Hirdetés feladása

Kékszalag 2025-ben

Balaton Vitorlázás hajomania.hu 2020. július 17
Kékszalag 2025-ben

Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol

Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig

vissza Balatonfüredre.  

A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó

vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a

vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás

turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.

Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán

viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi

versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.

Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.

A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány

fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600

hajó vág neki a távnak.

Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlázás
Van némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék… Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ? Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük ! Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész. Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot. Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat. A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról. A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.
Balaton B 31
7.995.000 Ft
+36706763162
Műszakilag és külsőre is jó állapotú hajó 2024-es műszaki vizsgával, Balatonlellei BL Yacht kikötöi hellyel, kihasználatlanság miatt eladó. Kikötői dij 2026. Márciusig rendezve.
Hajószállító trailer
880.000 Ft
+36209790043
Harbeck BT 1700 AL típusú alumínium hajószállító trailer, önsúlya 285 kg, megengedett összsúlya1700 kg. Motoros és vitorlás hajó szállítására is alkalmas. 2027. 07. hóig érvényes műszaki vizsgával.
Jeanneau Sun Way 28
9.999.999 Ft
+36707089370
Eladó a fenti hajó a következő paraméterekkel. Vitorlák, kiegészítők: 1. Génua - 5 éves. 2. Grósz - 5 éves. 3. Spinakker - 3 éves. 4. Code Zero - 2025, TELJESEN ÚJ (soha nem használt), garanciális. 5. Kitolható orr-baum - 2025 (teljesen új, egyedi gyártású). 6. Új Sprayhood - 2024 7. Új Lazy Jack - 2024 8. Új cocpit ponyva. 100%-os fedettség, lásd fénykép - 2025. 9. Új téli ponyva - 2024 Hajó alja: 1. Hajó aljának visszacsiszolása gélig - 2024 (ősszel készült) 2. Új alapozó és algagátló - 2025 (tavasszal) 3. Hajó teljes felpolírozása oldalt és annak újra vakszolása - 2025. 4. Hajó deck felpolírozása - 2025 Cocpit: Teakfa felcsiszolása és újra olajozása - 2025. Motor: Olaj- és összes szűrők cseréje - 2024. Új beszerzés vagy lecserélt eszközök: 1. Új WindWiser műszercsoport (szél, sebesség) - 2024 (garanciális) 2. Új Windex - 2024 3. Új hajókormány kar - 2025 (garanciális) 4. Új (navigációs asztal feletti) kezelőpanel - 2024 (garanciális) 5. Új fenékvíz szivattyú - 2024 (garanciális) 6. Új munkaakkumulátor - 2024 (garanciális) 7. Új teljes belső hajókárpitozás az összes helységben - 2024 8. Újra lakozása a faelemeknek (60%-ban) 9. Új beépített compass - 2025 (garanciális) 10. Új hajóhoz készített sólyakocsi - 2024 (ősz, garanciális) 11. Új szivacsalátétek és padló szőnyeg - 2024 12. Új sötétítő függönyök - 2025 13. Propeller csere - 2025 (használt, összecsukódó) Egyéb: Új lámpatestek (részben), új csaptelep WC-ben, pumpás WC, hajó merülése: 0,9 m, azaz tavi kiel-es verzió, Raymarine ST 2000 autopilot kormány is van a hajóhoz. HSz szerinti összes tartozék van. Az eladási árban a kikötői díj ára NINCS benne! A sólya/tároló kocsi külön alku tárgyát képezi. Ár: 1,2 M Ft (2024 őszi gyártású). Film a hajóról, menetben: https://www.youtube.com/watch?v=uUQTORa0UyU
Tanfolyam
Magyar Hajozasi Sport Club
+36203522691 info@mhsc.hu
2300 Ráckeve Dömsödi út 2.
Bérlés
BAYACHT CHARTER
+3636 bayachtcharter@gmail.com
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7