Hirdetés feladása

Történelmi fordulópont az európai hajógyártásban

Motorcsónak Motoros hajó 5m-től Endrényi Investment KFT 2016. október 25
Történelmi fordulópont az európai hajógyártásban

Az olaszok és szicíliaiak nem csupán a design terén jeleskednek, de történelmi jelentőségű múltjukkal is komoly vizeken eveznek a hajógyártás terén. Az innovációiról híres EOLO szicíliai gyár nemrégiben ünnepelte ugyanis 45. születésnapját…

A nagymúltú cég története még 1971-ben kezdődött, amikor is Signor Achille Fortunato innovatív ötletéből kiindulva, felfedezték és felismerték az üveggyantából készült hajókban rejlő egyedülálló lehetőséget. Neki köszönhetően született meg az első négy-öt hajótípus, az 5,0 m –es kategóriában, majd a huszadik század vége felé közeledve, a 80-as évekre ez a szám már jóval a többszörösét tette ki: évente 120 hajót értékesítettek!

Történelmi jelentőségű múlt, új innovatív technológiák…

Ez volt tehát az az időszak, amikorra megszületett az az új hajótípus, a híres Alauna Girasole, melynek felbukkanása kétségkívül egy történelmi fordulópont volt a hajógyártásban. Ezt a forradalmian egyedi, már akkor a legnehezebb testű hajónak számító típust kétféle változatban is gyártja az olasz EOLO hajógyár. Az innovációnak köszönhetően már akár 7 méteres hosszúságban is legyárthatóak a hajók, a 25 HP illetve a 70 HP pedig akkoriban a legnehezebb hajók közé tartoztak.

Az új technológia legnagyobb specialitása azonban nem is a tömeg, hanem a forma: a különleges, vízfelszín alatti V alakban megtervezett hajótest akár 5 fővel is biztonságosan és könnyedén tudott úszni, siklani a víz felszínén, a teljes rakománnyal együtt is…

Azóta is töretlen a lelkesedés és a megújulás szándéka!

Az EOLO cég kezdeti sikerei pedig nem múltak el nyomtalanul, sőt, mi több - az idei évben újabb innovációkkal rukkolt elő a gyár, mely mára már 13 típus folyamatos gyártásával büszkélkedhet. A cég alapítója, Achille Fortunato is mind a mai napig gyakran megtalálható a gyárban, rendszeresen ellenőrzi még ma is az előkészítés folyamatait - mint ahogyan ezt 45 évvel ezelőtt is jellemzően megtette - noha a cég irányítását már átadta lelkes utódainak.

A hajók hazai értékesítésével az Endrényi Invesmtnet Kft foglalkozik, mely már több mint másfél éve kizárólagos képviselője hazánkban, sőt emellett Szlovákiában és Ausztriában is az EOLO márkának, valamint a Capelli márkának is, akik pedig Milánóban gyártanak hajókat. A két gyár eltérő portfólióval rendelkezik, azonban mindkettő egyedülálló a maga nemében.

A Multi Yacht Group cég nevével is érdemes megismerkednünk, akik kifejezetten az Olasz hajókra specializálódtak, és már 3 hajó márkának is hivatalos forgalmazói.

További, bővebb információért forduljunk bátran Szalai Andráshoz az alábbi elérhetőségen:

+3630 5218547

Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival. A csónakázás legfőbb szabályairól röviden Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető. Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti. Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni. Hamarosan folytatjuk!
Motorcsónak
Ismét eljött a hajósok által „ gyűlölt” időszak, melyről sejtettük, hogy megérkezik, de most, hogy itt van egyenesen utáljuk… Itt az ősz, vége a hajós szezonnak mely oly sok kellemes élményt hozott számunkra. Sajnos ez már a múlt, ki kell vennünk kedvencünket a vízből, téliesíteni kell, és egy elhelyezni egy biztonságos helyen. Ha mindez rendben, már csak sóhajtoznunk kell a tavasz jöttéig… Addig is: A daru által történő kiemelésnél fokozottan ügyeljünk, hogy a gurtni ne tegyen kárt a hajótestben, adott esetben a drótköteleinkben. Mert a mozgó kötélzet ugye már rég egy zsákban van… Fokozottan figyeljünk a hajó kocsira ( melyet gondosan átnéztünk, kerekeit felfújtuk) történő elhelyezésre, rögzítésre. A parton alaposan tisztítsuk meg a hajótestet az algától. Legegyszerűbb módja a magasnyomású mosó. Ezek után tegyük a hajónkat a kikötőmesterek által előkészített helyre. Itt már kényelemesen el tudjuk távolítani a hajóbelsőben esetlegesen fellelhető vizet, ( wc, konyha, fröccshöz használt szódás üveg, stb ). A környezet fokozott védelme mellett töltsük fel motorunkat fagyállóval ! Ajánlatos az akkumulátort kiszerelni, és a tél folyamán időnként feltölteni. A belső munkálatok elvégzése után – ha van- gondosan takarjuk le ponyvával, melyet fixáljunk is a viharos szél ellen. Végül nem árt a kocsi alátámasztását ellenőrizni. Ha mindez megvan, hátradőlhetünk, és várhatjuk az első tavaszi napsugarakat.
 Egyedi építésű diesel kisgéphajó + tréler eladó
860.000 Ft
+36302907730
Kihasználatlanság miatt egyedi építésű kisgéphajó + tréler eladó. Beépített VW szívó dízel motor, kis fogyasztás. 4 sebességes váltó. 6 személyes, belső térben ággyá alakítható ülő részen 2 személy kényelmesen elfér. Egyedi szállító tréler az árban. Jelenleg lejárt műszakival Tiszaderzsen van téliesítve. Hossz: 6,3m, szélesség: 2,3m, merülés: 0,23m Az irányár: 860.000 Ft Érdeklődni: +36 30 290 7730 vagy +36 30 9 535 161 https://youtu.be/KcRCJ8JkHs8
Motorcsónak
7.590.000 Ft
+36309286700
Újszerű állapotú Bayliner Element, 2019-es évjáratú, garanciális 8 üzemóra, garázsban tartott, 115 LE Mercury motor.
Horgászcsónak, motorcsónak, csónak, hajó
250.000 Ft
+36302782458
Eladó egy igényes kialakítású, túrázásra, horgászászra csónakázásra kialakított, max. 4 személyes, váci gyári műanyag csónak. Éles orrkiképzése révén kis motor teljesítménnyel is, könnyen siklásba hozható, lapos hátsó – dupla gerinces - fenékrésze révén rendkívül stabil vízfekvése van. Elől biztonságos napozó felületű orrkiülő kialakítás, deszka fenékrács, kényelmes padok. Választható tartozékokkal, egyben, vagy tartozékok nélkül. Opciós tartozékok: - Inox gyári fürdőlétra, - 4,0 Le csónakmotor (Thomos léghűtéses, külső ü.a tartályos), - elektromos csónakmotor 55 lba-s, - 100 Ah munka akkumulátor, - napvédő ponyva, tartóvázzal, - takaró ponyva, stb. 30/278 2458
Kereskedő
Balkánfer Kft
+36301617484 balkanfer@gmail.com
1191 Budapest Szabó Ervin u. 31
Kikötő
Parker Hungary Kft
+36203303449 marina@vonyarcmarina.hu
8314 Vonyarcvashegy Vonyarc Marina kikötő
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7