Hirdetés feladása

Szörfözés magyar vizeken - vágjunk bele!

Balaton Velencei-tó Surf és szabadidő hajomania.hu 2016. május 25
Szörfözés magyar vizeken - vágjunk bele!

Nagyobb kiterjedésű tavainkon gyakran láthatunk szörfösöket, persze csak szeles időben, a „windsurf” Magyarországon is a népszerű vízi sportok közé tartozik. Európában a szörf egyértelműen a vitorlával megtámogatott szörfdeszkás vízi sportot jelenti, amely a hullámlovaglás továbbfejlesztett változataként a fiatalabb sportok közé tartozik. Magyarországon a szörfözés a ’80-as években jelent meg, és a ’90-es évek elejétől indult meg a fejlődés útján.

Manapság a szörfdeszkán „vitorlázók” szeles időben ugyanúgy hozzátartoznak a Balaton, a Velencei-tó, vagy a Fertő-tó képéhez, mint a vitorlással manőverezők sokasága. A kezdeti idők házi készítésű szörfdeszkái után a rendszerváltozás a nyugati deszkákat is behozta az országba, ami értelemszerűen a magyar szörfsport robbanásszerű fejlődését is eredményezte. Közhely, de a régi szörfösöknek azért még mindig kicsit bizsergető érzés leírni, olvasni, vagy beszélni róla, hogy ma már bizony minden a rendelkezésére áll annak, aki be akarja fogni a szelet. Bármi megvehető itthon, vagy külföldön, az online rendelt szörfös cuccok pár nap alatt megérkeznek.

Ahogy a hobbisportoknál az lenni szokott manapság, a felszerelések árai egy kicsit elszabadultak az utóbbi időben. Az újonnan vásárolt szörfdeszka és szörfvitorla ára mellbevágó lehet sokaknak és nem is biztos, hogy vadonatúj felszereléssel kell kezdeni a szörffel való ismerkedést. Rutinos hullámlovasok szerint kezdetben bőven elég, ha beérjük a használt szörf felszereléssel, szörfözni a használt deszkán és vitorlán is meg lehet tanulni. Vacakot, vagy nagyon elhasználtat persze még a kezdet kezdetén sem érdemes vásárolni (ha még nincs meg a rávaló, akkor inkább bérelj egyet, jobban jársz), egy valamirevaló használt deszkára is félre kell tennünk legalább 100.000-200.000.- forintot. Ehhez jön még értelemszerűen a vitorla, ami szintén nem olcsó mulatság, és persze a ruházat, ami nem pusztán divatból kell, erős szélben, nagy sebességnél komoly betegségeket lehet összeszedni, ha csak egy szál fürdőruhában szörfözik valaki.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 18-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival. A csónakázás legfőbb szabályairól röviden Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető. Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti. Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni. Hamarosan folytatjuk!
Új Aqua Marina Blade Windurf SUP szörfdeszka vitorla szett
379 Ft
+36703171770
Deszka mérete:320cm x 84cm Súly vitorlával: 20,5kg Térfogat: 280L Max. levegő nyomás: 18 psi Max. hasznos teher: 120 kg
Birdie 24
1.890.000 Ft
+36303337356
Kihasználatlanság miatt eladó egy Birdie 24-es típusú svéd, Vaxholm-Säbyviken Eggel & Co. , Harry Becker svéd tervező által megálmodott vitorláshajó balatonfűzfői kikötőhellyel eladó. A hajó 1979-es építésű, tökéletes állapotú, 8 évvel ezelőtt teljes felújításon esett át. Nagy előny, hogy a hajótest,ill. a fedélzet is üvegszálas anyagból készült, csak minimális karbantartást igényel.
Eladó BRUCE ROBERTS Spray 28 vitorlás!
14.900.000 Ft
+36309542968
Eladó BRUCE ROBERTS Spray 28 vitorlás! Rendezett kikötőhellyel, eladó 33 láb hosszú, két árbócos, két kabinos, 1+11 személyt befogadó, 1m merülésű, teljesen felszerelt egyedi acélhajó. A hajó teljes külső és részleges belső felújításon esett át. Motor: Yanmar 2GM20 18Hp kitünő állapotban. Kis merülése és rendkívül biztonságos kialakítása miatt ideális Balatoni vitorlázásra akár kisgyerekes családok, társaságok számára is. Műszaki érvényesség: 2026.06.15 Ár: 14.900.000,- Ft Érdeklődés: +36 30 9542 968
Tanfolyam
Magyar Hajozasi Sport Club
+36203522691 info@mhsc.hu
2300 Ráckeve Dömsödi út 2.
Bérlés
BAYACHT CHARTER
+3636 bayachtcharter@gmail.com
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7