Hirdetés feladása

Történelmi fordulópont az európai hajógyártásban

Motorcsónak Motoros hajó 5m-től Endrényi Investment KFT 2016. október 25
Történelmi fordulópont az európai hajógyártásban

Az olaszok és szicíliaiak nem csupán a design terén jeleskednek, de történelmi jelentőségű múltjukkal is komoly vizeken eveznek a hajógyártás terén. Az innovációiról híres EOLO szicíliai gyár nemrégiben ünnepelte ugyanis 45. születésnapját…

A nagymúltú cég története még 1971-ben kezdődött, amikor is Signor Achille Fortunato innovatív ötletéből kiindulva, felfedezték és felismerték az üveggyantából készült hajókban rejlő egyedülálló lehetőséget. Neki köszönhetően született meg az első négy-öt hajótípus, az 5,0 m –es kategóriában, majd a huszadik század vége felé közeledve, a 80-as évekre ez a szám már jóval a többszörösét tette ki: évente 120 hajót értékesítettek!

Történelmi jelentőségű múlt, új innovatív technológiák…

Ez volt tehát az az időszak, amikorra megszületett az az új hajótípus, a híres Alauna Girasole, melynek felbukkanása kétségkívül egy történelmi fordulópont volt a hajógyártásban. Ezt a forradalmian egyedi, már akkor a legnehezebb testű hajónak számító típust kétféle változatban is gyártja az olasz EOLO hajógyár. Az innovációnak köszönhetően már akár 7 méteres hosszúságban is legyárthatóak a hajók, a 25 HP illetve a 70 HP pedig akkoriban a legnehezebb hajók közé tartoztak.

Az új technológia legnagyobb specialitása azonban nem is a tömeg, hanem a forma: a különleges, vízfelszín alatti V alakban megtervezett hajótest akár 5 fővel is biztonságosan és könnyedén tudott úszni, siklani a víz felszínén, a teljes rakománnyal együtt is…

Azóta is töretlen a lelkesedés és a megújulás szándéka!

Az EOLO cég kezdeti sikerei pedig nem múltak el nyomtalanul, sőt, mi több - az idei évben újabb innovációkkal rukkolt elő a gyár, mely mára már 13 típus folyamatos gyártásával büszkélkedhet. A cég alapítója, Achille Fortunato is mind a mai napig gyakran megtalálható a gyárban, rendszeresen ellenőrzi még ma is az előkészítés folyamatait - mint ahogyan ezt 45 évvel ezelőtt is jellemzően megtette - noha a cég irányítását már átadta lelkes utódainak.

A hajók hazai értékesítésével az Endrényi Invesmtnet Kft foglalkozik, mely már több mint másfél éve kizárólagos képviselője hazánkban, sőt emellett Szlovákiában és Ausztriában is az EOLO márkának, valamint a Capelli márkának is, akik pedig Milánóban gyártanak hajókat. A két gyár eltérő portfólióval rendelkezik, azonban mindkettő egyedülálló a maga nemében.

A Multi Yacht Group cég nevével is érdemes megismerkednünk, akik kifejezetten az Olasz hajókra specializálódtak, és már 3 hajó márkának is hivatalos forgalmazói.

További, bővebb információért forduljunk bátran Szalai Andráshoz az alábbi elérhetőségen:

+3630 5218547

Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Bizony, a hajózásnak, ahogyan minden más sportnak is – természetesen vannak szabályai. Érdemes ezekkel is tisztában lennünk, és alaposan utánajárnunk, hogy még véletlenül se kerüljünk kellemetlen helyzetbe. A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság hivatalos tájékoztatóját böngészve jutottunk el mi is az alábbi néhány információhoz, melyekről úgy gondoltunk, hasznos lesz, ha tájékoztatjuk olvasóinkat. Kezdjük most a csónakázás szabályaival. A csónakázás legfőbb szabályairól röviden Csónak vezetésére az a személy lehet jogosult, aki legalább a 14. életévét betöltötte, úszni tud, valamint a vezetésben is megfelelő gyakorlattal bír. Amennyiben több személy utazik majd a csónakban, ki kell jelölni egy vezetőt, aki már legalább a 16. életévét betöltötte, illetve ha gépi meghajtású csónakról, járműről van szó, akkor legalább 17 éves kell, hogy legyen az illető. Fontos szabályok vonatkoznak az elindulásra, illetve a kikötőből való kiállásra is. A parttól, illetve a kikötőhelytől való elindulásra illetve menetirány változtatására is akkor van lehetőség – szabályos keretek között – ha az nem zavar más, vízi közlekedésben részt vevőt, illetve úszót, aki a vízben tartózkodik – vagyis senkinek a testi épségét nem veszélyezteti. Fontos szabály, hogy ügyeljünk nagyon a kötelező felszerelésekre is: legalább egy db mentőmellény, legalább 1 db evező és horgony – ez utóbbinak meg kell haladnia a csónak horgony nélkül mért tömegének minimum az 5%-át. Ha nincsen speciális, szakszerű horgonyunk, akkor ez egy ideiglenes rögzítésre alkalmas, más, veszélytelen eszközzel is helyettesíthető. Valamint, kell még legyen a csónakban vízmérő, a kikötéshez alkalmas lánc vagy kötél, illetve egy elektromos lámpa, fényjelzés céljából, melyen több, egymástól függetlenül is működő led izzó, vagy dióda lelhető fel, de tartalék áramforrással is kell hogy rendelkezzünk a naplementétől a következő nap felkeltéig tartó időszakban. Tűzoltó készülék, illetve a csónak üzemben tartójának a pontos adatai és elérhetősége kell még, hogy velünk legyen az út során, amennyiben szabályszerűen szeretnénk csónakázni. Hamarosan folytatjuk!
Motorcsónak
Ismét eljött a hajósok által „ gyűlölt” időszak, melyről sejtettük, hogy megérkezik, de most, hogy itt van egyenesen utáljuk… Itt az ősz, vége a hajós szezonnak mely oly sok kellemes élményt hozott számunkra. Sajnos ez már a múlt, ki kell vennünk kedvencünket a vízből, téliesíteni kell, és egy elhelyezni egy biztonságos helyen. Ha mindez rendben, már csak sóhajtoznunk kell a tavasz jöttéig… Addig is: A daru által történő kiemelésnél fokozottan ügyeljünk, hogy a gurtni ne tegyen kárt a hajótestben, adott esetben a drótköteleinkben. Mert a mozgó kötélzet ugye már rég egy zsákban van… Fokozottan figyeljünk a hajó kocsira ( melyet gondosan átnéztünk, kerekeit felfújtuk) történő elhelyezésre, rögzítésre. A parton alaposan tisztítsuk meg a hajótestet az algától. Legegyszerűbb módja a magasnyomású mosó. Ezek után tegyük a hajónkat a kikötőmesterek által előkészített helyre. Itt már kényelemesen el tudjuk távolítani a hajóbelsőben esetlegesen fellelhető vizet, ( wc, konyha, fröccshöz használt szódás üveg, stb ). A környezet fokozott védelme mellett töltsük fel motorunkat fagyállóval ! Ajánlatos az akkumulátort kiszerelni, és a tél folyamán időnként feltölteni. A belső munkálatok elvégzése után – ha van- gondosan takarjuk le ponyvával, melyet fixáljunk is a viharos szél ellen. Végül nem árt a kocsi alátámasztását ellenőrizni. Ha mindez megvan, hátradőlhetünk, és várhatjuk az első tavaszi napsugarakat.
Eladó WIA 265 yacht új akkupakkal és töltővel
26.000.000 Ft
+36202642912
Magánszemélytől kihasználatlanság miatt eladó AQWIA Kft által gyártott WIA 265 szép állapotban lévő elektromos yacht, 2026.04 ig érvényes magyar hajólevéllel. 7.9 méter hosszú, 2.45 méter széles, merülése 0.55 méter. Névleges teljesítmény 7.0 KW. Rendkívül igényes, elegáns kajüttel, egy kabinnal, az orr-részben fedélzeti szalonnal vagy 2fekhellyel, hátul kapitányi elfekvővel, hűtővel, elszeparált fürdővel, kémiai WC vel, körbejárható, tágas fedélzettel, kinyitható rozsdamentes fürdő létrával és kényelmes napozó deck-kel, teljes külső és belső ülőpárna huzattal. Felszereltsége tekintetében orrsugárkormány, elektromos horgony, automata és manuális, elektromos deckzuhany, Lowrance navigáció, bimini tető, téli ponyva, sólyakocsi. Két db elektromos motor, aktív kormányzás. A hajóban 2024 őszén mindkét akkupakk és a töltőt újra lett cserélve. Az elektromos rendszer átnézésre és felújításra került. Személyes megtekintésre telefonos egyeztetés után van lehetőség Tihanyban.
BAJA 202 ISLANDER
7.500.000 Ft
+36309358777
Kihasználatlanság miatt Baja 202 Islander hajó eladó ! 5000cm3 Mercruiser Lmpi 260LE 8 fő 6.68 méter Trailerrel együtt / nem rendszámos/. Tiszacsege. 7,5MFT Esetleg csere komolyabb külmotoros Merevaljú Gumicsonak https://youtu.be/_kDf66lQXag?si=P7R5fEFCezoQtnH6
Honda gázkar
39.000 Ft
+36209512311
Eladó 20 LE-s Honda csónakmotor gázkar, egyéb alkatrészeivel együtt.
Szerviz, javítás
Duna Hajók
+36301617105 dunahajok@dunahajok.hu
9025 Győr Ikrényi út 14.
Kereskedő
Balkánfer Kft
+36301617484 balkanfer@gmail.com
1191 Budapest Szabó Ervin u. 31
Bérlés
T Flotta
+36305424208 info@tflotta.hu
8600 Siófok Korosi Csoma Sandor 7