Hirdetés feladása

Kikötői illemszabályok I. – a kikötés

Balaton Vitorlázás Vitorlás hajó 25 lábig Vitorlás hajó 26 lábtól hajomania.hu 2016. augusztus 9
Kikötői illemszabályok I. – a kikötés

Előző összefoglalónkban ígértük, hogy írunk a kikötővel, kikötéssel kapcsolatos etikai szabályokról. Íme, a néhány legfontosabb illemszabály, melyeket jó, érdemes betartani, ha a kikötő felé suhanunk:

Vigyázzunk, hogy ne zavarjuk meg a többi hajót és utasát, azaz ne keltsünk túl nagy hullámokat – ezért lassan közelítsük meg a kikötőt.

Alapszabály, hogy a kikötőben elsőként lehorgonyzott hajó adja meg a kilengési szöget. Nem szabad túl közel kikötni a másik hajóhoz, mert balesetveszélyes

Ha olyan bikához állunk, ahol már más kikötött, ügyeljünk rá, hogy úgy rögzítsük kötelünket, hogy ne akadályozzuk őt az indulásban

Mindig szerezzük meg a kikötési engedélyt, ha pedig idegen kikötőbe érkezünk, a kikötő kapitányánál jelentkezzünk

Ne legyünk udvariatlanok! Például soha ne előzzük meg más hajóstársunkat, aki kikötésre készül, és ne álljunk a helyére.

Segítsünk hajóstársainknak, ha már kikötöttünk. Ez inkább illemszabály, de a hajós társadalomban mindenki odafigyel a másikra, ne lógjunk ki a sorból udvariasság terén sem.

Ha tudunk, segítsünk a mellénk érkező hajóknak a kikötésben, például, ha a mólóval párhuzamosan álltunk meg, engedélyezzük a mellénk kötést, biztosítsuk az átjárást, tegyünk puffert kívülre is.

A kikötőhelyhez vezető utakat, közlekedési útvonalakat mindig hagyjuk szabadon, még ideiglenesen se torlaszoljuk el az utat.

Minden esetben tartsuk be a kikötő üzemeltetetési szabályzatát, utasításait.

A kikötőben fokozottan figyeljünk hajónk sebességére! 2-3 csomónál nagyobb sebességgel soha ne haladjunk. Szűk helyen ne használjunk vitorlát!

Dióhéjban felsorolva ezeket a szabályokat tartsuk be, ha egy kikötőhelyre megérkezünk hajónkkal. Kicsit olyan ez, mint amikor új házba költözünk, és szeretnénk jóban lenni a szomszédokkal, a bemutatkozás nagyon sokat számít. Ha egy kikötőbe megérkezünk, ugyanígy viselkedjünk, udvariasan, az írott-, és íratlan szabályokat betartva.

Rövid összeállításunk következő részében azokat az illemszabályokat vesszük sorra, melyekre a kikötőben tartózkodásunk alatt kell kiemelt figyelmet fordítani.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160 km) tókerülő versenye július 10-én 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Sirály 302 vitorlás utánfutóval és sok extrával
630.000 Ft
+4366488162122
Eladásra kínálom a képeken szereplö, pár éve restaurált és kiváló állapotban lévö Sirály 302 gyártmányú vitorlásomat. Minden tartozéka megvan, azonnal vízre tehetö. Igazi retró csoda a 70-es évekböl :-) Tartozik hozzá és a meghírdetett árban foglaltatik egy 34lbs villanymotor, 80Ah-s munkaakkumulátorral és napelemes töltéssel, így a szélcsendes idökben is mozgásban marad a hajó. Szintén hozzá tartozik egy frissen vizsgáztatott, külföldi (osztrák) forgalmival rendelkezö csónakszállító utánfutó, új gumikkal, mely igény szerint honosítható. A fentieket lehetöség szerint egyben szeretném eladni, de meghallgatok minden ajánlatot. Szállításban megegyezés szerint tudok segíteni Tel: +43 66488162122
Rollmast vitorla baum árbócba tekerhető vitorlázat rendszer
1 Ft
+36204039720
Rollmast, vitorla, baum eladók. Nemo márkájú komplett árbócba tekerhető vitorlázat rendszer, alu betekerős árbóc, hozzá való újszerű Elvstrom vitorla és baum szettben, kompletten. A magasság emlékeim szerint 9m feletti.
BAVARIA 42 VISION - Tavi kiel - Új code zero
76.000.000 Ft
+36204153398
BAVARIA 42 VISION ELADÓ! Tulajdonosi változat, - 2 nagy méretű, kényelmes duplakabin + tágas, luxus felszereltségű szalon + kényelmes vizesblokk + tároló található a hajóbelsőben. Kizárólag balatoni és magán célú használat, tavi kiel, új code zero ! Versenyzésre is kitűnően alkalmas, Cruiser Class hajóosztályban dobogós helyezéseket lehet elérni a típussal! A hajó kitűnő állapotban van, - kétkormányos kivitel, – igazi Bruce Farr remekmű! A típus számos nemzetközi díjat nyert, a hajógyár egyik legsikeresebb, prémium kategóriás modellje. Méretek. 12.80m x 4.05m, max. merülés 1.69m. Tulajdonosi változat, - 2 nagy méretű, kényelmes duplakabin + tágas, luxus felszereltségű szalon + kényelmes vizesblokk + tároló található a hajóbelsőben. Gondosan szervizelt Volvo Penta D2-40 belmotor (40LE, 240 üzemóra), prémium kategóriás GARMIN navigációs rendszer, teljes GARMIN műszerezettség autopilottal és VHF rádióval. Hűtő-fűtő klíma, orrsugár kormány, bimini és sprayhood, elektromos horgonycsörlő, kompozit kormánykerekek, és még sok extra teszi élvezetesé a hajón töltött időt! Kimondottan jó állapotban lévő Elvström rollgrósz és rollgénua, új Code zero. 12 főre vizsgáztatva, érvényes magyar okmányokkal. Könnyű kezelhetőség, kimagasló vitorlázó tulajdonságok, igazi elagancia és luxus! A hajó irányára: nettó 76 M Ft. Igény esetén színvonalas Északi-parti kikötőhely és finanszírozás tekintetében segíteni tudunk, 30%-os önrésztől megvásárolható a hajó! Telefon: (20) 415 33 98
Tanfolyam
Magyar Hajozasi Sport Club
+36203522691 info@mhsc.hu
2300 Ráckeve Dömsödi út 2.
Bérlés
BAYACHT CHARTER
+3636 bayachtcharter@gmail.com
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7