Hirdetés feladása

Szörfözés magyar vizeken - vágjunk bele!

Balaton Velencei-tó Surf és szabadidő hajomania.hu 2016. május 25
Szörfözés magyar vizeken - vágjunk bele!

Nagyobb kiterjedésű tavainkon gyakran láthatunk szörfösöket, persze csak szeles időben, a „windsurf” Magyarországon is a népszerű vízi sportok közé tartozik. Európában a szörf egyértelműen a vitorlával megtámogatott szörfdeszkás vízi sportot jelenti, amely a hullámlovaglás továbbfejlesztett változataként a fiatalabb sportok közé tartozik. Magyarországon a szörfözés a ’80-as években jelent meg, és a ’90-es évek elejétől indult meg a fejlődés útján.

Manapság a szörfdeszkán „vitorlázók” szeles időben ugyanúgy hozzátartoznak a Balaton, a Velencei-tó, vagy a Fertő-tó képéhez, mint a vitorlással manőverezők sokasága. A kezdeti idők házi készítésű szörfdeszkái után a rendszerváltozás a nyugati deszkákat is behozta az országba, ami értelemszerűen a magyar szörfsport robbanásszerű fejlődését is eredményezte. Közhely, de a régi szörfösöknek azért még mindig kicsit bizsergető érzés leírni, olvasni, vagy beszélni róla, hogy ma már bizony minden a rendelkezésére áll annak, aki be akarja fogni a szelet. Bármi megvehető itthon, vagy külföldön, az online rendelt szörfös cuccok pár nap alatt megérkeznek.

Ahogy a hobbisportoknál az lenni szokott manapság, a felszerelések árai egy kicsit elszabadultak az utóbbi időben. Az újonnan vásárolt szörfdeszka és szörfvitorla ára mellbevágó lehet sokaknak és nem is biztos, hogy vadonatúj felszereléssel kell kezdeni a szörffel való ismerkedést. Rutinos hullámlovasok szerint kezdetben bőven elég, ha beérjük a használt szörf felszereléssel, szörfözni a használt deszkán és vitorlán is meg lehet tanulni. Vacakot, vagy nagyon elhasználtat persze még a kezdet kezdetén sem érdemes vásárolni (ha még nincs meg a rávaló, akkor inkább bérelj egyet, jobban jársz), egy valamirevaló használt deszkára is félre kell tennünk legalább 100.000-200.000.- forintot. Ehhez jön még értelemszerűen a vitorla, ami szintén nem olcsó mulatság, és persze a ruházat, ami nem pusztán divatból kell, erős szélben, nagy sebességnél komoly betegségeket lehet összeszedni, ha csak egy szál fürdőruhában szörfözik valaki.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival. A csónakázás legfőbb szabályairól röviden Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető. Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti. Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni. Hamarosan folytatjuk!
Combi Camp 24 elektromos hajó
12.800.000 Ft
+36309473283
Eladó érvényes balatoni hajózási engedéllyel rendelkező elektromos hajó.
Eladó Bayliner e5 GreenCruzer elektromos kishajó
4.900.000 Ft
+36308173505
Családoknak és baráti társaságoknak! Eladó a képeken látható Bayliner Element E5 GreenCruzer elektromos meghajtású orr kiülős motoros kishajó. Ideális egynapos, folyamatos kényelmes hajózásra családok, baráti társaságok számára. A hajó jó állapotú, kis merülésével és felemelhető motorjával alkalmas alacsony vízállás mellett is (ami sajnos jellemző a Balatonra) a hajózásra. Egyszerűen kezelhető, csendes. Tökéletes választás egy elvonult hajnali horgászatra vagy egy ellazulós borozgatásra a tó közepén naplementekor. Első vízrebocsátás ideje: 2018.06 Kategória: motoros kishajó Állapot: normál Hajótest színe: világos barna Hajódeck színe: fehér Kárpit színe: fehér, szürke betéttel Hajótest anyaga: üvegszálas műanyag Hossz: 4,89 m Szélesség: 2,22m Hajótest merülése: 0,4m (motorral 0,6m) Szállítható személyek száma: 8 fő Jelölés: CE Súlya: 907kg Kormányzás: kormánygép, kormánykerék Meghajtás: Hajócsavar Külmotoros, felhajtható Motor fajta: 48V elektromos Motor márka: UWM Teljesítmény: 4,3 kW, 5,8 LE 4db 217Ah gondozásmentes munka akkumulátor Normál utazó sebesség mellett (5km/h) az üzemidő akár 8-9 óra, végsebességen (9km/h) használva kb. 2 óra. 48V / 12 V akku töltő 220V-os part áram csatlakozó inverterrel Motor indítás: kulcsos, irányváltóval CAN-BUS rendszerű vezérlő Hajócsavar: Háromszárnyú Felszereltség digitális műszerfal (motoradatok, fogyasztás, hátralévő hátralévő üzemidő) automata fenékvízszivattyú kötelező felszerelések bimini tető takaró huzattal evezőlapát Kikötő bikák 2 db horgony takaróponyva Integrált fürdő platform Fürdő létra Orr- és árboc navigációs világítás Digitális műszerfal Humminbird HDR650 mélységmerő 12V szivargyújtós csatlakozó 5db pohártartó Eddigi üzemidő: 49 óra Okmányok: Nemzetközi hajólevél (A hajó vissza minősíthető csónakká, és akkor hajóvezetői engedély nélkül is vezethető. Hajólevéllel és vezetői engedéllyel a teljes Balaton hajózható, távolsági- és időjárási korlátok nélkül). Műszaki érvényesség: 2028.06.
HARKEN elektromos csörlő
3.000 Euro
+36705427788
HARKEN UniPower Winch 900 UPWA eladó! Tegye kényelmesebbé a vitorlázását. Nagyvitorla felhúzáshoz vagy kitekeréshez, génua ki-be tekeréséhez használjon elektromos csörlőt. Új állapotú HARKEN UniPower 900 elektromos winch eladó. 12 volt. Gyári csomagolásban, a beépítéshez szükséges tartozékokkal együtt. Bruttó 3000 EURO tel:+36 70 542 7788
Tanfolyam
Magyar Hajozasi Sport Club
+36203522691 info@mhsc.hu
2300 Ráckeve Dömsödi út 2.
Bérlés
BAYACHT CHARTER
+3636 bayachtcharter@gmail.com
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7