Hirdetés feladása

Verhanovits István&Fia Diana Kft.

Kikötő
Verhanovits István&Fia Diana Kft.
2626 Nagymaros Váci út 27.
iverhanovits@gmail.com
Duna és környéke Kikötő

Honda 2.3
155.000 Ft
+36303831771
Honda rövidcsizmás 2.3 le csónakmotor. Minden tartozékával. Szerszámkészlet tartalék csiga. Nekem tartalék motor volt a hajón, nagyon keveset ment. Jó állapotú motor. Röpsúlyos kuplungal szerelt. Nagyon kényelmes a használata. Könnyű 13.5 Kg.
Egyedi készítésű fa evezős csónak
1.000.000 Ft
+36305653356
Eladóvá vált kihasználatlanság miatt egy egyedi készítésű fa evezős csónak igény esetén egy 5LE-s 4 ütemű szintén újszerű állapotú Honda csónakmotorral. Az ára megegyezés szerint reális áron. Az érdeklődőket inkább telefonon várom.
Fourwins 265 Vista
7.500.000 Ft
+36703157023
Eladó a Panama nagyobbra váltás miatt! A teljesség igénye nélkül.: 10 személyes, hidraulikus trimlapok, gazdaságosabb fogyasztás mert hamarabb ugrik siklásba. 2 kabin, zuhanyzó, vc, konyha mosogató, hűtőszekrény, tűzhely, forgatható hátsó ülés, 2 akkumulátor, partiáram, új vízpumpa rendszer, olajcsere, tartalék csiga, új műszerek, garmin térkép plotter Duna Tisza térképpel. A hajóban a hátsó kabinban egy korrekt méretű franciaágy van, elől a szokásosnál nagyobb méretű ágy amiben 2 felnőtt 1 gyerek simán tud aludni. A kabinokban ledlámpák és szellőzés. Az árban nincsen benne de van egy gyári, törzskönyvvel rendelkező de forgalomból ideiglenesen kivont 2 tengelyes 3 tonnás utánfutó is. Külön megbeszélés tárgya. Magyar hajóleveles. A hajó már elég nagy méretű, de még közúton vontatható, tengeren sosem volt.
Balaton
Jól indul a 2016-os szezon a vitorlázóknak, május 1-én az alsóörsi, május 11-én pedig a balatonfenyvesi kikötőt adták át. A kikötő építésére 1997 óta készülő dél-balatoni város független polgármestere szerint óriási lehetőséget kapott ezzel Balatonfenyves, szerinte ezzel rohamos fejlődésnek indul a város, amiből a környező települések is csak profitálhatnak. Az új kikötőben 350 férőhelyet telepítettek, a parton létesített kiszolgálóegységekkel pedig egészen vonzó hajós bázis jött létre. Átadták a Fenyves Yacht Klubot és a hozzá tartozó kikötőt, ezzel újabb kikötővel gazdagodott a Balaton. A beruházást komoly viták és tiltakozások előzték meg, de Halász János, a Balatoni Fejlesztési Tanács tagja szerint, az ilyen viták természetesek egy ekkora építkezésnél. Tény és való, a balatonfenyvesi kikötő, a maga 350 férőhelyével a nagyobb kikötők közé tartozik, elhelyezkedése miatt pedig hosszan benyúlik a Balatonba. A beruházás meglehetősen nagynak mondható, hiszen a kikötő és a hozzá tartozó szálloda, kerékpáros központ, vendéglátóegység és egyéb kiszolgáló egységek összesen 2,5 milliárd forintba kerültek. A kikötőre az állami támogatáson túl uniós forrásokat is sikerült szerezni (utóbbiból összesen 800 millió forintot), a város polgármestere pedig rendkívül bizakodó a beruházás sikerét illetően. A Balaton déli partjára valóban ráfért már egy ilyen fejlesztés, hiszen Keszthely és Fonyód között eddig még nem volt ekkora vitorláskikötő (Balatonmáriafürdőn van ugyan kikötő, de annak a kapacitása nem túl nagy). Ez értelemszerűen elvágta ezeket a városokat a fokozatosan fejlődő vitorlásturizmus adta lehetőségektől. A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot termeltek ki, a gát építéséhez pedig több mint 35 ezer köbméter sziklát használtak fel. Vitán felül áll, hogy egy új kikötő csak jót tesz úgy a balatoni vitorlás sportnak, mint egy-egy városnak, ezért mi örülünk a kikötőnek. A Balaton dél-nyugati csücske ráadásul meglehetősen elhanyagolt ilyen tekintetben, egy ilyen nagy kikötő pedig megadja az esélyt, hogy idővel még több (akár kisebb) létesülhessen ebben a régióban.
Balaton
Új kikötőt kap a Balaton, aminél jobb hírt talán nem is kaphatnánk. Az egyelőre 51 férőhelyes alsóörsi kikötő a modern elvárásoknak megfelelő kiszolgáló épületekkel lesz ellátva. A Bahart és Alsóörs városa a fejlesztéstől a város hajós turizmusának fellendülését várják, emiatt a tervek szerint a jövőben további férőhelyekkel egészítik ki az alsóörsi vitorlás kikötőt. Legújabb kikötőjével kiegészülve, a Balaton immáron 11 kikötővel áll a hajósok rendelkezésére. Május 1-től használható a Balaton új vitorláskikötője, ahol 51 árbócos kikötésére lesz lehetőség. A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) kikötőinek a száma ezzel 11-re emelkedett, így a Balaton körül több mint 2000 hajónak jut már hely. Örömünket a Hajómániánál csak fokozza a cég vezérigazgatójának, Kollár Józsefnek a bejelentése, miszerint az idén nem változnak a hajóparkolási tarifák. Az alsóörsi kikötő 352 millió forintos beruházás eredménye, a hajóhelyek több mint 2/3-át, már a megnyitás előtt értékesítette a Bahart. Természetesen a kikötő kezelője vendéghelyeket is biztosít Alsóörsön, arra számítanak ugyanis, hogy a Balaton keleti medencéjének egyik legkedveltebb hajóstúra-célpontja lehet az új kikötővel rendelkező város. Éppen ezért a város és a Bahart nem elégszik meg a 2016-os szezonban már használható 51 férőhellyel, a következő évben újabb 100 kikötőhely átadását tervezik Alsóörsön. A beruházás kapcsán nem csak új kikötő épült, az alsóörsi személyhajó kikötő épülete is megújult, már csak azért is, mert a vitorlás kikötőhöz tartozó komfortterek itt kapnak helyet. Ebben az épületben lesz többek között a kikötő vizesblokkja és a kikötőmester irodája is. A projekt részeként természetesen a vitorlás kikötőhöz tartozó parkoló is kiépítésre kerül, de a személyszállító hajók kikötője is új pénztárépületet kap, váróteremmel és mosdókkal. A Hajómánián minden ilyen jellegű kezdeményezést kitörő örömmel fogadunk, hiszen továbbra is azt gondoljuk, hogy óriási lehetőség és fejlődési terület van a balatoni vitorlázásban.
Balaton
Idén 82 éves a balatoni viharjelzés, a 30 viharjelző állomásból álló rendszert március végén kapcsolták be. Ennek örömére a Hajómánián is átismételjük, hogy mit jelentenek az egyes állások. A viharjelzés életet ment, ezért hajósoktól a strandolókig mindenkinek ajánlott az ismerete, annál is inkább, mert a szakemberek szerint az idén a korábbi évekhez képest erősödő viharokra lehet számítani. Egyértelmű jele a tavasznak és a hajózási szezon közeledtének, hogy március utolsó napján bekapcsolták a balatoni viharjelzést. Az életmentő berendezést az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság képviselői közösen kapcsolták be. A viharjelzés nem csak a tájkép miatt fontos, a fényjelzés ismerete életet menthet a nagy tavainkon. A Balatonon három medencére osztva (nyugati-, középső- és keleti medence) összesen 30 viharjelző berendezést üzemeltet az OMSZ. A Hajómániánál meggyőződésünk, hogy a viharjelzés ismerete az egyik legfontosabb, űzzön az ember bármilyen vízi sportot, éppen ezért nem lehet elégszer ismételni a jelentéseit. Alapfok – nincs fényjelzés A viharjelzés alapfokon áll, és nem jelez a következő esetekben: - gyenge légmozgás (0-15 km/óra), a víz teljesen sima - mérsékelt szél (15-25 km/óra), a víz gyengén fodrozódik, enyhe hullámok láthatóak - élénk szél (25-40 km/óra), az előzőnél nagyobb, úgynevezett közepes hullámok tapasztalhatóak Első fokú viharjelzés – percenként 45 villanás Első fokú viharjelzésről beszélhetünk, és fényjelzést láthatunk a következőknél: - erős szél (40-60 km/óra), megjelennek az előzőeknél nagyobb hullámok, de még nem annyira veszélyes - gyakorlott szörfösök kedvence - csónakok és a fürdőzők csak a part közelében lehetnek Másodfokú viharjelzés – percenként 90 villanás A másodfokú viharjelzéssel már nem lehet viccelni, a következőkre számíthatunk, ha gyakori a viharjelző fényjelzése: - viharos szél (60-80 km/óra); tarajos hullámok a tavon, a csónakoknak ilyenkor már tilos vízre menni és a nagyobb vitorlás hajók is csak a megfelelő biztonsági intézkedések betartásával futhatnak ki. - erős vihar (80-100 km/óra); a hatalmas hullámok tetejéről elporzik a víz, ekkor már a motoros hajóknak is ki kell kötniük. - orkán (100 km/óra felett); a vízfüggöny mellett porzik a víz, a látótávolság a nullával egyenlő. A speciális mentőhajókon kívül senki nem mehet a vízre. - másodfokú viharjelzés esetén szigorúan tilos a tóban fürdeni A balatoni viharjelző-rendszert folyamatosan fejlesztik, a fényjelzőket LED-es világítótestekre cserélik. Az egyik medencében már megtörtént az átállás, a tengeri körülményekre kifejlesztett égők energiatakarékosak, fényük pedig messzebbről is látható. Természetesen a balatoni viharjelző-rendszer is halad a korral, idén már okostelefonokra kifejlesztett viharjelző applikációk is segítik a hajósokat. Ha valamiért nem látnánk a viharjelzőt, a telefonunk segít nekünk.