Hirdetés feladása

Kékszalag 2017 - Új partner és fejlesztések a rekorder katamaránon

Vitorlázás hajomania.hu 2017. június 6
Kékszalag 2017 - Új partner és fejlesztések a rekorder katamaránon

Rendhagyó sajtódélelőtt keretében mutatta be június 2-án Balatonfüreden a Kékszalag rekorder Opel Fifty-Fifty csapata a hajón megvalósult újításokat és fejlesztéseket.

A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív katamaránnak.

A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, a szélsebesség közel háromszorosával is képes száguldani a vízen! Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot.

A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner és számos innováció is segíti őket.

A 2017 évi 49. Kékszalag Erste World Nagydíjra a rekorder katamarán számos újítással készül, amit a magyar fejlesztésekre fogékony partner, az Opel tett lehetővé. A legszembetűnőbb változás kétségtelenül a hajótestek új színe: a dögös sárga garantáltan a Balaton szelfimágnese lesz idén, a virágzó repcemezőket idéző szín gyönyörűen mutat a kék ég alatt, a tó zöld vizén.

Azonban nem a külcsín változása az, ami az Opelt arra ösztönözte, hogy a Fifty-Fifty mellé álljon. A több éves együttműködés központjában a hazai innovációk és a rekorder katamarán megújítása áll. Ennek egyik legfontosabb eleme a hagyományos egyenes svertek C-svertre cserélése. A katamaránokon ugyanis tőkesúly helyett uszonyok, úgynevezett svertek vannak – mindkét hajótestben egy-egy -, amik a közhiedelemmel ellentétben nem a felborulás elkerülését, hanem az oldalra sodródás elkerülését szolgálják. A svertek segítségével a hajó képes tartani a megfelelő irányt. A C-alakú svertnek azonban van egy extra funkciója is: a görbe élen ébredő felhajtóerő egy kissé kiemeli a hajótestet a vízből, így csökkentve a víz ellenállást gyorsítja a hajót. A svertek vízbe merülésének mértékét felhúzórendszerrel lehet állítani – az optimális mérték mindig a széliránytól függ.

A Fifty-Fifty idén új nagyvitorlákkal és orrvitorlákkal is gazdagodott melyek szintén saját fejlesztés eredményeképp valósultak meg, és egy hazai vitorlavarró műhelyben készülnek. A hajó negyedik újítása pedig egy új kormány kifejlesztése volt.

Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos.

Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely szintén innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja. Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre. A különleges kétárbocos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás.

További információ: Rápolthy Edit, Fifty-Fifty sajtókapcsolatok, rapolthy@gmail.com, +36-30/ 456-8839

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 18-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Scholtz22
4.900.000 Ft
+36305850432
Túrázásra is használható, de elsősorban versenyzésre ajánlott és eddig csak arra használt: 2020-ban osztályában Kékszalag győztes, hatszoros magyar bajnok Scholtz 22 Racing (ex-Csupasz). 2020-as gyártású Pentex versenyvitorlák (grósz, fokk, reacher, vitorlaszám: HUN1, Quantum Sails) + előző vitorla szett. Rendszeresen karbantartott 4 lóerős Yamaha motor. Minden évben algagátlózva (Veneziani), 2026.08.24-ig érvényes hajólevél. Jelenleg saját trélerén parton tárolva, megtekinthető Tihanyban.
Keszthely
29.900.000 Ft
+36302041460
Eladó egy nagyon szép, megkímélt állapotú 2009-es évjáratú Bacaria Cruiser 34 típusú vitorlás hajó. Két kabin, szalon, wc-fürdő a konyhában hideg-meleg víz, hűtő, mikró, sütő, gáztűzhely. Teljes műszerezettség, elektromos horgony csörlő 50 méter lánccal, plusz tartalék horgony, behajtható kormány és sok minden egyéb. A motorban és a hajtóműben friss olaj plisz egy garnitúra vitorlázat.
Újszerű Saturn 25 eladó Balatonlelle BL Yacht  kikötőhellyel
18.900.000 Ft
+36309436487
Eladó újszerű Saturn 25 vitorlás hajó + Balatonlelle Bl Yacht kikötőben szerződött hajóhely Gyártási év: 2022. 11. Hajólevél érvényességi idő: 2033.04.11. A vitorlás Lengyelország egyik listavezető hajógyárában készült, a gazdag standard felszerelésen kívül az alábbi extrákat tartalmazza: -felhúzható tőkesúly 0,32-1,6m - ozmózisvédelem -versenyvitorlázat -versenyárbóc -árbóc emelő/döntő - orr korlát elől kilépővel - kiülővel ellátott korlátok hátul - kihúzható orrsudár a belépő alatt - 2 db gázrugós motortartó bak - Tohatsu benzinmotor 7,2 kW (vizsgáztatva) - Minn Kota Traxxis 80-42 elektromotor 1,5 kW (vizsgáztatva) - konyha beépített gázfőzővel, praktikus tárolókkal - tengeri wc - asztaltálca - fedélzeti zuhanyzó - időtálló jó minőségű kárpitok, fa burkolatok Időhiány okozta kihasználatlanság miatt eladó, túravitorlázásra és versenyzésre is kiválóan alkalmas vitorlás hajónk, maximálisan igényes felszereltséggel, újszerű állapotban. Összesen kb. 5 órát vitorláztunk vele. A hajó vizsgáztatott utánfutóval is rendelkezik, ez nem része az árnak, külön alku tárgyát képezi. Igény esetén a balatonlellei BL Yacht Kikötőben található hajóhely is átruházható.
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com
Bérlés
Balázs József
+36706009045 info@sailingbalatonfuzfo.hu