Hirdetés feladása

Szigorú hajózási törvények

Vitorlázás hajomania.hu 2016. április 1
Szigorú hajózási törvények

Európai uniós előírások miatt szigorítanak egy 2000-es rendeletet, ezért azokat is megbüntethetik, akiknek ott van a CE jelölés a hajójukon. A vitorláshajókat és motorcsónakokat egyaránt érintő változtatás sok hajósnak fog bosszúságot okozni, de az új követelményekre való átállásra lesz idejük a tulajdonosoknak. Reflektorfényben a mellékhelyiségek és a tűzoltó készülékek.

A „kedvtelési célú vízi járművek tervezéséről, építéséről és megfelelőségének tanúsításáról” szóló 2/2000. (VII. 26.) KöViM rendeletet váltaná fel a nemzeti fejlesztési miniszter rendelettervezete. A kormány honlapján megjelent tervezetet, amely a „kedvtelési célú vízi járművek és a motoros vízi sporteszközök alapvető biztonsági követelményeiről, megfelelőségük tanúsításáról és a piacfelügyeleti eljárásról” rendelkezne, a nemzeti fejlesztési miniszter jegyzi.

Az EU-s irányelveket követjük

A kormány honlapján megjelent módosításokra az Európai Unió előírásainak megváltozása miatt kerül sor. Az időközben született uniós irányelveknek megfelelően – a rendelet életbe lépését követően – a gyártónak nyilatkozatot kell majd adnia, hogy a hajó megfelel az uniós előírásoknak, az ehhez szükséges kötelező elemeket a rendelet melléklete tartalmazza. Érdekesség, hogy az uniós előírások betartásáért nem csak a gyártó lesz felelős, hiszen a kiskereskedőt, vagy éppenséggel az importőrt ugyanúgy felelősségre lehet majd vonni az esetleges mulasztásokért. Mielőtt még valakinek eszébe jutna, hogy ebben az esetben magánemberként fogja külföldről behozni az új hajóját, azt el kell, hogy keserítsük. Ilyenkor ugyanis a tulajdonos maga felel azért, hogy a jármű megfeleljen a szigorú követelményeknek. A minősítést akkreditált szervezet végzi, és a megfelelőségi tanúsítványt is ez a szervezet adja majd ki, ezt a CE jelet is feltüntető tábla jelzi a hajón.

Ha a CE jelzés ellenére a vízirendőr úgy találja, hogy a hajó mégsem felel meg az új előírásoknak, akkor a vitorláshajó, vagy motorcsónak vízi közlekedésben való részvételét korlátozhatja, súlyos esetben felfüggesztheti.

Mire kell figyelni?

A rendelettervezet műszaki követelményeit bárki megtekintheti a kormany.hu-n, de például a következők az újdonságok közé tartoznak:

a hajók kialakítása során ügyelni kell arra, hogy a lehető legkisebb legyen a vízbe esés veszélye, de ugyanakkor könnyű legyen visszakapaszkodni a hajóra, ha esetleg mégis a vízbe esett volna valaki

kötelező a tűzoltó készülék valamennyi hajón, nélküle a hajó nem helyezhető üzembe

kizárólag olyan WC fog engedélyt kapni, amely tárolótartályhoz, vagy víztisztító rendszerhez csatlakozik

kezelési kézikönyv kell minden hajóra, amely tartalmazza az összes információt, ami a biztonságos használathoz, vagy a kockázatok megelőzéséhez szükséges

A szabályozás ennél persze sokrétűbb és bonyolultabb, ezért javasoljuk, hogy legkésőbb a rendelet kihirdetése után 1-2 nappal minden hajótulajdonos nézze át az új előírásokat. A rendeletet, a mellékletekkel együtt a jogszabálygyűjteményekben, valamint a Magyar Közlönyben érdemes keresni.

Az előírások a megjelentetés után egy hónappal lépnek életbe, de természetesen lesz türelmi idő is, 2020. január 18-ig van ideje mindenkinek a szükséges változtatásokat elvégezni.

Balaton
Európa legrégebbi és leghosszabb (160km) tókerülő versenye július 6-án 9 órakor rajtol Balatonfüredről. Innen Balatonkenese a cél, majd Siófok érintésével irány Keszthely onnan pedig vissza Balatonfüredre.   A Magyar Vitorlás Szövetség vezetői remélik , hogy az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A táv légvonalban mérve 155 km. A szabályok szerint 48 óra alatt kell a vitorlázóknak teljesíteni a távot. A verseny célja a sport mellett, a balatoni vendéglátás és a vitorlás turizmus további fejlesztése és népszerűsítése. Egy kis töri. Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték. Nevét a leggyorsabb tengeri vitorlás árbócán viselt kék szalagról kapta, mely hagyományt később átvették a gőzösök is. Ezután az európai nagy tavi versenyek győztese is árbóc csúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. Az utóbbi években már több mint 500 vitorlás indult el a versenyen. A rendezők örömmel várják az érdeklődőket a füredi rajthoz, ahol szemet gyönyörködtető látvány fogadja őket reggel 9 órától. Felejthetetlen élmény nyújt ugyanis, amikor várhatóan mintegy 5-600 hajó vág neki a távnak.
Vitorlázás
A TKSTAR gyártmányú TK905 GPS nyomkövető eszköz amellett, hogy igen kedvező áron szerezhető be, számos olyan előnyös tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes megvizsgálni a vízi jármű-tulajdonosok szemszögéből is e kicsiny eszközben rejlő nagy lehetőségeket. Tenyérben elfér, könnyen elhelyezhető a vízi járműben, beszerelést egyáltalán nem igényel. Strapabíró, porálló, ezért beltéri és kültéri elhelyezésre egyaránt alkalmas, fémrészhez akár saját mágnesével is rögzíthető. A nyomkövetés adta előnyök kihasználására is számos lehetőség kínálkozik a hajózás terén. A TKSTAR TK905 beépített GPS-vevője 5 méteres pontossággal képes meghatározni a hordozó jármű aktuális helyzetét, amelyről akár 10 másodperces időközönként adatot tud küldeni a felhasználónak, legyen szó akár egy vitorlás verseny hajóinak a valós idejű helyzet-meghatározásáról, szabadidős hajózás útvonalrögzítéséről, vagy akár vízi szállítás nyomonkövetéséről. A nyomkövetőhöz egy magyar nyelvű szoftverlicenc is megrendelhető, mely biztosítja a készülék asztali számítógéppel vagy androidos mobileszközzel történő vezérlését és további hasznos funkciókat is. Pl. a nyomkövetővel ellátott hajó(k) aktuális helyzetét az okostelefonunkon megjelenő térképen kísérhetjük figyelemmel. A licenc nem keletkeztet hűségidőt, a felhasználó szabadon lemondhatja vagy szüneteltetheti , pl. ha csak a hajózási főszezonban szeretné használni a plusz funkciókat. Üzemidő tekintetében is élen jár a TKSTAR TK905, ugyanis 5000 mAh (3,7 V) kapacitású Li-ion akkuja akár 90 napig is képes újratöltés nélkül készenlétben tartani a kicsiny készüléket. Aki a magyar forgalmazótól rendeli meg és hozzá SIM kártyát is kér, beüzemelve és használatra készen kaphatja kézhez a nyomkövetőt, akár már másnap – ezáltal ajándéknak is ideális választás lehet.
Balaton
Április elejétől újra indul a viharjelzés tavainkon, és egészen október végéig tart. A jelzéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat adja ki. Viharjelző berendezések működnek a Balaton mellett Velencei, a Tisza, valamint a Fertő-tónál . A Balatont a viharjelzések szempontjából három medencére osztjuk: • a Tihanyi-félszigettől keletre lévő keleti medencére. • a Fonyód és Tihany közötti középső medencére és • a Keszthelytől a Badacsony-Fonyód szorosig tartó nyugati medencére, A viharjelzés fokozatai medencénként eltérő is lehet a Balatonon. A többi tó esetében csak egy vihar jelzés lehet érvényben. • I. fokú viharjelzés – percenként 45 fényfelvillanás, a várható maximális széllökések sebesség eléri 40-60 kilométer/óra sebességet . A parttól 500 méternél távolabb úszni, csónakkal, mási vizi eszközzel nem szabad menni. • II. fokú viharjelzés – percenként 90 fényfelvillanás, széllökések sebessége meghaladhatja a 60 kilométer/órát. Vízben tartózkodni tilos. A jelzéseket a várható szélerősödés előtt másfél órával adják ki. Újdonság ebben az évben: fényjelző berendezések a tó közepén A Balaton körül negyvenhat „fix” viharjelző működik, a Tisza tavon öt, a Fertő tavon egy, a Velencei-tavon három viharjelző mellett újdonságként egy mobil lámpaegység üzemel. A nagyobb biztonság érdekében a már üzemelő jelző berendezések mellett ebben az évben néhány új viharjelző került telepítésre: Balatonszepezden, Balatonedericsen, Keszthely-Fenékpusztán, Balatonszárszón és Tihanyban. A Balatonon napelemekkel működő mobil jeladók üzemelnek. Mindhárom medencében a víz közepén Siófok, Szigliget és Keszthely térségében lettek elhelyezve, jól láthatóan a vízből kiemelkedve. Ajánlatos, mindenkinek a saját érdekében figyelni a viharjelzéseket, és betartani a szabályokat
Gibsea 77
4.800.000 Ft
+36501070945
Új kárpit és szivacsok, 220V csatlakozás, 12V rendszer, índító és munka akkumlátor, usb csatlakozókkal, himbás tűzhely, nyomásos vízrendszer, víztartály, Volvo Penta beépített motor, újszerű téli takaróponyva, nyári árnyékoló ponyva, kompresszoros hűtő, WC, mosogató, fürdő trepni, elektromos és kézi fenékvízszivattyú, kompasz, tv antenna, mélységmérő stb. 12 mérföldes tengeri vizsga, kötelező felszerelések, frissen algagátlózva,
Balaton 31
8.000.000 Ft
+36706763162
Jó állapotú, korának megfelelő, remekül vitorlázható hajó, BL Yacht Klub Balatonlelle kikötőhellyel eladó kihasználatlanság miatt. Tavaly kapott új műszaki vizsgát, és egy új víz pumpát. Minden évben téliesítve, tavasszal az üzembe helyezésnél szervízelve. Vetus M 2.06 motor, direkt kihajtás, rendszeres anód csere. Hűtőszekrény, mikró beépítve. Rollfok, tartalék vihar vitorlával. Súly 3,65 t, merülése 1,6 m, szélessége 3 m, 10 fő befogadó képesség. A hajó Balatonlellén egyeztetés alapján megtekinthető. Kikötői díj 2025.03.31-ig rendezve.
GIB Sea 242 Ár alatt
2.600.000 Ft
+36309100533
GIB Sea 242 vitorláshajó eladó Vegye meg ezt a kényelmes komfortos vitorlást! Adatok: - hossz: 7.05 m - szélesség: 2.49 m - merülés: 1.6 m - vízkiszorítás: 1.6 t Vitorlák: Gross szinte ropogós Fock vitorla kisebb javításra szorul. Motor: SUZUKI 4 ütemű benzines 5.88 kW önindítós. A vitorlás hajó nagyon jó állapotú belső rész kisebb esztétikai javításra szorul. Új bimini tető, kiülő, fürdőlétra, Lazy Jack és orrkilépő. A hajó 6 személyre vizsgáztatva és 2024 04 hó-ig vizsgával rendelkezik A hajóhoz tartozik egy 2 tengelyes utánfutó, mely igény szerint az új tulajdonos forgalomba helyezhet. A hajó vételára 2.6 millió Ft, mely tartalmazza az összes felszerelést és a hajó tároló állványt! Hívjon vagy írjon! +36 30 9100 533
Kereskedő
Bavaria Hungary
info@bavaria.hu
Kereskedő
D
+3636G info@joszelet.com
Bérlés
Balázs József
+36706009045 info@sailingbalatonfuzfo.hu