Blog
Motorcsónak
Ismét eljött a hajósok által „ gyűlölt” időszak, melyről sejtettük, hogy megérkezik, de most, hogy itt van egyenesen utáljuk…
Itt az ősz, vége a hajós szezonnak mely oly sok kellemes élményt hozott számunkra. Sajnos ez már a múlt, ki kell vennünk kedvencünket a vízből, téliesíteni kell, és egy elhelyezni egy biztonságos helyen. Ha mindez rendben, már csak sóhajtoznunk kell a tavasz jöttéig…
Addig is:
A daru által történő kiemelésnél fokozottan ügyeljünk, hogy a gurtni ne tegyen kárt a hajótestben, adott esetben a drótköteleinkben. Mert a mozgó kötélzet ugye már rég egy zsákban van…
Fokozottan figyeljünk a hajó kocsira ( melyet gondosan átnéztünk, kerekeit felfújtuk) történő elhelyezésre, rögzítésre. A parton alaposan tisztítsuk meg a hajótestet az algától. Legegyszerűbb módja a magasnyomású mosó.
Ezek után tegyük a hajónkat a kikötőmesterek által előkészített helyre. Itt már kényelemesen el tudjuk távolítani a hajóbelsőben esetlegesen fellelhető vizet,
( wc, konyha, fröccshöz használt szódás üveg, stb ). A környezet fokozott védelme mellett töltsük fel motorunkat fagyállóval !
Ajánlatos az akkumulátort kiszerelni, és a tél folyamán időnként feltölteni. A belső munkálatok elvégzése után – ha van- gondosan takarjuk le ponyvával, melyet fixáljunk is a viharos szél ellen.
Végül nem árt a kocsi alátámasztását ellenőrizni.
Ha mindez megvan, hátradőlhetünk, és várhatjuk az első tavaszi napsugarakat.
Balaton
Április elejétől újra indult a viharjelzés nagyobb tavainkon. A rendszer október végéig folyamatosan üzemel két veszélyjelző fokozatban, az időjárási körülményekhez igazodva.
40 km/óra feletti szél esetén automatikusan indul az első fokú viharjelzés. Ilyenkor 45 villanás látható percenként.
Úszni, csónakázni, vagy vízi sporteszközzel vízen lenni csak a part 500 méteres sávjában lehet.
60 km/óra, vagy erősebb szélnél a viharjelző 90 szer villan percenként.
Piros jelzésnél már nem szabad fürdeni, úszni, vízi sporteszközzel a vízen tartózkodni, kivéve az arra alkalmas vitorlás hajókat.
Budapest és környéke
Érkezz akár 10 perc alatt stílusosan a Fesztiválra a Sziget Hivatalos Hajós partnerével. Csak szállj fel az egyik belvárosi indulási ponton lévő hajónkra, és akár perceken belül szelheted is a habokat!
SZIGET VIP BOAT
2017. augusztus 9. és 16. között újra várja a fesztiválozókat a Budapest Boat Show által szervezett Sziget Vip Boat!
A Sziget VIP Boat a Sziget Fesztivál ideje alatt, minden nap délután öt órától este kilenc óráig várja az utasokat a város két pontján, hogy luxus motoros hajókkal vigye őket az ország legnagyobb fesztiváljára! A hajók közvetlenül a Sziget Fesztivál egyik belépési pontjánál kötnek ki, ahonnan séta és sorban állás nélkül juthatsz be a fesztiválra.
Hogy lásd miről is van szó, nézd meg a videónkat!
https://www.youtube.com/watch?v=rqpzt7gBJk4
A SZOLGÁLTATÁS
Három különböző út közül választhatsz:
Express
Ha szeretnél a lehető legrövidebb idő alatt eljutni a Szigetre, akkor a Batthyány téren vagy a Wiking Yacht Klub – Marina Parton szállj fel az egyik hajónkra, mely fél óránként jár és 10 perc múlva már a fesztiválon is lehetsz!
VIP
Ne osztozz idegenekkel ebben az élményben, bérelj egy saját hajót, ami felvesz téged és hét barátodat a hozzátok legközelebbi kikötőből, és már visz is titeket a Szigetre!
VIP GRAND TOUR
Nézzétek meg a várost egy fél órás dunai túrán, majd pedig irány a fesztivál!
JEGYVÁSÁRLÁS
Vedd meg a jegyedet már most a www.boatshow.hu vagy www.szigetvipboat.com weboldalon!
A helyszínen Citypass kártyáddal 20% kedvezményre vagy jogosult!
Vitorlázás
Hivatalosan is véget ért a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj, Európa leghosszabb távú tókerülő versenye. Az 526 nevezett hajóból 395 ért érvényesen célba, az utolsó hajó pénteken 23.59 perckor. A versenyt Litkey Farkas Festipay nevű katamaránja nyerte 10 óra 05 perc 17 másodperces idővel. Litkey Farkas ezzel tizenharmadik Kékszalag-győzelmét szerezte.
A verseny túlnyomórészt gyenge szélben zajlott, s a célba nem érő hajók többsége azért adta fel a küzdelmet, mert nem látott reményt arra, hogy 48 órán belül célba érjen. Történt néhány technikai hiba is, egy hajó a déli parton zátonyra futott, s csak a motor használatával tudott lejönni a homokpadról, egy másik hajónak a rajtnál történt ütközés nyomán kitört az árboca, egy hajót pedig éppen emiatt az ütközés miatt kizártak a versenyből.
Az 526 hajóból álló mezőny csütörtökön kilenc órakor rajtolt Balatonfüred előtt Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén. A viszonylag gyenge szélben a várakozásoknak megfelelően a kéttestű hajók azonnal az élre álltak. A két esélyes szinte egy időben érte el a Balatonkenese előtt található pályajelet. Siófokon és a Tihanyi-szorosban Litkeyék vezettek, ám az Opel Fifty-Fifty a nyugati medencében felzárkózott.
A Keszthelyi-öböl bejáratánál a Festipay az északról érkező kissé erősebb szélben faképnél hagyta a többieket és délután három órakor mintegy 15 perc előnnyel fordult Keszthelynél. A Balatonfüredre visszafelé vezető vitorlázás során azonban a különbség egyre apadt a második helyezett, Józsa Márton vezette Fifty-Fiftyvel szemben.
Ám Tihanyi-szorostól a Festipay ismét növelni tudta előnyét, és a két hajó „párosversenyét” megnyerve 19 óra 05 perc 17 másodperckor ért célba. Ezzel azonban rögtön nem dőlt el az első hely sorsa, mert a Fifty-Fifty jelezte, hogy óvást kíván beadni. Az óvást az óvási bizottság azonban végül elutasította, így érvényben maradt a pályán elért eredmény. Az Opel Fifty-Fifty egy pénteki nyilatkozatában sportszerűen elismerte, hogy egy később megtekintett filmfelvétel igazolta óvásuk alaptalanságát, és gratuláltak a Festipay győzelméhez.
A befutás sorrendjében második az Opel Fifty-Fifty Józsa Márton kormányzásával, harmadik pedig a Black Jack nevű katamarán, amelyen a fedélzeten volt Roland Gäbler sokszoros katamarán világbajnok. Negyedikként az Eurovit nevű hajó (Váradi Szabó János), ötödikként pedig a svájci Safram csapata futott be.
A mezőny nagy része sportszerűségből jelesre vizsgázott, hiszen a forrósában és a gyenge szélben is kitartva végigküzdötte a távot. A végeredmények megtalálhatók a www.kekszalag.hu honlapon.
Forrás: www.kekszalag.hu
Vitorlázás
Rendhagyó sajtódélelőtt keretében mutatta be június 2-án Balatonfüreden a Kékszalag rekorder Opel Fifty-Fifty csapata a hajón megvalósult újításokat és fejlesztéseket.
A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív katamaránnak.
A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, a szélsebesség közel háromszorosával is képes száguldani a vízen! Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot.
A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner és számos innováció is segíti őket.
A 2017 évi 49. Kékszalag Erste World Nagydíjra a rekorder katamarán számos újítással készül, amit a magyar fejlesztésekre fogékony partner, az Opel tett lehetővé. A legszembetűnőbb változás kétségtelenül a hajótestek új színe: a dögös sárga garantáltan a Balaton szelfimágnese lesz idén, a virágzó repcemezőket idéző szín gyönyörűen mutat a kék ég alatt, a tó zöld vizén.
Azonban nem a külcsín változása az, ami az Opelt arra ösztönözte, hogy a Fifty-Fifty mellé álljon. A több éves együttműködés központjában a hazai innovációk és a rekorder katamarán megújítása áll. Ennek egyik legfontosabb eleme a hagyományos egyenes svertek C-svertre cserélése. A katamaránokon ugyanis tőkesúly helyett uszonyok, úgynevezett svertek vannak – mindkét hajótestben egy-egy -, amik a közhiedelemmel ellentétben nem a felborulás elkerülését, hanem az oldalra sodródás elkerülését szolgálják. A svertek segítségével a hajó képes tartani a megfelelő irányt. A C-alakú svertnek azonban van egy extra funkciója is: a görbe élen ébredő felhajtóerő egy kissé kiemeli a hajótestet a vízből, így csökkentve a víz ellenállást gyorsítja a hajót. A svertek vízbe merülésének mértékét felhúzórendszerrel lehet állítani – az optimális mérték mindig a széliránytól függ.
A Fifty-Fifty idén új nagyvitorlákkal és orrvitorlákkal is gazdagodott melyek szintén saját fejlesztés eredményeképp valósultak meg, és egy hazai vitorlavarró műhelyben készülnek. A hajó negyedik újítása pedig egy új kormány kifejlesztése volt.
Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos.
Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely szintén innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja. Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre. A különleges kétárbocos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás.
További információ: Rápolthy Edit, Fifty-Fifty sajtókapcsolatok, rapolthy@gmail.com, +36-30/ 456-8839
Vitorlázás
Alapfokú viharjelezés esetén a levegő alig, vagy kissé élénken mozdul.
sebessége 40 km/óra körüli. A vizen közepes nagyságú hullámokat láthatunk.
Ilyenkor a viharjelzés „alapon” van, vagyis a jelző nem működik.
Elsőfokú viharjelzés
Elsőfokú viharjelzésnél a viharjelző lámpája 45-ször villan egy perc alatt. Igen erős, időnként viharos erejű szélre kell számítanunk, a szél sebessége akár 40-60 km/h között lehet, időnként elérheti 60-80 km/h-át is. A vízben nagy, tarajos hullámok alakulhatnak ki. Az elsőfokú viharjelzésnél a parttól csak 500 méteren belül lehet úszni, fürdeni, vagy bármilyen vízi sporteszközzel a vízben tartózkodni. Ajánlott kimenni a vízből és kivárni, amíg a viharjelzés ismét alapfokú lesz.
Másodfokú viharjelzés
Másodfokú viharjelzés esetén a viharjelző lámpa percenként 90-szer villan. Ez arra figyelmeztet, hogy hamarosan vihar várható. A szél ereje ekkor már 80-100 km/ óra is lehet, valamint előfordulhatnak 100 km/óra fölötti befújások.
ilyenkor fürdeni, vizi sporteszközzel, csónakkal vzen tartózkodni tilos !
Ilyenkor már „porzik a víz” , mely azt jelenti, hogy páratartalma 80-90 %-ot is elérheti mintegy fél méter magasságban. Ekkora páratartalom mellett sem látni sem lélegezni nem igazán lehet.
A Balaton partján mintegy 30, a Velencei-tavon 3, A Tisza-tavon 5, a Fertő-tó
körül 11 viharjelző készülékkel találkozhatunk.
Vitorlázás
2017. július 6-8. A 49. Kék Szalag Erste World Nagydíj megrendezésének dátuma.
A verseny európa legnagyobb tókerülő versenye.
A rajt időpontja: 2017. július 06. 09:00
A verseny útvonala: Balatonfüred (rajt) – Balatonkenese – Siófok – Tihanyi-szoros – Keszthely – Tihanyi-szoros – Balatonfüred (cél).
A verseny hossza légvonalban kb.: 150 km. volt.
Az első kékszalag 21 hajóval indult 1934 július 27-én. A verseny győztese
Ugron Gábor volt rabonbán nevű 30-as cirkálójával.
A nagy sikerre való tekintettel immáron minden évben megrendezésre kerül,
a jobb fényviszonyok miatt holdtölte környéki időpontban.
Az eddigi legeredményesebb kormányos: LITKEY FARKAS.
Egymást követő kilenc alkalommal vehette át a díjat 2001-2009 között.
2016-ban nyerte el tizenkettedszer a kupát.
A jelenleg érvényes rekordot a Fifty-Fifty érte el 2014-ben ,
7 óra 13 perc 57 másodperccel Józsa Márton Miklós kormányossal.
A negatív rekordot a NEMERE II.-nek sikerült beállítani 1953-ban 40 (!) órával. amely két év múlva rekordot futott (Akkor még nem volt 48 órás időkorlátozás.)
A versen távja légvonalban mintegy 160 km.
Eddigi legtöbb induló 2010-ben volt a 42. Kékszalagon, ahol 593 hajó nevezett , 3.115 indulóval.
Jó szelet mindenkinek !
Vitorlázás
40 kiállító várja a látogatókat a Balatonfüred Boat Show-n a Balatonfüredi Hajógyári Kikötőben 2017. május 12-14.-én.
Néhány hajót, sportszert személyesen is ki lehet próbálni. A használt hajó után érdeklődődők is megtalálhatják új kedvencüket a kiállításon. Ezen a hétvégén kerül megrendezésre a Nagyhajós Évadnyitó Regatta, mely szintén Balatonfüredről rajtol.
A kikötőben vizen látható majd több katamarán, valamint versenyhajó
A kiállítás előzetes regisztráció estén ingyenes az alábbi linkre kattintva:
http://boatshow.hu/hu/online-regisztracio
A helyszíni belépő ára 1.000 Ft.
Vitorlázás
Pár nap és megnyitja kapuit Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötője, a hajózás és vízi sportok szezonnyitó nagyrendezvénye, vagyis a Budapest Boat Show.
A február 23-26. között megrendezésre kerülő kiállítás idén is érdekes sok programmal és látnivalóval várja a hajózás szerelmeseit a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A kiállítás fő témája a Szabadidős Hajózás, így a Programsziget aktivitásai is ebben a témában kerültek kialakításra. A merészebb látogatókat árbóc mászó verseny, csomókötözés és kötéldobás, evező szimulátor és kinect versenyek is várják. Emellett kiskapitány képzés is zajlik majd egy 9 fős motoros jachtban. A tavalyi nagy sikerre való tekintettel újra megépítésre kerül a kiállítás 40m2-es Bemutató Medencéje, ahol hajós iskolák mutatkoznak be, és vízre kerül egy egytestű hajó és egy katamarán is. Emellett vízből mentés bemutatók és SUP jóga is zajlik majd a medencében.
A Budapest Boat Show idén is felvonultatja a teljes hazai hajópiacot, így megtekinthető lesz közel száz vitorlás, elektromos és vitorlás hajó a rendezvény G és F pavilonjában. Mindemellett a kiállításon megtalálható lesz a hajózáshoz szükséges összes felszerelés és kiegészítő, így a Budapest Boat Show-ra látogatók idén is mindent beszerezhetnek, ami a felkészült szezonindításhoz szükséges.
A Budapest Boat Show Újdonság Pályázatnak köszönhetően a kiállításon minden évben megtekinthetők az elmúlt év fejlesztései, idén is bemutatásra kerülnek a legfrissebb innovációk, melyet a szakmai szereplőkből és újságírókból álló zsűri a legjobbra értékelt:
Hajó kategória
I. hely - Media & Marketing Kft. – Trentasette vitorlás
II. hely - Flaar Kft. - 5.3 RIB
III. hely - Power and Sail Kft. - Luka 30 vitorlás
Kiegészítő kategória:
I. hely - HUN-Yachts Kft. - Elvstrøm EPEX vitorla
II. hely - Yacht Charter Guru - Yapp mobilalkalmazás
III. hely - Westport Kft. - Seajet hajófesték, Shogun 033 önfényző algagátló
A GENERALI Kikötő Színpadon a korábbi évekhez hasonlóan szakmai és nagyközönség programok várják az érdeklődőket, az idei év nagy újdonsága a „A Balaton hullámain” című film őspremierje lesz, melyet a kiállítás keretein belül tartanak. De idén is beszélnek kihívásaikról olimpikonjaink és világbajnokaink. Kerekasztal beszélgetésen vesznek részt a Budapest Boat Show Újdonság Pályázat díjazottjai is.
A Budapest Boat Show az első napon, február 23-án Exkluzív Napot hirdet, melyen csak a hajókiállítás várja a látogatókat, akik így akadálytalanul közelíthetik meg a területet, a kiállításon pedig nyugodtabb, üzleti hangulat várja az érkezőket. A kiállítás idén új társrendezvénnyel, a Budapest Motor Fesztivállal közösen kerül megrendezésre, mely egy belépőjeggyel látogatható. A kiállításra érdemes előre megváltani a belépőt a www.boatshow.hu oldalon, mellyel elkerülhető a pénztáraknál történő sorban állás. Bővebb információ a rendezvényről a kiállítás honlapján és facebook oldalán.
A kiállítás főtámogatója a Generali Biztosító Zrt., stratégiai partnere a Magyar Vitorlás Szövetség, autós támogatója az Audi.
Csónak
Megkezdődtek az előkészületek a 2021-es budapesti vadászati világkiállításra – jelentette be Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes a 24. Fegyver, horgászat, vadászat (FeHoVa) nemzetközi kiállításon, a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter ugyanott közölte: a tárca indítványozza a vadhús áfájának mérséklését 5 százalékra. A szervezők szerint a tavalyihoz hasonlóan sikeres kiállítást zárt a FeHoVa.
Az elmúlt évi rekordlátogatottság és 17 ország 310 kiállítója – ez volt a 2017-es Fegyver, horgászat, vadászat nemzetközi kiállítás. 22 állami erdészet mutatta be vadász- és kiránduló területeit. Ezek a számok is jelzik az esemény folyamatosan növekvő jelentőségét. A FeHoVa immár a kelet-közép-európai régió legjelentősebb ilyen tematikájú kiállítása.
A kiállítók minden évben nagyobb és nagyobb területeket foglalnak el. A horgász-kiállítók, akik két évvel ezelőtt költöztek önálló pavilonba pillanatok alatt „belakták” a megnövelt teret. Számuk tavaly 30%-kal nőtt. Idén egy még nagyobb és modernebb pavilonban mutatták be kínálatukat. Szűcs Lajos, a Magyar Országos Horgász Szövetség elnöke elmondta: szövetségük, amely egyben a legnagyobb taglétszámú magyar civil szervezet az új szabályozás hatására egyetlen év alatt 70 ezerrel, 400 ezerre növelte tagságát.
Ugyancsak a bővülő kínálat és a látogatók számának növekedése indokolta, hogy idén először a Budapest Boat Show-t nem a FeHoVa-val egy időben, hanem egy másik időpontban (február 23–26. között) rendezik a Vásárközpontban.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, az Országos Magyar Vadászati Védegylet (OMVV) elnöke a megnyitón elmondta: az utóbbi években megújították a magyar vadgazdálkodás feltételrendszerét. Ennek során ésszerűbbé tették a fegyvertörvényt, új, európai színvonalú vadászati törvényt fogadott el az Országgyűlés. Jelezte: elkezdődtek a 2021-es budapesti vadászati világkiállítás előkészületei. Emlékeztetett rá, hogy az esemény az első magyarországi vadászati világkiállítás fél évszázados jubileumával esik majd egybe. A kiállítást előreláthatólag három helyszínen bonyolítják majd le: a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban, a hatvani vadászati múzeumban és a megújult Budapesti Állatkertben.
Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter ugyancsak a megnyitón bejelentette: a tárca indítványozza a vadhús és halhús áfájának 5 százalékra mérséklését, annak érdekében, hogy az egészséges, jórészt bio élelmiszerek szélesebb fogyasztói rétegekhez juthassanak el.
A kiállítás számos szakmai programot kínált. A Vadgazdálkodás időszerű kérdései című konferencián Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke azt mondta: az új vadászati törvény hatályba lépése után megtörténtek a szükséges határmódosítások a vadászterületeken, emellett határoztak a vadászati jog gyakorlásának és hasznosításának feltételrendszeréről is. Mindez azért volt fontos, mert március 1-jén kezdődik az új 20 éves vadászati periódus, ami lehetővé teszi a hosszú távú vadgazdálkodás feltételeinek megteremtését.
Az idei FeHoVa – a szokásos programok mellett – számos újdonságot kínált a látogatóknak. Nagy siker volt az Ferenc Józsefről mint vadászról szóló emlékkiállítás, a gróf Széchenyi Zsigmond halálának 50. évfordulójára rendezett kiállítás, amelyen a látogatók megtekinthették a híres vadász megmaradt trófeáit. Ugyancsak hatalmas érdeklődés kísérte a Jégvilág tárlatot, a magyar vadászok sarkvidéki trófeáiból összeállított diorámát, a rendellenes gímtrófeákat bemutató kiállítást és az Őz világa bemutatót. Rengetegen próbálták ki tudásukat a MAGNUM lőtéren.
Ahogy már megszokhattuk, egy gombostűt sem lehetett elejteni a szarvasbőgő versenyen, a vadászkürt fesztiválon, és nagy sikerük volt a vadászkutyás és madaras bemutatóknak.
A horgász színpadon, az óriás akváriumnál és a tavalyinál is nagyobb pergető medencénél számos ismert és sikeres horgász osztotta meg élményeit a látogatókkal, köztük, Walter Tamás egyéni Európa-bajnok és csapatvilágbajnok és Csillag László világbajnok. Sokan keresték fel az idén bemutatkozó casting pályát. A szervezők a gyerekekre is gondoltak: bemutatkozott a MOHOSZ Horgász Suli és a Tiszai Pecasuli, amely az Energofish Kft., a Sporthorgász Kft. és Tisza-tavi Sporthorgász Közhasznú Nonprofit Kft. összefogásával jött létre.
A FeHoVa-n indították útjára a kiállításról elnevezett jubileumi horgászversenyt. Az egy éven át tartó különleges versenyre – melynek összedíjazása 2 millió forint – a kiállítás ideje alatt számos horgász regisztrált. (A különböző kategóriákban az a versenyző nyer, aki egy évben az adott kategórián belül a három leghosszabb halat fogja ki 2017. február 9. és 2018. január 1. között.)
A kiállítás külföldi díszvendége Szlovákia volt, de a résztvevők között ott voltak a Kárpát-medence több más országának vadászati képviselői is.
A tavalyi emlékezetes szakácsverseny (a Bocuse d'Or magyarországi döntője) után idén is fontos szerep jutott a FeHoVa-n a gasztronómiának. Az OMÉK szervezésében és Sági Szilárd közreműködésével napi 2 alkalommal tartottak főzőbemutatót, valamint több kerekasztal-beszélgetést, a gasztronómia vadászatot és horgászatot érintő kérdéseiről, az Agrármarketing Centrum (AMC) közösségi standján.
A Magyar Íjász Szövetség a FeHoVa ideje alatt rendezte meg a HDH-IAA nemzetközi szövetség 3D és Történelmi Terem Európa Bajnokságát, valamint az IFAA Teremíjász Országos Bajnokságot. Folytatva a rekordokat: az idei versenyekre az eddigieknél jóval többen, összesen 1073-an neveztek!
Bővebb információ: www.fehova.huvalamint sajto1@hungexpo.hu és fehova@hungexpo.hu
Vitorlázás
4.900.000 Ft
Ádám
Minden régió
+36305850432
TIhany
Túrázásra is használható, de elsősorban versenyzésre ajánlott és eddig csak arra használt: 2020-ban osztályában Kékszalag győztes, hatszoros magyar bajnok Scholtz 22 Racing (ex-Csupasz).
2020-as gyártású Pentex versenyvitorlák (grósz, fokk, reacher, vitorlaszám: HUN1, Quantum Sails) + előző vitorla szett.
Rendszeresen karbantartott 4 lóerős Yamaha motor.
Minden évben algagátlózva (Veneziani), 2026.08.24-ig érvényes hajólevél.
Jelenleg saját trélerén parton tárolva, megtekinthető Tihanyban.
Motorcsónak
2.900.000 Ft
KORMOS ILDIKÓ
Minden régió
+36303075923
Aluminiumbol keszult trimaran lakohajo meretei 7 ×2,2 sulya 450 kg 20 le motorra tervezve dunára. Futó nélkül
Vitorlázás
29.900.000 Ft
Luksik Zoltán
Minden régió
+36302041460
Keszthely
Eladó egy nagyon szép, megkímélt állapotú 2009-es évjáratú Bacaria Cruiser 34 típusú vitorlás hajó. Két kabin, szalon, wc-fürdő a konyhában hideg-meleg víz, hűtő, mikró, sütő, gáztűzhely. Teljes műszerezettség, elektromos horgony csörlő 50 méter lánccal, plusz tartalék horgony, behajtható kormány és sok minden egyéb. A motorban és a hajtóműben friss olaj plisz egy garnitúra vitorlázat.