Hirdetés feladása

A 49. Kékszalag összefoglalója

Vitorlázás hajomania.hu 2017. július 27
A 49. Kékszalag összefoglalója

Hivatalosan is véget ért a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj, Európa leghosszabb távú tókerülő versenye. Az 526 nevezett hajóból 395 ért érvényesen célba, az utolsó hajó pénteken 23.59 perckor. A versenyt Litkey Farkas Festipay nevű katamaránja nyerte 10 óra 05 perc 17 másodperces idővel. Litkey Farkas ezzel tizenharmadik Kékszalag-győzelmét szerezte.

A verseny túlnyomórészt gyenge szélben zajlott, s a célba nem érő hajók többsége azért adta fel a küzdelmet, mert nem látott reményt arra, hogy 48 órán belül célba érjen. Történt néhány technikai hiba is, egy hajó a déli parton zátonyra futott, s csak a motor használatával tudott lejönni a homokpadról, egy másik hajónak a rajtnál történt ütközés nyomán kitört az árboca, egy hajót pedig éppen emiatt az ütközés miatt kizártak a versenyből.

Az 526 hajóból álló mezőny csütörtökön kilenc órakor rajtolt Balatonfüred előtt Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén. A viszonylag gyenge szélben a várakozásoknak megfelelően a kéttestű hajók azonnal az élre álltak. A két esélyes szinte egy időben érte el a Balatonkenese előtt található pályajelet. Siófokon és a Tihanyi-szorosban Litkeyék vezettek, ám az Opel Fifty-Fifty a nyugati medencében felzárkózott.

A Keszthelyi-öböl bejáratánál a Festipay az északról érkező kissé erősebb szélben faképnél hagyta a többieket és délután három órakor mintegy 15 perc előnnyel fordult Keszthelynél. A Balatonfüredre visszafelé vezető vitorlázás során azonban a különbség egyre apadt a második helyezett, Józsa Márton vezette Fifty-Fiftyvel szemben.

Ám Tihanyi-szorostól a Festipay ismét növelni tudta előnyét, és a két hajó „párosversenyét” megnyerve 19 óra 05 perc 17 másodperckor ért célba. Ezzel azonban rögtön nem dőlt el az első hely sorsa, mert a Fifty-Fifty jelezte, hogy óvást kíván beadni. Az óvást az óvási bizottság azonban végül elutasította, így érvényben maradt a pályán elért eredmény. Az Opel Fifty-Fifty egy pénteki nyilatkozatában sportszerűen elismerte, hogy egy később megtekintett filmfelvétel igazolta óvásuk alaptalanságát, és gratuláltak a Festipay győzelméhez.

A befutás sorrendjében második az Opel Fifty-Fifty Józsa Márton kormányzásával, harmadik pedig a Black Jack nevű katamarán, amelyen a fedélzeten volt Roland Gäbler sokszoros katamarán világbajnok. Negyedikként az Eurovit nevű hajó (Váradi Szabó János), ötödikként pedig a svájci Safram csapata futott be.

A mezőny nagy része sportszerűségből jelesre vizsgázott, hiszen a forrósában és a gyenge szélben is kitartva végigküzdötte a távot. A végeredmények megtalálhatók a www.kekszalag.hu honlapon.

Forrás: www.kekszalag.hu

Balaton
Október 31-én véget ért a viharjelzés a nagy vizeinknél. A Balatonon, a Velencei-tavon, valamint a Tisza-tavon rendszeresített viharjelzés április 1-én indult. A három tavunknál mintegy 2.600 órán keresztül működött a viharjelezés valamelyik fokozata. Ez a szám kb 400 órával több a tavalyinál. Sajnos megduplázódott a hirtelen, nagy sebességgel lecsapó viharok száma a tavalyi évhez viszonyítva. A legnagyobb szelet – 157km/óra- július 10-én mérték Balatonaligán. Sajnálatos módon a Vízirendőrségnek a vízimentőkkel karöltve 403 fürdőzőt és hajóst kellett kimenteni a Balatonból, húsz ember fulladt a tóba. A viharjelzés újraindításáig fokozott figyelemmel menjünk vízre, és figyeljünk ember társainkra !
Vitorlázás
Rendhagyó sajtódélelőtt keretében mutatta be június 2-án Balatonfüreden a Kékszalag rekorder Opel Fifty-Fifty csapata a hajón megvalósult újításokat és fejlesztéseket. A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív katamaránnak. A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, a szélsebesség közel háromszorosával is képes száguldani a vízen! Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot. A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner és számos innováció is segíti őket. A 2017 évi 49. Kékszalag Erste World Nagydíjra a rekorder katamarán számos újítással készül, amit a magyar fejlesztésekre fogékony partner, az Opel tett lehetővé. A legszembetűnőbb változás kétségtelenül a hajótestek új színe: a dögös sárga garantáltan a Balaton szelfimágnese lesz idén, a virágzó repcemezőket idéző szín gyönyörűen mutat a kék ég alatt, a tó zöld vizén. Azonban nem a külcsín változása az, ami az Opelt arra ösztönözte, hogy a Fifty-Fifty mellé álljon. A több éves együttműködés központjában a hazai innovációk és a rekorder katamarán megújítása áll. Ennek egyik legfontosabb eleme a hagyományos egyenes svertek C-svertre cserélése. A katamaránokon ugyanis tőkesúly helyett uszonyok, úgynevezett svertek vannak – mindkét hajótestben egy-egy -, amik a közhiedelemmel ellentétben nem a felborulás elkerülését, hanem az oldalra sodródás elkerülését szolgálják. A svertek segítségével a hajó képes tartani a megfelelő irányt. A C-alakú svertnek azonban van egy extra funkciója is: a görbe élen ébredő felhajtóerő egy kissé kiemeli a hajótestet a vízből, így csökkentve a víz ellenállást gyorsítja a hajót. A svertek vízbe merülésének mértékét felhúzórendszerrel lehet állítani – az optimális mérték mindig a széliránytól függ. A Fifty-Fifty idén új nagyvitorlákkal és orrvitorlákkal is gazdagodott melyek szintén saját fejlesztés eredményeképp valósultak meg, és egy hazai vitorlavarró műhelyben készülnek. A hajó negyedik újítása pedig egy új kormány kifejlesztése volt. Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos. Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely szintén innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja. Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre. A különleges kétárbocos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás. További információ: Rápolthy Edit, Fifty-Fifty sajtókapcsolatok, rapolthy@gmail.com, +36-30/ 456-8839
Vitorlázás
Alapfokú viharjelezés esetén a levegő alig, vagy kissé élénken mozdul. sebessége 40 km/óra körüli. A vizen közepes nagyságú hullámokat láthatunk. Ilyenkor a viharjelzés „alapon” van, vagyis a jelző nem működik. Elsőfokú viharjelzés Elsőfokú viharjelzésnél a viharjelző lámpája 45-ször villan egy perc alatt. Igen erős, időnként viharos erejű szélre kell számítanunk, a szél sebessége akár 40-60 km/h között lehet, időnként elérheti 60-80 km/h-át is. A vízben nagy, tarajos hullámok alakulhatnak ki. Az elsőfokú viharjelzésnél a parttól csak 500 méteren belül lehet úszni, fürdeni, vagy bármilyen vízi sporteszközzel a vízben tartózkodni. Ajánlott kimenni a vízből és kivárni, amíg a viharjelzés ismét alapfokú lesz. Másodfokú viharjelzés Másodfokú viharjelzés esetén a viharjelző lámpa percenként 90-szer villan. Ez arra figyelmeztet, hogy hamarosan vihar várható. A szél ereje ekkor már 80-100 km/ óra is lehet, valamint előfordulhatnak 100 km/óra fölötti befújások. ilyenkor fürdeni, vizi sporteszközzel, csónakkal vzen tartózkodni tilos ! Ilyenkor már „porzik a víz” , mely azt jelenti, hogy páratartalma 80-90 %-ot is elérheti mintegy fél méter magasságban. Ekkora páratartalom mellett sem látni sem lélegezni nem igazán lehet. A Balaton partján mintegy 30, a Velencei-tavon 3, A Tisza-tavon 5, a Fertő-tó körül 11 viharjelző készülékkel találkozhatunk.
Finn Dinghy vitorlás
290.000 Ft
+36306488183
Eladó Finn Dinghy ( http://docplayer.hu/7433086-A-vitorlas-hajokrol.html ) vitorlás hajózható,menetkész állapotban. Alu árbóc és baum. A hossz 450 cm ,a széléesség 151 cm.,súly 107 kg. A test üvegszálas műanyag.Vitorla 10 m2.Engedély nélkül hajózható. Szállítás megoldható.
Sedna 26
11.000.000 Ft
+36304152562
Eladó egy 2016-os Sedna 26 Típusú újszerű vitorlás. Motor típusa: Új 2016-os Suzuki DF 9.9. Teljes állómagasság. Sedna 26 Specifikáció: Legnagyobb Hosszúság: 7,90 m Hajótest Hoszúsága 7,65 m Szélesség: 2,85 m Merülés: 0,39 m / 1,65 m Össztömeg: 2.60 t Fővitorla mérete: 19.80 m2 Orrvitorla mérete: 11.70 m2 Maximum személyzet 8 fő
Tárolókocsi eladó
390.000 Ft
+36304725658
Vitorlás tárolókocsi. Állítható tartószerkezet, magsságra és hajóformára állítható tappancsok. Jó állapot. Azonnal elvihető.
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com
Bérlés
Balázs József
+36706009045 info@sailingbalatonfuzfo.hu