Hirdetés feladása

Hogyan érdemes felkészülni egy ilyen komoly, országos szintű versenyre, mint a Kékszalag Nagydíj?

Vitorlázás Vitorlás hajó 25 lábig Vitorlás hajó 26 lábtól Vitorlás felszerelés hajomania.hu 2016. július 11
Hogyan érdemes felkészülni egy ilyen komoly, országos szintű versenyre, mint a Kékszalag Nagydíj?

A Kékszalag verseny a vitorlázás legnemesebb hagyományait egyesíti, Európai szintű vitorlás verseny, mely komoly történelmétől fogva ma éppen a modern, komoly felszereltséggel bíró hajóknak, vitorlásoknak nyújt remek versenyélményt és lehetőséget. Azonban itt is – mint ahogy valamennyi sportversenynél – nagyon fontos a biztonság és az alapos felkészülés, már csak azért is, mert a természeti erőkkel plusz még a komoly ellenfelekkel való párhuzamos küzdelem igencsak próbára teszi mind a kitartásunkat, mind az akaraterőnket, fizikai és szellemi teherbírásunkat, állóképességünket –a hajónkról nem is beszélve!

Nyilvánvalóan nagyon fontos, hogy a hajónkat elsősorban műszaki szempontból készítsük fel a nagy megmérettetésre, ami ha lehet, már időben történjen meg, ne pedig közvetlenül a verseny előtti napon! Nézzük át alaposan a kormánykerekeket, a vitorlákat, és persze a horgonyt és a horgonykötelet is. Ha valahol kisebb szakadást észlelünk, ezt foltozzuk, illetve javíttassuk meg, és jó ha tartalék horgonnyal is készülünk majd az útra. A világítást illetve az akkumulátorok állapotát is mindenképpen ellenőrizzük, és ott is meg kell győződnünk arról, hogy elegendő töltöttséggel vállalkozunk az útra. Érdemes felhúzva megnézni a vitorlákat, és kipróbálni mindent – nehogy ott a nagy napon derüljön ki bármi kellemetlenség, hiba.

A hajónk ellenőrzése és műszaki felkészítése mellett fel kell készítenünk a csapatot is, illetve érdemes stratégiai valamint biztonsági tervvel is készülni, ezek pl. a biztonsági mellény illetve a heveder felvételétől egészen a vitorla gyors felhúzásáig terjednek, de az is fontos hogy kidobjuk a horgonyt, leadjuk a vészjelzést illetve időben hívjunk segítséget, ha baj közeledne. Ehhez a csapatot, hajónk legénységét érdemes felkészíteni, és jó, ha mindenkinek előre meg van határozva a biztonsági feladata, amit biztosan ismer és tud is annyira, hogy nem pánikol be, hanem azonnal cselekszik, és a megfelelő sorrendben, időben teszi mindezt. A csapat felkészítésére egyébként is már jó időben gondot kell fordítanunk: legyen meg mindenkinek a saját posztja, feladata, építsünk ki egy kis legénységet magunk körül, és – ha viszünk is családtagot, barátot magunkkal – mindenképpen legyenek tapasztalt, profi vitorlások, akikkel elindulunk, legyen kiválasztva ki a csapatkapitány.

Amire még szintén nagyon érdemes figyelni, hogy miket viszünk magunkkal? A biztonsági és hajós felszerelések mellett a megfelelő ruházaton és váltóruhán túl még érdemes ügyelnünk az elegendő ásványvízre és élelemre, a megfelelő javítókellékekre, hevederekre, de legyen nálunk kötél, zseblámpa, ragasztószalagok, illetve az UV védelemre is gondolva napellenzősapka, napszemüveg…

És a lista még közel sem teljes! Hát igen, egy komoly versenyre komoly kell legyen a felkészülés is…

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
ANTILA 26 CC - MERÜLÉS: 1.20m - SZUPERAKCIÓS ÁRON
57.000 Euro
+36204153398
MOST SZUPERAKCIÓS ŐSZI ÁRON! ANTILA 26 CC vitorlás hajó eladó! A hajó kitűnő, újszerű állapotban van, Daysailing és 2-3 napos túra célra optimalizált. 2 nyitott kabin, kényelmes szalon, vizesblokk. 1.86 m-es állómagasság, - igazi fedélzet alatti komfort, 4+2 fekhely. -Tohatsu M 9.8B 4 ütemű benzines külmotor, hajótestbe integrált irányváltóval, kevés üzemórával. -Ropogós, telelatnis dakron grósz, 108%-os génua, genakker előkészítés. -Quantum téli takaróponyva. -Tágas nagyon jól tervezett hátsó fedélzet, - Lewmar csörlők, minőségi veretek! Kiváló menettulajdonságok, gyenge szélben is nagyon mozgékony, minden széltartományban stabil, versenyzés Y II-ben! -Kitűnő kormánymű, könnyen kezelhető, első hajónak is optimális! -Raymarine i40 bidata műszer (mélység, sebesség, vízhőfok, megtett út) segíti a hajózást. Öntöttvas tőkesúly, a déli parton és alacsony vízállású kikötőkben is otthonosan mozog, MERÜLÉSE: 1.20 m. -Kitűnően megtervezett családi túra- és élményhajó, optimális a Balatonra, 8 főre vizsgáztatva, 2031-ig érvényes magyar okmányokkal. A hajó őszi, kedvezményes ára: 62.000.-Euro helyett 57.000.-Euro. (A hirdetésben szereplő 22.100.000-Ft-os, forintban megadott ár tájékoztató jellegű, az aktuális MNB középárfolyamon átszámítva érvényes) További információkért hívjon/hívj bizalommal!
AVAR 29 vitorlás
7.900.000 Ft
+36309387915
Eladó Avar 29 típusú vitorláshajó. Nagyvitorla lazy-s, orrvitorla rollos. A hajó testballanszos, a sólyázáshoz felhúzható a svertje. Kormány: botkormányos Szélessége: 2,98m Teljes hossza: 8,85m / 29 láb Merülése: 0,42- 1,75m Súlya: 2,8tonna Benzines motor: Yamaha FT 9LE Férőhelyek száma: 6 fő Fekhelyek száma: 6 fő Érvényes hajó okmányokkal, 2025.06 hóban hajószemlézve. Felszereltség: - parti áram csatlakozás - akkumulátor töltő - víztartály - HI-FI, rádió - hűtő - mosogató - külön fürdőszoba, kézmosóval és egy mobil WC-vel - kokpit asztal - bimini - kézi horgony - téli takaróponyva - kötelező felszereltség ( mentőmellények, horgony, csáklya stb..) Megtekinthető: Balaton É-i part
BAVARIA 42 VISION
75.900.000 Ft
+36204153398
BAVARIA 42 VISION ELADÓ! BALATONI HAJÓ - FULL EXTRA FELSZERELTSÉG - KIS MERÚLÉS - VADONAT ÚJ GARMIN MŰSZEREK - ÚJ CODE ZERO! - Tulajdonosi változat, - 2 nagy méretű, kényelmes duplakabin + tágas, luxus felszereltségű szalon + kényelmes vizesblokk + tároló található a hajóbelsőben. Kizárólag balatoni és magán célú használat, tavi kiel, új code zero ! Versenyzésre optimális, Cruiser Class hajóosztályban dobogó esély! A hajó kitűnő állapotban van, - kétkormányos kivitel, – igazi Bruce Farr remekmű! A típus számos nemzetközi díjat nyert, a hajógyár egyik legsikeresebb, prémium kategóriás modellje. Méretek. 12.80m x 4.05m, max. merülés 1.69m. Tulajdonosi változat, - 2 nagy méretű, kényelmes duplakabin + tágas, luxus felszereltségű szalon + kényelmes vizesblokk + tároló található a hajóbelsőben. Gondosan szervizelt Volvo Penta D2-40 belmotor (40LE, 240 üzemóra), prémium kategóriás VADONAT ÚJ GARMIN navigációs rendszer, teljes GARMIN műszerezettség autopilottal és VHF rádióval. FULL TEAK BORÍTÁS! Hűtő-fűtő klíma, orrsugár kormány, bimini és sprayhood, elektromos horgonycsörlő, kompozit kormánykerekek, és még sok extra teszi élvezetesé a hajón töltött időt! Kimondottan jó állapotban lévő Elvström rollgrósz és rollgénua, új Code zero. 12 főre vizsgáztatva, érvényes magyar okmányokkal. Könnyű kezelhetőség, kimagasló vitorlázó tulajdonságok, igazi elagancia és luxus! A hajó irányára: nettó 75.9 M Ft. Telefon: (20) 415 33 98
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7
Bérlés
BalatonPRO
+36309061407 info@balatonpro.hu
8600 Siófok Vitorlás u. 16.
Szerviz, javítás
Fodor Flotta
+36202999150 fodorflotta@gmail.com