Hirdetés feladása

Kékszalag 2017 - Új partner és fejlesztések a rekorder katamaránon

Vitorlázás hajomania.hu 2017. június 6
Kékszalag 2017 - Új partner és fejlesztések a rekorder katamaránon

Rendhagyó sajtódélelőtt keretében mutatta be június 2-án Balatonfüreden a Kékszalag rekorder Opel Fifty-Fifty csapata a hajón megvalósult újításokat és fejlesztéseket.

A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív katamaránnak.

A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, a szélsebesség közel háromszorosával is képes száguldani a vízen! Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot.

A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner és számos innováció is segíti őket.

A 2017 évi 49. Kékszalag Erste World Nagydíjra a rekorder katamarán számos újítással készül, amit a magyar fejlesztésekre fogékony partner, az Opel tett lehetővé. A legszembetűnőbb változás kétségtelenül a hajótestek új színe: a dögös sárga garantáltan a Balaton szelfimágnese lesz idén, a virágzó repcemezőket idéző szín gyönyörűen mutat a kék ég alatt, a tó zöld vizén.

Azonban nem a külcsín változása az, ami az Opelt arra ösztönözte, hogy a Fifty-Fifty mellé álljon. A több éves együttműködés központjában a hazai innovációk és a rekorder katamarán megújítása áll. Ennek egyik legfontosabb eleme a hagyományos egyenes svertek C-svertre cserélése. A katamaránokon ugyanis tőkesúly helyett uszonyok, úgynevezett svertek vannak – mindkét hajótestben egy-egy -, amik a közhiedelemmel ellentétben nem a felborulás elkerülését, hanem az oldalra sodródás elkerülését szolgálják. A svertek segítségével a hajó képes tartani a megfelelő irányt. A C-alakú svertnek azonban van egy extra funkciója is: a görbe élen ébredő felhajtóerő egy kissé kiemeli a hajótestet a vízből, így csökkentve a víz ellenállást gyorsítja a hajót. A svertek vízbe merülésének mértékét felhúzórendszerrel lehet állítani – az optimális mérték mindig a széliránytól függ.

A Fifty-Fifty idén új nagyvitorlákkal és orrvitorlákkal is gazdagodott melyek szintén saját fejlesztés eredményeképp valósultak meg, és egy hazai vitorlavarró műhelyben készülnek. A hajó negyedik újítása pedig egy új kormány kifejlesztése volt.

Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos.

Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely szintén innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja. Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre. A különleges kétárbocos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás.

További információ: Rápolthy Edit, Fifty-Fifty sajtókapcsolatok, rapolthy@gmail.com, +36-30/ 456-8839

Vitorlázás
Alsóörs/Badacsony 2018. szeptember 23. – Nem lehetett nem észrevenni a mosolyt a résztvevők arcán a Balatonföldvár előtti célvonalon: a Balaton legszebb arcát mutatta a résztvevőknek, akik közül nagyon sokan a Szüreti Regatta vasárnapi, második futamával búcsúztak az idei versenyszezontól. Több mint 160 hajó ért célba két változatos időjárási viszonyok között levitorlázott nap után – a vitorlázók és a rendezés is jelesre vizsgázott. De kezdjük az elején. Péntek este még sok volt az aggodalom – éppen a rajt időpontjára, azaz szombat reggelre egy erős hidegfrontot, és 40-50 csomós északi szelet prognosztizáltak. Farkas Péter versenyvezető a szervezőkkel és TVSK stábjával közösen azt a döntést hozta, hogy két órával elhalasztják a rajtot, és a tervezett 9 óra helyett 11 órakor indítják a mezőnyt. A hangulat ennek ellenére kiváló volt. Pénteken gyönyörű napsütéssel búcsúzott a nyár. A TVSK alsóörsi telepén folyamatosan érkeztek a nevezők, akik a megújult nevezési csapat segítségével gyorsan, sorban állás nélkül túlestek a formaságokon, és a klub vendégszeretetét élvezve néhány szelet zsíros kenyér és egy-egy pohár fröccs mellett beszélhették meg a legfontosabbakat. Este kilenkor lezárult a nevezés, és kiderült: a zord előrejelzések ellenére is 173 hajó jelentkezett a versenyre. Éjszaka azután megérkezett a hidegfront, de a meteorológia most pontos volt: 11 órára – néhány kósza pöfftől eltekintve – 8-10 csomóra gyengült a szél, és a hajóknak inkább a leállások okoztak csak gondot. A rajt elsőre sikeresnek bizonyult, főleg a „vasaló” (vagyis a renitenseket a vonal mögé terelő) motorosok munkájának köszönhetően. Hamar széthúzódott a mezőny: többtestűek hiányában a Nautic370 Run hajók és a 70es cirkálók haladtak az élen, ők érték el elsőnek a Tihanyi-szorost. A nyugati medencében egyre gyengülő, és nyugatiasodó szél várta a résztvevőket. A révfülöpi kapu egyre élesedő menetben volt megközelíthető. Az első (a NAU370 rEvolution) már egészen közel járt a kapuhoz, amikor a mezőny vége még a Csőben vitorlázott. Farkas Péter és stábja fontolóra vette a szélerőt, a Révfülöp-Badacsony távolságot, és a 19.00 órás limitidőt – majd úgy döntött, hogy a révfülöpi kapunál rövidíti a pályát. Hogy ez milyen jó döntés volt, bizonyítja, hogy a limitidőn belül több mint 160 hajó célba tudott érni. A szürkületben azután mindenki elért Badacsonyba, ahol a délelőtt felvert rendezvénysátorban némi harapnivaló és a Laposa birtok kiváló borai várták a résztvevőket. Fél kilenc tájban megkezdődött a tavalyi verseny díjkiosztója, de elismerést kaptak az első futam Yardstick alapján legjobban navigáló egységei is. Ezután felpörgött az este: elindult és éjjel egyig a táncos lábúak kedvére szólt a zene. Másnap reggel a terv szerint 9 órakor rajtolt a mezőny vissza Balatonföldvárra. A legragyogóbb körülmények fogadták a hajókat: 8-12 csomós déli, délnyugati szél, a távot végig a bőszeles vitorlákkal, spinnakerekkel, bliszterekkel lehetett teljesíteni. A végelszámolásban az járt jól, aki a lee-taktikát választotta: az északabbra vitorlázó hajók a végén élesebben meg tudták előzni a feljebb haladókat. Az első hajó (az Anna 70es cirkáló) két órán belül teljesítette a távot! De nemcsak az ő arcukon ült mosoly. A szép hosszú hullámok, a kellemes szél, és a felhőkön át-átsütő napsütés nyomán mindenki a legjobb érzésekkel indult el hazai kikötőjébe. A Szüreti Regatt ismét bizonyította, hogy miért a legnépszerűbb versenyek egyike: az ősz különleges, máskor nem tapasztalható hangulatot ad a regattának. A versenyeredményeket mellékeljük. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatták, és Kwindoo alkalmazáson követhető volt. Ezen kívül Szépvölgyi István, a regatta „száguldó riportere” óránként 10-15 percre bejelentkezett élőben a Facebookon – ezek a videók a TVSK Facebook-oldalán visszanézhetők.
Vitorlázás
Szeptember 21-23-án közel kétszáz hajóra számítanak a szervezők Alsóörs, 2018. szeptember 4. – A Szüreti Regatta évek óta a nagyhajós vitorlázás szezonjának legnépszerűbb záróakkordja. Közel kétszáz hajó vitorlázik át még egyszer a nyugati medencébe, még egyszer együtt töltve az estét barátokkal, vitorlázótársakkal – olyanokkal is, akikkel a következő év májusáig nem is találkozik majd. A Balaton őszi arca lenyűgöző. Az északi part hegyoldalainak színei varázslatosak, az alacsonyan járó nap egészen más, feledhetetlen árnyalatot kölcsönöz a víznek. A ködös, párás reggeli rajt olyan emlék, amely segít átvészelni a következő tavaszig tartó vitorlázás nélküli időszakot legtöbbünknek. „Hegyi Dénes sporttársunk emlékére hívtuk életre ezt a versenyt, amelyet mindig is klubunk alapértékei, a vitorlás túrázás, és a sporttársakkal közösen töltött idő határozott meg” – fogalmaz Siklósi Máté, a Túravitorlás Sportklub elnöke, a verseny főszervezője. Ennek jegyében a TVSK idén is biztosítani kívánja a keretet a közös beszélgetéshez és a vitorlázáshoz egyaránt. A nevezőket már péntek délután, szeptember 21-én várják egy zsíroskenyér-partira az alsóörsi TVSK telepen. A verseny rajtja hagyományosan Alsóörs előtt lesz, szeptember 22-én 9.00 órakor. A hajók a Tihanyi-szoroson át Badacsonyba vitorláznak, de a katamaránok és liberák kivételével mindenkinek át kell haladnia egy Révfülöpnél elhelyezett kapun is. „Ezzel is biztosítani szeretnénk, hogy kis szél esetén értékelni tudjuk a lassúbb hajóosztályokat” – hangsúlyozza Sikósi Máté. A Szüreti Regatta természetesen kapcsolódik a balatoni borokhoz is. A hajók számára a badacsonyi BH Zrt. kikötőben áll rendelkezésre kikötőhely, így a célba érés után a szombat délutánt és estét a kiváló helyi borok kóstolására lehet felhasználni. Egy séta a Laposa pincéig vagy a Kisfaludy-házig egy pohár bor élvezetén túl – jó idő esetén – csodálatos panorámával is megajándékozza a résztvevőket. A hajóknak legkésőbb este 19.00 óráig kell célba érniük. Ezután kezdődik a díjkiosztó – a tavalyi verseny legjobbjai vehetik át méltán megérdemelt díjaikat – a közvetlenül a kikötő előtt berendezett rendezvénysátorban. Az ünnepélyes pillanatokat „Szüreti mulatság” követi – egy közös vacsora, majd akinek kedve van, retró zenére táncolva zárhatja az estét. Vasárnap a rendezvény sportos része kerül ismét előtérbe: a visszaúton Badacsony előtt 9.00 órakor rajtol a mezőny, a cél Balatonföldvár. „A hagyományos nagyhajós osztályok mellett a Balaton leggyorsabb hajóit, a nagy katamaránokat, a liberákat és szkiffeket is várjuk a Szüreti Regattára. A verseny biztonsága elsőrendű fontosságú: ezért a rajtvonal szekcionált lesz, és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának Rupert mentőhajója végig a mezőnnyel tart majd” – mondja Siklósi Máté. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatják. A hajók a Kwindoo alkalmazáson követhetők nyomon, és a szervezők a közösségi médiában online élő közvetítést is terveznek. A versenykiírás letölthető a hunsail.hu oldaláról (https://bit.ly/2oV4WsV), további információk pedig a TVSK Facebook-oldalán létrehozott esemény-site-on (https://bit.ly/2x6dVLn) találhatók.
Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 26-án rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre. A Magyar Vitorlás szövetség beszámolója szerint indén várhatóan több mint 600 induló vág neki a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc¬csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. Tavaly nevezetesen 526 hajó állt rajthoz, azonban csak 395-en értek célba. Ez a szám mutatja, hogy egy igen komoly és nehéz versenyről van szó. A Kékszalag 2010-ben büszkélkedhetett a legtöbb indulóval: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. Idén pedig valószínűleg újabb részvételi rekord születik. A verseny eddigi legeredményesebb kormányosa 12 győzelmet tudhat magáénak. Litkey Farkas, Fifty-fity nevű katamaránjával és 7 óra 13 perces rekordjával csúcstartó a Magyar tengeren. Ebben az időszakban érdemes ellátogatni a Balatonhoz hiszen a Kékszalag mellett számos más neves esemény kerül megrendezésre. A verseny napját megelőzően rendezik a Kékpántlikát, melyet a gyerekek „Kékszalagjának” szoktak nevezni. A nevezetes Anna-napi bált pedig pár nappal előtte, július 21-én tartják. Valamint ezen a hétvégén rendezik a Fehér szalag versenyt is. A verseny rendezői idén is nagy hangsúlyt fektetnek a jótékonykodásra. Ebben az évben is várják a támogatást az autizmussal élők. A verseny idején a rajthoz állók, egy szalag megvásárlásával az Autistic Art Alapítványt támogathatják, amely10 autizmussal élő fiatalokat ellátó lakóotthont támogat. Nemcsak a versenyzők, de a nézők is segíthetik a fiatalokat, a nevezés ideje alatt öt és tíz ezer forint befizetésével. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor egyszerre mintegy 600 hajó vág neki a távnak. Az se csüggedjen, aki idén nem tud ellátogatni a versenyre. A közvetítésről az Antenna Hungária (AH) gondoskodik. Fedélzeti kamerákon túl, drónkamera használata teszi majd még élvezetesebbé a képi élményt. A verseny pedig élőben közvetíthető az AH online szolgáltatása, a mindiGO Sport segítségével. Emellett a futam követhető lesz az Origo-n is. A versenye fő támogatója az ERSTE BANK, de hozzájárul a verseny színvonalának emeléséhez az MVM Zrt., az Audi, az Ilcsi Szépítő Füvek, a Generali, és a Seiko is. fotó: kekszalag.hu
MacGregor 26x
6.200.000 Ft
+36309147409
Nagyon jó állapotú Powersailer, Roll genua, roll reff boom, bimini 2017 kárpitok, Selva 50Le motor, szolar töltő, fürdő platform. Hajólevél érvényessége 2021. 06.14. 2017.03-ban gyártott közúti utánfutó
ETAP 28 vitorlás túrahajó eladó
4.250.000 Ft
+36309468332
Eladó egy ideális családi túravitorlás. Könnyen kezelhető, nagyon stabil, tágas és kitűnő állapotú. Méretei 8,45 x 3,0 x 1,5. Felújítva, vízvonal alatt 5 réteg VC TAR2 és 2 réteg VC 17m algagátló, vízvonal felett 2 Super Gloss. Belül is nagyon szép állapotú, állómagasságú, egy éves huzatokkal, 5 fekhellyel. Vitorlák: fock, grósz, spinakker. Motor: belső motor, Volvo Penta MD 7A, kéthengeres 13 LE-s dízel. Egyeztetés után bármikor megtekinthető, ünnep és munkaszüneti napokon is.Téli tároláshoz helyet biztosítok ingyen. Tel: 0630 9468 332
Jeanneau Fantasia 27 eladó tárolókocsival
4.500.000 Ft
+36703162109
Tárolókocsival együtt eladó egy prémium minőségű Jeanneau Fantasia 27 tipusú, gyári francia biztonságos, tágas, gyors vitorláshajó nagyon szép állapotban. A hajó méreteit meghazudtolóan nagy cocpit. Méretei: 8.30 x 2.88 m, merülés: 1.5 m. Állómagasság 180 cm, nagy cocpit, acter kabin, 8 személyes, 5 alvóhely, ideális családi vitorlás. Yanmar 1GM10 kifogástalan beépített dízel motor. Vitorlázat:ropogós jó állapotú vitorlák ( genua minőségi fokrollerrel, grósz ), grósztakaró, fokharisnya. Felszereltsége: tűzhely, mosogató, hűtőbox, pumpás WC, cocpit asztal, cocpit párnák, dönthető árbóc, téli takaróponyva stb. 2022 - ig érvényes műszakival rendelkezik a hajó. A téli tárolást, 2019.03.31 - ig az ár tartalmazza. Jelenleg még vízen tekinthető meg a hajó.
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com
Bérlés
Balázs József
+36706009045 info@sailingbalatonfuzfo.hu