Hirdetés feladása

Hogyan érdemes felkészülni egy ilyen komoly, országos szintű versenyre, mint a Kékszalag Nagydíj?

Vitorlázás Vitorlás hajó 25 lábig Vitorlás hajó 26 lábtól Vitorlás felszerelés hajomania.hu 2016. július 11
Hogyan érdemes felkészülni egy ilyen komoly, országos szintű versenyre, mint a Kékszalag Nagydíj?

A Kékszalag verseny a vitorlázás legnemesebb hagyományait egyesíti, Európai szintű vitorlás verseny, mely komoly történelmétől fogva ma éppen a modern, komoly felszereltséggel bíró hajóknak, vitorlásoknak nyújt remek versenyélményt és lehetőséget. Azonban itt is – mint ahogy valamennyi sportversenynél – nagyon fontos a biztonság és az alapos felkészülés, már csak azért is, mert a természeti erőkkel plusz még a komoly ellenfelekkel való párhuzamos küzdelem igencsak próbára teszi mind a kitartásunkat, mind az akaraterőnket, fizikai és szellemi teherbírásunkat, állóképességünket –a hajónkról nem is beszélve!

Nyilvánvalóan nagyon fontos, hogy a hajónkat elsősorban műszaki szempontból készítsük fel a nagy megmérettetésre, ami ha lehet, már időben történjen meg, ne pedig közvetlenül a verseny előtti napon! Nézzük át alaposan a kormánykerekeket, a vitorlákat, és persze a horgonyt és a horgonykötelet is. Ha valahol kisebb szakadást észlelünk, ezt foltozzuk, illetve javíttassuk meg, és jó ha tartalék horgonnyal is készülünk majd az útra. A világítást illetve az akkumulátorok állapotát is mindenképpen ellenőrizzük, és ott is meg kell győződnünk arról, hogy elegendő töltöttséggel vállalkozunk az útra. Érdemes felhúzva megnézni a vitorlákat, és kipróbálni mindent – nehogy ott a nagy napon derüljön ki bármi kellemetlenség, hiba.

A hajónk ellenőrzése és műszaki felkészítése mellett fel kell készítenünk a csapatot is, illetve érdemes stratégiai valamint biztonsági tervvel is készülni, ezek pl. a biztonsági mellény illetve a heveder felvételétől egészen a vitorla gyors felhúzásáig terjednek, de az is fontos hogy kidobjuk a horgonyt, leadjuk a vészjelzést illetve időben hívjunk segítséget, ha baj közeledne. Ehhez a csapatot, hajónk legénységét érdemes felkészíteni, és jó, ha mindenkinek előre meg van határozva a biztonsági feladata, amit biztosan ismer és tud is annyira, hogy nem pánikol be, hanem azonnal cselekszik, és a megfelelő sorrendben, időben teszi mindezt. A csapat felkészítésére egyébként is már jó időben gondot kell fordítanunk: legyen meg mindenkinek a saját posztja, feladata, építsünk ki egy kis legénységet magunk körül, és – ha viszünk is családtagot, barátot magunkkal – mindenképpen legyenek tapasztalt, profi vitorlások, akikkel elindulunk, legyen kiválasztva ki a csapatkapitány.

Amire még szintén nagyon érdemes figyelni, hogy miket viszünk magunkkal? A biztonsági és hajós felszerelések mellett a megfelelő ruházaton és váltóruhán túl még érdemes ügyelnünk az elegendő ásványvízre és élelemre, a megfelelő javítókellékekre, hevederekre, de legyen nálunk kötél, zseblámpa, ragasztószalagok, illetve az UV védelemre is gondolva napellenzősapka, napszemüveg…

És a lista még közel sem teljes! Hát igen, egy komoly versenyre komoly kell legyen a felkészülés is…

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 18-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
ANTILA 34 (2023) - DÉLI PARTI KIKÖTŐHELY
42.900.000 Ft
+36204153398
ANTILA 34 vitorlás hajó eladó! A hajó kitűnő, újszerű állapotban van, balatoni használatra optimalizált, állítható merülés ballasztsvertes kivitelben, min. merülés 0.4 méter! 3 kabinos változat, - kényelmes szalon, nagy méretű dizájn vizesblokk, teljes 1.95 m-es állómagasság, - igazi fedélzet alatti komfort! Hűtővel, főzőlappal, mosogatóval felszerelt. A világos, szép kidolgozású hajóbelső kényelmes tartózkodást biztosít, amit a távirányításos, hűtő-fűtő klíma tesz igazán praktikussá. JVC audiocsomag hangszórókkal. A hajó 6+2 fő számára kínál kényelmes fekhelyet. Felszereltség: Kräutler elektromos belmotor (10 KW) akkupakkal, önzáró propellerrel. Vitorlázat, rudazat: Sport árbóc, 51 m2-es vitorlafelülettel, ropogós, telelatnis dakron grósz (két gyorsreffel), önváltós dakron RollFock vitorla. Tágas nagyon jól tervezett kokpit, egykezes kialakítással. Lewmar csörlő, minőségi csigák, stopperek, veretek. Kiváló menettulajdonságok, gyenge szélben is mozgékony, minden széltartományban stabil. Duplakormányos kivitel (bőrbevonatú kormánykerék), a hajó az önváltó Fock vitorlának is köszönhetően könnyen kezelhető, akár első hajónak is optimális! Vetus orrsugár kormány Raymarine i40 bidata műszer segíti a hajózást (mélység, sebesség, vízhőfok, megtett út) Ballasztsvertes változat, a déli parton és alacsony vízállású kikötőkben is otthonosan mozog, min. merülés: 0.40m, max. merülés: 1.80 m. Quantum téli takaróponyva. Kitűnően megtervezett családi túra- és élményhajó, optimális a Balatonra! 10 főre vizsgáztatva, 2033-ig érvényes magyar okmányokkal, 2026-ig érvényes gyári szavatossággal! Északi parti kikötőhely opciókkal. A hajó ára: nettó 42.9 M Ft. Ha a hajó felkeltette érdeklődésedet, keress bizalommal!
BAVARIA 34 - DÉLI PARTI KIKÖTŐHELY OPCIÓ - új vitorlák
21.900.000 Ft
+36204153398
BAVARIA 34 vitorlás hajó újszerű vitorlákkal eladó! A legendás Bavaria hajógyár kiforrott modellje, - tágas, kényelmes, biztonságos és könnyen kezelhető, - ideális túrahajó és úszó apartman egyben! A hajóban 3 duplakabin, szalon, teljes értékű konyha és vizesblokk található. Méretek: Hossz:10.80 m (35.6 láb) x Szélesség:3.48 m, Merülés: 1.75m - 1.85m. Felszereltsége: újszerű Rollgrósz és Rollgénua (Tuss vásznak-2022), nagy méretű bimini árnyékolókkal, sprayhood, 4db Harken csörlő, jó állapotban lévő mozgó kötélzet. Seldén alu árbóc és bum, Furlex 200s Fockroller, Quick 1000W elektromos horgonycsörlő, Raymarine ST 40 sebesség és mélységmérő. Gondosan szervizelt, szépen működő Volvo Penta MD2030 dízel belmotor (29LE). A hajóhoz tartozik még egy méretre szabott, két részes takaróponyva és egy új tárolókocsi, mely külön megállapodás keretében átvehető. 8 főre vizsgáztatva, 2027-ig érvényes magyar okmányokkal, menetkész, általánosan jó állapotban várja igényes, új tulajdonosát! Igény esetén Déli parti kikötőhely 2025. tavaszáig rendelkezésre áll. Északi parti hajóhely ügyében segíteni tudunk. A hajó iára: 21-9 M Ft, - további információkért hívj/hívjon bizalommal!
Conquest 35 Sport
28 Ft
+36209450493
Hifi hangosítás (kint-bent), Orrsugárkormány, 2x30ST+4x46AST LEWMAR csörlő, Quick elektromos horgonycsörlő, Furlex 200S fockroller, 1,90 m állómagasság, Lap-TV a szalonban, Felültöltős hűtő, mosogató, Gáztűzhely, mikrohullámú sütő, Elektromos WC + mosdó, Bojler (meleg vízellátás), Deckzuhany (hideg-meleg), Zuhanyzási lehetőség (bent), Fekhely 10+1 fő részére, Bimini , Cockpit szivacsok, Gyári kihajtható fürdőlétra, teak-fürdőplatform, LEWMAR bőrborítású kormánykerék, 3 db. nagyteljesítményű akkumulátor, Automata akkumulátortöltő, SELDÉN árbóc, teleszkópos alba, Téli takaróponyva, orrkilépő , háromlevelű, záródó hajócsavar, Volvo Penta D1-20 (240h-frissen szervizelve), Kikötőhellyel! stb.
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7
Bérlés
BalatonPRO
+36309061407 info@balatonpro.hu
8600 Siófok Vitorlás u. 16.
Szerviz, javítás
Fodor Flotta
+36202999150 fodorflotta@gmail.com