Hirdetés feladása

Verhanovits István&Fia Diana Kft.

Kikötő
Verhanovits István&Fia Diana Kft.
2626 Nagymaros Váci út 27.
iverhanovits@gmail.com
Duna és környéke Kikötő

Cabin Cruiser holland csatornahajó
39.500.000 Ft
+36309151515
Eladó egy jó beosztású, tágas terekkel rendelkező, szép állapotban lévő holland vas csatornahajó. A hajót a Volentér család hozta be az országba még 2018-ban, azóta számos fejlesztést és felújítást végeztek el rajta. Többek között kapott egy teljes festést, teljesen új elektromos hálózatot, 400W napelem rendszert, és 5 db új munka akkumulátort. A hajó kiváló esztétikai és műszaki állapotban van, rendszeresen karbantartott, minden rendszere kifogástalanul működik, így akár hosszabb túrákra is bátran el lehet indulni vele. ************ Részletek és műszaki tartalom: Típus: Cabin Crusier holland csatornahajó Név: Oude Meer Anyaga: Vas Évjárat: 1979 Német hajólevél (műszaki nem jár le) Hossz: 14m (46 láb) Szélesség 3,85m (12,6 láb) Merülés: 1,2m (3,9 láb) Szállítható személyek száma: 12 Fekvőhelyek: 5 Súly: 14t Beltér: Külön fürdő és WC vízöblítéssel Teljesen felszerelt konyha étkezőasztallal és ággyá alakítható U alakú kanapéval (konyha felszereltsége: kerámia főzőlap, 2 db hűtő fagyasztóval, mikró, tároló szekrények, konyhai felszerelések) Hatalmas nappali L alakú sarok kanapéval és asztallal Orrkabin két külön fekhellyel Aft kabin (a terasz alatt) egy kétszemélyes franciaággyal Kültér: Tágas terasz: hatszögletű fa asztal székekkel és 6-8 fős társaságnak elegendő hellyel Hátsó létra a fedélzetről a fürdő platformra Fürdőplatform fürdőlétrával Tárcsa sütő gázpalackkal Halpucoló, mely asztalként is funkcionál Külső zuhany Új Bimini tető és oldalsó árnyékolók Daru bocinak/kisebb jet skinek Napozó felületek a tetőn Kapacitások: Üzemanyagtartály: 500L Édesvíz tartály: 1000L Szennyvíztartály: 500L Szállítható személyek száma: 12 Fekhelyek száma: 5 Elektromos rendszer: 12V/220V Két éve szakember által teljesen újra húzott elektromos hálózat biztosítékokkal Parti áram 3,8 kW inverter 400W napelem rendszer 10kW Mitsubishi diesel aggregátor 5 db nagy teljesítményű gel munka akkumulátor (2 évesek) 2 db 12V indító akkumulátor 2db 24V orrsugár akkumulátor Meghajtás: Gardner 6 hengeres diesel motor (1 db) Hengerűrtartalom: 10.000 ccm Teljesítmény: 160 LE Üzemóra: 4400 Kihajtás: Egyenes kihajtás Két kormányállás Propeller: 3 levelű réz Kormányzás: kormánykerék és kormánylapát (1db) Orrsugár kormány Menetteljesítmény (Dunán): Sebesség és fogyasztás: Hegymenet optimális: 8 km/h (Fogyasztás: 6 L/h) Hegymenet maximum: 12 km/h Völgymenet optimális: 14 km/h (Fogyasztás: 3 L/h) Völgymenet maximális: 18 km/h Átlag fogyasztás: 4-5L/h Egyéb felszereltség: Horgony Elektromos horgonycsörlő Mélységmérő Fenékpumpa Halradar Rádió adó/vevő Fenderek, kötelek Kötelező felszerelések Terasz asztal székekkel Rengeteg új tartalék alkatrész (olajszűrő, vízpumpa, stb.) A vételár tartalmazza a hajó kidaruzását és egy teljes algagátlózását, illetve akár a szállításban tudunk segíteni megegyezés szerint. Igény esetén esetleg Baján kikötőhely is bérelhető a hajónak hosszú távra. Irányár: 39.5M Ft / 98.000 EUR Megtekinthető és kipróbálható Baján Érdeklődni: 30/9151515
Eladó motoros kisgéphajó
4.900.000 Ft
+36209780867
Eladó Quicksilver 540 hajó, Mercury 100 lóerős motorral, hajószállító trélerrel. Hajólevél 2027 szeptemberig érvényes. Rendszeresen szervízelt, jó állapotú hajó. Megtekinthető Baján a Szántóyacht területén.
Marshall M80 (480)
3.100.000 Ft
+36202363818
Egy nagy takaróponyva van a hajóhoz, illetve egy bimini tető is. Az eleje nagy napozóvá alakítható. Az árban benne van egy 70 lóerős Yamaha (power trimmes és külön olajos) motor, illetve egy 40 lóerős Evinrude is. Mindkettő rá van vizsgáztatva, de jelenleg a Yamaha van rászerelve. Ezen kívül egy Ellebi 650 kg-os, fékes utánfutó is jár hozzá (billenthető - kis vízben való sólyázáshoz is ideális). Igény esetén a külön-külön is eladók. További infók telefonon.
Balaton
Jól indul a 2016-os szezon a vitorlázóknak, május 1-én az alsóörsi, május 11-én pedig a balatonfenyvesi kikötőt adták át. A kikötő építésére 1997 óta készülő dél-balatoni város független polgármestere szerint óriási lehetőséget kapott ezzel Balatonfenyves, szerinte ezzel rohamos fejlődésnek indul a város, amiből a környező települések is csak profitálhatnak. Az új kikötőben 350 férőhelyet telepítettek, a parton létesített kiszolgálóegységekkel pedig egészen vonzó hajós bázis jött létre. Átadták a Fenyves Yacht Klubot és a hozzá tartozó kikötőt, ezzel újabb kikötővel gazdagodott a Balaton. A beruházást komoly viták és tiltakozások előzték meg, de Halász János, a Balatoni Fejlesztési Tanács tagja szerint, az ilyen viták természetesek egy ekkora építkezésnél. Tény és való, a balatonfenyvesi kikötő, a maga 350 férőhelyével a nagyobb kikötők közé tartozik, elhelyezkedése miatt pedig hosszan benyúlik a Balatonba. A beruházás meglehetősen nagynak mondható, hiszen a kikötő és a hozzá tartozó szálloda, kerékpáros központ, vendéglátóegység és egyéb kiszolgáló egységek összesen 2,5 milliárd forintba kerültek. A kikötőre az állami támogatáson túl uniós forrásokat is sikerült szerezni (utóbbiból összesen 800 millió forintot), a város polgármestere pedig rendkívül bizakodó a beruházás sikerét illetően. A Balaton déli partjára valóban ráfért már egy ilyen fejlesztés, hiszen Keszthely és Fonyód között eddig még nem volt ekkora vitorláskikötő (Balatonmáriafürdőn van ugyan kikötő, de annak a kapacitása nem túl nagy). Ez értelemszerűen elvágta ezeket a városokat a fokozatosan fejlődő vitorlásturizmus adta lehetőségektől. A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot termeltek ki, a gát építéséhez pedig több mint 35 ezer köbméter sziklát használtak fel. Vitán felül áll, hogy egy új kikötő csak jót tesz úgy a balatoni vitorlás sportnak, mint egy-egy városnak, ezért mi örülünk a kikötőnek. A Balaton dél-nyugati csücske ráadásul meglehetősen elhanyagolt ilyen tekintetben, egy ilyen nagy kikötő pedig megadja az esélyt, hogy idővel még több (akár kisebb) létesülhessen ebben a régióban.
Balaton
Új kikötőt kap a Balaton, aminél jobb hírt talán nem is kaphatnánk. Az egyelőre 51 férőhelyes alsóörsi kikötő a modern elvárásoknak megfelelő kiszolgáló épületekkel lesz ellátva. A Bahart és Alsóörs városa a fejlesztéstől a város hajós turizmusának fellendülését várják, emiatt a tervek szerint a jövőben további férőhelyekkel egészítik ki az alsóörsi vitorlás kikötőt. Legújabb kikötőjével kiegészülve, a Balaton immáron 11 kikötővel áll a hajósok rendelkezésére. Május 1-től használható a Balaton új vitorláskikötője, ahol 51 árbócos kikötésére lesz lehetőség. A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) kikötőinek a száma ezzel 11-re emelkedett, így a Balaton körül több mint 2000 hajónak jut már hely. Örömünket a Hajómániánál csak fokozza a cég vezérigazgatójának, Kollár Józsefnek a bejelentése, miszerint az idén nem változnak a hajóparkolási tarifák. Az alsóörsi kikötő 352 millió forintos beruházás eredménye, a hajóhelyek több mint 2/3-át, már a megnyitás előtt értékesítette a Bahart. Természetesen a kikötő kezelője vendéghelyeket is biztosít Alsóörsön, arra számítanak ugyanis, hogy a Balaton keleti medencéjének egyik legkedveltebb hajóstúra-célpontja lehet az új kikötővel rendelkező város. Éppen ezért a város és a Bahart nem elégszik meg a 2016-os szezonban már használható 51 férőhellyel, a következő évben újabb 100 kikötőhely átadását tervezik Alsóörsön. A beruházás kapcsán nem csak új kikötő épült, az alsóörsi személyhajó kikötő épülete is megújult, már csak azért is, mert a vitorlás kikötőhöz tartozó komfortterek itt kapnak helyet. Ebben az épületben lesz többek között a kikötő vizesblokkja és a kikötőmester irodája is. A projekt részeként természetesen a vitorlás kikötőhöz tartozó parkoló is kiépítésre kerül, de a személyszállító hajók kikötője is új pénztárépületet kap, váróteremmel és mosdókkal. A Hajómánián minden ilyen jellegű kezdeményezést kitörő örömmel fogadunk, hiszen továbbra is azt gondoljuk, hogy óriási lehetőség és fejlődési terület van a balatoni vitorlázásban.
Balaton
Idén 82 éves a balatoni viharjelzés, a 30 viharjelző állomásból álló rendszert március végén kapcsolták be. Ennek örömére a Hajómánián is átismételjük, hogy mit jelentenek az egyes állások. A viharjelzés életet ment, ezért hajósoktól a strandolókig mindenkinek ajánlott az ismerete, annál is inkább, mert a szakemberek szerint az idén a korábbi évekhez képest erősödő viharokra lehet számítani. Egyértelmű jele a tavasznak és a hajózási szezon közeledtének, hogy március utolsó napján bekapcsolták a balatoni viharjelzést. Az életmentő berendezést az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság képviselői közösen kapcsolták be. A viharjelzés nem csak a tájkép miatt fontos, a fényjelzés ismerete életet menthet a nagy tavainkon. A Balatonon három medencére osztva (nyugati-, középső- és keleti medence) összesen 30 viharjelző berendezést üzemeltet az OMSZ. A Hajómániánál meggyőződésünk, hogy a viharjelzés ismerete az egyik legfontosabb, űzzön az ember bármilyen vízi sportot, éppen ezért nem lehet elégszer ismételni a jelentéseit. Alapfok – nincs fényjelzés A viharjelzés alapfokon áll, és nem jelez a következő esetekben: - gyenge légmozgás (0-15 km/óra), a víz teljesen sima - mérsékelt szél (15-25 km/óra), a víz gyengén fodrozódik, enyhe hullámok láthatóak - élénk szél (25-40 km/óra), az előzőnél nagyobb, úgynevezett közepes hullámok tapasztalhatóak Első fokú viharjelzés – percenként 45 villanás Első fokú viharjelzésről beszélhetünk, és fényjelzést láthatunk a következőknél: - erős szél (40-60 km/óra), megjelennek az előzőeknél nagyobb hullámok, de még nem annyira veszélyes - gyakorlott szörfösök kedvence - csónakok és a fürdőzők csak a part közelében lehetnek Másodfokú viharjelzés – percenként 90 villanás A másodfokú viharjelzéssel már nem lehet viccelni, a következőkre számíthatunk, ha gyakori a viharjelző fényjelzése: - viharos szél (60-80 km/óra); tarajos hullámok a tavon, a csónakoknak ilyenkor már tilos vízre menni és a nagyobb vitorlás hajók is csak a megfelelő biztonsági intézkedések betartásával futhatnak ki. - erős vihar (80-100 km/óra); a hatalmas hullámok tetejéről elporzik a víz, ekkor már a motoros hajóknak is ki kell kötniük. - orkán (100 km/óra felett); a vízfüggöny mellett porzik a víz, a látótávolság a nullával egyenlő. A speciális mentőhajókon kívül senki nem mehet a vízre. - másodfokú viharjelzés esetén szigorúan tilos a tóban fürdeni A balatoni viharjelző-rendszert folyamatosan fejlesztik, a fényjelzőket LED-es világítótestekre cserélik. Az egyik medencében már megtörtént az átállás, a tengeri körülményekre kifejlesztett égők energiatakarékosak, fényük pedig messzebbről is látható. Természetesen a balatoni viharjelző-rendszer is halad a korral, idén már okostelefonokra kifejlesztett viharjelző applikációk is segítik a hajósokat. Ha valamiért nem látnánk a viharjelzőt, a telefonunk segít nekünk.