszíne az alábbi: 2016. július 13. 11 és 22 óra között – elég tág az időintervallum – és mindezt a Balatonfüred Kékszalag rendezvénysátorban tudjuk megtenni, melynek pontos címe:
8230 Balatonfüred, Zákonyi F. u. 8.
Ha szeretnénk kipróbálni magunkat és a hajót, vagyis elindulni, rajtolni a versenyen, akkor érdemes odafigyelnünk és nem lekésnünk a nevezési időpontokat, mert sem a verseny napján illetve a kiírt nevezési időpontokon túl már nem fogadnak el nevezéseket a verseny szervezői!
Mit kell tudni röviden a Kékszalag versenyek helyszíneiről: Mekkora távot tesznek meg a versenyzők, és honnan indul a rajt?
Az egyik legfontosabb tudnivaló maga a verseny távja, ez pedig légvonalban mérve 160 kilométer, amit persze egyénileg navigálva, hogy a lehető leggyorsabban célt érjenek, vagyis, nem egyenesen tesznek meg a versenyzők. A rajt Balatonfüred kikötőjéből indulva, Balatonkenesén át – itt lesz az első pályajel – majd innen Siófok felé haladnak a versenyzők. A Tihanyi-szoroson átkelve egészen Keszthelyig vitorlázva fordulnak vissza, hogy elérjék újra a célállomást, a balatonfüredi kikötőt.
Kép forrása: http://www.kekszalag.hu/
Szerző: Náray Vilmos
Hajómotor
Írtunk már arról, hogy igenis legyünk bátrak, hiszen ma már az internet elénk tárja a világot: és szinte mindent meg tudunk online vásárolni és webáruházon keresztül akár házhoz is rendelni: ilyenek pl. a különféle hajófelszerelések, és ezeknek a legkényesebb termékei, a hajómotorok is.
Fontos azonban, hogy csakis olyan cégtől vásároljunk, aki nagyon igényes és precíz, fotóval, és a lehető legtöbb műszaki paraméterrel látja el a tájékoztatásra szolgáló oldalát, hiszen a motor egy járműnek – így a hajónak is – a szíve és lelke. Ettől megy, ettől indul el, és ez hajtja a hajónkat – már amennyiben persze motoros hajóról van szó…
Aki motorokkal foglalkozik, az nyilvánvalóan nem szereti a gagyit, hanem a minőségre megy, és lehetőleg többféle márkából, típusból is tart készleten – vagy legalábbis könnyedén be tudja szerezni azokat, a vásárlók igényének, kéréseinek megfelelően.
Hajómotorokat azonban nem csak típus és márka szerint tudunk vásárolni, de mivel egy jobb, tartósabb motor hosszú éveket kibír, és az a hobbihajós, aki évről évre folyamatosan építgeti, fejlesztgeti hajóját, időnként lecserél benne ezt-azt, így aztán használtan is számtalan alkatrész elérhető, és ha kezdők vagyunk, akkor jobban tesszük, ha egy hajószakértő weboldaláról választjuk ki a használt motort, vagy motoros alkatrészt.
Hiszen ők már ellenőrizték helyettünk is, és biztosak lehetünk benne, hogy használt alkatrész során is jól működő, használható, jó minőségű terméket kapunk – illetve a leírásban szerepelnek a termék paraméterei mellett annak esetleges hibái is, és nyilván annak megfelelően alakul majd az ára is.
Érdemes tehát használt hajómotort vásárolni, de csak megbízható kereskedőtől, illetve komoly webáruházból, akik valóban értenek is hozzá. A hajómánia pedig még abban is megkönnyíti a dolgunkat, hogy országos régiók szerint lebontva kínálja a termékeiket – pl. Budapest és környéke, Duna-Tisza köze, Balaton, vagy Velencei tó, esetleg Tisza és környéke, vagy éppen Horvátország – ha ott tervezzük hajós kultúránkat kiépíteni, kialakítani.
Bolt, webshop
Érdemes? Mire figyeljünk oda ilyenkor?
Ma már teljesen természetessé vált az online vásárlás, mivel az emberek, a háztartások zömmel már mind rendelkeznek internetkapcsolattal, illetve akár már útközben, mobiltelefonunk vagy már digitális eszközünkön keresztül tudunk vásárolni, illetve rendeléseket leadni az interneten.
A webáruházak korát éljük tehát, és ma már egy jó webáruház tökéletesen kielégíti a kívánalmainkat a vásárlás terén. Mobilak, szisztematikusan rendszerezik a termékeiket, mellyel jelentősen megkönnyítik a keresésünket, és ha valóban jól van felépítve egy webáruház, akkor pontosan, termékkörök szerint mi magunk is könnyedén megtaláljuk, amit keresünk.
Ettől függetlenül, a jó termékfotó és egy gyors, online ügyfélszolgálat persze elengedhetetlen, hiszen – pláne ha műszaki vagy komolyabb terméket vásárolunk – mint pl. a hajófelszerelések – akkor bizonyára lesznek a termékkel kapcsolatban felmerülő kérdéseink, amikre jó, ha minél előbb választ kapunk az adott cégtől, aki a webáruházat működteti.
Számtalan webáruház értékesít ma már hajófelszereléseket, azonban célszerű olyantól rendelnünk, akik kifejezetten ezt a profilt képviselik. Itt ugyanis tudatosan a hajós termékek, a hajófelszerelések kaptak helyet, és ha jól van felépítve az áruház szisztematikája, akkor ügyesen vannak rendszerezve a termékek is.
Külön menüben illetve külön kis fül alatt a navigáció, illetve külön a hajómotorok, a hajó árbocok, a hajó elektromossága, illetve elektronikai alkatrészei, és a világításával kapcsolatos termékei, a kabin felszerelések, a kormányzáshoz tartozó termékek és alkatrészek, illetve a hajó kötelek is – hogy pontosan lássuk, és minél könnyebben megtaláljuk, amit keresünk.
A jobb áruházak még a hajók típusa szerint is megkülönböztetnek, osztályoznak: ahogyan a hajomania.hu weboldalán is láthatjuk, hogy a csónak, a vitorláshajó, a horgászladik, vagy éppen akár a dragonhajó termékeket, alkatrészeket keressük-e. De választhatunk itt pl. úszó – és lakóhajókat, amiknek most a nyári szezon kezdetével igen nagy kereslete van, hiszen van-e annál romantikusabb vakáció a párunkkal, mint saját hajónkkal vízre kelni és országokat, világokat látni?
Kajak-kenu
A kajakozás és a kenuzás egyaránt remek szabadidős tevékenység, akkor is, ha csak hobbiszinten űzzük, érdemes belevágnunk. Fejleszti kitartásunkat, erőnlétünket és kiváló alkalom arra is, hogy a természetben, hazánk gyönyörű vizein töltsük szabadidőnket.
Mielőtt vízi járgány vásárlására adnánk a fejünket, nézzük meg először is, mi is a különbség az egyes főbb típusok, vagyis a kajak és a kenu között? Rövid kis összefoglalónkból laikusuk is könnyedén megtalálhatják a főbb válaszokat, melyek alapján már könnyebb lesz dönteni.
Anyag szempontjából hasonló a kínálat
A hajók anyagát tekintve hasonló a kínálat mind a kajakok, mind pedig a kenuk esetében. Ma már nem csak fából készülnek a hajótestek, hanem egyre inkább előtérbe kerül a korszerű műanyag, de fém vagy üvegszálakkal készült hajókban is evezhetünk, melyek sokkal biztonságosabbak a modern technológiáiknak köszönhetően.
Hajótestek és méretek
A kajakok könnyebbek és keskenyebbek, könnyebben irányba tehetjük a hajót - a kenuk viszont nagyobb méretükből is adódóan kevésbé borulékonyak. Itt mélyebben és félig nyújtott lábbal ülünk a hajóban. A kenu ugyanis a kajakhoz képest tágasabb is, belső terében több a hely: itt padokon ülve evezünk. Míg a kajakban általában egyedül, vagy másodmagunkkal lapátolunk, addig egy kenuban többen evezünk egyszerre.
Mi az, ami a leginkább eltér a két hajótípus között?
Ez nem más, mint az evező és az evezés módja!
A kenuhoz egytollú evezőt kapunk, csak egy oldalon kell egyszerre eveznünk. Az előttünk és a mögöttünk ülő a másik oldalon mártja vízbe a lapátját, így kiegyenlítődik az erő.
A kajakhoz viszont kéttollú evező jár: a nyél mindkét végén lapát van, melyet felváltva merítünk a vízbe az egyik, majd a másik oldalon. Eltarthat egy darabig, mire ráérzünk a helyes technikára. Ez a fajta evezési gyakorlat minden izomcsoportot jótékonyan megdolgoztat vállunkban, hátunkban, karjainkban, sőt még hasizmainkat is erősíti.
Magányos vízi fotós vagy inkább közösségi móka?
Ezt is érdemes eldönteni, milyen kikapcsolódásra vágyunk a leginkább a vizeken? Ha inkább egyedül, csőre töltött fényképezőgéppel szeretjük élvezni a vizek kincseit, nem félünk az evezés kihívásaitól, és csöndesebb, gyorsabban suhanó vízi járgányt szeretnénk, akkor a kajak a mi hajónk.
Ha vinnénk az egész családot, vagy túrázás közben is társasággal buliznánk, sőt, a kutyánkat sem szívesen hagyjuk otthon, kenut válasszunk.
Vitorlázás
Egyedülálló helyszínen, a lenyűgöző lillafüredi Palotaszálló „tavában” rendeznek vitorlásversenyt idén nyáron. A páratlan természeti környezetben több hajóosztály versenyezetését tervezik a szervezők, a Hámori-tó tulajdonságainak köszönhetően a nézők egészen közelről szemlélhetik majd a vitorlásokat.
Különleges helyszínen rendez vitorlásversenyt a Deboti VSE, a hagyományteremtő szándékkal megrendezésre kerülő júniusi verseny mezőnye a gyönyörű lillafüredi Palotaszálló alatt fog elhaladni.
Idén nyáron, a június 11-ei hétvégén több hajóosztály versenyzői fognak megküzdeni egymással a Hámori-tavon. A nem mindennapi környezetben az optimist és a lézer kategóriák képviselői is vízre szállnak, a szervezők ígérete szerint pálya- és túraverseny egyaránt színesíteni fogja a programot.
Bödör Gergely, a Deboti VSE szakmai vezetője elmondta, hogy szeretnék minden évben megrendezni a versenyt, hiszen ilyen környezetben vitorlázni „világszinten is egyedülálló”. Valóban, a páratlan természeti környezetben, a palotaszálló tövében található tavon versenyző vitorlásokat a nézők szinte testközelből figyelhetik majd, és erre alig van máshol lehetőségük.
A hely exkluzivitásához mérhető, exkluzív esemény megalapítása vezérli a szervezőket, és persze az is nagy előny, hogy az észak-magyarországi régióban is népszerűsítik ezt a gyönyörű sportot.
A Hámori-tó Miskolc közelében található, egész pontosan Felső-Hámor és Lillafüred határában fekszik. A mesterségesen megnagyobbított tó mélysége 9 méter, és már több mint 100 éve rendkívül népszerű kiránduló- és csónakázó hely. A gyönyörű Palotaszállót is emiatt építették ide állami beruházás keretében, 1932-ben strandot is nyitottak a tavon. Csónak- és kajakversenyeknek is helyt adott a Hámori-tó, a tavat tápláló Garadna-pataknak köszönhetően pisztrángban gazdag.
A tó napjainkban is kedvelt kiránduló- és turista célpont, déli partján kis pihenőkkel tarkított turistaösvény vezet. A tónak körülbelül a felén ma is csónakáznak, hosszúsága 1,5 km, a partszakasz hossza körülbelül 2 km hosszú.
Balaton
Nagyobb kiterjedésű tavainkon gyakran láthatunk szörfösöket, persze csak szeles időben, a „windsurf” Magyarországon is a népszerű vízi sportok közé tartozik. Európában a szörf egyértelműen a vitorlával megtámogatott szörfdeszkás vízi sportot jelenti, amely a hullámlovaglás továbbfejlesztett változataként a fiatalabb sportok közé tartozik. Magyarországon a szörfözés a ’80-as években jelent meg, és a ’90-es évek elejétől indult meg a fejlődés útján.
Manapság a szörfdeszkán „vitorlázók” szeles időben ugyanúgy hozzátartoznak a Balaton, a Velencei-tó, vagy a Fertő-tó képéhez, mint a vitorlással manőverezők sokasága. A kezdeti idők házi készítésű szörfdeszkái után a rendszerváltozás a nyugati deszkákat is behozta az országba, ami értelemszerűen a magyar szörfsport robbanásszerű fejlődését is eredményezte. Közhely, de a régi szörfösöknek azért még mindig kicsit bizsergető érzés leírni, olvasni, vagy beszélni róla, hogy ma már bizony minden a rendelkezésére áll annak, aki be akarja fogni a szelet. Bármi megvehető itthon, vagy külföldön, az online rendelt szörfös cuccok pár nap alatt megérkeznek.
Ahogy a hobbisportoknál az lenni szokott manapság, a felszerelések árai egy kicsit elszabadultak az utóbbi időben. Az újonnan vásárolt szörfdeszka és szörfvitorla ára mellbevágó lehet sokaknak és nem is biztos, hogy vadonatúj felszereléssel kell kezdeni a szörffel való ismerkedést. Rutinos hullámlovasok szerint kezdetben bőven elég, ha beérjük a használt szörf felszereléssel, szörfözni a használt deszkán és vitorlán is meg lehet tanulni. Vacakot, vagy nagyon elhasználtat persze még a kezdet kezdetén sem érdemes vásárolni (ha még nincs meg a rávaló, akkor inkább bérelj egyet, jobban jársz), egy valamirevaló használt deszkára is félre kell tennünk legalább 100.000-200.000.- forintot. Ehhez jön még értelemszerűen a vitorla, ami szintén nem olcsó mulatság, és persze a ruházat, ami nem pusztán divatból kell, erős szélben, nagy sebességnél komoly betegségeket lehet összeszedni, ha csak egy szál fürdőruhában szörfözik valaki.
Balaton
Jól indul a 2016-os szezon a vitorlázóknak, május 1-én az alsóörsi, május 11-én pedig a balatonfenyvesi kikötőt adták át. A kikötő építésére 1997 óta készülő dél-balatoni város független polgármestere szerint óriási lehetőséget kapott ezzel Balatonfenyves, szerinte ezzel rohamos fejlődésnek indul a város, amiből a környező települések is csak profitálhatnak. Az új kikötőben 350 férőhelyet telepítettek, a parton létesített kiszolgálóegységekkel pedig egészen vonzó hajós bázis jött létre.
Átadták a Fenyves Yacht Klubot és a hozzá tartozó kikötőt, ezzel újabb kikötővel gazdagodott a Balaton. A beruházást komoly viták és tiltakozások előzték meg, de Halász János, a Balatoni Fejlesztési Tanács tagja szerint, az ilyen viták természetesek egy ekkora építkezésnél.
Tény és való, a balatonfenyvesi kikötő, a maga 350 férőhelyével a nagyobb kikötők közé tartozik, elhelyezkedése miatt pedig hosszan benyúlik a Balatonba. A beruházás meglehetősen nagynak mondható, hiszen a kikötő és a hozzá tartozó szálloda, kerékpáros központ, vendéglátóegység és egyéb kiszolgáló egységek összesen 2,5 milliárd forintba kerültek.
A kikötőre az állami támogatáson túl uniós forrásokat is sikerült szerezni (utóbbiból összesen 800 millió forintot), a város polgármestere pedig rendkívül bizakodó a beruházás sikerét illetően.
A Balaton déli partjára valóban ráfért már egy ilyen fejlesztés, hiszen Keszthely és Fonyód között eddig még nem volt ekkora vitorláskikötő (Balatonmáriafürdőn van ugyan kikötő, de annak a kapacitása nem túl nagy). Ez értelemszerűen elvágta ezeket a városokat a fokozatosan fejlődő vitorlásturizmus adta lehetőségektől.
A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot termeltek ki, a gát építéséhez pedig több mint 35 ezer köbméter sziklát használtak fel.
Vitán felül áll, hogy egy új kikötő csak jót tesz úgy a balatoni vitorlás sportnak, mint egy-egy városnak, ezért mi örülünk a kikötőnek. A Balaton dél-nyugati csücske ráadásul meglehetősen elhanyagolt ilyen tekintetben, egy ilyen nagy kikötő pedig megadja az esélyt, hogy idővel még több (akár kisebb) létesülhessen ebben a régióban.
Balaton
A Balaton ezer arca egész évben más és más látnivalóval várja az arra járókat, de van egy olyan arca is, amit csak a Balatonról láthatunk. Úgy ahogy mondjuk, vízre kell szállni ahhoz, hogy egy egészen más szemszögből láthassuk a Balaton legszebb hegyeit, dombjait, partjait. Véleményünk szerint a balatoni vitorlástúrákban rejlő lehetőség még nincs eléggé kiaknázva, pedig az egyes partszakaszok földrajzi és történelmi ismerete tömegeknek nyújthatna felejthetetlen élményeket.
A balatoni vitorlázást többféleképpen lehet űzni, a versenyszerű hajózástól, a hétvégi, fürdős kihajózásokig szinte végtelen a paletta. Van azonban egy műfaj, ami talán nincs annyira előtérben, mégis hatalmas lehetőségek vannak benne. Ez pedig nem más, mint a túrahajózás, aminek óriási jövőt jósolunk a Balatonon. A folyamatosan fejlődő kikötői infrastruktúra és az újonnan épülő kikötők lehetővé teszik, hogy szép lassan szinte bárhol ki tudjunk kötni a Balaton körül, az egyre jobban felszerelt kikötők pedig lehetővé teszik, hogy a hajósok minden igényét kielégítve 1-2 éjszakára vendégül láthassák a túrázókat.
A Balaton annak ellenére, hogy Közép-Európa legnagyobb tava, nem tudja biztosítani a távolsági vitorlázás adriai szintű élményét. Erre a kiterjedése és a motoros hajózás tiltása egyaránt alkalmatlanná teszi, de a természetes és az épített látnivalók együttese több napra elegendő látnivalót nyújtanak a vitorlás kirándulóknak. A Tihanyi-félsziget megkerülése, a csodálatos Badacsony, Szigliget, Keszthely, Fonyód, Siófok… Szinte napestig lehetne sorolni azokat a desztinációkat, ahol nemcsak megállni, de már önmagában előtte-alatta elhaladni is óriási élményt jelent a legénységnek, amatőr, vagy haladó szinten egyaránt.
A sort, ha nem is a végtelenségig, de meglehetősen sokáig lehetne folytatni, és akkor még csak a vízről látható látványosságokról, nevezetességekről ejtettünk szót. A megfelelő helyeken kikötve a parton és a partról elérhető távolságban is csodálatos látnivalók, valamint különböző kulturális programok és kikapcsolódási lehetőségek várják a partot ért hajósokat.
Balaton
A speciális időjárás-előrejelzés nem csak a vitorlásoknak, vagy szörfösöknek lehet fontos. Bárki, aki vízi sportot űz, jó, ha tisztában van a várható időjárással, nehogy a tó közepén érjen a vihar bárkit. A Windguru világszínvonalú szolgáltatása páratlanul precíz, ha időjárásról van szó, ezért bátran ajánljuk mindenkinek aki vízre száll.
A Windgurut azért ajánljuk minden hajósnak és vízi sportot űzőnek, mert az előrejelzéseik naprakészek, pontosak, továbbá az átlag előrejelzéseknél sokkal részletesebbek is.
Böngészhető interneten, de mobil applikációja a Hajómánia szerint még ennél is hasznosabb.
A Windguru világviszonylatban szállítja napról-napra az alapos előrejelzéseit, a felhasználók különböző helyeket menthetnek el a programban, ennek köszönhetően nem érheti meglepetés a vízi embereket.
Minden nap 6 különböző időpont tekintetében közlik előre a várható időjárást, külön fókuszálva a várható szél tulajdonságaira. Három óránként, reggel 5 és 8, délelőtt 11, délután 2 és 5, valamint este 8 óra magasságában adnak pontos előrejelzést, ennek köszönhetően szinte tökéletesen feltérképezhető egy adott nap.
A szél sebességét és a széllökés erősségét csomóban adja meg, a Windguru ezen kívül a szélirányt is meghatározza. A honlapon (és az applikáció segítségével) a következők tekinthetők meg a már említett napi, valamint napszakra vonatkozó bontásban:
szél sebessége csomóban
széllökés csomóban
szélirány fő- és mellékirányban, illetve fokban
hőmérséklet °C-ban
fagypont magassága méterben
felhőtakaró mértéke százalékosan
csapadék milliméterben (mm/3ó)
A honlapon két hétre előre láthatóak az előre jelzett adatok, ami kiváló kiindulási alapot nyújt a hajósoknak a tervezésre. Az aznapi előrejelzések pedig különösen pontos figyelmeztetést adnak kritikus idő esetén.
A Windgurun nem a szokványos időjárás-előrejelzéssel találkozunk, de ezt büszkén vállalják is. Nem árulnak zsákbamacskát, szigorúan a hozzáértőknek, a sportolóknak készítik a tartalmat.
Magyarország vonatkozásában a Balatonon és a Velencei-tavon is több város tekintetében kérhetjük le az időjárás-előrejelzést, hogy a lehető legpontosabb képet kapjuk a várható viszonyokról.
Balaton
Új kikötőt kap a Balaton, aminél jobb hírt talán nem is kaphatnánk. Az egyelőre 51 férőhelyes alsóörsi kikötő a modern elvárásoknak megfelelő kiszolgáló épületekkel lesz ellátva. A Bahart és Alsóörs városa a fejlesztéstől a város hajós turizmusának fellendülését várják, emiatt a tervek szerint a jövőben további férőhelyekkel egészítik ki az alsóörsi vitorlás kikötőt. Legújabb kikötőjével kiegészülve, a Balaton immáron 11 kikötővel áll a hajósok rendelkezésére.
Május 1-től használható a Balaton új vitorláskikötője, ahol 51 árbócos kikötésére lesz lehetőség. A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) kikötőinek a száma ezzel 11-re emelkedett, így a Balaton körül több mint 2000 hajónak jut már hely. Örömünket a Hajómániánál csak fokozza a cég vezérigazgatójának, Kollár Józsefnek a bejelentése, miszerint az idén nem változnak a hajóparkolási tarifák.
Az alsóörsi kikötő 352 millió forintos beruházás eredménye, a hajóhelyek több mint 2/3-át, már a megnyitás előtt értékesítette a Bahart. Természetesen a kikötő kezelője vendéghelyeket is biztosít Alsóörsön, arra számítanak ugyanis, hogy a Balaton keleti medencéjének egyik legkedveltebb hajóstúra-célpontja lehet az új kikötővel rendelkező város.
Éppen ezért a város és a Bahart nem elégszik meg a 2016-os szezonban már használható 51 férőhellyel, a következő évben újabb 100 kikötőhely átadását tervezik Alsóörsön.
A beruházás kapcsán nem csak új kikötő épült, az alsóörsi személyhajó kikötő épülete is megújult, már csak azért is, mert a vitorlás kikötőhöz tartozó komfortterek itt kapnak helyet. Ebben az épületben lesz többek között a kikötő vizesblokkja és a kikötőmester irodája is.
A projekt részeként természetesen a vitorlás kikötőhöz tartozó parkoló is kiépítésre kerül, de a személyszállító hajók kikötője is új pénztárépületet kap, váróteremmel és mosdókkal.
A Hajómánián minden ilyen jellegű kezdeményezést kitörő örömmel fogadunk, hiszen továbbra is azt gondoljuk, hogy óriási lehetőség és fejlődési terület van a balatoni vitorlázásban.
Motorcsónak
26.000.000 Ft
Ekker Miklós
Balaton
+36202642912
Tihany
Magánszemélytől kihasználatlanság miatt eladó AQWIA Kft által gyártott WIA 265 szép állapotban lévő elektromos yacht, 2026.04 ig érvényes magyar hajólevéllel. 7.9 méter hosszú, 2.45 méter széles, merülése 0.55 méter. Névleges teljesítmény 7.0 KW.
Rendkívül igényes, elegáns kajüttel, egy kabinnal, az orr-részben fedélzeti szalonnal vagy 2fekhellyel, hátul kapitányi elfekvővel, hűtővel, elszeparált fürdővel, kémiai WC vel, körbejárható, tágas fedélzettel, kinyitható rozsdamentes fürdő létrával és kényelmes napozó deck-kel, teljes külső és belső ülőpárna huzattal.
Felszereltsége tekintetében orrsugárkormány, elektromos horgony, automata és manuális, elektromos deckzuhany, Lowrance navigáció, bimini tető, téli ponyva, sólyakocsi. Két db elektromos motor, aktív kormányzás.
A hajóban 2024 őszén mindkét akkupakk és a töltőt újra lett cserélve. Az elektromos rendszer átnézésre és felújításra került.
Személyes megtekintésre telefonos egyeztetés után van lehetőség Tihanyban.
Kiegészítő
1.550.000 Ft
Horváth László
Budapest és környéke
+36203984123
Vitorláshajó szállító közuti tréler 1,55M Ft-ért eladó. kihasználatlanság miatt.
2 tengelyes 2,4T terhelhetőségű, kitűnő állapotban azonnal hadra fogható.
Magyar okmányokkal rendelkezik de lejártak. Igény szerint friss vizsgával névre írva magányszemélytől átadó.
Megtekinthető előre egyeztetett időpontban Szentendrén.
Vitorlázás
42.900.000 Ft
Antila 34
Minden régió
+36204153398
ANTILA 34 vitorlás hajó eladó!
A hajó kitűnő, újszerű állapotban van, balatoni használatra optimalizált, állítható merülés ballasztsvertes kivitelben, min. merülés 0.4 méter!
3 kabinos változat, - kényelmes szalon, nagy méretű dizájn vizesblokk, teljes 1.95 m-es állómagasság, - igazi fedélzet alatti komfort! Hűtővel, főzőlappal, mosogatóval felszerelt. A világos, szép kidolgozású hajóbelső kényelmes tartózkodást biztosít, amit a távirányításos, hűtő-fűtő klíma tesz igazán praktikussá. JVC audiocsomag hangszórókkal. A hajó 6+2 fő számára kínál kényelmes fekhelyet. Felszereltség:
Kräutler elektromos belmotor (10 KW) akkupakkal, önzáró propellerrel.
Vitorlázat, rudazat: Sport árbóc, 51 m2-es vitorlafelülettel, ropogós, telelatnis dakron grósz (két gyorsreffel), önváltós dakron RollFock vitorla.
Tágas nagyon jól tervezett kokpit, egykezes kialakítással. Lewmar csörlő, minőségi csigák, stopperek, veretek.
Kiváló menettulajdonságok, gyenge szélben is mozgékony, minden széltartományban stabil.
Duplakormányos kivitel (bőrbevonatú kormánykerék), a hajó az önváltó Fock vitorlának is köszönhetően könnyen kezelhető, akár első hajónak is optimális!
Vetus orrsugár kormány
Raymarine i40 bidata műszer segíti a hajózást (mélység, sebesség, vízhőfok, megtett út) Ballasztsvertes változat, a déli parton és alacsony vízállású kikötőkben is otthonosan mozog, min. merülés: 0.40m, max. merülés: 1.80 m.
Quantum téli takaróponyva.
Kitűnően megtervezett családi túra- és élményhajó, optimális a Balatonra! 10 főre vizsgáztatva, 2033-ig érvényes magyar okmányokkal, 2026-ig érvényes gyári szavatossággal! Északi parti kikötőhely opciókkal. A hajó ára: nettó 42.9 M Ft. Ha a hajó felkeltette érdeklődésedet, keress bizalommal!