Hirdetés feladása

Idén kerül megrendezésre az 50. Kékszalag

Balaton Vitorlázás hajomania.hu 2018. június 15
Idén kerül megrendezésre az 50. Kékszalag

Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 26-án rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre. A Magyar Vitorlás szövetség beszámolója szerint indén várhatóan több mint 600 induló vág neki a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése.

Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc¬csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. Tavaly nevezetesen 526 hajó állt rajthoz, azonban csak 395-en értek célba. Ez a szám mutatja, hogy egy igen komoly és nehéz versenyről van szó. A Kékszalag 2010-ben büszkélkedhetett a legtöbb indulóval: 593 hajó állt a rajtvonalhoz. Idén pedig valószínűleg újabb részvételi rekord születik.

A verseny eddigi legeredményesebb kormányosa 12 győzelmet tudhat magáénak. Litkey Farkas, Fifty-fity nevű katamaránjával és 7 óra 13 perces rekordjával csúcstartó a Magyar tengeren.

Ebben az időszakban érdemes ellátogatni a Balatonhoz hiszen a Kékszalag mellett számos más neves esemény kerül megrendezésre. A verseny napját megelőzően rendezik a Kékpántlikát, melyet a gyerekek „Kékszalagjának” szoktak nevezni. A nevezetes Anna-napi bált pedig pár nappal előtte, július 21-én tartják. Valamint ezen a hétvégén rendezik a Fehér szalag versenyt is.

A verseny rendezői idén is nagy hangsúlyt fektetnek a jótékonykodásra. Ebben az évben is várják a támogatást az autizmussal élők. A verseny idején a rajthoz állók, egy szalag megvásárlásával az Autistic Art Alapítványt támogathatják, amely10 autizmussal élő fiatalokat ellátó lakóotthont támogat. Nemcsak a versenyzők, de a nézők is segíthetik a fiatalokat, a nevezés ideje alatt öt és tíz ezer forint befizetésével.

A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor egyszerre mintegy 600 hajó vág neki a távnak. Az se csüggedjen, aki idén nem tud ellátogatni a versenyre. A közvetítésről az Antenna Hungária (AH) gondoskodik. Fedélzeti kamerákon túl, drónkamera használata teszi majd még élvezetesebbé a képi élményt. A verseny pedig élőben közvetíthető az AH online szolgáltatása, a mindiGO Sport segítségével. Emellett a futam követhető lesz az Origo-n is.

A versenye fő támogatója az ERSTE BANK, de hozzájárul a verseny színvonalának emeléséhez az MVM Zrt., az Audi, az Ilcsi Szépítő Füvek, a Generali, és a Seiko is.

fotó: kekszalag.hu

Balaton
Április 1-jétől újra indult a viharjelzés tavainkon, és egészen október 31-ig. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlázás
Van azonban némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék… Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ? Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük ! Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész. Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot. Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat. A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról. A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.
Vitorlázás
Alsóörs/Badacsony 2018. szeptember 23. – Nem lehetett nem észrevenni a mosolyt a résztvevők arcán a Balatonföldvár előtti célvonalon: a Balaton legszebb arcát mutatta a résztvevőknek, akik közül nagyon sokan a Szüreti Regatta vasárnapi, második futamával búcsúztak az idei versenyszezontól. Több mint 160 hajó ért célba két változatos időjárási viszonyok között levitorlázott nap után – a vitorlázók és a rendezés is jelesre vizsgázott. De kezdjük az elején. Péntek este még sok volt az aggodalom – éppen a rajt időpontjára, azaz szombat reggelre egy erős hidegfrontot, és 40-50 csomós északi szelet prognosztizáltak. Farkas Péter versenyvezető a szervezőkkel és TVSK stábjával közösen azt a döntést hozta, hogy két órával elhalasztják a rajtot, és a tervezett 9 óra helyett 11 órakor indítják a mezőnyt. A hangulat ennek ellenére kiváló volt. Pénteken gyönyörű napsütéssel búcsúzott a nyár. A TVSK alsóörsi telepén folyamatosan érkeztek a nevezők, akik a megújult nevezési csapat segítségével gyorsan, sorban állás nélkül túlestek a formaságokon, és a klub vendégszeretetét élvezve néhány szelet zsíros kenyér és egy-egy pohár fröccs mellett beszélhették meg a legfontosabbakat. Este kilenkor lezárult a nevezés, és kiderült: a zord előrejelzések ellenére is 173 hajó jelentkezett a versenyre. Éjszaka azután megérkezett a hidegfront, de a meteorológia most pontos volt: 11 órára – néhány kósza pöfftől eltekintve – 8-10 csomóra gyengült a szél, és a hajóknak inkább a leállások okoztak csak gondot. A rajt elsőre sikeresnek bizonyult, főleg a „vasaló” (vagyis a renitenseket a vonal mögé terelő) motorosok munkájának köszönhetően. Hamar széthúzódott a mezőny: többtestűek hiányában a Nautic370 Run hajók és a 70es cirkálók haladtak az élen, ők érték el elsőnek a Tihanyi-szorost. A nyugati medencében egyre gyengülő, és nyugatiasodó szél várta a résztvevőket. A révfülöpi kapu egyre élesedő menetben volt megközelíthető. Az első (a NAU370 rEvolution) már egészen közel járt a kapuhoz, amikor a mezőny vége még a Csőben vitorlázott. Farkas Péter és stábja fontolóra vette a szélerőt, a Révfülöp-Badacsony távolságot, és a 19.00 órás limitidőt – majd úgy döntött, hogy a révfülöpi kapunál rövidíti a pályát. Hogy ez milyen jó döntés volt, bizonyítja, hogy a limitidőn belül több mint 160 hajó célba tudott érni. A szürkületben azután mindenki elért Badacsonyba, ahol a délelőtt felvert rendezvénysátorban némi harapnivaló és a Laposa birtok kiváló borai várták a résztvevőket. Fél kilenc tájban megkezdődött a tavalyi verseny díjkiosztója, de elismerést kaptak az első futam Yardstick alapján legjobban navigáló egységei is. Ezután felpörgött az este: elindult és éjjel egyig a táncos lábúak kedvére szólt a zene. Másnap reggel a terv szerint 9 órakor rajtolt a mezőny vissza Balatonföldvárra. A legragyogóbb körülmények fogadták a hajókat: 8-12 csomós déli, délnyugati szél, a távot végig a bőszeles vitorlákkal, spinnakerekkel, bliszterekkel lehetett teljesíteni. A végelszámolásban az járt jól, aki a lee-taktikát választotta: az északabbra vitorlázó hajók a végén élesebben meg tudták előzni a feljebb haladókat. Az első hajó (az Anna 70es cirkáló) két órán belül teljesítette a távot! De nemcsak az ő arcukon ült mosoly. A szép hosszú hullámok, a kellemes szél, és a felhőkön át-átsütő napsütés nyomán mindenki a legjobb érzésekkel indult el hazai kikötőjébe. A Szüreti Regatt ismét bizonyította, hogy miért a legnépszerűbb versenyek egyike: az ősz különleges, máskor nem tapasztalható hangulatot ad a regattának. A versenyeredményeket mellékeljük. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatták, és Kwindoo alkalmazáson követhető volt. Ezen kívül Szépvölgyi István, a regatta „száguldó riportere” óránként 10-15 percre bejelentkezett élőben a Facebookon – ezek a videók a TVSK Facebook-oldalán visszanézhetők.
11Mod
3.200.000 Ft
+36709337833
Eladó a BOLERO ! Tárolókocsival,takaróponyvával,6 db. vitorlával ,4Le. yamaha külmotor !
Neptun 20 vagy 22 vitorlást keresek
10 Ft
+36205290960
Keresek elsősorban Neptun tipusú vitorlást 20 vagy 22 láb hosszút.
Cruiser Antila 27
12.900.000 Ft
+36209416733
ANTILA27. Igényesen megtervezett és kivitelezett cruiser hajó megkímélt, gondozott állapotban. Egykezes kialakítású 4 db Lewmar csörlővel. Rúdkormánnyal. Szélsebesség-szélirány és mélységmérő digitális műszerrel, . 2 db horgony, 4 db puffer. Orrkilépő, far lehajtható létra. Árbóc döntő mechanika, felhúzható svert és kormánylapát (0,4 m). 2018-ban beépített új torqeedo 4,0kW-os szivarmotorral, irány-és sebességváltó karral, 48V/200 Ah lit-ion akkumulátorral, 30 A töltővel. ( 3 mill. Ft ) led világítással. Hűtő, gázfőző, mosogató, fürdő kézmosóval kémiai WC-vel. 70 l víztartály nyomáskapcsolós szivattyúval. Orrkabin, 2 db önálló cockpit kabin ajtóval, szalon konyhával. 1,8 m belmagassággal. Világos színű tölgyfa furnirozással. Felhajtható belső asztal, mozgatható külső cockpit asztal. Az eredeti 8 LE Tohatsu külmotor az árban, gázkar hosszabbítóval. A téli tárolása két tengelyes tréleren biztosított, takaró ponyvával, melyet az ár nem tartalmaz. A hajó lengyel regisztrációban van (lengyel hajólevél), nem kell vizsgáztatni, engedélyt hosszabbítani. Adásvételkor a hajólevél átíratást az eladó intézi. Igény esetén magyar regisztrációra váltható, de hátrányosabb az időszaki vizsgáztatás miatt. A hajóról magyar és lengyel honlapján lehet még tájékozódni. A hajó bármikor megnézhető, elvihető. Magán és charter célra egyaránt kitűnő, 10 fekvőhellyel rendelkezik.
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7
Bérlés
BalatonPRO
+36309061407 info@balatonpro.hu
8600 Siófok Vitorlás u. 16.
Szerviz, javítás
Fodor Flotta
+36202999150 fodorflotta@gmail.com