Hirdetés feladása

Kikötői illemszabályok I. – a kikötés

Balaton Vitorlázás Vitorlás hajó 25 lábig Vitorlás hajó 26 lábtól hajomania.hu 2016. augusztus 9
Kikötői illemszabályok I. – a kikötés

Előző összefoglalónkban ígértük, hogy írunk a kikötővel, kikötéssel kapcsolatos etikai szabályokról. Íme, a néhány legfontosabb illemszabály, melyeket jó, érdemes betartani, ha a kikötő felé suhanunk:

Vigyázzunk, hogy ne zavarjuk meg a többi hajót és utasát, azaz ne keltsünk túl nagy hullámokat – ezért lassan közelítsük meg a kikötőt.

Alapszabály, hogy a kikötőben elsőként lehorgonyzott hajó adja meg a kilengési szöget. Nem szabad túl közel kikötni a másik hajóhoz, mert balesetveszélyes

Ha olyan bikához állunk, ahol már más kikötött, ügyeljünk rá, hogy úgy rögzítsük kötelünket, hogy ne akadályozzuk őt az indulásban

Mindig szerezzük meg a kikötési engedélyt, ha pedig idegen kikötőbe érkezünk, a kikötő kapitányánál jelentkezzünk

Ne legyünk udvariatlanok! Például soha ne előzzük meg más hajóstársunkat, aki kikötésre készül, és ne álljunk a helyére.

Segítsünk hajóstársainknak, ha már kikötöttünk. Ez inkább illemszabály, de a hajós társadalomban mindenki odafigyel a másikra, ne lógjunk ki a sorból udvariasság terén sem.

Ha tudunk, segítsünk a mellénk érkező hajóknak a kikötésben, például, ha a mólóval párhuzamosan álltunk meg, engedélyezzük a mellénk kötést, biztosítsuk az átjárást, tegyünk puffert kívülre is.

A kikötőhelyhez vezető utakat, közlekedési útvonalakat mindig hagyjuk szabadon, még ideiglenesen se torlaszoljuk el az utat.

Minden esetben tartsuk be a kikötő üzemeltetetési szabályzatát, utasításait.

A kikötőben fokozottan figyeljünk hajónk sebességére! 2-3 csomónál nagyobb sebességgel soha ne haladjunk. Szűk helyen ne használjunk vitorlát!

Dióhéjban felsorolva ezeket a szabályokat tartsuk be, ha egy kikötőhelyre megérkezünk hajónkkal. Kicsit olyan ez, mint amikor új házba költözünk, és szeretnénk jóban lenni a szomszédokkal, a bemutatkozás nagyon sokat számít. Ha egy kikötőbe megérkezünk, ugyanígy viselkedjünk, udvariasan, az írott-, és íratlan szabályokat betartva.

Rövid összeállításunk következő részében azokat az illemszabályokat vesszük sorra, melyekre a kikötőben tartózkodásunk alatt kell kiemelt figyelmet fordítani.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
kerekes 8 talpas állvány 12T, újszerű
2.900.000 Ft
+36702212022
Eladó egy 8 talpas kerekes 12 Tonnás állvány
Bavaria 35 cruiser
28.700.000 Ft
+36702212022
Eladó egy 2011-es évjáratú Bavaria 35 cruiser típusú vitorlás. Új típusű belső bútorzat, lehajtható platform, ÚJ VETUS ORRSUGÁR kormány, 1,88 m merülés (Igény esetén, tavi tőkesúly is felszerelhető felár ellenében), szalon+fürdő+3 kabin. Volvo penta D1-30 motor, hideg-meleg víz, hűtő, bimini és sprayhood, roll nagy vitorla és genua vitorla, elektromos horgonycsörlő, műszerezve (raymarine mélység-sebesség-hőmérséklet, szélműszer, auto-pilot, chartplotter), napelem rendszer, inverter, alu dörzsléc, szezonra felkészítve
JEANNEAU 41 SUN ODYSSEY
76.900.000 Ft
+36303050330
ŐSZI KEDVEZMÉNY - JELENTŐS ÁRCSÖKKENÉS! Első tulajdonostól, a Balatonra vásárolt, tavi kieles Jeanneau Sun Odyssey 41 kikötőhellyel eladó! A hajó kitűnő állapotban van, - kétkormányos kivitel, francia dizájn – igazi Philip Briand remekmű, mely több rangos elismerést nyert! 2 nagyméretű, nagyon kényelmes duplakabin + tágas, luxus felszereltségű szalon + 2 vizesblokk található a hajóbelsőben. Yanmar 3JH5 belmotor (40 LE, kevés üzemóra) Teljes hossz: 12,32 m | Szélesség: 3,99 m | Tömeg: 8770 kg || Max. merülés: 1.55 m Teljes RAYMARINE műszerezettség autopilottal - Webasto állófűtés - Thermowell klíma. Orrsugár kormány, Joystick vezérlésű DOCKING rendszer, mely a 360 fokban forgó saildrive kihajtással összehangolja az orrsugár kormányt, így könnyű ki és beállást tesz lehetővé. Quick elektromos horgonycsörlő , kifinomult Bose/Panasonic HIFI rendszer, még sok extra teszi élvezetesé a hajón töltött időt! Kimondottan jó állapotú és jó szabású Technique Voile francia prémium kategóriás dakron Rollgrósz és Rollgénua, 4 db Harken csörlő melyből 2 elektromos. Teljes teak borítás a kokpitban, 12 főre vizsgáztatva, nagyon szép állapotban! (Csak Balatonon és csak magáncéllal hajózott) Igényes, hajózni és a hajót szerető Sporttársnak kitűnő választás, további információkért kérlek hívj bizalommal!
Tanfolyam
Magyar Hajozasi Sport Club
+36203522691 info@mhsc.hu
2300 Ráckeve Dömsödi út 2.
Bérlés
BAYACHT CHARTER
+3636 bayachtcharter@gmail.com
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7