
21.000.000 Ft
+36304209600
Eladó Sunbeam 36 típusú, kiváló állapotú, sérülésmentes hajó. Adatok a mellékelt hajólevélen. Csak a Balatonon volt vízen. Sosem volt charter hajó. Idős házaspár – az Otto katalógus tulajdonosai – készíttették a Balatonra, ezt követően egy külföldön élő hölgy tulajdonába került. Rendkívül megkímélt állapotú – évente pár napot volt használva /a kikötő kialakult rendje szerint minden évben karban tartva, algagátlózva – télen parton tárolva/. Amit kiemelnék: Génua és grosz (Elvström). Kör kormány, 6 db Harken kötélfogós csörlő (2db két sebességes, 4db 1 sebességes). Seldén árbóc, ritka, brutál erős (28.5 KW) motor - állapota újszerű. A fedélzeten teakfa borítás, mely folyamatosan kezelt – tavaly júliusban volt csiszolva, átkenve International Schooner olajjal – most csak át kell kenni. Autopilot, hozzá távirányító, orrsugár kormány, szél műszerek, mélységmérő. Elektromos horgonycsörlő, kokpitba és hajóorrba csatlakoztatható távirányítóval. Bimini, sprayhood. Másfél éves Victron Energy Blue Smart IP 22 12V 30A – három töltési kivezetés - intelligens töltő (wifi, bluetooth). Ivóvíz tartály, vízfűtés.
Orrkabin, achter kabin – mindegyikben kényelmes franciaágy – hatalmas fa borítású szalon, konyha billenős gáz sütő/tűzhellyel, pultba épített hűtővel, mosogatóval. Igényes műanyag borítású wc/zuhanyzó, térkép asztal, számos tárolóhely a hajó minden pontján. Átadásra kerül a hajóval együtt a hajó és berendezéseinek leírását szolgáló angol vagy német nyelvű szakirodalom, pár pótalkatrész. Méretre szabott téli takaró ponyva. A hajóhoz készült méretpontos, masszív vontatható tárolókocsi.
Megtekinthető egyeztetett időpontban a Tihanyi Hajós Egylet (8237 Tihany, Kenderföld u. 19.) kikötőjében.
Ár: 21.000.000 Ft
Érdeklődni dr. Horváth Gyulánál, a +36 30 420 9600 telefonszámon lehet.

100.000 Ft
+36305850889
Újszerű, pár üzemórát használt , kifogástalan állapot.

850.000 Ft
+36307014014
5,2m hosszú, 1.70m széles katamarán testű horgászcsónak, 66 lbs elektromos motorral, munka akkumulátorral, sprayhoodal, takaróponyvával, elöl-hátul zárható tároló rekesszel. Egygazdás, Balatonon használtam. Nagyon stabil csónak.
Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 18-án 9 órakor rajtol
Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig
vissza Balatonfüredre.
A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó
vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a
vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás
turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.
Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán
viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi
versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.
Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.
A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány
fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600
hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál .
A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk:
• a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére.
• a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és
• a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére,
A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben.
• I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni.
• II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos.
A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki.
Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén
A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel.
A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban.
A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve.
Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival.
A csónakázás legfőbb szabályairól röviden
Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető.
Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti.
Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni.
Hamarosan folytatjuk!