Hirdetés feladása

Magyar vitorlásverseny a hegyek között

Vitorlázás hajomania.hu 2016. május 31
Magyar vitorlásverseny a hegyek között

Egyedülálló helyszínen, a lenyűgöző lillafüredi Palotaszálló „tavában” rendeznek vitorlásversenyt idén nyáron. A páratlan természeti környezetben több hajóosztály versenyezetését tervezik a szervezők, a Hámori-tó tulajdonságainak köszönhetően a nézők egészen közelről szemlélhetik majd a vitorlásokat.

Különleges helyszínen rendez vitorlásversenyt a Deboti VSE, a hagyományteremtő szándékkal megrendezésre kerülő júniusi verseny mezőnye a gyönyörű lillafüredi Palotaszálló alatt fog elhaladni.

Idén nyáron, a június 11-ei hétvégén több hajóosztály versenyzői fognak megküzdeni egymással a Hámori-tavon. A nem mindennapi környezetben az optimist és a lézer kategóriák képviselői is vízre szállnak, a szervezők ígérete szerint pálya- és túraverseny egyaránt színesíteni fogja a programot.

Bödör Gergely, a Deboti VSE szakmai vezetője elmondta, hogy szeretnék minden évben megrendezni a versenyt, hiszen ilyen környezetben vitorlázni „világszinten is egyedülálló”. Valóban, a páratlan természeti környezetben, a palotaszálló tövében található tavon versenyző vitorlásokat a nézők szinte testközelből figyelhetik majd, és erre alig van máshol lehetőségük.

A hely exkluzivitásához mérhető, exkluzív esemény megalapítása vezérli a szervezőket, és persze az is nagy előny, hogy az észak-magyarországi régióban is népszerűsítik ezt a gyönyörű sportot.

A Hámori-tó Miskolc közelében található, egész pontosan Felső-Hámor és Lillafüred határában fekszik. A mesterségesen megnagyobbított tó mélysége 9 méter, és már több mint 100 éve rendkívül népszerű kiránduló- és csónakázó hely. A gyönyörű Palotaszállót is emiatt építették ide állami beruházás keretében, 1932-ben strandot is nyitottak a tavon. Csónak- és kajakversenyeknek is helyt adott a Hámori-tó, a tavat tápláló Garadna-pataknak köszönhetően pisztrángban gazdag.

A tó napjainkban is kedvelt kiránduló- és turista célpont, déli partján kis pihenőkkel tarkított turistaösvény vezet. A tónak körülbelül a felén ma is csónakáznak, hosszúsága 1,5 km, a partszakasz hossza körülbelül 2 km hosszú.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 6-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
FLY20 tőkesúlyos vitorlás kishajó
3.800.000 Ft
+36309667560
FLY20 típusú keveset használt vitorlás eladó. A hajó kitűnő állapotú. Vitorlázata: nagyvitorla, fock, jó, sérülés mentes állapotú. Kötélzete szükség szerint felújított. Bőszeles vitorla lehetőség kiépített. A hajó belső egyterű 4-6 fő részére alvásra alkalmas. Wc fülke és kis mosogató van, elektromos melegítő használható. Kikötőhely Agárd Yacht Klub zártkörű kikötő konyhával, vizesblokkal. A hajó egyeztetett időpontban ott megtekinthető. Még egy hétig parton van. Keress telefonon: 30 9667560
Katalina 27
6.000.000 Ft
+36706011101
Kitűnő állapotú angol vitorlás hajó 15 LE Lombardini beépíttetett motorral, Balatonszemes kikötő hellyel eladó.
Vitorlás Fuke 32 körkormányos
11.000.000 Ft
+36304598364
Jó állapot sok extra 190cm belmagasság 8fo télen is vízen tároló kocsival esetleg Kikoto opcio 2025 április fizetve
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com
Bérlés
Balázs József
+36706009045 info@sailingbalatonfuzfo.hu