Hirdetés feladása

25. jubileumi Budapest Boat Show

Vitorlázás Motorcsónak Csónak Kajak-kenu Surf és szabadidő hajomania.hu 2016. február 12
25. jubileumi Budapest Boat Show - kép 1

2016. február 18. és 21. között 25. alkalommal nyitja meg kapuit a BUDAPEST BOAT SHOW kiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban.

A jubileumi rendezvény idén újra két pavilonban várja a látogatókat több mint 80 kiállítóval, akik bemutatják a közel 100 vitorlás, elektromos és motoros jachtjaikat, szabadidõ, sport és wakeboard-os hajóikat, motorcsónakjaikat. Mindemellett számtalan hajózási kiegészítõvel, vitorlamárkával és szolgáltatással is várják az érdeklõdõket. A kiállítás fõ tematikája a 2016-os Nyári Játékok, így a tavalyi évhez hasonlóan a programszigeten olyan tematikus rendezvények várják majd a látogatókat, mint az Olimpiai Hajóosztályok Kiállítása, bemutatásra kerül kilenc oktatóhajó, melyeket a közvetlen szomszédságukban felállított 40m2-es bemutató medencében, vízen is ki lehet majd próbálni. A bemutató medence lesz továbbá a helyszíne az RC vitorlás és motors versenynek, valamint a Vízimentõk Magyarországi Szakszolgálat bemutatójának. További mozgalmas programnak ígérkezik a Kinect Olimpia, ahol olimpiai sportágakban lehet majd versenyezni, akik pedig jobban szeretik a nagyobb fizikai kihívásokat, megmérettethetik magukat az evezõgépeken, melyek szintén rögzítik az eredményeket.

A rendezvényen megtekinthetõ lesz a Magyarok az Újkori Olimpiákon elnevezésû roll-up kiállítás, de a látogatók megismerkedhetnek az Olimpiai Vitorlázás történetével is. A GENERALI Kikötõ Színpadon a 2016-os Nyári Játékok jegyében olimpikonjaink és világbajnokaink beszélnek a kihívásaikról, és bemutatjuk a legújabb hazai fejlesztéseket is. Természetesen motoros hajó érdekességekben sem lesz hiány, Sebestyén Balázs beszél hajós élményeirõl, és a színpadon kerül bemutatásra a BALABO, vagyis a közösségi hajózás ötlete is. A BME Solar Boat Team, pedig ismerteti az érdeklõdõkkel terveiket és céljaikat.

A kiállítás szervezõi a 2016-os rendezvény kapcsán harmadik alkalommal hirdették meg Újdonság Pályázatunkat, melynek célja, hogy támogassa a hazai hajókat, hajózási felszereléseket és kiegészítõket gyártó cégeket. A pályázatokat szakmai zsûri értékelte, és a két kategória elsõ három helyezettjének termékei megtekinthetõk lesznek a kiállításnak helyszínt nyújtó G pavilonban. Így a látogatók találkozhatnak a Flaar Kft., Aqwia Kft. és Bravo Boats Kft. legújabb hajóival, csakúgy, mint a Csepregi Vízisport Kft. (1D - One Design Sails) vitorla szettjével, a Magyar Suzuki Zrt. hajómotorjával és Fazekas Ákos hajózást segítõ hajómûszerével is.

Az idei évre a kiállítás médiapartnerének jóvoltából Playboy VIP jegy is kapható, mely három hónapos újság elõfizetést és parkolási engedélyt tartalmaz a belépõjegyen kívül. Ha nem is élnek a Playboy VIP belépõvel, a kiállításra akkor is érdemes elõre váltani belépõt, hiszen így elkerülhetõ a sorban állás a jegypénztáraknál, ráadásul az online vásárolt belépõhöz kedvezményesen juthatunk hozzá. Bõvebb információ és jegyvásárlás a www.boatshow.hu és www.facebook.com/budapestboatshow oldalakon.

A kiállítás fõvédnöke 2016-ban is a rendezvény stratégiai partnerének, a Magyar Vitorlás Szövetségnek az elnöke, fõ támogatója, pedig immáron harmadik éve, a GENERALI Biztosító Zrt. A kiállítás média partnere a Playboy.

Egyidejû rendezvények:

- FEHOVA – Fegyver, Horgászat, Vadászat Nemzetközi Kiállítás

- V. FEHOVA-MEOE Winter Dog Show - Nemzetközi Kutyakiállítás

- Országos Íjász Bajnokság és Fesztivál

- Bocuse d’Or szakácsverseny - hazai döntõ

Balaton
Április 1-jétől újra indult a viharjelzés tavainkon, és egészen október 31-ig. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Vitorlázás
Van azonban némi tennivalónk, mielőtt vízre szállnánk kedvenc hajónkkal. Sokunk biztos nem is látta hajóját ősz óta. Talán néhányan nem is tudják, a kikötőben hol is keressék… Ilyenkor jön a fejtőrés: mit is, hogy is, mivel ? Bizonyára a hajókivétel alkalmával mindenki magas nyomású mosóval teljesen tisztára, simára varázsolta hajója vízvonal alatti részét. Ilyenkor a jobb minőségű algagátlót nem kell csiszolni. Egyszerűen kenjük fel az új réteget. Az algagátlóknak alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik az önkopó, vagy önpolírozó, a másik a kemény algagátló. Amennyiben önkopó, akkor a fellazult felület nem engedi megtapadni az algákat. A kemény fajtánál a rétegből kiáramló hatóanyag akadályozza az algák felrakódását. A munkálatok végzése során nagyon fontos az egészségünk és a környezetünk védelme. Használjunk védőszemüveget, védőkesztyűt, védőruhát és védőmaszkot ! Az üres dobozokat és az elhasznált szerszámokat mindenképp megfelelő gyűjtőhelyre vigyük ! Ha ezzel végeztünk, jöhet a vízvonal fölötti rész. Elsőként tisztítószerrel mossuk le a hajó felső részét, távolítsuk el az elmúlt szezon szennyeződéseit. Ha úgy ítéljük meg nem árt átpolírozni a hajó testet. A polírozáshoz használjunk műanyag felületekhez kifejlesztett anyagot. Nézzük át a kötelek állapotát, szükség estén cseréljük ki azokat. A fa részeket lakkozzuk, ha kell fáig lecsiszolva, ajánlatos lecsavarozni a műanyagról. A vereteket olajozzuk vagy zsírozzuk meg. Hasznos lehet a zsírzó spray. A csörlőket ajánlatos szétszedni és tisztítás után vízálló zsírral bekenni. Ajánlatos vízre tétel előtt elvégezni, hogy elkerülendő az alkatrészek vízbe esését. Vitorlás esetén ajánlatos egy rongyot húzni benne fel-le, hogy a beragadt port eltávolítsuk. A kabin belsejében sem árt szétnézni. Biztosan találunk pár dolgot ami felújításra, tisztításra, cserére szorul. Ellenőrizzük a műszerek, valamint az elektromos rendszer állapotát.
Vitorlázás
Alsóörs/Badacsony 2018. szeptember 23. – Nem lehetett nem észrevenni a mosolyt a résztvevők arcán a Balatonföldvár előtti célvonalon: a Balaton legszebb arcát mutatta a résztvevőknek, akik közül nagyon sokan a Szüreti Regatta vasárnapi, második futamával búcsúztak az idei versenyszezontól. Több mint 160 hajó ért célba két változatos időjárási viszonyok között levitorlázott nap után – a vitorlázók és a rendezés is jelesre vizsgázott. De kezdjük az elején. Péntek este még sok volt az aggodalom – éppen a rajt időpontjára, azaz szombat reggelre egy erős hidegfrontot, és 40-50 csomós északi szelet prognosztizáltak. Farkas Péter versenyvezető a szervezőkkel és TVSK stábjával közösen azt a döntést hozta, hogy két órával elhalasztják a rajtot, és a tervezett 9 óra helyett 11 órakor indítják a mezőnyt. A hangulat ennek ellenére kiváló volt. Pénteken gyönyörű napsütéssel búcsúzott a nyár. A TVSK alsóörsi telepén folyamatosan érkeztek a nevezők, akik a megújult nevezési csapat segítségével gyorsan, sorban állás nélkül túlestek a formaságokon, és a klub vendégszeretetét élvezve néhány szelet zsíros kenyér és egy-egy pohár fröccs mellett beszélhették meg a legfontosabbakat. Este kilenkor lezárult a nevezés, és kiderült: a zord előrejelzések ellenére is 173 hajó jelentkezett a versenyre. Éjszaka azután megérkezett a hidegfront, de a meteorológia most pontos volt: 11 órára – néhány kósza pöfftől eltekintve – 8-10 csomóra gyengült a szél, és a hajóknak inkább a leállások okoztak csak gondot. A rajt elsőre sikeresnek bizonyult, főleg a „vasaló” (vagyis a renitenseket a vonal mögé terelő) motorosok munkájának köszönhetően. Hamar széthúzódott a mezőny: többtestűek hiányában a Nautic370 Run hajók és a 70es cirkálók haladtak az élen, ők érték el elsőnek a Tihanyi-szorost. A nyugati medencében egyre gyengülő, és nyugatiasodó szél várta a résztvevőket. A révfülöpi kapu egyre élesedő menetben volt megközelíthető. Az első (a NAU370 rEvolution) már egészen közel járt a kapuhoz, amikor a mezőny vége még a Csőben vitorlázott. Farkas Péter és stábja fontolóra vette a szélerőt, a Révfülöp-Badacsony távolságot, és a 19.00 órás limitidőt – majd úgy döntött, hogy a révfülöpi kapunál rövidíti a pályát. Hogy ez milyen jó döntés volt, bizonyítja, hogy a limitidőn belül több mint 160 hajó célba tudott érni. A szürkületben azután mindenki elért Badacsonyba, ahol a délelőtt felvert rendezvénysátorban némi harapnivaló és a Laposa birtok kiváló borai várták a résztvevőket. Fél kilenc tájban megkezdődött a tavalyi verseny díjkiosztója, de elismerést kaptak az első futam Yardstick alapján legjobban navigáló egységei is. Ezután felpörgött az este: elindult és éjjel egyig a táncos lábúak kedvére szólt a zene. Másnap reggel a terv szerint 9 órakor rajtolt a mezőny vissza Balatonföldvárra. A legragyogóbb körülmények fogadták a hajókat: 8-12 csomós déli, délnyugati szél, a távot végig a bőszeles vitorlákkal, spinnakerekkel, bliszterekkel lehetett teljesíteni. A végelszámolásban az járt jól, aki a lee-taktikát választotta: az északabbra vitorlázó hajók a végén élesebben meg tudták előzni a feljebb haladókat. Az első hajó (az Anna 70es cirkáló) két órán belül teljesítette a távot! De nemcsak az ő arcukon ült mosoly. A szép hosszú hullámok, a kellemes szél, és a felhőkön át-átsütő napsütés nyomán mindenki a legjobb érzésekkel indult el hazai kikötőjébe. A Szüreti Regatt ismét bizonyította, hogy miért a legnépszerűbb versenyek egyike: az ősz különleges, máskor nem tapasztalható hangulatot ad a regattának. A versenyeredményeket mellékeljük. A versenyt a Volvo Galéria, a Laposa pincészet valamint a SailingBooks.hu támogatták, és Kwindoo alkalmazáson követhető volt. Ezen kívül Szépvölgyi István, a regatta „száguldó riportere” óránként 10-15 percre bejelentkezett élőben a Facebookon – ezek a videók a TVSK Facebook-oldalán visszanézhetők.
11Mod
3.200.000 Ft
+36709337833
Eladó a BOLERO ! Tárolókocsival,takaróponyvával,6 db. vitorlával ,4Le. yamaha külmotor !
Körös torok
4 Ft
+36706133464
teljes felújitás kivül belül,1,9 pdtd motor 9 l/h fogyasztás. hív kérdezz bármit.
Neptun 20 vagy 22 vitorlást keresek
10 Ft
+36205290960
Keresek elsősorban Neptun tipusú vitorlást 20 vagy 22 láb hosszút.
Szerviz, javítás
Tomos Marina Kft
+36307015224 info@tomosmarina.hu
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com