Hirdetés feladása

Mini vitorlásiskola IV. rész

Vitorlázás Vitorlás hajó 25 lábig Vitorlás hajó 26 lábtól Vitorla, árboc Vitorlás felszerelés hajomania.hu 2016. március 10
Mini vitorlásiskola IV. rész

Szerkezeti és szerkesztési alapelvek – ha netalán elromlana a vitorlásunk…

Egyedi igényeinknek és a javításoknak megfelelően a kisebb vagy nagyobb átalakítási munkák elvégzéséhez szintén nagyon fontos tudnunk néhány alapvető szerkezeti, illetve szerkesztési alapelvet:

A veretek a külhéj és a deck számára jelentenek pontszerű igénybe vételt, és ezt a pontszerű terhelést ugye a nagy felületre le kell osztanunk, mindegy, hogy fából, vagy műanyagból, esetleg fémből készült hajóban utazunk-e, vagyis hogy miből készült a külhéja a vitorlásunknak. Ennek a terhelés elosztásnak méretében arányosnak kell lennie a rá ható erőkkel. Ezt többnyire a gyakorlatban egy deck (vagyis a szerelvények) alá helyezett acéllemezzel érik el, melynél nagyon fontos hogy a jó felfekvést biztosítsuk, és egyben szigeteljük is –egy szilikon gumival. Ugyanis nagyon kellemetlen lenne, ha a rossz szigetelés miatt mondjuk a nyakunkba zúduló víz „frissítene” minket a kellemes tavaszi szél helyett!

Ha szerelvényeket alakítunk át, akkor célszerű mindig a lehető legegyszerűbben működő megoldásokat előnyben részesítenünk, arra is gondolva, hogy egyes esetekben lehet, hogy akár a víz alatt tótágast állva kell majd szerelünk éppen valamit…

Szerelvények rögzítésekor tisztában kell lennünk a különböző kötőelemek, csavarok, popszegecsek, facsavarok terhelhetőségeivel, és tudni pontosan, hogy mi mennyit bírhat el.

A meglazult csavarok kötései ugyanis már nem csak nyírásnak, hanem hajlításnak is ki lesznek téve, amit már jóval kevésbé bírnak. A legtöbb ember nem gyakran találkozik balmenetes csavarral – talán először a hajónál lát ilyen – és reméljük, hogy még kinn a parton, a hajó átnézésekor!

A drótkötelek helyes beállítását az állókötélzet feszítői teszik lehetővé, majd ezeket utána egy-egy ellenanyával ki kell biztosítani.

Az ellenanya lecsavarodása azonban hosszabb távon akár az árbócunk elveszítéséhez is vezethet, ezért nagyon ügyelni kell erre.

Az árbóc a rudazat egyik legfontosabb eleme. Kisebb hajókon ez önhordó, elfordítható a vitorlával együtt, a nagyobb hajók esetén pedig az állókötélzet tartja meg és merevíti az árbócot.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 6-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlás Fuke 32 körkormányos
9.900.000 Ft
+36304598364
Jó állapot sok extra 190cm belmagasság 140cm merules 8fo télen is vízen tároló kocsival esetleg Kikoto opcio 2025 április fizetve
420-as (14 lábas) Achat jolle kisvitorlá
790.000 Ft
+36209572620
Eladó a 420-as (14 lábas) Achat jolle, műszaki vizsgával rendelkező, sójázásra is alkalmas utánfutóval. Gross és fock vitorla, alu árbóc és baum, felhúzható svert, zárható orrba épített akkumulátortartó, lenzventil, evező-csákja. A hajó azonnal hajózható, engedély nélkül vezethető.
Vitorlás kikötőhellyel eladó
1.990.000 Ft
+36309352931
Nautik Kuruc18 vitorlás vontatható tárlókocsival,-kikötőhellyel eladó. -2,5Le motor -Grósz.-fok,-genua,-fokroller -4fekvőhelyes kabin -teljes felszereléssel Érdeklődni:30 9352931 telefonszámon.
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7
Bérlés
BalatonPRO
+36309061407 info@balatonpro.hu
8600 Siófok Vitorlás u. 16.
Szerviz, javítás
Fodor Flotta
+36202999150 fodorflotta@gmail.com