Hirdetés feladása

Bélatelep Önkormányzat Csónakkikötő

Kikötő
Bélatelep Önkormányzat Csónakkikötő
Balaton Kikötő

Eladó WIA 265 yacht új akkupakkal és töltővel
26.000.000 Ft
+36202642912
Magánszemélytől kihasználatlanság miatt eladó AQWIA Kft által gyártott WIA 265 szép állapotban lévő elektromos yacht, 2026.04 ig érvényes magyar hajólevéllel. 7.9 méter hosszú, 2.45 méter széles, merülése 0.55 méter. Névleges teljesítmény 7.0 KW. Rendkívül igényes, elegáns kajüttel, egy kabinnal, az orr-részben fedélzeti szalonnal vagy 2fekhellyel, hátul kapitányi elfekvővel, hűtővel, elszeparált fürdővel, kémiai WC vel, körbejárható, tágas fedélzettel, kinyitható rozsdamentes fürdő létrával és kényelmes napozó deck-kel, teljes külső és belső ülőpárna huzattal. Felszereltsége tekintetében orrsugárkormány, elektromos horgony, automata és manuális, elektromos deckzuhany, Lowrance navigáció, bimini tető, téli ponyva, sólyakocsi. Két db elektromos motor, aktív kormányzás. A hajóban 2024 őszén mindkét akkupakk és a töltőt újra lett cserélve. Az elektromos rendszer átnézésre és felújításra került. Személyes megtekintésre telefonos egyeztetés után van lehetőség Tihanyban.
Eladó Navimor Conrad 20 Siófok kikőtőhellyel
2.999.999 Ft
+36307241384
Eladó Navimor Conrad 20 svertes, kabinos, 5 főre vizsgáztatott vitroláshajó olcsó kikötőhellyel Siófokon kihasználatlanság miatt. A hajót 2019-ben vásároltuk és fő szempont volt hogy a hajótest 100%-ban kompozit anyagból készült, nincs fa felhasználva szerkezetileg. Nagyon szeretjük de az elmúlt években gyakorlatilag szinte csak a vízrerakáskor és kivételkor használtuk a hajót. Évente kapott algagátlózást és próbáltunk mindig költeni rá és újítgatni, de persze mindig van egy kis szerelgetnivaló.. A kikötő nagyon kényelmes távolságra van Budapestről mert egy óra alatt le lehet érni a hajóhoz, megéri akár 1-2 órányi hajózgatásért is autóba ülni. További előnye, hogy a felhúzható zárt svertházas megoldású hajótest teljes mértékben alkalmas a déli parti vitorlázáshoz, hiszen felhúzott uszonnyal a legnagyobb merülés nem haladja meg a 20-22 centimétert 5 fős terheléssel sem. A hajó jelenleg vízen van, megtekinthető előzetes egyeztetés után. Felszereltség: megbízható, kisfogyasztású Suzuki 4Le-s kétütemű külmotor jó állapotú álló és mozgókötélzet fokroller, Fokszoknya és szép állapotú génua három éves lazyjack és hattyúnyak, normál állapotú grósz kötelező felszerelés méretéhez képest meglehetősen tágas kabin belső és külső ülő/fekvőpárnák érvényes hajólevél 2025 őszéig rendszámos 4 éves VALKAI horganyzott hajószállító tréler érvényes hajólevéllel rendelkezik 2025. őszéig A hajó műszaki szervizeléséhez és karbantartásához (éves ápolás, ügyintézés, eseti szervizelések, vízretétel/daruzás, továbbá bármilyen hajós, hajóhoz köthető munkához szakembergárdánk van akik ismerik a hajót és a hajó múltját amióta a tulajdonomban van. Shipstore/Budaörs) A hajó nem problémamentes, némi ázás alulról tapasztalható melynek okát még nem sikerült megállapítani. Minket a használatban nem zavart, persze szerettük volna ha a hibát el tudjuk hárítani de se időnk se energiánk nem volt ezzel foglalkozni.
Vitorlás hajó a Balatonon eladó, 23 lábas
550.000 Ft
+36705101541
Eladó a képeken látható, és jelenleg Gyenesdiáson a marinában szárazon megtekinthető, nagy múlttal rendelkező szép, igazán a Balatonra való 23 lábas vitorláshajó. Korábbi gazdája hajózáshoz magas szinten értő egyén. 2024. november 1-ig a megtekintés bármikor lehetséges, utána szervezést igényel. Hajólevél szerint: Hossza: 6,90 méter Szélessége: 2,20 méter Vízkiszorítása: 0,76 tonna Négyütemű Honda motorja 5,52 kw / 7 lóerő teljesítményű Minden kötelező tartozéka megvan Megtestesíti az eredeti balatoni vitorlás kultúrát. Foglalkozni kell és érdemes vele, csodaszép hajó válhat újra belőle. A hajó igen jól felszerelt és műszerezett, jó állapotú vitorla, horgonyok, Honda motor stb. tartoznak hozzá. Merülése 120-130 cm. Irányár: 550 ezer Ft 2025 tavaszától, ha még nálunk lesz, lényegesen magasabb áron fogjuk felajánlani megvételre. Alternatív alkalmazási lehetősége, hogy a tőkesúly és vitorlázat elhagyásával, akár elektromos motorral a Balatonon is, kiváló horgászhajó vagy egyéb hajó válhat belőle. Érdeklődés esetén kérnénk privát üzenetben telefonszámot, és időpontot, amikor kereshetjük. Üdvözlettel!
Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 18-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival. A csónakázás legfőbb szabályairól röviden Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető. Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti. Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni. Hamarosan folytatjuk!