Hirdetés feladása

Kékszalag 2017 - Új partner és fejlesztések a rekorder katamaránon

Vitorlázás hajomania.hu 2017. június 6
Kékszalag 2017 - Új partner és fejlesztések a rekorder katamaránon

Rendhagyó sajtódélelőtt keretében mutatta be június 2-án Balatonfüreden a Kékszalag rekorder Opel Fifty-Fifty csapata a hajón megvalósult újításokat és fejlesztéseket.

A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív katamaránnak.

A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, a szélsebesség közel háromszorosával is képes száguldani a vízen! Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot.

A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner és számos innováció is segíti őket.

A 2017 évi 49. Kékszalag Erste World Nagydíjra a rekorder katamarán számos újítással készül, amit a magyar fejlesztésekre fogékony partner, az Opel tett lehetővé. A legszembetűnőbb változás kétségtelenül a hajótestek új színe: a dögös sárga garantáltan a Balaton szelfimágnese lesz idén, a virágzó repcemezőket idéző szín gyönyörűen mutat a kék ég alatt, a tó zöld vizén.

Azonban nem a külcsín változása az, ami az Opelt arra ösztönözte, hogy a Fifty-Fifty mellé álljon. A több éves együttműködés központjában a hazai innovációk és a rekorder katamarán megújítása áll. Ennek egyik legfontosabb eleme a hagyományos egyenes svertek C-svertre cserélése. A katamaránokon ugyanis tőkesúly helyett uszonyok, úgynevezett svertek vannak – mindkét hajótestben egy-egy -, amik a közhiedelemmel ellentétben nem a felborulás elkerülését, hanem az oldalra sodródás elkerülését szolgálják. A svertek segítségével a hajó képes tartani a megfelelő irányt. A C-alakú svertnek azonban van egy extra funkciója is: a görbe élen ébredő felhajtóerő egy kissé kiemeli a hajótestet a vízből, így csökkentve a víz ellenállást gyorsítja a hajót. A svertek vízbe merülésének mértékét felhúzórendszerrel lehet állítani – az optimális mérték mindig a széliránytól függ.

A Fifty-Fifty idén új nagyvitorlákkal és orrvitorlákkal is gazdagodott melyek szintén saját fejlesztés eredményeképp valósultak meg, és egy hazai vitorlavarró műhelyben készülnek. A hajó negyedik újítása pedig egy új kormány kifejlesztése volt.

Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos.

Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely szintén innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja. Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre. A különleges kétárbocos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás.

További információ: Rápolthy Edit, Fifty-Fifty sajtókapcsolatok, rapolthy@gmail.com, +36-30/ 456-8839

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 26-án rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre. A Magyar Vitorlás szövetség beszámolója szerint indén várhatóan több mint 600 induló vág neki a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc¬csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. Tavaly nevezetesen 526 hajó állt rajthoz, azonban csak 395-en értek célba. Ez a szám mutatja, hogy egy igen komoly és nehéz versenyről van szó. A Kékszalag 2010-ben büszkélkedhetett a legtöbb indulóval: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. Idén pedig valószínűleg újabb részvételi rekord születik. A verseny eddigi legeredményesebb kormányosa 12 győzelmet tudhat magáénak. Litkey Farkas, Fifty-fity nevű katamaránjával és 7 óra 13 perces rekordjával csúcstartó a Magyar tengeren. Ebben az időszakban érdemes ellátogatni a Balatonhoz hiszen a Kékszalag mellett számos más neves esemény kerül megrendezésre. A verseny napját megelőzően rendezik a Kékpántlikát, melyet a gyerekek „Kékszalagjának” szoktak nevezni. A nevezetes Anna-napi bált pedig pár nappal előtte, július 21-én tartják. Valamint ezen a hétvégén rendezik a Fehér szalag versenyt is. A verseny rendezői idén is nagy hangsúlyt fektetnek a jótékonykodásra. Ebben az évben is várják a támogatást az autizmussal élők. A verseny idején a rajthoz állók, egy szalag megvásárlásával az Autistic Art Alapítványt támogathatják, amely10 autizmussal élő fiatalokat ellátó lakóotthont támogat. Nemcsak a versenyzők, de a nézők is segíthetik a fiatalokat, a nevezés ideje alatt öt és tíz ezer forint befizetésével. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor egyszerre mintegy 600 hajó vág neki a távnak. Az se csüggedjen, aki idén nem tud ellátogatni a versenyre. A közvetítésről az Antenna Hungária (AH) gondoskodik. Fedélzeti kamerákon túl, drónkamera használata teszi majd még élvezetesebbé a képi élményt. A verseny pedig élőben közvetíthető az AH online szolgáltatása, a mindiGO Sport segítségével. Emellett a futam követhető lesz az Origo-n is. A versenye fő támogatója az ERSTE BANK, de hozzájárul a verseny színvonalának emeléséhez az MVM Zrt., az Audi, az Ilcsi Szépítő Füvek, a Generali, és a Seiko is. fotó: kekszalag.hu
Balaton
2018. július 26-án rajtol a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíj. Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye. Névadó szponzora az Erste Bank. Néhány szó a versenyről: Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték, A népes mezőny Balatonfüredről indul, Balatonkenese irányába, majd Siófok felé veszi az irányt, onnan Keszthely a cél, majd vissza Balatonfüredre, Az utóbbi években már több mint 500 hajó indult el a versenyen. Idén várhatóan újabb részvételi rekord születik. Nevét leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt átvették a gőzösök is. Később a az európai nagy tavi versenyek győztese is árboc­csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. A Kékszalag távja mintegy 160 kilométer légvonalban. Rekordot a Fifty-fity nevű katamarán tartja, 2014-ben 7 óra 13 perces idővel. A legtöbb induló 2010-ben indult: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. A verseny legeredményesebb kormányosa Litkey Farkas - összesen tizenkétszer nyerte meg a versenyt. Fotó forrása: kekszalag.hu / Szanto Aron
Balaton
Balatonfüred, 2018. május 24. – Szerdán megkezdődött az Európa-bajnokság előversenyének számító magyar bajnokság a Dragon hajóosztályban. A Balatonfüredi Yacht Clubban a 18 magyar hajó 13 külföldi egységgel kiegészülve vágott neki a versenynek, amelyen összesen tíz futamot terveztek. A megnyitón Böröcz István, a klub ügyvezető igazgatója és Náray Vilmos, a Magyar Dragon Szövetség elnöke köszöntötte a versenyzőket, akik számára a bajnokság elsősorban nagy megmérettetésre, az Európa-bajnokságra szóló felkészülést szolgálja. Könnyű észak-északkeleti szélben kezdődött meg az első futam szerda délután. A balatoni körülményeket a monacói színekben versenyző, német Jens Rathsack kormányozta egységnek sikerült a legjobban megismernie: az első futamban rajt-cél győzelmet arattak, és a második futamban is többször vezettek. A második, este fél 7 óra tájban befejeződött futamot végül a japán hajó nyerte, amelynek kormányánál az America’s Cup győztes, többszörös párosverseny-világbajnok ausztrál Peter Gilmour ült. A magyar hajóknak eddig nem igazán sikerült kamatoztatni a helyi viszonyok ismeretét. Az EB-n titkon dobogóra várt Johanna nevű hajó (Kis-Szölgyémi Ferenc, Kiss Tamás, Vezér Károly) egyelőre a tizedik helyen áll. Csütörtökön újabb három futamot tervez a Farkas Péter vezette versenyrendezőség. A szél azonban délig nem érte el a versenyzéshez szükséges minimális 4-5 csomót, így a hajók egyelőre a kikötőben várják a jobb szélviszonyokat. A Dragon Európa-bajnokság rendezése csak támogatókkal és kiváló partnerekkel le-hetséges. Ezért a szervezők e helyütt is köszönetet mondanak a versenyt támogatóinak és partnereinek: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Marinepool, Novofer Zrt., Dell EMC, Quantum Sails, Homola Pincészet, Szt. Donát Pincészet, Kreinbacher Birtok, Öregtanya, Hotel Silverine, Balatoni Hajózási Zrt., Live PR, SailingBooks.hu valamint Hungária Yacht Club és Magyar Vitorlás Szövetség.
Beneteau First 34.7
90.000 Euro
+36209790043
Első tulajdonos magánszemélytől, magyar bajnok és sokszoros regatta-győztes, Kékszalag osztály-győztes, szép állapotú First 34.7 hajó, karbon árboc, rod rig,kétféle tőkesúly és kormányrendszer, kitolható orrsudár, reacher, több garnitúra vitorla, teljes komfort, teljes műszerezettség, autopilot, klíma, orrsugár kormány, kiegészített teakfa borítás, teljes felszerelés, téli takaró. 90.000,- EUR. Bársony József +36 20 979 0043.
SELVA 3,5 külmotor
110.000 Ft
+36704569620
Eladó aképen látható SELVA 3,5 CORSE direkt hajtású kétütemű külmotor kihasználatlanság miatt. A hajómon volt csak nagyobbra cseréltem.
Thule klapprad - yachtrad
65.000 Ft
+36304774170
Thule klapp - yachtrad - svéd összecsukható aluvázas kerékpár 20 collos kerék SHIMANO 7 sebességes váltó USB-n tölthető Li ion led vonalreflektor Első és hátsó V-fékek Alumínium - összecsukható váz Súly kb. 12.8 kg (L x Sz x Ma): 80 x 42 x 70 cm összecsukva
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com
Bérlés
Balázs József
+36706009045 info@sailingbalatonfuzfo.hu