Hirdetés feladása

Idén kerül megrendezésre az 50. Kékszalag

Balaton Vitorlázás hajomania.hu 2018. június 15
Idén kerül megrendezésre az 50. Kékszalag

Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 26-án rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre. A Magyar Vitorlás szövetség beszámolója szerint indén várhatóan több mint 600 induló vág neki a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.

Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc¬csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. Tavaly nevezetesen 526 hajó állt rajthoz, azonban csak 395-en értek célba. Ez a szám mutatja, hogy egy igen komoly és nehéz versenyről van szó. A Kékszalag 2010-ben büszkélkedhetett a legtöbb indulóval: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. Idén pedig valószínűleg újabb részvételi rekord születik.

A verseny eddigi legeredményesebb kormányosa 12 győzelmet tudhat magáénak. Litkey Farkas, Fifty-fity nevű katamaránjával és 7 óra 13 perces rekordjával csúcstartó a Magyar tengeren.

Ebben az időszakban érdemes ellátogatni a Balatonhoz hiszen a Kékszalag mellett számos más neves esemény kerül megrendezésre. A verseny napját megelőzően rendezik a Kékpántlikát, melyet a gyerekek „Kékszalagjának” szoktak nevezni. A nevezetes Anna-napi bált pedig pár nappal előtte, július 21-én tartják. Valamint ezen a hétvégén rendezik a Fehér szalag versenyt is.

A verseny rendezői idén is nagy hangsúlyt fektetnek a jótékonykodásra. Ebben az évben is várják a támogatást az autizmussal élők. A verseny idején a rajthoz állók, egy szalag megvásárlásával az Autistic Art Alapítványt támogathatják, amely10 autizmussal élő fiatalokat ellátó lakóotthont támogat. Nemcsak a versenyzők, de a nézők is segíthetik a fiatalokat, a nevezés ideje alatt öt és tíz ezer forint befizetésével.

A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor egyszerre mintegy 600 hajó vág neki a távnak. Az se csüggedjen, aki idén nem tud ellátogatni a versenyre. A közvetítésről az Antenna Hungária (AH) gondoskodik. Fedélzeti kamerákon túl, drónkamera használata teszi majd még élvezetesebbé a képi élményt. A verseny pedig élőben közvetíthető az AH online szolgáltatása, a mindiGO Sport segítségével. Emellett a futam követhető lesz az Origo-n is.

A versenye fő támogatója az ERSTE BANK, de hozzájárul a verseny színvonalának emeléséhez az MVM Zrt., az Audi, az Ilcsi Szépítő Füvek, a Generali, és a Seiko is.

fotó: kekszalag.hu

Vitorlázás
Alsóörs/Badacsony 2018. szeptember 23. – Nem lehetett nem észrevenni a mosolyt a résztvevők arcán a Balatonföldvár előtti célvonalon: a Balaton legszebb arcát mutatta a résztvevőknek, akik közül nagyon sokan a Szüreti Regatta vasárnapi, második futamával búcsúztak az idei versenyszezontól. Több mint 160 hajó ért célba két változatos időjárási viszonyok között levitorlázott nap után – a vitorlázók és a rendezés is jelesre vizsgázott. De kezdjük az elején. Péntek este még sok volt az aggodalom – éppen a rajt időpontjára, azaz szombat reggelre egy erős hidegfrontot, és 40-50 csomós északi szelet prognosztizáltak. Farkas Péter versenyvezető a szervezőkkel és TVSK stábjával közösen azt a döntést hozta, hogy két órával elhalasztják a rajtot, és a tervezett 9 óra helyett 11 órakor indítják a mezőnyt. A hangulat ennek ellenére kiváló volt. Pénteken gyönyörű napsütéssel búcsúzott a nyár. A TVSK alsóörsi telepén folyamatosan érkeztek a nevezők, akik a megújult nevezési csapat segítségével gyorsan, sorban állás nélkül túlestek a formaságokon, és a klub vendégszeretetét élvezve néhány szelet zsíros kenyér és egy-egy pohár fröccs mellett beszélhették meg a legfontosabbakat. Este kilenkor lezárult a nevezés, és kiderült: a zord előrejelzések ellenére is 173 hajó jelentkezett a versenyre. Éjszaka azután megérkezett a hidegfront, de a meteorológia most pontos volt: 11 órára – néhány kósza pöfftől eltekintve – 8-10 csomóra gyengült a szél, és a hajóknak inkább a leállások okoztak csak gondot. A rajt elsőre sikeresnek bizonyult, főleg a „vasaló” (vagyis a renitenseket a vonal mögé terelő) motorosok munkájának köszönhetően. Hamar széthúzódott a mezőny: többtestűek hiányában a Nautic370 Run hajók és a 70es cirkálók haladtak az élen, ők érték el elsőnek a Tihanyi-szorost. A nyugati medencében egyre gyengülő, és nyugatiasodó szél várta a résztvevőket. A révfülöpi kapu egyre élesedő menetben volt megközelíthető. Az első (a NAU370 rEvolution) már egészen közel járt a kapuhoz, amikor a mezőny vége még a Csőben vitorlázott. Farkas Péter és stábja fontolóra vette a szélerőt, a Révfülöp-Badacsony távolságot, és a 19.00 órás limitidőt – majd úgy döntött, hogy a révfülöpi kapunál rövidíti a pályát. Hogy ez milyen jó döntés volt, bizonyítja, hogy a limitidőn belül több mint 160 hajó célba tudott érni. A szürkületben azután mindenki elért Badacsonyba, ahol a délelőtt felvert rendezvénysátorban némi harapnivaló és a Laposa birtok kiváló borai várták a résztvevőket. Fél kilenc tájban megkezdődött a tavalyi verseny díjkiosztója, de elismerést kaptak az első futam Yardstick alapján legjobban navigáló egységei is. Ezután felpörgött az este: elindult és éjjel egyig a táncos lábúak kedvére szólt a zene. Másnap reggel a terv szerint 9 órakor rajtolt a mezőny vissza Balatonföldvárra. A legragyogóbb körülmények fogadták a hajókat: 8-12 csomós déli, délnyugati szél, a távot végig a bőszeles vitorlákkal, spinnakerekkel, bliszterekkel lehetett teljesíteni. A végelszámolásban az járt jól, aki a lee-taktikát választotta: az északabbra vitorlázó hajók a végén élesebben meg tudták előzni a feljebb haladókat. Az első hajó (az Anna 70es cirkáló) két órán belül teljesítette a távot! De nemcsak az ő arcukon ült mosoly. A szép hosszú hullámok, a kellemes szél, és a felhőkön át-átsütő napsütés nyomán mindenki a legjobb érzésekkel indult el hazai kikötőjébe. A Szüreti Regatt ismét bizonyította, hogy miért a legnépszerűbb versenyek egyike: az ősz különleges, máskor nem tapasztalható hangulatot ad a regattának. A versenyeredményeket mellékeljük. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatták, és Kwindoo alkalmazáson követhető volt. Ezen kívül Szépvölgyi István, a regatta „száguldó riportere” óránként 10-15 percre bejelentkezett élőben a Facebookon – ezek a videók a TVSK Facebook-oldalán visszanézhetők.
Vitorlázás
Szeptember 21-23-án közel kétszáz hajóra számítanak a szervezők Alsóörs, 2018. szeptember 4. – A Szüreti Regatta évek óta a nagyhajós vitorlázás szezonjának legnépszerűbb záróakkordja. Közel kétszáz hajó vitorlázik át még egyszer a nyugati medencébe, még egyszer együtt töltve az estét barátokkal, vitorlázótársakkal – olyanokkal is, akikkel a következő év májusáig nem is találkozik majd. A Balaton őszi arca lenyűgöző. Az északi part hegyoldalainak színei varázslatosak, az alacsonyan járó nap egészen más, feledhetetlen árnyalatot kölcsönöz a víznek. A ködös, párás reggeli rajt olyan emlék, amely segít átvészelni a következő tavaszig tartó vitorlázás nélküli időszakot legtöbbünknek. „Hegyi Dénes sporttársunk emlékére hívtuk életre ezt a versenyt, amelyet mindig is klubunk alapértékei, a vitorlás túrázás, és a sporttársakkal közösen töltött idő határozott meg” – fogalmaz Siklósi Máté, a Túravitorlás Sportklub elnöke, a verseny főszervezője. Ennek jegyében a TVSK idén is biztosítani kívánja a keretet a közös beszélgetéshez és a vitorlázáshoz egyaránt. A nevezőket már péntek délután, szeptember 21-én várják egy zsíroskenyér-partira az alsóörsi TVSK telepen. A verseny rajtja hagyományosan Alsóörs előtt lesz, szeptember 22-én 9.00 órakor. A hajók a Tihanyi-szoroson át Badacsonyba vitorláznak, de a katamaránok és liberák kivételével mindenkinek át kell haladnia egy Révfülöpnél elhelyezett kapun is. „Ezzel is biztosítani szeretnénk, hogy kis szél esetén értékelni tudjuk a lassúbb hajóosztályokat” – hangsúlyozza Sikósi Máté. A Szüreti Regatta természetesen kapcsolódik a balatoni borokhoz is. A hajók számára a badacsonyi BH Zrt. kikötőben áll rendelkezésre kikötőhely, így a célba érés után a szombat délutánt és estét a kiváló helyi borok kóstolására lehet felhasználni. Egy séta a Laposa pincéig vagy a Kisfaludy-házig egy pohár bor élvezetén túl – jó idő esetén – csodálatos panorámával is megajándékozza a résztvevőket. A hajóknak legkésőbb este 19.00 óráig kell célba érniük. Ezután kezdődik a díjkiosztó – a tavalyi verseny legjobbjai vehetik át méltán megérdemelt díjaikat – a közvetlenül a kikötő előtt berendezett rendezvénysátorban. Az ünnepélyes pillanatokat „Szüreti mulatság” követi – egy közös vacsora, majd akinek kedve van, retró zenére táncolva zárhatja az estét. Vasárnap a rendezvény sportos része kerül ismét előtérbe: a visszaúton Badacsony előtt 9.00 órakor rajtol a mezőny, a cél Balatonföldvár. „A hagyományos nagyhajós osztályok mellett a Balaton leggyorsabb hajóit, a nagy katamaránokat, a liberákat és szkiffeket is várjuk a Szüreti Regattára. A verseny biztonsága elsőrendű fontosságú: ezért a rajtvonal szekcionált lesz, és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának Rupert mentőhajója végig a mezőnnyel tart majd” – mondja Siklósi Máté. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatják. A hajók a Kwindoo alkalmazáson követhetők nyomon, és a szervezők a közösségi médiában online élő közvetítést is terveznek. A versenykiírás letölthető a hunsail.hu oldaláról (https://bit.ly/2oV4WsV), további információk pedig a TVSK Facebook-oldalán létrehozott esemény-site-on (https://bit.ly/2x6dVLn) találhatók.
Balaton
2018. július 26-án rajtol a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíj. Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye. Névadó szponzora az Erste Bank. Néhány szó a versenyről: Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték, A népes mezőny Balatonfüredről indul, Balatonkenese irányába, majd Siófok felé veszi az irányt, onnan Keszthely a cél, majd vissza Balatonfüredre, Az utóbbi években már több mint 500 hajó indult el a versenyen. Idén várhatóan újabb részvételi rekord születik. Nevét leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt átvették a gőzösök is. Később a az európai nagy tavi versenyek győztese is árboc­csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. A Kékszalag távja mintegy 160 kilométer légvonalban. Rekordot a Fifty-fity nevű katamarán tartja, 2014-ben 7 óra 13 perces idővel. A legtöbb induló 2010-ben indult: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. A verseny legeredményesebb kormányosa Litkey Farkas - összesen tizenkétszer nyerte meg a versenyt. Fotó forrása: kekszalag.hu / Szanto Aron
Scholtz 22 Touring
3.200.000 Ft
+36208241295
Rendszeresen karbantartott, jó állapotú, könnyű és gyors vitorlás. Hossz: 6,8m, szélesség: 2,5m, merülés: 0,5 – 140cm / felhúzható tőkesúlynak köszönhetően könnyen sólyázható. Felszereltség: grósz, új fokvitorla, fokroller, lazy jack, beépített akkutöltő parti csatlakozóval, ledes világítás, autopilot, GPS / mélység / sebesség mérés beépített halradarral, fürdőlétra, HSZ szerinti kötelező felszerelés. Téli + nyári takaróponyva, közúti utánfutó (rendszám nélkül). Külmotor: Yamaha 4 ütemű, 4 LE
Orion-60 yolle
1.150.000 Ft
+36305636909
Eladó ORION-60-as yolle. Hosz: 6m széleség 2m. Merülés min: 20-28cm/terheléstől függően/max: 120cm. Felszereltség: Hsz szerint. Rigg: fokroller,cocpitba vezetett kötélzet. Kabinban , árbócon led világítás, telefontöltő csatlakozó. .Vitorlák: Viharfok, Genua, Grósz.. A boom forgatható.Továbbá: Fürdő-létra, orrbelépő. Motor: 4 ütemű Parsun 2.6. Garanciális. Tároló,egyben sólyakocsi. Hajólevél érvényes:2023 jún.Megtekinthető: Siófok.
Barberis Sciachhetra 26 belmotoros állómagasságú kabinnal
2.400.000 Ft
+36306290180
Gondos svájci első tulajdonostól származó, eredeti megkímélt állapotú, nagyon jó helykihasználású, 1,76 m kabin belmagasságú 5 személyes és 5 fekhellyel rendelkező Olasz gyártmányú esztétikus hajó eladó, mely 2017 őszén lett behozva Magyarországra. Belső: eredeti szép mahagóni felületek (oldalburkolatok, tárolók, válaszfalak, alsó járófelület), a szalonban két ágy, melyből az egyik duplává alakítható, előtte az orrkabin felé vezető átjáróban jobbra WC helyiség, balra tároló, elől pedig az orrkabin két férőhellyel, tetőablakkal. Gyári világítás mindenhol és az összes ágy alatt tárolóhely, illetve a szalonban két oldalt egymás fölött két sorban rakodóhelyek. Víztartály, pumpás rendszer, víz feltöltő és szennyvíz kieresztő nyílások ki vannak építve, továbbá van egy hordozható gáztűzhely is, de mi ezeket nem használtuk. A beépített motor mellett két oldalt hátrafelé (cockpit alatt) két nagy mélységű tárolóhely van. Cockpit: Két oldalt és hátul kényelmes ülőfelületek, melyek fölött - a hajó dőlése esetén - további ergonomikus felületek találhatók, dupla korlát, kormányhosszabbító, motor gáz- és irányváltó kar a cockpit hátsó belső részén, hátsó pad felhajtható, zárható, alatta nagy méretű tárolóhely. Felszerelés: eredeti grósz (svájci rajtszámos), jó minőségű árbóccsúcsig érő génua, merev forstag, fock roller, opcionális tartozék igény szerint (felárral) árbóccsúcsig érő spinakker és spinakker bum. Cockpitből kezelhető az összes mozgókötélzet, 4 nagy csörlő és további kötélszorítók, így egyedül is vezethető. Fedélzet: esztétikus, kényelmes nagy felületek, első részen fedeles horgonykamra, korlát, hátul lehajtható fürdőlépcső. Algagátlózás 2018 áprilisban volt, azóta vízen van. Szlovák hajólevéllel rendelkezik (hajólevélben szereplő méretei: 7,8 m x 2,56 m) a vizsga 2022. szeptemberig érvényes. A Szlovák hajólevél az EU belvizein - így természetesen Magyarország vizein is - érvényes, az esetleges versenyezési szándéknak sem akadálya, tavaly egy versenyen meg is nyertük vele a YS III. kategóriát (YS száma 113). Önsúly 1800 kg, összsúly 2,2 t
Szerviz, javítás
Fodor Flotta
+36202999150 fodorflotta@gmail.com
Kikötő
Kdt.vízig.
+36203604401 karolyi@kdtvizig.hu
8000 Székesfehérvár Balatoni út 6.
Szerviz, javítás
Kormos Yacht Service
+36205376051 gkormos@vipmail.hu