Hirdetés feladása

M. Ákos

Folyóirat, magazin
M. Ákos
info@magyarcsonakmotor.hu
Folyóirat, magazin Hajómotor

Új, dobozos Yamaha F115 hosszú triebes külmotor + tartozékok
5.000.000 Ft
+36303857116
Eladó új, dobozos, 2021-es évjáratú Yamaha F115BETL hosszú triebes, négyütemű, EFI, távvezérelt, önindítós, szervó trim felhajtásos külmotor az alábbi tartozékokkal. 1.: új Yamaha 703 oldalra szerelhető távvezérlő (távkar) 2.: új Yamaha sebességmérő szenzor 3.: új Yamaha digitális fordulatszám- és sebességmérő (2 kijelzővel) 4.: új Yamaha alumínium propeller (13 1/2 x 15K) 5.: új üzemanyagszűrő Ár egyben: 5.000.0000.- áfával együtt. Minden dobozos, hibátlan, a motor fémvázas kartondobozban van. Szobon megtekinthető.
Mercury 4 LE
190.000 Ft
+36209749056
Mercury 4 LE rövid tribes, belső és külső tankos is 4 ütemű csónakmotor Egerben eladó. A motorban csekély üzemóra van (az első csiga van rajta, annak az állapotán látható.
Honda 2.3
155.000 Ft
+36303831771
Honda rövidcsizmás 2.3 le csónakmotor. Minden tartozékával. Szerszámkészlet tartalék csiga. Nekem tartalék motor volt a hajón, nagyon keveset ment. Jó állapotú motor. Röpsúlyos kuplungal szerelt. Nagyon kényelmes a használata. Könnyű 13.5 Kg.
Hajómotor
Így téliesítsd csónakmotort
Hajómotor
Előző számainkban megnéztük, hogy mit tehetünk hajónk meghibásodása esetén, és milyen javítási opciók, lehetőségek vannak. Most nézzünk szét egy kicsit részletesebben a hajó szíves és lelke – vagyis a hajómotorok háza táján! A Honda nem csupán autókat és autómotorokat – de hajómotorokat is gyárt, már több mint 40 esztendeje. A négyütemű külső hajómotorok, csónakmotorok gyártása terén az élen járnak. A motorok megbízhatósága és kényelme garantált, hiszen a Honda, mint márka elköteleződött a tökéletesség iránt. Aki új típusú, pehelykönnyű csónakmotort keres, érdemes figyelemmel követnie a Honda új fejlesztéseit. A Selva gyár szintén nagy, több évtizedes tapasztalattal bír a hajómotorok gyártása terén. A világszerte népszerű, alacsony fogyasztású csónakmotorok szinte minden igényt kielégítenek: 30 alapmodellt és 82 típust rejt a változatos, sokszínű kínálat. A Parsun egy olyan kínai gyártó, akik profi tervezőkkel, szakemberekkel dolgoznak együtt, és valóban magas minőséget állítanak elő. A gyártósorról kikerülő termékeik szigorú minőségellenőrzésen is átesnek, melyeknek a finombeállítás és a próbaüzem is fontos része. A Vetnus hajómotorokra szintén minden időben – napsütésben, szélben, vagy komoly viharosabb időben – éppen úgy számíthatunk. A belső motorok mellé pedig teljes készlet áll a rendelkezésünkre a motorokhoz kapcsolódó felszerelésekből, mint pl. kipufogó csövek vagy dobok. A Yanmar hajómotorokat értékesítő Monti Bt fő profilja – a vitorlás és motoros kishajók javítása és karbantartása – mellett mára már teljes szervizzel és hajómotor értékesítéssel foglalkoznak, a megbízható és rugalmas árfekvésű, hazai Beta Marine hajómotort kínálva. A Haswing pedig egy új márka a hajómotorok piacán. Amit ez a márkanév takar, az egy elektromos hajómotor, amelynek kedvező áramfelvevésű, innovatív kifejlesztésű propellerje elvágja az aljnövényzetet, így gyorsabb haladásra képes. Ami még nagyon fontos, országos szervízhálózat is elérhető ehhez a típushoz. Valójában igen széles a választék, és sokféle hajómotor kapható hazánkban is, kis kedvcsináló rövid összeállításunk pedig a teljesség igénye nélkül készült. Hiszen még mindig itt a jó idő, bátran vízre szállhatunk, és ha szükséges nem késő beruháznunk egy jó – használt, vagy új – hajómotorra, alkatrészre! Hajómotorokkal is foglalkozol? Keress minket és jelenj meg az oldalon cégként, akár ingyen. Írj nekünk az info@hajomania.hu címre!
Hajómotor
Eljön az az idő is, amikor a hajómotorunk egy kis javításra, karbantartásra szorul – és a hajós szakmában persze ezekre külön fogalom is létezik. Ilyen például a hajómotorok marinizálása, ami tulajdonképpen egyfajta átalakítást jelent. Nyugat-Európában már gyakori a marinizálás, erre már egész iparágak épültek ki – hazánkban azonban még csak most kezd ismertté válni ez a különleges eljárás, mely során az autómotorokat készítik elő olyan formán, hogy az hajótestbe beépíthetővé válhasson. Hogy miért is jó ez? Nyilván költséghatékonysági okok miatt – egy gyári hajómotorhoz képest jóval kedvezőbb áron jön ki egy ilyen marinizált motor, ám itthon ma még nem igazán elterjedt és nem is éri meg. Noha a dízel motorokból is lehet már marinizált hajómotort előállítani, ez a fogyasztás szempontjából még lehet, hogy meg is éri, hiszen itt kisebb lesz a fogyasztás a nagyjából azonos teljesítmény mellé. Azonban a marinziált motoroknál a kipufogó csonkot is hűteni kell majd, ez pedig a hajó közegében jelentősen meg fogja emelni majd a belső hőmérsékletet. Van tehát sok előnye, de persze, hátránya is ennek a különös eljárásnak, Azonban, az még korántsem elég, hogy beszereztük az így előállított hajómotort. Ezt utána majd folyamatosan üzemben is kell tartani, tankolni kell; és ez az, ami miatt nem annyira éri meg, és még nem is annyira elterjedt idehaza. Ami pedig még problémás lehet itthon, az pedig a hosszadalmas engedélyeztetési eljárás, és a hozzá tartozó jogosítványok beszerzése. Azért akadnak már kis hazánkban is cégek, akik kifejezetten erre az iparágra szakosodtak. Eleget téve a dinamikus fejlődés igényének, csónakmotorokat, más hajómotorokat állítanak elő különböző autók, és egyéb berendezések motoros alkatrészeiből. Emellett persze más szolgáltatásuk is van, hiszen csak a hajómotor marinizálásból még nem biztos, hogy meg lehetne élni hazánkban. Aki biztosra szeretne menni, azért jobban teszi talán – még ha csak használtra is van pénze – de valódi hajómotort választ. Aztán később hobbiból, vagy ha már nagyon penge a hajómotorok terén akkor esetleg érdekes lehet kipróbálni a marinizálást. De azt mindenesetre jó tudni, hogy már ilyen is van!