Balaton
Eladóvá vált egy 8,0 m (26 láb) hosszú, x 2,4 m széles, 10,6 m fixpont magasságú, 1,3 m merülésű, 1,2 t vízkiszorítású, egyedi típusú, műanyag testű, teakfa borítású, belvilágában mahagóni fa szerkezetű és világos (papírfehér) műbőr és vászon kárpitozású, tőkesúlyos vitorlás alapfelszereléssel. A teakfa borítást nem lakkoztuk, hanem évente teak olajjal kezeltük. Jár hozzá egy Parsun F5 7,2 kW négyütemű külmotor (kb. 25 órás összes gépidő), takaróponyva és gumikerekes tároló trailer. Befogadóképessége 6 fő, előírt minimális személyzet: 1 fő. Érvényes vizsga: 2028.08.01. A hajó az 1980-as évek elején készült Nyugat-Németországban. 2013-ban vásároltuk meg egy korábbi balatoni tulajdonostól. A hajó 2015-2016-ban szerkezeti felújításon esett át. Csere is érdekel kisebb vitorlásra (Scholtz 22 Daysailer, stb.) Megtekinthetőség helye: Tihany
Eladó a képeken látható vitorlás hajó, Ábrahámhegyen a kikötőben, érvényes papírokkal, teljes felszereltséggel, sója kocsival, vitorlákkal, működő beépített (új) motorral.
Féltúra-félverseny hajó. 7,8x2,95 m, merülés 1,50 m. Befogadóképesség 6 fő, 4 fekvőhely. Merev vorstag, rollgénua, génua persening. Carbon bowsprit, gennaker. Code zero. Carbon spi rúd, spinnaker. Nagyvitorla + lazy Jack. Versenyzésre felszerelve. A használati célnak megfelelő, minőségi kötélzet. Sebességmérő, mélységmérő, szélmérő, autopilot. Vízrendszer, mosogató, gáztűzhely, hűtő. Mosdó, pumpás wc, szennyvíztartály. Yanmar 1GM10 típusú, 9 Le diesel motor. 220 V csatlakozás, automata akkutöltő. Teljes kikötő-horgonyzó felszerelés, összes hatósági tartozék. Téli takaró. Kikötőhely átvehető. Megtekinthető időpont egyeztetés után bármikor, hétköznap is. Érdeklődés: telefonon. +36 20 979 0043
Eladó egy 2021-es évjáratú Fareast 28R vitorláshajó, amely közvetlenül a gyárból érkezett a Balatonra saját megrendelésre. Nem bemutatóhajó, első tulajdonosai vagyunk. A hajó jelenleg Alsóörsön, az Ypsilon Yacht Club kikötőjében található, megtekinthető, igény esetén kikötőhelyben is tudunk segíteni.
A gyári felszereltség egy alap hajótestet és rudazatot tartalmaz, az egyéb kiegészítőket külön rendeltük hozzá. A hajóhoz tartozik:
teljes kötelező felszerelés, tengeri vizsga
egyedi parti tárolókocsi
jó állapotú nagyvitorla
North Sails betekerhető orrvitorla Bartels betekerővel
egyedi karbon Code Zero bekötési pont + North Sails Reacher vitorla
jó állapotú 84 m²-es genakker
Garmin chartplotter (szél-, sebesség- és mélységmérő, térkép, rajtprogram)
eltávolítható design fólia (a hajótest védelmére használtuk)
rendszeresen karbantartott 6 LE-s Suzuki külmotor
belső fekhelyek és vegyi WC
Gyors, sportos hajó, amely megfelelő legénységgel versenyeken is komoly eredményekre képes. Jelenleg mindössze 4–5 ilyen típus található a Balatonon, a saját hajóosztály megalakítása folyamatban van.
Vitorlázás
Balaton
2025. augusztus 25
2141 Csömör, kinizsi 6.
1.800.000 Ft
B21-H jó állapotban, torqeedo 3HP hosszú trib, 1 új és 1 70% aksival + 1 db 1,5 HP elektromos motor. Az árboc világítás javításra szorul, más minden ok. Kötelező felszerelések, mentőmellények, 1 db GPS navigáció Balaton térképpel és halradar. A hajó 2030-ig vizsgáztatva, a téli tárolás kifizetve (Kenese port). Bármikor megtekinthető.
Eladó érvényes balatoni hajózási engedéllyel rendelkező elektromos hajó.
Családoknak és baráti társaságoknak!
Eladó a képeken látható Bayliner Element E5 GreenCruzer elektromos meghajtású orr kiülős motoros kishajó. Ideális egynapos, folyamatos kényelmes hajózásra családok, baráti társaságok számára. A hajó jó állapotú, kis merülésével és felemelhető motorjával alkalmas alacsony vízállás mellett is (ami sajnos jellemző a Balatonra) a hajózásra. Egyszerűen kezelhető, csendes. Tökéletes választás egy elvonult hajnali horgászatra vagy egy ellazulós borozgatásra a tó közepén naplementekor.
Első vízrebocsátás ideje: 2018.06
Kategória: motoros kishajó
Állapot: normál
Hajótest színe: világos barna
Hajódeck színe: fehér
Kárpit színe: fehér, szürke betéttel
Hajótest anyaga: üvegszálas műanyag
Hossz: 4,89 m
Szélesség: 2,22m
Hajótest merülése: 0,4m (motorral 0,6m)
Szállítható személyek száma: 8 fő
Jelölés: CE
Súlya: 907kg
Kormányzás: kormánygép, kormánykerék
Meghajtás: Hajócsavar
Külmotoros, felhajtható
Motor fajta: 48V elektromos
Motor márka: UWM
Teljesítmény: 4,3 kW, 5,8 LE
4db 217Ah gondozásmentes munka akkumulátor
Normál utazó sebesség mellett (5km/h) az üzemidő akár 8-9 óra, végsebességen (9km/h) használva kb. 2 óra.
48V / 12 V akku töltő
220V-os part áram csatlakozó inverterrel
Motor indítás: kulcsos, irányváltóval
CAN-BUS rendszerű vezérlő
Hajócsavar: Háromszárnyú
Felszereltség
digitális műszerfal (motoradatok, fogyasztás, hátralévő hátralévő üzemidő)
automata fenékvízszivattyú
kötelező felszerelések
bimini tető takaró huzattal
evezőlapát
Kikötő bikák
2 db horgony
takaróponyva
Integrált fürdő platform
Fürdő létra
Orr- és árboc navigációs világítás
Digitális műszerfal
Humminbird HDR650 mélységmerő
12V szivargyújtós csatlakozó
5db pohártartó
Eddigi üzemidő: 49 óra
Okmányok: Nemzetközi hajólevél (A hajó vissza minősíthető csónakká, és akkor hajóvezetői engedély nélkül is vezethető. Hajólevéllel és vezetői engedéllyel a teljes Balaton hajózható, távolsági- és időjárási korlátok nélkül).
Műszaki érvényesség: 2028.06.
HARKEN UniPower Winch 900 UPWA eladó!
Tegye kényelmesebbé a vitorlázását. Nagyvitorla felhúzáshoz vagy kitekeréshez, génua ki-be tekeréséhez használjon elektromos csörlőt.
Új állapotú HARKEN UniPower 900 elektromos winch eladó. 12 volt.
Gyári csomagolásban, a beépítéshez szükséges tartozékokkal együtt.
Bruttó 3000 EURO
tel:+36 70 542 7788
Spinakker eladó . Oldal él 7,2 m, alsó él 5,0 m, egyszer használt állapotban. Badacsony térségében vehetö át. Irányár 120.000.- Ft. Mobil: nullahatharminc-893-nyolcvanötkilencvenegy.
Teljesen új, gyári csomagolásban eladó, egy Furlex 204 S. Forstag maximális hossza 15,35 méter, a hosszát aktuális méretre lehet beszabni. A drótkötél átmérője 7 mm. Bruttó: 2350 euró. Akció: az új ártól 40 % olcsóbban. Telefon: 70/542-7788
Tanfolyam
+36203522691
2300
Ráckeve
Dömsödi út 2.
info@mhsc.hu
Balaton
Tanfolyam
Tisztelt látogató, vitorlázók, hajósok, Kedves leendő sporttársak!
Engedjétek meg, hogy dióhéjban bemutassam, a Magyar Hajózási Sport Club Egyesületünket.
Egyesületünket 70 éve alapították lelkes emberek avval a szándékkal, hogy sportolási lehetőséget biztosítsanak a valamikori MAHART hajózási vállalat dolgozóinak. A Club történetében a cég alaptevékenységéből adódóan mindig is a vitorlás sport képezte a minőségi sportot. A múlt század hetvenes – nyolcvanas éveiben nem egyszer büszkén viseltük a legeredményesebb magyar vitorlásegyesület címet. Számos bajnoki cím és helyezés és a sokszoros válogatott versenyzőink, olimpikonjaink fémjelzik eredményeinket.
De például a világ egyik legsikeresebb magyar földkerülő vitorlázóját, ifj. Kopár Istvánt és a többszörös magyar bajnokot, a 470 osztályban szenior világbajnok Kovács Jánost jelenleg is tagjaink között tudhatjuk.
Sőt, az említett sporttársaink, a vitorlázásoktatói csapatunkat is erősítik napjainkban. Az utánpótlás nevelés, a hajózás szeretetére, tiszteletére való nevelés, a vitorlás sport népszerűsítése, kezdetektől fogva a Club alaptevékenységei közé tartoztak.
Miután a 90-es években a magyar tengeri hajózás megszűnt, a valamikori nagy vállalat sajnos, elemeire esett szét. Az elvek eladható gyakorlatba öntése, fiatalok, érdeklődők oktatása a klub fenntartásának fontos eleme lett. Sajnos 3 évvel ezelőtt a Balatoni Hajózási Vállalatra nehezedő gazdasági kényszer nyomán teljesen megszűnt a vállalati támogatás, és a továbbiakban kizárólag saját erőből kellett
biztosítani fennmaradásunkat.
E közben a klub életében generációk váltották egymást és számos hajózáshoz, vízhez kötődő klubtársunk a Balaton mellet vagy helyett, a Ráckevei Duna partján találta meg a számára kedves lakóhelyet, Ráckevét.
Innen eredt a gondolat, hogy ha megtalálnánk azt a környezetet, közösséget, akik igénylik a területükön a vitorlás sport megjelenését, népszerűsítését, akkor új lendületet kaphatna sport egyesületünk. És újra méltók lehetünk, régi nagy hírünkhöz.
A Gondolatot tett követte, és a segítség sem maradt el. Ráckeve város önkormányzata teret, lehetőséget adott számunkra, hogy hajóinkat, felszereléseinket, biztonságosan tudjuk kikötni, tárolni. Így elindulhattak a gyermektáborok, és kezdetét veheti a felnőttképzés, a hajós vizsgákra való felkészítés. A Ráckeve vízterülete kiváló lehetőség ezen hajózási
tevékenységekre, úgy vízfelszín, vízmélység, illetve a biztonságos közlekedés tekintetében.
Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol
Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig
vissza Balatonfüredre.
A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó
vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a
vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás
turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.
Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán
viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi
versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot.
Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen.
A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány
fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600
hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál .
A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk:
• a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére.
• a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és
• a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére,
A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben.
• I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni.
• II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos.
A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki.
Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén
A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel.
A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban.
A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve.
Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival.
A csónakázás legfőbb szabályairól röviden
Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető.
Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti.
Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni.
Hamarosan folytatjuk!
Bérlés
+3636
bayachtcharter@gmail.com
Balaton
Bérlés
Keress minket bizalommal, akár egyéni, akár kapitánnyal biztosított hajózásra vágysz!