Hirdetés feladása
Csónak
Hogyan tároljuk evezős hajónkat?
Lassan vége a nyárnak – sajnos – és közeledik az evezősszezon vége. Ilyenkor vízi járgányunk téli pihenőre kényszerül, de nem mindegy, hogy hol és hogyan. Nekünk kell gondoskodni arról, hogy a tárolás biztonságos legyen. A fa hajókat semmiképpen sem jó a szabadban tárolni. Ideális esetben száraz, por-, és fagymentes helyre van szükség. Kertes házban lakó hajótulajdonosok számára remek megoldás egy pince, garázs, vagy műhely. Ha ilyennel nem rendelkezünk, keressünk egy számunkra megfelelő csónakházat, és érdeklődjünk a lehetőségekről. A portól is óvnunk kell hajónkat: fordítsuk lefelé, és jó, ha ponyvával is letakarjuk. Nejlont ne tegyünk rá, mert bepenészedhet! A műanyag hajók esetében is a legjobb megoldás a fedett helységben való tárolás. A szakszerű tárolással kedves vízi járgányunk hosszabb életű lesz, és sokáig szép marad. Az üvegszálas hajók testét károsíthatja a fagy, ha az anyag belsejébe beszivárgó víz megfagy, szétfeszítheti az illesztéseket, roncsolhatja az anyag szerkezetét. A környezeti hatásoknak legjobban ellenálló anyag a polietilén. Ha nincs más mód, és szabadban kell tárolnunk a járművünket, mindenképp a föld felett legalább 30 cm-rel tegyük. Ha a földdel érintkezik a hajótest, elszíneződhet, és a foltokat többet nem tudjuk eltávolítani róla. Ne tegyük le kőre, illetve betonra sem, mert sérülést okozhat. Jó, ha legalább egy eresz, vagy féltető alá be tudjuk vinni. Két helyen általában elegendő feltámasztani a hajót. Ha a feltámasztó fémből van, vonjuk be valamilyen anyaggal, a fém felületre közvetlenül ne tegyük a hajót. Amennyiben fából készült bakot használunk, ellenőrizzük, hogy szög, vagy csavar nem áll ki sehol sem belőle. Fellógatva is tárolhatjuk hajónkat, szintén lehetőség szerint fedett helyen. Ha odafigyelünk rá, megfelelően bánunk vele, és télen is gondoskodunk evezőshajónkról, a következő tavasszal változatlan állapotban használhatjuk újra. A nem megfelelő tárolás miatt hajónk élettartama csökkenhet, esztétikailag károsodhat. Vigyázzunk rá, és óvjuk meg az időjárás viszontagságaitól, fagytól, UV sugárzástól! És akkor jövő nyáron újra gondtalanul foghatjuk kézbe az evezőt és szelhetjük a habokat.
Vitorlázás
Tengeri vitorlás élmények hajóbérléssel – akár ősszel is!
Vitorlás körökben már egyre inkább köztudott, hogy október elején kiváltképp kiegyensúlyozott az időjárás, ilyenkor kellemesen langyos idő és viszonylag szélcsend uralkodik, a frontok elcsitulnak, kevéssé erőteljesek, és ez az időszak így méltán lehet közkedvelt a vitorlás sportot űzők körében. Érdemes tehát kihasználni még az ajándékszámba menő jó időt: Ugyanis idén ősszel is számos remek programot kínálnak a szomszédos országokban a vitorlázás gyönyörű sportját űzők számára, noha a főszezon ugyan augusztus 20-ával lezárult, sok családos hazautazik, hiszen kezdődik az óvoda, iskola – ilyenkor azonban szellősebben lehetünk. Ezt érdemes szó szoros értelmében értenünk, hiszen ilyenkor már feltámadnak a szelek, de még azért diszkréten, s ennek köszönhetően szebben és könnyebben is siklik a hajónk a vízen. És a lényeg: hogyan utazzunk el hajónkkal együtt a tengerpartra? Ez elég költséges és körülményes is lenne, azonban megvan az a lehetőségünk, hogy bérelhetünk is hajót magunknak a tengeren! Ha ilyen tervünk van, akkor persze, érdemes már jóval a tervezett időpont előtt foglalni, hiszen a bérhajó flották teljesen telítettek, szinte állandóan - maximum a közönségük változik. Érdemes utánanéznünk, hogy mikorra írták ki az évi aktuális szezonzáró versenyeket, ugyanis akkorra lekötik szinte az összes adriai hajót. Az idei előrejelzések szerint pedig most még nagyobb a bérelhető hajók iránt a kereslet, mint ez eddig! Noha a veszélyes övezetek – a robbantgatások, illetve a menekülők általi célpontnak számító Olaszország, Törökország illetve a görög félsziget nem lesz talán most olyan közkedvelt, mint az elmúlt években, a turisták leginkább Spanyolországot és a horvát kikötőket fogják célba venni. Zsúfoltságra tehát érdemes számítanunk, ahogyan arra is, hogy bizony nem olcsó mulatság, azonban annál lenyűgözőbb élmény a tengerparti vitorlázás bérelt hajóinkon, ahonnan újabb és újabb, mostanság megépített, szép kikötőkből indulva, bejárhatjuk, felfedezhetjük a bámulatosan szép szigetvilágot.
Vitorlázás
Ősszel sem kell lemondanunk a szép és tartalmas vitorlás élményekről!
Vége a nyárnak, de kezdődik a kellemes utónyári, kora őszi szezon, azaz a „vénasszonyok nyara”. Aki már úgy érzi, hogy beleveti magát a munkába és a hétköznapokba, az ilyenkor lassan készülődik, hogy összepakolja a hajóját a téliesítéshez – azonban az ősz első fele még számos kellemes lehetőséget, illetve remek programot kínál a hajózás szerelmeseinek! Itt van például máris az október első napjaiban – egészen pontosan október 1-4-ig, vagy pedig 4-8-ig tartó gyönyörű adriai VMG flotta vitorlás program, Méder Áron profi vitorlázó vezetésével. Az utazás egyénileg történik, a gyönyörű horvátországi Dalmacija Marina kikötőbe kell megérkezni, onnan lesz majd az indulás. A 4 napos kellemes kis programra jelentkezni egyénileg illetve csoportosan is van lehetőségünk, ahogyan szeretnénk, 390 euro részvételi díjért, ezért azonban nagyon sok élményben lehet részünk – és benne foglaltatik többek között az étkezés a poggyász – illetve balesetbiztosítás is. A program is igen tartalmas, sok játékkal és közösséget összekovácsoló ötletes programokkal készültek idén is a szervezők, ahogyan ezt már tavaly, illetve az elmúlt néhány évben megszokhattuk tőlük – aki már vett részt VMG vitorlás túrán. Milyen feladatokra, kihívásokra érdemes készülnünk a programokat illetően? Természetesen lehetőségünk nyílik vitorlás ismereteink bővítésére, elmélyítésére méghozzá a gyakorlatban éppen úgy, mint elméletben. Ezen túl számos navigációs feladat, és kisebb-nagyobb versenyek várnak majd ránk, és persze a helyi kultúrát, Dalmácia nevezetességeit, évezredes múltját is megismerhetjük. Búvárkodhatunk, de akár kedvünkre horgászhatunk a tengeren is, és persze, ha kedvünk úgy tartja városnézésre is lesz bőven lehetőség. Ha pedig már napközben kellemesen elfáradtunk, akkor jöhet egy kis lazítás – akár csoportosan is: hódolhatunk a kulináris élvezet örömeinek, majd ha van merszünk hozzá, akkor akár még énektudásunkat is megcsillanthatjuk a kötetlen esti karaoke programokon. Források: http://vmg-yachting.hu/vmg-oszi-flottavitorlazas-2016/
Hajómotor
Hajómotorok hazai forgalmazása, hajómotorok Magyarországon
Előző számainkban megnéztük, hogy mit tehetünk hajónk meghibásodása esetén, és milyen javítási opciók, lehetőségek vannak. Most nézzünk szét egy kicsit részletesebben a hajó szíves és lelke – vagyis a hajómotorok háza táján! A Honda nem csupán autókat és autómotorokat – de hajómotorokat is gyárt, már több mint 40 esztendeje. A négyütemű külső hajómotorok, csónakmotorok gyártása terén az élen járnak. A motorok megbízhatósága és kényelme garantált, hiszen a Honda, mint márka elköteleződött a tökéletesség iránt. Aki új típusú, pehelykönnyű csónakmotort keres, érdemes figyelemmel követnie a Honda új fejlesztéseit. A Selva gyár szintén nagy, több évtizedes tapasztalattal bír a hajómotorok gyártása terén. A világszerte népszerű, alacsony fogyasztású csónakmotorok szinte minden igényt kielégítenek: 30 alapmodellt és 82 típust rejt a változatos, sokszínű kínálat. A Parsun egy olyan kínai gyártó, akik profi tervezőkkel, szakemberekkel dolgoznak együtt, és valóban magas minőséget állítanak elő. A gyártósorról kikerülő termékeik szigorú minőségellenőrzésen is átesnek, melyeknek a finombeállítás és a próbaüzem is fontos része. A Vetnus hajómotorokra szintén minden időben – napsütésben, szélben, vagy komoly viharosabb időben – éppen úgy számíthatunk. A belső motorok mellé pedig teljes készlet áll a rendelkezésünkre a motorokhoz kapcsolódó felszerelésekből, mint pl. kipufogó csövek vagy dobok. A Yanmar hajómotorokat értékesítő Monti Bt fő profilja – a vitorlás és motoros kishajók javítása és karbantartása – mellett mára már teljes szervizzel és hajómotor értékesítéssel foglalkoznak, a megbízható és rugalmas árfekvésű, hazai Beta Marine hajómotort kínálva. A Haswing pedig egy új márka a hajómotorok piacán. Amit ez a márkanév takar, az egy elektromos hajómotor, amelynek kedvező áramfelvevésű, innovatív kifejlesztésű propellerje elvágja az aljnövényzetet, így gyorsabb haladásra képes. Ami még nagyon fontos, országos szervízhálózat is elérhető ehhez a típushoz. Valójában igen széles a választék, és sokféle hajómotor kapható hazánkban is, kis kedvcsináló rövid összeállításunk pedig a teljesség igénye nélkül készült. Hiszen még mindig itt a jó idő, bátran vízre szállhatunk, és ha szükséges nem késő beruháznunk egy jó – használt, vagy új – hajómotorra, alkatrészre! Hajómotorokkal is foglalkozol? Keress minket és jelenj meg az oldalon cégként, akár ingyen. Írj nekünk az info@hajomania.hu címre!
Hajómotor
Mit jelent a hajómotor „marinizálása”?
Eljön az az idő is, amikor a hajómotorunk egy kis javításra, karbantartásra szorul – és a hajós szakmában persze ezekre külön fogalom is létezik. Ilyen például a hajómotorok marinizálása, ami tulajdonképpen egyfajta átalakítást jelent. Nyugat-Európában már gyakori a marinizálás, erre már egész iparágak épültek ki – hazánkban azonban még csak most kezd ismertté válni ez a különleges eljárás, mely során az autómotorokat készítik elő olyan formán, hogy az hajótestbe beépíthetővé válhasson. Hogy miért is jó ez? Nyilván költséghatékonysági okok miatt – egy gyári hajómotorhoz képest jóval kedvezőbb áron jön ki egy ilyen marinizált motor, ám itthon ma még nem igazán elterjedt és nem is éri meg. Noha a dízel motorokból is lehet már marinizált hajómotort előállítani, ez a fogyasztás szempontjából még lehet, hogy meg is éri, hiszen itt kisebb lesz a fogyasztás a nagyjából azonos teljesítmény mellé. Azonban a marinziált motoroknál a kipufogó csonkot is hűteni kell majd, ez pedig a hajó közegében jelentősen meg fogja emelni majd a belső hőmérsékletet. Van tehát sok előnye, de persze, hátránya is ennek a különös eljárásnak, Azonban, az még korántsem elég, hogy beszereztük az így előállított hajómotort. Ezt utána majd folyamatosan üzemben is kell tartani, tankolni kell; és ez az, ami miatt nem annyira éri meg, és még nem is annyira elterjedt idehaza. Ami pedig még problémás lehet itthon, az pedig a hosszadalmas engedélyeztetési eljárás, és a hozzá tartozó jogosítványok beszerzése. Azért akadnak már kis hazánkban is cégek, akik kifejezetten erre az iparágra szakosodtak. Eleget téve a dinamikus fejlődés igényének, csónakmotorokat, más hajómotorokat állítanak elő különböző autók, és egyéb berendezések motoros alkatrészeiből. Emellett persze más szolgáltatásuk is van, hiszen csak a hajómotor marinizálásból még nem biztos, hogy meg lehetne élni hazánkban. Aki biztosra szeretne menni, azért jobban teszi talán – még ha csak használtra is van pénze – de valódi hajómotort választ. Aztán később hobbiból, vagy ha már nagyon penge a hajómotorok terén akkor esetleg érdekes lehet kipróbálni a marinizálást. De azt mindenesetre jó tudni, hogy már ilyen is van!
Motorcsónak
Mi történjék, ha a hajónk régi már, vagy meghibásodik?
Ha már rendszeresen használjuk a hajót, és a kisujjunkban van a kikötés, az etikett és a kormányozás minden fortélya és trükkje, akkor jó, ha felkészülünk arra az eshetőségre, hogy bizony, ami gyakran van használva, az nagy igénybevételnek van kitéve, és idővel bizony el is tud romlani, vagy meg is tud hibásodni – még ha csak kisebb mértékben is. Érdemes már azonnal foglalkozni a legkisebb hibával is, hiszen ezzel is óvjuk és védjünk értékünket, és növelhetjük a hajónk élettartamát. Léteznek az ún. kisebb hajójavító műhelyek, ahol az azonnal elvégezhető javításokat akár ott helyben meg is csinálják nekünk, a hosszabb, esetleg komolyabb tervezést igénylő munkálatokban pedig saját szerelőik és mérnökeik biztosítják a professzionális munkát. A többnyire kikötők mellé települt kisebb – vagy akár nagyobb – hajójavító üzletek ma már számos szolgáltatással állnak rendelkezésünkre a vizeken és a kikötőben is. A komolyabb üzemeknél ma már előírás, hogy megfeleljenek az Uniós szabályoknak, és a Magyar Hajózási Szabályzat előírásainak, követelményeinek. A Belgrád rakparton lévő, nemzetközi hajóállomással szemben például a nemrégiben, talán két esztendővel ezelőtt megnyílt hajójavító üzlet is iroda úgy működik, hogy a kiszolgálás mellett, létezik egy úgynevezett„fedélzeti elektriker” – ahol helyben is akár elvégezhetőek az alapvetőbb elektronikai munkákat, javításokat is. A Mahart hajójavító azonban az országban az egyik legnagyobb, és legismertebb hajójavító műhely, melynek több telephelye, kirendeltsége is megtalálható Budapesten illetve országszerte. Egy másik hajójavító Pesten például nem csupán a hajók javításával, hanem azok felújításával is foglalkozik, a személy – és teherhajók javítása, és a különböző hajócsavarok gyártása mellett. Ez remek hír akkor például, ha használtan vettünk egy hajót, melynek jellegét, stílusát szeretnénk megőrizni, hogy az adott kort, vagy típust hitelesen képviselje – azonban a hajó akár műszakilag, akár esztétikailag javításra, vagy inkább felújításra szorul. Ahogyan egy ingatlan esetében, úgy ingóságainkra is ráfér idővel, bizonyos időközönként a felújítás, vagy a korszerűsítés – hiszen jobb, szebb, értékesebb és élhetőbb lesz a jármű is éppen úgy, ahogyan egy szoba, konyha, vagy fürdőszoba lehet a lakásfelújítást követően.
Vitorlázás
Vitorlás dresszkód, a bájos angol vitorlás-illemtan és a lobogók viselése a hajónkon
Pillantsunk bele ezen a héten a nagy balatoni kedvenc, a vitorlázás legalapvetőbb szabálykódexébe is! Ahogy szétnéztünk azonban a vitorlásiskolák és magazinok széles tárházában, azt vettük észre, hogy az elegáns és stílusos vitorlázás sportágban inkább egyfajta illemtan és etikai kódex dívik, vagyis az Angliából elterjedt sportág gyakorlói között vannak az írott és az íratlan szabályok. Erős hagyományokra, komoly múltra és tradíciókra nyúlik ugyanis vissza a vitorlázás gyakorlata, s származásához méltóan, ezeknek a szabályoknak is a nagy része az angol mentalitást követi, némelyik talán el is mosolyodhatunk, hiszen ezek inkább arról szólnak, hogyan tegyük úgymond ünnepi alkalommá a hajózást, kiemelve azt a szürke hétköznapokból. Nézzünk most pár pontot konkrétabban! Az első pont máris az, hogy: Nem illik rálépni a fedélzetre az utasoknak a kapitány engedélye nélkül. Majd ezt követi máris egy általános, korabeli századelőkből jól ismert tipikus udvariassági formula: Fedélzetre lépés után először a hölgyeket üdvözöljük, kézfogással, de várjuk meg, hogy előbb ők nyújtsák felénk a kezüket, majd koruk sorrendjében egyenként, kézfogással üdvözüljünk a férfiakat is. A vitorlázás igazi illemtanának pedig komoly dresszkódja is van, mégpedig: Mindig csak puhatalpú cipőben lépjünk fel a fedélzetre, s cipőnk talpa fehér, vagy világos színű legyen. Öltözet esetében pedig, íme, az angol trend: hölgyek és urak is fehér ingben, sötétkék sortban lépjenek a kikötőbe – majd kint a vízen aztán jöhet a fürdőnadrág, fürdőruha… Azonban, ha a kapitány asztalánál foglalunk helyet, elegáns inget viseljünk! A lobogóviselésnek is számos szabálya, illetve etikettje van a vitorláshajózásnál. Azt mondják, a lobogó a hajó dísze, olyan, mint egy elegáns férfinak a nyakkendője. Ezért pontosan megvan, hová is illik azt elhelyezni egy hajón, semmiképp sem illetéktelen, odavetett módon, hiszen a lobogónak tisztelet jár. Létezik külön a versenylobogó, melyet egy szép hosszú zászlórúdon helyezünk el. Létezik persze a nemzeti lobogó is, ezt a nemzetközi versenyeken használjuk, és ha ezzel hajózunk, akkor a klasszikus hajózási szabályok fognak ránk vonatkozni. Ezen kívül nemzeti lobogónkat akkor is viseljük hajónkon, amikor egy fontos nemzeti ünnepünk van éppen, aznap, amikor a hajó fedélzetén vagyunk. Egyéb lobogókat is elhelyezhetünk, - pl. a vitorlás klubunk lobogóját – hajónkon, ezt az árboc csúcsra szokták kihelyezni, ám mivel ez igen nehezen kivitelezhető, ezért mára már kezdik elhagyni ezt a szokást. A kapitány nemzete és hajója tiszteletét kifejezheti a lobogó méretével is. A kifakult lobogó nagyon illetlen, olyan mintha szakadt nyakkendőt vagy cipőfűzőt viselnénk. A lobogókat – főleg a nagyobb yachtokon – napkelte előtt szokták kitenni, és napnyugtakor pedig bevenni. Ennek többnyire egy komoly szertartása is van. Van még a „code” lobogó, ezt csak akkor illik viselni, ha viharjelzés van. Ennek a jelentése: „Tudom, hogy viharjelzés van, de az én hajóm kifuthat.” Ha már elmúlt a viharveszély, nincs viharjelzés, akkor vegyük le ezt a lobogót, mert nevetség tárgyaivá válhatunk.
Vitorlázás
Kikötői illemszabályok II. – avagy, hogyan viselkedjünk a kikötőben?
Folytatjuk újabb mini-sorozatunkat, melyben arról írunk rövid összefoglalókat, hogy a hajós társadalomban milyen íratlan, ám mindenki által elfogadott etikai szabályokat érdemes követnünk. Az előző részben kezdtük el a kikötői illemtan fontosabb kérdéseit bemutatni, azzal kapcsolatban, hogy mit és hogyan tegyünk illendően, ha megérkeztünk a kikötőbe. Lássuk most azt, hogy milyen szabályokat illik betartanunk, ha már lehorgonyoztunk hajónkkal: Gondoljunk arra, hogy a víz remekül viszi a hangot – azaz ha bulit tervezünk a fedélzeten, vagy akár csak sokan vagyunk, lehetőség szerint távolabb és széliránnyal ellentétesen álljunk meg. Soha ne tegyünk megjegyzést a hajóstársainkra, vagy hajójukra! Nagyon udvariatlan, és mint az előző pontban is említettük, a hang jól terjed a vízen… Mindig tartsuk tisztán a hajónkat és rendben a környezetét! Tekerjük össze a köteleket, a közösen használt eszközöket tegyük vissza a helyére. Figyeljünk kiemelten az elektromos vezetékekre: mindig a dokkon lévő áramforrásból húzzuk ki először a vezetéket. Ha nem így teszünk, még balesetet is okozhatunk, ha valaki megcsúszik egy áram alatt lévő kábelt fogva és a vízbe esik. Győződjünk meg róla, hogy a hajónkon lekapcsoltunk minden világítást, rádiót, egyéb berendezést, hiszen kikötői szomszédjaink joggal dühöngenének, ha távollétünkben a hajónkról jövő fény vagy hang zavarná meg őket. Hajóskapitányként, vagy vezetőként a mi felelősségünk, hogy legénységünk minden tagja betartsa a kikötő szabályzatát, erre is figyeljünk. Ha valamilyen szerencsétlen baleset miatt esetleg kárt okoztunk, azonnal jelentsük a kikötőmesternek, és térítsük meg a kárt! Tartsuk be a tűz-, és munkavédelmi szabályokat, és a környezetvédelemre is ügyeljünk! Ismerjük meg az adott kikötő szabályzatát, és tartsuk be azt, illetve ellenőrizünk, hogy a hajós legénységünk minden tagja ennek megfelelően viselkedik-e. Ha vendéget fogadunk hajónkon, aki nem jártas a vízi világban, magyarázzuk el neki az alapszabályokat, és figyeljünk fokozattan a biztonságára. Nagyon fontos, hogy odafigyeljünk egymásra, és a környezetünkre is. Azt, hogy a biztonságra vonatkozó szabályokat betartsuk, biztosan senkinek sem kell külön elmondanunk, természetes minden hajós számára. Lényeges azonban az is, hogy hogyan viselkedünk. Jó, ha megfogadjuk az illendőség írta szabályokat is, hiszen nemcsak hajóstársaink, hanem saját magunk kikapcsolódását is kellemesebbé tesszük, ha kölcsönösen tiszteletben tartjuk egymást. Források: http://www.vitorlazas.hu/vitorlas-illemtan_img-3.html http://www.fertovp.hu/vizietikett.php
Csónak
A hajózás szabályai – I. rész
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival. A csónakázás legfőbb szabályairól röviden Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető. Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti. Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni. Hamarosan folytatjuk!
Vitorlázás
Önálló vitorlás élményre vágysz, de nincsen hajód?
Aki vitorlás élményekre vágyik, ám nem szeretne borsos áron beruházni egy hajóra illetve a hozzá tartozó, teljes vitorlás felszerelésekre – mit tud tenni? Nem kell lemondanunk a vitorlázás élményéről akkor sem, ha egy kicsit laposabb a pénztárca! Az első megoldás, hogy nézzünk szét a használt hajók és vitorlások piacán, hiszen az internetes apróhirdetéseket – ha alaposan átböngésszük – igazi kis kincsekre, csodás ajánlatokra is rálelhetünk. Ha csupán ki szeretnénk próbálni, át szeretnénk élni az élményt, akkor érdemes lehet elgondolkodni a hajó bérlésén. Ez remek alkalom arra is, hogy el tudjuk dönteni, szeretnénk-e később saját hajót vásárolni. Persze, ha még csak teszteljük magunkat, illetve még sohasem vitorláztunk, és egyelőre csakis a kíváncsiság vezérel bennünket, akkor egyelőre biztosan elegendő egy-két vezetett vitorlástúra, illetve később egy-egy alkalommal a bérelt hajó, a saját csapatunkkal vagy családtagjainkkal… Szerveznek ma már a vitorlázást megismerni vágyók számára kifejezetten olyan utakat, vitorlástúrákat, ahol hivatásos hajóvezetők, hajóskapitányok kezelik a hajót, ám a résztvevők számára adott mégis a lehetőség, hogy a bátrabbak önállóan is megpróbálkozhassanak a vezetéssel, betekintést nyerhessenek a hajózás ismereteibe, legalább az alapok szintjén. Ezek a remek programok az egy-két órás túráktól a hosszabb, akár félnapos elfoglaltságig is terjedhetnek, és remek lehetőséget kínálnak akár osztálykirándulások, vagy céges csapatépítés ötletére is. Ha jó áron szeretnénk kifogni mindezeket, akkor érdemes az elő- vagy az utószezoni vitorlás túrákat választanunk. Egyrészt, mert a tavaszi illetve őszi idényben kedvezőbbek az árak, másrészt pedig elkerülve a nagy nyári hőséget, jobban tudunk koncentrálni, ha tanulni szeretnénk a hajózást, illetve kellemesebb időt foghatunk ki, és a szél is garantáltabban lesz jelen. A vitorlás bérlése tehát igazi kikapcsolódás, elegáns és egyszerre sportos élmény, csupa izgalommal karöltve, amit érdemes kipróbálni mindenkinek, aki szereti a Balatont, és a vizeket, és a fürdés mellé valami újszerű kikapcsolódásra vágyik. Aki pedig azon gondolkodik, hogy venne egy saját hajót, ám még kevés tapasztalattal bír – annak szinte kötelező, de legalábbis nagyon ajánlott több ilyen túrán is részt vennie, hogy tapasztalatokat szerezzen mind az átélt élménnyel, mind pedig a hajókkal és a vitorlázással kapcsolatban is.
Vitorlázás
Flying Junior ( FJ ) eladó
950.000 Ft

Weisz József
Budapest és környéke
+36706128580

Eladó egy teljesen újjáépített FJ vitorlás.Egy ill. két fő vitorlázhatja, grósz vagy grósz+fock vitorlázattal. Az árboc két pozícióban használható. A hajó súlya 100kg. A vitorláshoz jár egy méretre varrt takaróponyva, és egy szétszedhető sólyakocsi. A hajó jelenleg Telkiben tekinthető meg.
Hajómotor
Yamaha 9.9D típusú 10 lóerős 2 ütemű csónakmotor eladó.
355.000 Ft

Gábor
Minden régió
+36203207798

Yamaha 9.9D típusú 10 lóerős 2 ütemű hosszúcsizmás nagyon jóállapotú csónakmotor eladó. Ez a típus megegyezik a 15 lóerős motorral. A leírás szerint a karburátort és az előtte lévő szelepet kell cserélni, ha valaki teljesítményt akar növelni. Ára: 355.000 Ft. Tel: +36702319674
Hajómotor
Yamaha, 15 Le. 4 ütemű,  rövid csizmás motor
369.000 Ft

Tibor Tóth
Minden régió
+36204190890
BAZ-megye

Yamaha 15 Le. 4 ütemű ,rövid csizmás motor, ( friss olajakkal, új gyertyákkal ,új vízkerékkel) Tartozékaival:: új csatlakozó, cső, új benzinpumpa, stabilizátor szárny. A helyszínen vízben tesztelhető.
#
Orta
+89942331437
8059909419@tmomail.net