Hirdetés feladása

Neptun kikötő

Kikötő
Neptun kikötő
neptunkikoto@gmail.com
Tisza-tó Kikötő

Yamaha 25 LE motor
800.000 Ft
+36309446992
Eladó a képen látható Yamaha 25le 4T rövidcsizmás, önindítós csónakmotor. Amit tudni kell róla, rendszeresen karbantartott, 50 üzem óránként olajcsere a motorban (10W40 yamalube out board), hajtóműben (quicksilver gear lube). Szezonra teljesen felkészítve, ultrahangos karburátor tisztításon és gyertya cserén esett át. Az alábbi alkatrészek lettek cserélve a hajtóműben, 2db függőleges tengely szimering, 2db propeller tengely szimering, vízpumpalapát, vízlapátcsésze, valamint vízpumpalapát alaplap. A motorhoz tartozik egy 30l-es műanyag üzemanyagtank is, gyári Yamaha üzemanyagcsővel és pumpával. Érdeklődni telefonon lehetséges.
Yamaha 8 LE motor
220.000 Ft
+36309446992
Eladó a képen látható Yamaha 8le 2T rövidcsizmás csónakmotor. Amit tudni kell róla, rendszeresen karbantartott, 50 üzem óránként olajcsere a hajtóműben, szezonok végén konzerválva. 2024 tavaszán karburátor tisztításon, gyertya és vízpumpalapát cserén esett át. A motorhoz tartozik egy 12l-es műanyag üzemanyagtank is. Érdeklődni telefonon lehetséges.
Yamaha 5 LE motor
180.000 Ft
+36309446992
Eladó a képen látható Yamaha 5le 2T fejtankos, rövidcsizmás csónakmotor. Amit tudni kell róla, rendszeresen karbantartott, 50 üzem óránként olajcsere a hajtóműben, szezonok végén konzerválva. 2024 tavaszán karburátor tisztításon, gyertya és vízpumpalapát cserén esett át. A motorhoz tartozik még pluszban egy 12l-es műanyag üzemanyagtank is. Érdeklődni telefonon lehetséges.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival. A csónakázás legfőbb szabályairól röviden Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető. Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti. Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni. Hamarosan folytatjuk!
Balaton
Jól indul a 2016-os szezon a vitorlázóknak, május 1-én az alsóörsi, május 11-én pedig a balatonfenyvesi kikötőt adták át. A kikötő építésére 1997 óta készülő dél-balatoni város független polgármestere szerint óriási lehetőséget kapott ezzel Balatonfenyves, szerinte ezzel rohamos fejlődésnek indul a város, amiből a környező települések is csak profitálhatnak. Az új kikötőben 350 férőhelyet telepítettek, a parton létesített kiszolgálóegységekkel pedig egészen vonzó hajós bázis jött létre. Átadták a Fenyves Yacht Klubot és a hozzá tartozó kikötőt, ezzel újabb kikötővel gazdagodott a Balaton. A beruházást komoly viták és tiltakozások előzték meg, de Halász János, a Balatoni Fejlesztési Tanács tagja szerint, az ilyen viták természetesek egy ekkora építkezésnél. Tény és való, a balatonfenyvesi kikötő, a maga 350 férőhelyével a nagyobb kikötők közé tartozik, elhelyezkedése miatt pedig hosszan benyúlik a Balatonba. A beruházás meglehetősen nagynak mondható, hiszen a kikötő és a hozzá tartozó szálloda, kerékpáros központ, vendéglátóegység és egyéb kiszolgáló egységek összesen 2,5 milliárd forintba kerültek. A kikötőre az állami támogatáson túl uniós forrásokat is sikerült szerezni (utóbbiból összesen 800 millió forintot), a város polgármestere pedig rendkívül bizakodó a beruházás sikerét illetően. A Balaton déli partjára valóban ráfért már egy ilyen fejlesztés, hiszen Keszthely és Fonyód között eddig még nem volt ekkora vitorláskikötő (Balatonmáriafürdőn van ugyan kikötő, de annak a kapacitása nem túl nagy). Ez értelemszerűen elvágta ezeket a városokat a fokozatosan fejlődő vitorlásturizmus adta lehetőségektől. A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot termeltek ki, a gát építéséhez pedig több mint 35 ezer köbméter sziklát használtak fel. Vitán felül áll, hogy egy új kikötő csak jót tesz úgy a balatoni vitorlás sportnak, mint egy-egy városnak, ezért mi örülünk a kikötőnek. A Balaton dél-nyugati csücske ráadásul meglehetősen elhanyagolt ilyen tekintetben, egy ilyen nagy kikötő pedig megadja az esélyt, hogy idővel még több (akár kisebb) létesülhessen ebben a régióban.