Hirdetés feladása

Magyarország rendezi a 2017-es Finn-dingi világbajnokságot

Vitorlázás hajomania.hu 2015. december 20
Magyarország rendezi a 2017-es Finn-dingi világbajnokságot - kép 1

Nagy sportdiplomáciai siker, hogy a riói olimpia utáni évben Magyarország adhat otthont a finn-fingi vitorlás hajóosztály világbajnokságának. Az új-zélandi Aucklandben tartott szavazáson a végül nyertes Balatonföldvár mellett Marseille, a kanadai Halifax, a lengyel Dziwinow és a németországi Kiel jelölte magát.

A végsõ megmérettetésen a balatom-parti város a francia helységgel volt nagy harcban, de végül mi hozhattuk el a rendezési jogot, miután a nemzetközi szövetség 14:8 arányban voksolt Balatonföldvárra.

Na de mi is az a dingi?

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy melyik hajótípus is az a dingi. A vitorlázás nagy szerelmese, Bujtor István filmjeiben többször láthattuk, amint a gyerekeket tanítgatja a nagy színész a vitorlázás mûvészetére egy kis dingiben. Mint minden egyszemélyes hajó, a dingi is kiválóan alkalmas arra, hogy az ember fia vagy lánya megtegye az elsõ lépéseket a vízen való jártasságban.

Elég kicsi ugyanis ahhoz, hogy könnyen manõverezhetõ legyen és egy hatalmas élményt jelent a víz közelségének megtapasztalása, egyben azonban elég nagy ahhoz, hogy mindent megtanulhassunk rajta, minden reflex a helyére kerüljön és utána már nagyobb hajók vezetése se jelentsen kihívást.

Könnyen felsiklik a vízre, ami hihetetlen élményben részesíti a sportolót, ráadásul méreteinek köszönhetõen egy-egy manõverrel sem vesztünk jelentõs sebességet és teret.

A dingizéshez azonban fizikálisan és mentálisan is a topon kell lenni, hiszen csupán magára számíthat az ember minden feladat esetében.

1952 óta töretlen a hajóosztály olimpiai részvétele

A Helsinki ötkarikás játékok elõtt a Finn Vitorlás Szövetség írt ki pályázatot egy új hajótípus megtervezésére. A verseny gyõztese a svéd Ricard Sarby lett, aki a finn-dingivel minden próbaversenyt megnyert az olimpia elõtt, így a hajóosztály felkerülhetett a legnagyobb sportesemény mûsorára, ahonnan azóta sem dobták ki.

A sok szép magyar eredmény közül talán Fináczy György nevét érdemes kiemelni, aki 1971-ben Európa-bajnoki ezüstérmet szerzett, míg a müncheni olimpián a nyolcadik helyen ért célba úgy, hogy futamot is tudott nyerni a kemény nemzetközi mezõnyben.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 18-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Agroplast k21 fehuzható tőkesúly
2.550.000 Ft
+36305505037
Elado tipusváltás miatt szeretett sportos családi vitorlás.Jó vitorlázat,spinakker ,vihar szett,yamaha 4t külmotor,fokroller,lazy,kötelező felszerelések,hifi,4 fő fekvőhely,6 fő befogadó képessék,friss szemle 2029 ig,szállitó kocsi.Szezon végi áron sürgősen eladó.Szállitásban tudok segiteni ha kell
LOOS & CO. Vantni feszességmérő 5-7 mm (Model no. PT-2M)
79.000 Ft
+36302975053
Eladó egy 2022-ben vásárolt Loos & Co. vantni feszességmérő (Model no. PT-2M, 5-7 mm). Gyári dobozban, kifogástalan állapotban. Újonnan üzletben 100.000.- Ft felett van az ára.
Alsóőrs
25.900.000 Ft
+36302124789
Árzuhanás!!!!! Sűrgősen eladó bavaria 37 Cruser minden extrával szerelve. Korához képest nagyon szép állapotban.érdeklődni:06302124789-es számon.
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com
Bérlés
Balázs József
+36706009045 info@sailingbalatonfuzfo.hu