Hirdetés feladása

Kékszalag 2025-ben

Balaton Vitorlázás hajomania.hu 2020. július 17
Kékszalag 2025-ben

Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol

Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig

vissza Balatonfüredre.  

A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó

vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a

vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás

turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.

Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán

viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi

versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.

Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.

A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány

fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600

hajó vág neki a távnak.

Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlázás
Van némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék… Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ? Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük ! Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész. Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot. Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat. A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról. A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.
Venus típusú vitorlás hajó
1.000.000 Ft
+36303760597
Kihasználatlanság miatt eladóvá vált a vitorlás hajónk. Jelenleg Vonyarcvashegyen a Marina kikötőben van megkímélt, karbantartott állapotban. Körülbelül 4 éve jelentős felújításon esett át és azóta is vigyáztunk rá. Egyéb paraméterek: - Legnagyobb hosszúság: 6.5 m - Legnagyobb szélesség: 2.45 m - Fixpont magasság. 9.5 m - Legnagyobb merülés: 1.07 m - Vízkiszorítás: 1.1 t - Befogadóképesség: 6 fő Hozzá tartozik továbbá: - Érvényes kikötőhely VonyarcMarina kikötőben - 4 LE külmotor (MERCURY F5ML) - Előírt felszerelések - Téli takaróponyva - Tartalék vitorla - Sólyakocsi A hajó egyeztetést követően megtekinthető a hét bármely napján napközben. Bármilyen további kérdés esetén keressenek bizalommal.
BAVARIA 33
1 Ft
+36204153398
BAVARIA 33 CRUISER ELADÓ! 2 KABINOS - TULAJDONOSI VÁLTOZAT - 1.50-ES MERÜLÉS - KITŰNŐ ÁLLAPOT - NAGYON JÓ FELSZERELTSÉG! Minőség, komfort, biztonság és stílus jellemzi a legendás Bavaria hajógyár kiforrott 33-as cruiser modelljét. A Farr Yacht Design tervei alapján készült hajó kényelmes belső tereivel, letisztult, elegáns vonalvezetésével, remek felszereltségével és jó vitorlázó tulajdonságaival sok örömöt nyújt Tulajdonosának, kategóriájában az egyik legkedveltebb modell. Kis legénységgel, akár egykezesen is nagyon jól vitorlázható, jellemző rá a könnyű kezelhetőség. Akár első hajónak is optimális, de tapasztalt kapitányoknak is hosszú évekre kitűnő társ tud lenni a vízen, a dokkban pedig kényelmes úszó nyaralóként funkcionál. Műszaki adatok: Hajóhossz: 9.99 m Vízvonalhossz: 8.85 m Szélesség: 3.42 m Merülés:1.50 m Tömeg: 5200 kg Vitorlafelület: 51 m² Vízvonal feletti árbocmagasság: 14.90 m A képeken látható hajó 2015/6 -as évjáratú, kimondottan jó állapotban van, Volvo Penta D1-20 dízel belmotorral szerelt, - melyet gondosan karban tartunk. Vitorlázat, rudazat: Seldén alu árbóc, bum és gázrugós alba, jó állapotban lévő Elvström dakron RollGénua és klasszikus, Elvström dakron lazy jackes nagyvitorla. A hajóban 2 nagy méretű, kényelmes kajüt, szalon + L-alakú konyha, tágas vizesblokk található. Műszerezettsége kitűnő: Garmin szél-, sebesség- és mélységmérő, Garmin Autopilot, GarminVHF adó-vevő rádió, Garmin chartplotter, Compass Elvström vitorlák, Lewmar csörlők, bimini, sprayhood, lehajtható XXL-es gyári fürdőplatform, Webasto állófűtés, Fusion hangrendszer, rolók, szúnyoghálók és sok más kiforrott, praktikus megoldás teszi teljessé a hajózás és a nyaralás élményét. Orrsugár kormány, elektromos horgonycsörlő, teljes teakfa borítás a kokpitban. - Érvényes magyar okmányokkal, műszakival, 10 főre vizsgáztatva. Kérem, hívjon telefonon, ha a hajó áráról és a specifikáció további elemeiről lenne kérdése, vagy szeretné megtekinteni a hajót: Tel.: (20) 415 33 98
JEANNEAU 41 SUN ODYSSEY
79.500.000 Ft
+36303050330
Első tulajdonostól, a Balatonra vásárolt, tavi kieles Jeanneau Sun Odyssey 41 kikötőhellyel eladó! A hajó kitűnő állapotban van, - kétkormányos kivitel, francia dizájn – igazi Philip Briand remekmű, mely több rangos elismerést nyert! 2 nagyméretű, nagyon kényelmes duplakabin + tágas, luxus felszereltségű szalon + 2 vizesblokk található a hajóbelsőben. Yanmar 3JH5 belmotor (40 LE, kevés üzemóra) Teljes hossz: 12,32 m | Szélesség: 3,99 m | Tömeg: 8770 kg || Max. merülés: 1.55 m Teljes RAYMARINE műszerezettség autopilottal - Webasto állófűtés - Thermowell klíma. Orrsugár kormány, Joystick vezérlésű DOCKING rendszer, mely a 360 fokban forgó saildrive kihajtással összehangolja az orrsugár kormányt, így könnyű ki és beállást tesz lehetővé. Quick elektromos horgonycsörlő , kifinomult Bose/Panasonic HIFI rendszer, még sok extra teszi élvezetesé a hajón töltött időt! Kimondottan jó állapotú és jó szabású Technique Voile francia prémium kategóriás dakron Rollgrósz és Rollgénua, 4 db Harken csörlő melyből 2 elektromos. Teljes teak borítás a kokpitban, 12 főre vizsgáztatva, nagyon szép állapotban! (Csak Balatonon és csak magáncéllal hajózott) Igényes, hajózni és a hajót szerető Sporttársnak kitűnő választás, további információkért kérlek hívj bizalommal!
Tanfolyam
Magyar Hajozasi Sport Club
+36203522691 info@mhsc.hu
2300 Ráckeve Dömsödi út 2.
Bérlés
BAYACHT CHARTER
+3636 bayachtcharter@gmail.com
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7