Hirdetés feladása

szilagyilaszlooliver@gmail.com

Beneteau Oceanis 31
17.900.000 Ft
+36702212022
Eladó egy 2009-es évjáratú Beneteau Oceanis 31 típusú vitorlás. szalon+fürdő+ 2 kabin. yanmar motor, hideg-meleg víz, hűtőt-fagyasztó, bimini, sprayhood, roll nagy vitorla és roll genua, elektromos horgonycsörlő, műszerezve (raymarine szél, mélység-sebesség-hőmérséklet, auto-pilot, chartplotter). Átadás magyar papírokkal, tavaszi felkészítéssel
Jeanneau 36i
25.900.000 Ft
+36702212022
Eladó egy 2012-es évjáratú Jeanneau 36i típusú vitorlás. szalon+fürdő+ 3 kabin. yanmar motor, hideg-meleg víz, hűtőt-fagyasztó, bimini, sprayhood, nagy vitorla és roll genua, elektromos horgonycsörlő, műszerezve (raymarine szél, mélység-sebesség-hőmérséklet, auto-pilot, chartplotter), Új Vetus orrsugár kormány, dörzsléc.
Beneteau Oceanis 34
22.900.000 Ft
+36702212022
Eladó egy 2010-es évjáratú Beneteau Oceanis 34 típusú vitorlás. szalon+fürdő+ 3 kabin. yanmar motor, hideg-meleg víz, teljes értékű álló hűtő-fagyasztó, bimini, sprayhood, nagy vitorla és roll genua, elektromos horgonycsörlő, műszerezve (raymarine szél, mélység-sebesség-hőmérséklet, auto-pilot, chartplotter), Új Vetus orrsugár kormány
Vitorlázás
Februr 27-én nyitja meg kapuit Magyarország legnagyobb hajókiállítása, a Budapest Boat Show. Amint tavaly is, az „Utazás kiállítás” mellet kerül megrendezésre HUNGEXPO területén. A hajózás és vízi sportok szerelmesei 29. alkalommal tekinthetik meg a hazai és külföldi hajógyártás remekeit. Találkozhatnak hajós barátaikkal, „vizi ellenfeikkel” . Jelen lesz a kiállításon számos hajózáshoz kötődő kereskedelmi, illetve szolgáltató kiállító. A kiállítás csütörtöktől vasárnapig 10-18 óra között tart nyitva. Belépő a helyszíne 5500,- ft-ért váltható. Vasárnap a belépés hajóvezetői engedély felmutatása estén INGYENES ! Idei díszvendég a VELENCEI-TÓ.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlázás
Van némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék… Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ? Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük ! Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész. Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot. Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat. A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról. A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.