Hirdetés feladása

FŐHESZ

FŐHESZ
1138 budapest Váci út 200.
foheszov@gmail.com
Duna és környéke Motor alkatrészek

Evinrude
900.000 Ft
+36203418000
Evinrude 115 LE külmotor nagyon megkímélt állapotban bontatlan motor blokkal kevés üzemórával magyar hajólevélről eladó. Műszerekkel és távvezérlővel eladó azonnal használható
Most a Tiérd lehet Lady Jane! (A 10m-es holland csatornahajó)
9.900.000 Ft
+36304450436
Itt a lehetőség, most a Tiéd lehet Lady Jane!! ********** Eladó Lady Jane, egy 5 éve teljesen felújított 10 méteres holland vas csatornahajó, megbízható 190 üzemórás diesel motorral, és teljes felszerelésessel. Főbb adatok: Név: Lady Jane Típus: Holland csatornahajó (egyedi építés) Test anyaga: Vas Évjárat: (kb. 40-50 éves) Kapacitás: 8 fő Méretek: 10,3 m hossz, 3,25 m szélesség Merülés: 0,9-1,0 m Beltér: Kormányállás, szalon komplett konyhával, aft kabin, vízöblítéses WC Kültér: Első napozó terasz, hátsó terasz és kormányállás, fürdőplatform létrával, rostsütő, kinti zuhany Motor: Kubota 50KW (68LE) Diesel, 5 éves, 190 üzemóra Maximális sebesség: 16-18km/h Utazósebesség: 10-12 km/h Fogyasztás: 4-5 L/óra Üzemanyagtank: 70 Liter Ivóvíztank: 200 Liter Új elektromos hálózat 240 Ah munka akkumulátorral, választható 12V/220V inverterrel, napelemmel Lokáció: Baja Friss hajólevéllel (5 év érvényesség) Irányár: 9.99 MFt ********* Részletes leírás: Végre itt az alkalom, most a Tiéd lehet Lady Jane, a méltán híres 10 méteres holland csatornahajó, mely nemegyszer bejárta már a Duna teljes Magyarországi szakaszát. 5 éve a hajó számos fejlesztésen átesett professzionális szakemberek által, többek között teljes festést, teljesen újra húzott elektromos rendszert, új üzembiztos 68 LE dieselmotort, és egy horgony csörlőt is kapott. A tradicionális csatornahajó alaprajz nagy előnye, hogy a több kabinból álló beltér mellett jól kihasználható külső terekkel is rendelkezik. A hívogató, fa borítású terasz a rajta található összecsukható asztallal és székekkel kellemes nyáresti borozgatások, vagy étkezések színhelye lehet. Napközben a tűző naptól egy összecsukható Bimini tető védi a kiülőt. A hajóban két kormányállás található, a teraszon lévő felsőt egy méretes szélvédő védi, ezen kívül fel van szerelve egy rozsdamentes kormánykerékkel, kompasszal, Lowrance mélységmérővel, és egy autentikus fali réz haranggal. Használaton kívül a kormány és a műszerek egy egyedileg gyártott kültéri ponyvával letakarhatóak. A fartükörre szerelt létrán érhető el a fürdőplatform, melyen egy további teleszkópos létra teremt közvetlen kapcsolatot a vízzel. Használatával a vízből kényelmesen ki, illetve be tudnak mászni akár gyerekek is. További hasznos kiegészítő a fartükrön a egy hajódaru mely egy kisebb gumicsónak tárolására és vízre eresztésére szolgál. Mivel egy ekkora hajót nem ajánlatos kifuttatni a partra, egy kis csónak számos esetben hasznosnak bizonyulhat. (Bár biztonsági okokból a hajó orrának első 3 méterét dupla anyagvastagsággal erősítettek meg. Tehát ha véletlen menet közben vízalatti kőgátnak vagy nagyobb fatuskónak ütközik, az orr sokkal kisebb valószínűséggel kap léket.) A hajó tartozéka a szintén fartükörre rögzített szűrt vízzel üzemelő zuhany és a gázpalackról üzemelő rostsütő takaró ponyvával. Az orr rész és a szalon teteje napozásra, kajak, sup, vagy akár kerékpár tárolására is alkalmas. A csörlővel üzemelő horgony mellett műanyag tároló dobozok is felszerelésre kerültek az orrban. Üveges tolóajtón keresztül közvetlenül a „kapitányi hídra” érkezünk, ami egyben a kis előtérként is funkcionál. A teljesen fával burkolt betér és fa parketta hamisítatlan hajós életérzést áraszt, melyet remekül egészítenek ki az autentikus réz lámpák, kiegészítők, falidíszek, és relikviák. Ezek mind a hajó tartozékai, csakúgy mint a két bőr fotel és a rögzített fa asztalka. A terasz alatt a hajó hátsó részében található egy alvó kabin (aft kabin) franciaággyal, mely 2-3 személy számára kínál alvási vagy pihenési lehetőséget. Egy lépcsőn át juthatunk le a szalonba, melynek ülőgarnitúrája ágyakká alakítható. A konyha teljesen felszerelt szerkényekkel, mosogatóval, elektromos hűtővel, és 4 rózsás gázlappal. Külső kivezetésű, vízöblítésű WC is található a hajót, egy szalonból nyíló külön helyiségben. A hajó vízellátását egy 200 literes tartály és elektromos szivattyú biztosítja. 5 éve szakember által teljesen felújítva, az elektromos rendszer 12V és 220V-t is biztosít inverterrel. A 240Ah munka akkumulátor és a motor saját akkumulátora összedolgozik, melyeket három úton is tölthetünk (motor, napelem, parti áram). A hajó 2025.05.15-én szemlén vesz részt, így friss (várhatóan 5 évre érvényes) hajólevéllel kerül átadásra. Sok eladó hajóval ellentétben Lady Jane teljesen költségmentes, minden rendszere működik, teste (kora ellenére) nem rozsdás, és egy 5 éves 190 üzemórás teljesen üzembiztos motorral hajtott. A kötelező felszerelés mellett a vételár tartalmazza kinti fa asztalt, székeket, gázpalackokat, rostsütőt, és a teljes belső berendezést. Igény esetén Baján a víziszínpadnál található kikötőhelye tovább bérelhető (havidíja jelenleg 77e Ft/hó szezonban) Lady Jane Baján bármikor rugalmasan megtekinthető, illetve a teljes vételár felmutatása esetén akár próbakörre is elvihető. Adj neki egy esélyt, és Lady Jane a Tiéd lehet még ma!
MHD acél túrahajó: Volvo-Penta AQ270, Perkins 40LE
2.950.000 Ft
+36303857116
Eladó MHD, acéltestű motoros kishajó: A Magyar Hajó- és Darugyár Balatoni Gyáregységében készült, háromhengeres, 40 lóerős Perkins dízelmotorral, Volvo Penta AQ 270 hajtóművel. 2024 októberében - az antifouling kivételével - teljes külső festést kapott. Beltere igény szerint felújítást igényel. - 7 m hosszú - 2.1 t vízkiszorítású - legnagyobb szélessége 2.8 m Érvényes magyar hajólevele van 2026. november 19-ig. A vételár része a tárolókocsi/sólyakocsi, az eredeti fa lámpatartó árboc, horgony és egy új, rozsdamentes lámpatartó árboc. Irányára: 2.950.000.- Szobon megtekinthető
Hajómotor
Előző számainkban megnéztük, hogy mit tehetünk hajónk meghibásodása esetén, és milyen javítási opciók, lehetőségek vannak. Most nézzünk szét egy kicsit részletesebben a hajó szíves és lelke – vagyis a hajómotorok háza táján! A Honda nem csupán autókat és autómotorokat – de hajómotorokat is gyárt, már több mint 40 esztendeje. A négyütemű külső hajómotorok, csónakmotorok gyártása terén az élen járnak. A motorok megbízhatósága és kényelme garantált, hiszen a Honda, mint márka elköteleződött a tökéletesség iránt. Aki új típusú, pehelykönnyű csónakmotort keres, érdemes figyelemmel követnie a Honda új fejlesztéseit. A Selva gyár szintén nagy, több évtizedes tapasztalattal bír a hajómotorok gyártása terén. A világszerte népszerű, alacsony fogyasztású csónakmotorok szinte minden igényt kielégítenek: 30 alapmodellt és 82 típust rejt a változatos, sokszínű kínálat. A Parsun egy olyan kínai gyártó, akik profi tervezőkkel, szakemberekkel dolgoznak együtt, és valóban magas minőséget állítanak elő. A gyártósorról kikerülő termékeik szigorú minőségellenőrzésen is átesnek, melyeknek a finombeállítás és a próbaüzem is fontos része. A Vetnus hajómotorokra szintén minden időben – napsütésben, szélben, vagy komoly viharosabb időben – éppen úgy számíthatunk. A belső motorok mellé pedig teljes készlet áll a rendelkezésünkre a motorokhoz kapcsolódó felszerelésekből, mint pl. kipufogó csövek vagy dobok. A Yanmar hajómotorokat értékesítő Monti Bt fő profilja – a vitorlás és motoros kishajók javítása és karbantartása – mellett mára már teljes szervizzel és hajómotor értékesítéssel foglalkoznak, a megbízható és rugalmas árfekvésű, hazai Beta Marine hajómotort kínálva. A Haswing pedig egy új márka a hajómotorok piacán. Amit ez a márkanév takar, az egy elektromos hajómotor, amelynek kedvező áramfelvevésű, innovatív kifejlesztésű propellerje elvágja az aljnövényzetet, így gyorsabb haladásra képes. Ami még nagyon fontos, országos szervízhálózat is elérhető ehhez a típushoz. Valójában igen széles a választék, és sokféle hajómotor kapható hazánkban is, kis kedvcsináló rövid összeállításunk pedig a teljesség igénye nélkül készült. Hiszen még mindig itt a jó idő, bátran vízre szállhatunk, és ha szükséges nem késő beruháznunk egy jó – használt, vagy új – hajómotorra, alkatrészre! Hajómotorokkal is foglalkozol? Keress minket és jelenj meg az oldalon cégként, akár ingyen. Írj nekünk az info@hajomania.hu címre!
Hajómotor
Eljön az az idő is, amikor a hajómotorunk egy kis javításra, karbantartásra szorul – és a hajós szakmában persze ezekre külön fogalom is létezik. Ilyen például a hajómotorok marinizálása, ami tulajdonképpen egyfajta átalakítást jelent. Nyugat-Európában már gyakori a marinizálás, erre már egész iparágak épültek ki – hazánkban azonban még csak most kezd ismertté válni ez a különleges eljárás, mely során az autómotorokat készítik elő olyan formán, hogy az hajótestbe beépíthetővé válhasson. Hogy miért is jó ez? Nyilván költséghatékonysági okok miatt – egy gyári hajómotorhoz képest jóval kedvezőbb áron jön ki egy ilyen marinizált motor, ám itthon ma még nem igazán elterjedt és nem is éri meg. Noha a dízel motorokból is lehet már marinizált hajómotort előállítani, ez a fogyasztás szempontjából még lehet, hogy meg is éri, hiszen itt kisebb lesz a fogyasztás a nagyjából azonos teljesítmény mellé. Azonban a marinziált motoroknál a kipufogó csonkot is hűteni kell majd, ez pedig a hajó közegében jelentősen meg fogja emelni majd a belső hőmérsékletet. Van tehát sok előnye, de persze, hátránya is ennek a különös eljárásnak, Azonban, az még korántsem elég, hogy beszereztük az így előállított hajómotort. Ezt utána majd folyamatosan üzemben is kell tartani, tankolni kell; és ez az, ami miatt nem annyira éri meg, és még nem is annyira elterjedt idehaza. Ami pedig még problémás lehet itthon, az pedig a hosszadalmas engedélyeztetési eljárás, és a hozzá tartozó jogosítványok beszerzése. Azért akadnak már kis hazánkban is cégek, akik kifejezetten erre az iparágra szakosodtak. Eleget téve a dinamikus fejlődés igényének, csónakmotorokat, más hajómotorokat állítanak elő különböző autók, és egyéb berendezések motoros alkatrészeiből. Emellett persze más szolgáltatásuk is van, hiszen csak a hajómotor marinizálásból még nem biztos, hogy meg lehetne élni hazánkban. Aki biztosra szeretne menni, azért jobban teszi talán – még ha csak használtra is van pénze – de valódi hajómotort választ. Aztán később hobbiból, vagy ha már nagyon penge a hajómotorok terén akkor esetleg érdekes lehet kipróbálni a marinizálást. De azt mindenesetre jó tudni, hogy már ilyen is van!
Hajómotor
Írtunk már arról, hogy igenis legyünk bátrak, hiszen ma már az internet elénk tárja a világot: és szinte mindent meg tudunk online vásárolni és webáruházon keresztül akár házhoz is rendelni: ilyenek pl. a különféle hajófelszerelések, és ezeknek a legkényesebb termékei, a hajómotorok is. Fontos azonban, hogy csakis olyan cégtől vásároljunk, aki nagyon igényes és precíz, fotóval, és a lehető legtöbb műszaki paraméterrel látja el a tájékoztatásra szolgáló oldalát, hiszen a motor egy járműnek – így a hajónak is – a szíve és lelke. Ettől megy, ettől indul el, és ez hajtja a hajónkat – már amennyiben persze motoros hajóról van szó… Aki motorokkal foglalkozik, az nyilvánvalóan nem szereti a gagyit, hanem a minőségre megy, és lehetőleg többféle márkából, típusból is tart készleten – vagy legalábbis könnyedén be tudja szerezni azokat, a vásárlók igényének, kéréseinek megfelelően. Hajómotorokat azonban nem csak típus és márka szerint tudunk vásárolni, de mivel egy jobb, tartósabb motor hosszú éveket kibír, és az a hobbihajós, aki évről évre folyamatosan építgeti, fejlesztgeti hajóját, időnként lecserél benne ezt-azt, így aztán használtan is számtalan alkatrész elérhető, és ha kezdők vagyunk, akkor jobban tesszük, ha egy hajószakértő weboldaláról választjuk ki a használt motort, vagy motoros alkatrészt. Hiszen ők már ellenőrizték helyettünk is, és biztosak lehetünk benne, hogy használt alkatrész során is jól működő, használható, jó minőségű terméket kapunk – illetve a leírásban szerepelnek a termék paraméterei mellett annak esetleges hibái is, és nyilván annak megfelelően alakul majd az ára is. Érdemes tehát használt hajómotort vásárolni, de csak megbízható kereskedőtől, illetve komoly webáruházból, akik valóban értenek is hozzá. A hajómánia pedig még abban is megkönnyíti a dolgunkat, hogy országos régiók szerint lebontva kínálja a termékeiket – pl. Budapest és környéke, Duna-Tisza köze, Balaton, vagy Velencei tó, esetleg Tisza és környéke, vagy éppen Horvátország – ha ott tervezzük hajós kultúránkat kiépíteni, kialakítani.